Audi A3 3.2 quattro DSG -04

Aloittaja makelja, 19.08.13 - klo:15:25

« edellinen - seuraava »

makelja

Nyt tohdin jo laittaa ekoja tietoja tulevasta autosta.

Se on siis A3 3.2 quattro DSG. Kilsoja siinä on vasta 86tkm ja erittäin hyvässä kunnossa.

Tässä kuva Nettiautosta. Lisää sitten kun se perjantaina tulee minulle.

Pitää sitten myöhemmin näyttää sille vähän myllyä ja pestä koko komeus sisältä ja ulkoa.

makelja

Eilen se sitten tuli taloon.

Aamusella piti heti päästä hommiin. Kokonaisuudessa meni 8,5h. Ruokataukoa en pitänyt, mutta omenamehua meni sitäkin enemmän.

Esipesu ja moottorinpesu: Motox mikroliuotin
Pesu: CG Citrus wash and gloss.
Aineet: Meguiars 105, Ultimate polish ja Dodo Lime Prime
Vaha: CG Butter wet wax
Ikkunat: AG Fast Glass
Koneet: Motonetin Rotary ja Clasun Cyclo kopio.
Laikat: Flexipadsin valkoinen ja musta. Lakecountry Oranssa ja Trollin violetti pari.
Savi: Sonax sininen ja liukkarina CitrusBling 1:16

Lahtökohta oli melkoisen naarmuinen, mutta syvemmät naarmut oli vähissä. Yksi keskellä kattoa ja pari konepellissä.

Pesu tapahtui Fairyllä ja sienellä. :oops: Koska ei tarvinnut varoa mitään.

Moottoritila oli melkoisen likainen. Ennen kuva puuttuu. Sori.

Ja jälkeen:

Suurin osa irtosi ovien etu alaosasta. Pari kovempaa klimppiä oli katolla ja konepellillä.

Konepeltiä ennen mitään:

Ensimmäinen veto meni LC: oranssilla ja 105:llä, ja ei oikein tapahtunut mitään.

Joten otin Flexipadsin valkoisen peliin. Edelleen aineena 105. Ruopesi tapahtumaan jotain.

Hämäävän hyvännäköinen jo tässä:

Joskun pitää käyttää klapeja muhinkin kuin polttamiseen:

Tässä vaiheessa olin vielä varma että homma rupeaa olemaan pulkassa. Kuinka väärässä olinkaan.  :oops:

50/50  :oops:

Ja mikäs sieltä ilmestyikään. Hologrammi kokoelma.  :megashcok:

Noh eikun takaisin hommiin. Ensin yritin Clasun cyclolla ja Ultimate Polishilla.
Ei suurta eroa.
Joten peliin sitten Rotsku ja Flexipadsin musta. Aineeksi Dodo LimePrime.

Ja avot, sehän puri. Holot lähti melkoisen hyvin. Pari sinne jäi, mutta kun myllärillä loppui puhti. (Mä oon jo nii vanha :roll: )

Sitten vielä se omakuva, kun se noin hycin peilaa:

Tässä yritin saada vähän flake poppia, mutta kun tuo tallikamera on mitä on.

Ja lopuksi vielä klubimerkki taakse ja se on siinä.

To be continued.

Sisähommat on vielä tekemättä.

TeBsu

Mites dsg kestää ton ikäsessä autossa? Vanteet vaihtoon ja lasien tummennus niin alkaa näyttämään hyvältä  8)
lord of the rings

makelja

En osaa sanoa sen kestävyydestä. Mulla oli aikoinaan 06  Jetta DSG:llä ja ajelin sillä 115tkm ilman ongelmia. eihän tuo kilsamäärä jonka sillä ajon mitään kerro, mutta tykkään siitä kuitenkin.
Vanteet vaihtuu ensi kesäksi.

nikob

Tuli siittä heti siistimmän näköinen ja peukku kun auto on kunnon tekniikalla  :).
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

makelja

Lainaus käyttäjältä: nikob - 24.08.13 - klo:21:11
Tuli siittä heti siistimmän näköinen ja peukku kun auto on kunnon tekniikalla  :).

Kiitos

makelja

Alustasarja on H&R, jossa iskarit on Sachsin. Ei siis pelkät madallusjouset.
Ja sitten tuossa on vielä Webasto ja lohkari, ilman sisäpistoketta.

Late

Sinulla sitten melkein samanlainen auto kun minulla :D No mulla aika paljon vaan enemmän ajettu ja jotakin laitettu. Niin ja onnea autosta.

exari

Hiano peli--olisi syy kaivata talvea...

makelja

Lainaus käyttäjältä: Late - 25.08.13 - klo:08:52
Sinulla sitten melkein samanlainen auto kun minulla :D No mulla aika paljon vaan enemmän ajettu ja jotakin laitettu. Niin ja onnea autosta.

Niipä taitaa olla. Kiitokset.

Lainaus käyttäjältä: exari - 25.08.13 - klo:10:01
Hiano peli--olisi syy kaivata talvea...

Kiitokset. Sitä odottaen ja kuitenkin muistaen että tämä menee vaan pidemmälle sinne kinokseen.

makelja

Kävin broidin tallilla laittamassa talvivahan pintaan.
Ensin kyllä vähän parantelin kiiltoa ajelemalla cyclo-kopiolla ja Trollin keltaisilla laikoilla. Aineena Meguiars Ultimate Compound. Tarkoituksena oli poistaa edellisellä kerralla jääneet hologrammit pinnassa ja siinä onnistuinkin.
Aineina oli:
Esipesu: BH Autofoam.
Pesu: Motox mikroliuotin.
Pien poisto: AG:n intensive tar remover.
Kiillotus: Meguiars UC
IPA pyyhintä.
Vaha: Collinite 476s kaksi kertaa pintaan.

Lopputuloksesta on vain kuvia, kun kamera jäi himaan ja Sonyn ominaisuudet ei riitä tallikuviin.

Late

makelja

Ei vielä kehtaa. en ole kerinnyt tekemään sen kummempaa kuin imuroinnin ja vähän pinta puolista siivousta.
Se höyrypesurin vuokraus on siirtynyt ja siirtynyt. :'(

makelja

Uudet vanteet alla: Fondmetal 7400 8x18 et38. Renkaat samat kuin aiemmin. Nokian Z G2 225/40/18

katteja

Itselläni ollut vastaavanlainen laite vuosina 2004-2006. Kilometrejä kertyi 32tkm.

Vikoja, ovien lasien natina, vauhtipyörän löystyminen, vaihteiden "katoaminen" kesken ajon (onneksi oli kapungissa, eikä esim ohitustilanteessa).

Hyvää oli, hyvät äänet, "huomaamaton" eli ei joka valoohjatussa ollut koheltajat häiritsemässä. Kohtuu ripee vaikka ei nyt raketti olekkaan, vs. (scirocco on ripeempi 2.0 155kw koneella ja vähemmällä polttoainemäärällä)
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

makelja

Tuo ovilasien narina todella häiritsee. Onko tuo vauhtipyörä juttu ja vaihteiden katoaminen DSG:n ongelma?
Itselleni tarpeeksi nopea. Ja näillä kisoilla joita mulle tulee ei kulutus haittaa. (10L/100km)

katteja

Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Late

Lainaus käyttäjältä: makelja - 10.10.13 - klo:12:35
Tuo ovilasien narina todella häiritsee. Onko tuo vauhtipyörä juttu ja vaihteiden katoaminen DSG:n ongelma?
Itselleni tarpeeksi nopea. Ja näillä kisoilla joita mulle tulee ei kulutus haittaa. (10L/100km)

Taitaa olla DSG laatikon ongelma tuo vaihteiden katoaminen. "tai ollut maanantai yksilö"  Hmm.. Mulla kulutus ollut sellaista 8,2 - 9,0L/100km ..

makelja

Lainaus käyttäjältä: Late - 10.10.13 - klo:13:06
Taitaa olla DSG laatikon ongelma tuo vaihteiden katoaminen. "tai ollut maanantai yksilö"  Hmm.. Mulla kulutus ollut sellaista 8,2 - 9,0L/100km ..

En jaksa ottaa painetta tuosta. Sitten korjataan jos tulee eteen. Vielä toimii hyvin. Ja virne naamalla kun ajamaan pääsee.

katteja

Vaihteet hävisi silloin kesken ajon, siis suoraan liikkeellä ollessa.

Onneksi ei ollut mitään ns "tuohon väliin" tyyppistä tilannetta silloin.

No, vekotin meni kk päästä liikkeeseen ja tilalle tuli A4 1.8 TQ esittelyauto kun ei keritty odottelee henk koht rakennettua..

Muutenkin merkkarin tyyli hoitaa silloin ns. vauhtipyörä ja tuota vaihteiden häviämis ongelmaa oli aika naurettavaa.
Vaimo meni molemmissa tapauksissa hakemaan autot huollosta, niin siellä tytöteltiin 35v naista ja kerrottiin että "nämä automaatit on vähän hankalempia ajaa kuin manuaalit.." WTF. Kun kuulin tuon, oli merkarin pellen onni että olin 6000km päässä töissä, olisi tullut varmaan nenu kipeeksi tyynyliinaperseelle. Kumma juttu kun vaino ajaa ammatikseen VW merkkistä pakettiautoa, automaattivaihteista ja varmasti keskivertoa parempi kuljettaja kun kohtuu vaativat ajokokeet joutunut suorittanut ajoluvan pitääkseen, niin silti pitää aina ennakko asenteella lähsteyä "tytöttelee", tai "toi ei tiedä mitää ja viilataas kunnolla silmää" meiningillä hoitaa asioita. No, kyseinen firma onkin nykyään käyttöauton omistuksessa. Sori, meni aika ohi keskustelulinjan.. mutta ajattelin kertoa kokemuksesta elävästä elämästä koskien tAudin huoltoa ja huollon osaamattomuutta.
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

hapelton1

Hieno auto hienolla moottorilla.

Lainaus käyttäjältä: katteja - 10.10.13 - klo:10:10
(scirocco on ripeempi 2.0 155kw koneella ja vähemmällä polttoainemäärällä)

Tämä kommentti hieman hymyilyttää. Kumpaakin autoa ajaneena, niin kyllä scirocco on varmasti ripeämpi. Mutta käytännössä vain aurinkoisena kesäpäivänä. Nämä muut kelit (sade/talvi) eli noin 11kk "quattro" on sitten ripeämpi ja mukavampi/vakaampi autona.

katteja

Heh, kiva huomata et joku tarttuu asiaan jota mietein kirjoitaessani, en sitä tarkoita että rocco olisi hangessa, lehtien seassa ripee, päinvastoin hidas kuin pulkka ylämäessä.
Anteeksi huono artikulaationi mutta yritin tarkoitta  suljetulla alueella tapahtuvaa nautiskelua vauhdista, en liikenteen seassa riehumista.  Minulle ei ole tärkeintä olla eka liikennevaloissa, tai näyttää vaimolle "et katos kuinka heinosti taipuu mutkaan kun menee 90km/h 60 alueen mutkapätkää.
Se siitä..

Mutta, kuivalla kelillä toi 3.2 A3 on hidas suljetulla alueella, puskee puskee ja puskee. Itse olen molemmat autot omistanut (9 vuotta sitten A3:n) ja niillä nauttinut vauhdin hurmasta suljetuilla alueilla, mutta muotoillullisesti rocco on minun makuuni ja kivasti toi pulkkaa meidän perheelle riittää. Totta että nelikkoa on hieman ikävä mutta kaikkea ei voi saada. TT on pieni ja Golf tylsän mallinen.. no.

Mutta se siitä. Palataan aihepiiriin eli..

Kirjoituksen ei ole tarkoitus olla provo, eikä siitä kukaan saa provosoitua.

Mutta edelleenkään se ei saa pois sitä tosiasiaa että otsikon auto on hieno laite ja toimiva keksintö, kunhan tekniikka toimii kuten suunniteltu.
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

makelja

Pikkasen siistin autoa. Pesin ja putsasin sisältä.
Nyt kehtaa laitella kuvia myös sisältä. Pelkääjän penkissä oleva läiskä lähti melkein kokonaan pois. Yritetään sitten keväällä höyrypesurilla parempaa jälkeä. Nyt oli vain CRC:n tekstiilipuhdistusaine. Näkyy vielä tuossa kuvassa kun on märkä kohta. Muoviosat käsittelin ArmorAll:lla. Sillä puolihimmeän tuloksen antavalla aineella.

Näyttää nuo 17" et56:lla varustetut vakiovanteet kyllä todella pieniltä.

Late

Aika lailla samanlainen on.. :)   Kyllä nuo vakio 17" paremmat kun jotkut yli koko 19"  vanteet. Varsinkin huonolla tiellä parempi ajettavuus noilla 17" On vielä pysynyt kuskin penkin verhous ehjänä?

makelja

Rupeaa olemaan se vasen reuna aika hapero. Olen katsellut Saksasta nahkaverhoiluja molempiin penkkeihin. Takana saa olla tuo kangasverhoilu. Se on melkein käyttämätön.
Tarkoitin pyörien koolla lähinnä sitä että ovat sisällä ja vähän näyttävät siltä että, sori että ollaan olemassa. Kesurithan on 18".

Late

Lainaus käyttäjältä: makelja - 27.10.13 - klo:11:30
Rupeaa olemaan se vasen reuna aika hapero. Olen katsellut Saksasta nahkaverhoiluja molempiin penkkeihin. Takana saa olla tuo kangasverhoilu. Se on melkein käyttämätön.
Tarkoitin pyörien koolla lähinnä sitä että ovat sisällä ja vähän näyttävät siltä että, sori että ollaan olemassa. Kesurithan on 18".

Itse hommasin tuon kuskin penkin verhoilun UK:sta  :)   On aika työläs vaihtaa muuten sitten penkinverhoilu. Pitää olla sitten yksi erikoistyökalu jonka itse tein. :)
Huomannut, että 225/45-17 paras rengastus tuohon audiin. Ainakin loska/lumisella tiellä.. paremmin säilyy ohjattavuus/ tuntuma.

Täällä päin ei oikein kannata matalampaa kumia laittaa autoon alle kuin tuo 45-sarjaa.  Tiet sen verran huonot.. :(

makelja

Hyvä tietää, koska olen uusia talvirenkaita hankkimassa jokatapauksessa. Nyt siinä on 205/50/17 (Hakkapeliitta 4:t. DOT 4004  :o). Olen tuota miettinytkin että josko laittaisi 225/45/17 Misukan Xi3:t.

Levjsa

Siistit kesävanteet hommasit. Sopii hyvin tämän auton tyyliin.
Oletko muuten harkinnut vaihtavasi ratin uudemman mallin mukaiseksi?

makelja

Vaihtosuunnitelmia ratin osalta on kyllä.
Yksi on kierrokssssa UK:n Ebaysta. Perusratti mutta dsg läpyköillä. Eli ei monitoimiratti. Pitää sitten vaan hankkia myös airbag ja ne ei ole halpoja.

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: makelja - 28.10.13 - klo:09:12
Vaihtosuunnitelmia ratin osalta on kyllä.
Yksi on kierrokssssa UK:n Ebaysta. Perusratti mutta dsg läpyköillä. Eli ei monitoimiratti. Pitää sitten vaan hankkia myös airbag ja ne ei ole halpoja.

Hyvä muutos tulisi olemaan, jotenkin tuo pyöreästi muotoiltu ratti vanhentaa kabiinia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy