B7 kori paukkuu takaa repsikan puolelta

Aloittaja KimeX, 18.08.13 - klo:12:12

« edellinen - seuraava »

KimeX

Nyt tarvisi apua mystiseen vaivaan.

Mulla on n.9kk vanha B7 Variantti joka uudesta asti on pitänyt ihme napsetta/paksetta takaa repsikan puolelta.
Alkuun pauke tuli vain ajoittain lämpimillä keleillä kun kori hieman elää epätasaisella tiellä, mutta ääni muuttui lähes jatkuvaksi 8000km paikkeilla.

Pajalla autoa käytetty useampaan kertaan, mutta äänen alkuperää eivät ole saaneet selvitettyä. Sanovat vain, että ilmeisesti jostain korin pistehitsisaumasta lähtee.
Tuon jälkeen sain itse selvitettyä, että ääni tulee takapyörästä eteenpäin lähtevän tukivarren puslan kohdalta. Ã,,äni lakkaa jos puslan kiinnikkeen pultteja löysäilee ja tiukkaa uudelleen (pultit joilla se on korissa kiinni), mutta ääni alkaa taas jonkin ajan kuluttua uudestaan jonkun isomman pompun/kuopan tms. jälkeen tai vai yks kaks....
VW Pajalla vaihtoivat takuseen koko tukivarren, puslat ja sen nelipulttisen kiinnikkeen jolla se on kiinni korissa. Ei apua.
Seuraavaksi olivat VW pajalla joitain läheisiä korin saumoja hitsanneet ja laittaneet jotain mustaa kori/tuulilasiliimaa saumoihin.  Ã,,Ã,,NI VAIN PAHENI.... :( mutta katosi taas joksikin aikaa kun noita pultteja aukoi, tosin alkoi jo samana päivänä uudestaan kuulumaan prkl....

Ã,,äni tulee mitä ilmeisemmin jostakin tuon kiinnikkeen läheisyydessä olevasta pistehitsi saumasta korissa tai runkopalkissa.  Puslan kiinnike on kiinni runkopalkissa joka menee pitkin korin laitaa takajousen päälle. Tuolla alueella on aika paljon peltisaumoja.
Jotenkin suunnaton ketutus päällä... mulla on siis uusi auto jota on jo hitsailtu ja erinäisiä jälkiä purkamisen jäljiltäkin löytyy... jne. pajalla ollut pari viikkoa....mutta kori paukkuu edelleen. USKOMATONTA !
Odottelen parhaillaan mitä tehdään jatkossa. Auton vaihtokin alkaa olla jo mielessä vaikka pidän Passatista muuten kympillä !

Liitteen kuvassa puslan kiinnike ennen VW pajan hitsailuita jne.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy