VW Golf VII R

Aloittaja xch, 22.08.13 - klo:12:58

« edellinen - seuraava »

lepardiselka

Mitä mieltä olette kumpi tuohon Ã,,rrään sopii paremmin laatikoksi? Itsellä ollut yhtenä vaihtoehtona harkinnassa VII malli kuhan ne joskus julkistaisivat nuo hinnat tai sit tuo VI malli jos hinnat nousee ihan audin tasolle! VI malliahan saa suomi-autona vaan dsg:llä,ite oon vaan aina ajellut manuaali autoilla ja jotenkin vieroksun tuota automaattia vaikkakin kuullut että toimii hyvin tuossa ärrässä!

katteja

Ei tuossa kuusivaihteisessa DSG laatikossa kauheasti vikoja ole ollut. Vikaantuminen on koskenut lähinnä alkupään laatikoita ja nykyisiä seitsemänvaihteisia jotka mekaniikaltaan toisenlaisia kuin tämä kuusivaihteinen. Kaiken saa tietenkin rikki, mutta, järkeä käyttämiseen, vältäämällä tyhmää "lähtöavustinta" ja antamalla laatikolle aikaa kun pyydät pakilta ajovaihteelle tai toisinpäin ja kun vaihde kytkeytynyt niin sitten kaasua..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: JWM - 15.02.14 - klo:12:39
Tällä foorumilla kuitenkin paras vaihtoehto on Octavia RS..  ::) "rs-arena.fi"
Jep. Mittaristo kuin joulukuusi, brändi tuo mieleen vahvalla kainalokarvoituksella varustetun kuulantyöntäjän jolla on munat ja tissit mutta kun hinta/laatu. No, parempi tuokin kuin Toyota.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

lepardiselka

Joo ei mulla olekaan tuohon laatikkoon mitään luottamuspulaa koska siihen nähden kuinka paljon niitä myydään niin aika pieni on prosentti mitkä niistä rikkoutuu! Tarkotin lähinnä että kumpi teidän mielestä sopii paremmin tuommoseen sporttiautoon manual vs automat?

konga

Se on tietty ihan mistä kukin tykkää. Itsellä edellinen auto mk6 gti golf dsg ja nykyinen R golf samoin ja ei mitään valittamista. Vaihtaa todella hienosti ja on lepposaa ajelua dsg:llä. Itse en manuaalia ainakaan tässä kaipaa.
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

katteja

Täältä kanssa ääni DSG:n puolesta. Scirocco 155kw koneella ja lastikko 6v DSG. Manuaalia en ota kuin pakosta ja silloinkin voin olla ilman koko autoa. Sanotaanko niin että auto automaatilla ja prätkät manuaalina..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

splitxyz

Golf R voitti taas testin, nyt uusin Auto Zeitung. Vastassa Audi S3 ja BMW M135i xDrive. kaikissa automaattivaihteistot. Golfilla saatiin 0-100 4.7 s, 0-200 18.0 s.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Waltsu83

Lainaus käyttäjältä: katteja - 22.02.14 - klo:17:12
Täältä kanssa ääni DSG:n puolesta. Scirocco 155kw koneella ja lastikko 6v DSG. Manuaalia en ota kuin pakosta ja silloinkin voin olla ilman koko autoa. Sanotaanko niin että auto automaatilla ja prätkät manuaalina..

Erinomaisesti sanottu!  :)
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Lebis

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 22.02.14 - klo:00:16
Mitä mieltä olette kumpi tuohon Ã,,rrään sopii paremmin laatikoksi? Itsellä ollut yhtenä vaihtoehtona harkinnassa VII malli kuhan ne joskus julkistaisivat nuo hinnat tai sit tuo VI malli jos hinnat nousee ihan audin tasolle! VI malliahan saa suomi-autona vaan dsg:llä,ite oon vaan aina ajellut manuaali autoilla ja jotenkin vieroksun tuota automaattia vaikkakin kuullut että toimii hyvin tuossa ärrässä!

Oletko ajanut yhtään dsg-vaihteistoisilla autoilla? Jos olet ajellut ja tykästyt manuaalivaihteistoon niin suosittelen sitä myös tähän. Itse on olen henkeen ja vereen manuaalimies ja jos jonkinnäköistä dsg-koslaa olen ajanut niin kaikkia niitä vaivaa samat asiat. Teknisestihän se toimii erinomaisen hyvin ja on nopea (silloin, kun se toimii  ;)), mutta on todella mitään sanomattoman tylsä ja ajamisesta ei voida puhuakkaan. Niin kuin joku muukin tuossa totesi toisin, niin minä en dsg-vaihteistoa autooni ota kuin pakosta. Tietyssä mielessä voisin kokeilla, mutta on ne automaatit niin paskoja, että ehkä ei sittenkään. Itse ottaisin ehdottamasti Golf Ã,,rräni manuaalina. Saisivatpa tosiaan saada hinnastot esille, että pääsisi kaupoille  :)

VWonderman

Itsekin ottaisin manuaalina, vasen jalka ja oikea käsi toimii vielä sen verran hyvin. :) Siitäkin huolimatta että kulutus- ja kiihtyvyysarvot kärsivät, mutta onhan siinä ajamisessa paljon enemmän fiilistä. :P
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Lebis

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 01.03.14 - klo:00:55
Itsekin ottaisin manuaalina, vasen jalka ja oikea käsi toimii vielä sen verran hyvin. :) Siitäkin huolimatta että kulutus- ja kiihtyvyysarvot kärsivät, mutta onhan siinä ajamisessa paljon enemmän fiilistä. :P

+1

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 01.03.14 - klo:00:55

Näin. Manuaali "jyllää" itsellä, hyvä verrata kun myös DSG:tä tarjolla.
Jostain syystä en pidä DSG/automaatista kun ei saa itse päättää vaihtamisesta = repiä vaihteita, ja ei ole sama "touchi" vaihteistoon, makunsa kullakin. En tiedä onko manuaali hitaampi varsinkin 100-250 kmh. AutoBild testasi 2 veto vs 4 veto kiihtyvyydet vastakkain samalla vaihteistolla ja moottorilla. 0-100 kmh voittaa 4 veto, 100-250 km/h yleensä 2 veto, sillä tehohävikki pienempi 4 vetoon verrattuna, nämä siis samalla moottorilla (Audi TT, Porsche 911). Kulutusarvo on keskiarvo ja voi jossain tapauksessa olla yhtä hyvä manuaalilla tai alempi jos vain noudattaa ajaessa määrättyjä sääntöjä. Lisäksi "ratakuskeilla" on "kikkoja" millä saa manuaalilla usein paremmat arvot korkeammissa nopeuksissa DSG:en verrattuna (kierrokset/rpm ym.).
RS 2.0 TSI HB MY17
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

a.j.

Ruotsissa R on jo hinnoiteltu. Alkaen-hinnat:
Golf R 375.000 SEK
S3 sportback 385.000 SEK
Reilun 1000 euroa siis ero.

Golf GTI alkaen 288.000 SEK
Golf R

shoeshine

Audi C7 A6 Avant 3,0 TDi 180kW Quattro
VW Golf VII Highline 1,4 TSI 103 Kw ACT DSG

splitxyz

RS 2.0 TSI HB MY17

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: shoeshine - 26.03.14 - klo:18:28
R:stä on nyt myös tulossa Variant versio:

http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20140326/spion-volkswagen-golf-r-kommer-som-kombi

Seuraavaan autoon tarvitsee taas takaluukun koiralle, niin tuo voisi olla upea vaihtoehto. Täytyy parin vuoden päästä puntaroida ainakin B9:n ja tämän välillä...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

V-O

Ã,,äääh, tuosta tulee minulle liian kallis...

Rakas joulupukki, toisitko minulle punaisen GTD-farmarigolffin joululahjaksi. Niin ja sitten lisäksi joitain lisävarusteita saa olla mukana.

PS. Olen ollut kiltti ja ahkera kotona ja töissä.

Devl

xmasa

Tulee varmasti maksamaan timantteja, niin eipä tarvitse alkaa edes harkitsemaan. Jos perus R-malli pyörii jossain 60-65kâ,¬ nurkilla, niin tuskin tuo farkku ainakaan halvempi tulee olemaan?!
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Tourano

Lainaus käyttäjältä: xmasa - 28.03.14 - klo:16:14
Tulee varmasti maksamaan timantteja, niin eipä tarvitse alkaa edes harkitsemaan. Jos perus R-malli pyörii jossain 60-65kâ,¬ nurkilla, niin tuskin tuo farkku ainakaan halvempi tulee olemaan?!

Varmaan tuo Saksan vapaille nopeuksille onkin tarkoitettu käytännössä.

Joku GTI-GTD Variant voisi olla Suomessakin kiva.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: xmasa - 28.03.14 - klo:16:14

Siis täh, noku HB siis tulee maksamaan jopa kympin enempi kuin S3 sinun mielestäsi? Eihän sitä silloin ostaisi ketään. Halvempi sen pitää olla kuin S3.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Tourano

2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

V-O

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 28.03.14 - klo:16:28
Siis täh, noku HB siis tulee maksamaan jopa kympin enempi kuin S3 sinun mielestäsi? Eihän sitä silloin ostaisi ketään. Halvempi sen pitää olla kuin S3.
Miteköhän ne on hinnoittelua ajatellu?

Oisko joku voinu ajatella että R ja S3 olisi kisailijoita ja hinta niille about +/-3 Kâ,¬ hehtaarilla, eli joku 55 Kâ,¬ . Siihen sitten variant-lisä about 4 Kâ,¬. Ton perusteella variant-R:n hinnaksi veikkaan 59 Kâ,¬, jos ton tuotanto kautta myynti joskus aloitetaan...

V-O

...jatkan vielä...

Ihme minusta on ettei VW:llä olla vielä tuotu markkinoille tehokkaammalla koneella varustettua farkkua. Ei sitten liene kysyntää?

Astralla on, Skodalla on, Fordilla on, Seatillla on mutta ei VW:llä yli 130 kw farkkua.

sambolo

Passat 3.6 tai 2.0t?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 29.03.14 - klo:10:44
Passat 3.6 tai 2.0t?

Puhuttiin varmaan kokoluokkaa pienemmästä ;)
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

sambolo

Onko octavia jotenki pienempi :o
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 29.03.14 - klo:11:14
Onko octavia jotenki pienempi :o

On, alustan mitoituksiltaan se kuuluu pienempään luokkaan, kuin tiloiltaan. Vaikka eivät ne Passatissakaan kummoiset ole.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

sambolo

Ok, mulle ne on yhtä ja samaa luokkaa :) tyyliin fabia/ibiza ym pieni farkku ja muut normaaleja :D Ja jos haluaa tehokkaamman farkun niin miksei se passat käy, jos hinta liian kova golfii nähden ni ostaa käytetyn, näin mä asiat näen :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

V-O

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 29.03.14 - klo:10:44
Passat 3.6 tai 2.0t?
Golfista tässä puhellaan otsikon mukaan.

Eli Astra, Octavia, Focus ja Leon. Noi mallit oli ajatuksissani.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy