Laitettu kiertoon, voi poistaa.

Aloittaja Jukki, 30.03.10 - klo:21:28

« edellinen - seuraava »

Jukki

Jep.

Reneto

Onnea nyt vastoinkäymisten jälkeen. Ei ne nahkaratin ym. jälkiasentaminen sitten ollutkaan liikkeelle ylivoimaista  ;D  Ei tainnut kuitenkaan jäädä hyvä maku siitä vedätyksestä..tai yrityksestä?
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Jukki

Ei jäänyt ei >:(.

Tämä menee vielä lisäksi ensi kuun 14. päivä takaisin Laakkoselle korjaukseen, kun löytyi vielä pari pikku juttua lisää:
Takaoven kahvasta lohjennut maalia, toinen takavalo halki, takapenkin suksiluukku löysällä, käsinoja irti, ratti vinossa...

Ei oikein Mexicaanipoikien laatu vakuuta. Eikä Laakkosen laadunvalvonta.

Jukki

Nyt ajettu joku 1500 kilometriä mittariin, ja hyvin on tuntunut toimivan.

Ei ole edes öljy koneelle juurikaan maistunut, tikussa pinta laskenut n. 2 milliä.

Laakkosen takuukorjauksetkin onnistui melko hyvin, mitä nyt ajovalot jäi säätämättä... :-[

Jukki

Valot säädetty, kesäpyörät alla ja hyvin menee.

Kuvia koitan napsia tässä joku päivä.

Jukki

-

VW-man

Todennäköisesti se rapina/resonointi tulee kuskin puolen b-pilarin yläosasta/sen sisältä vaikka saattaa aluksi kuulostaakin, että tulee ovipahvista. Itsellä kuului kahdessa V korisessa Variantissa noita resonaatioita juurikin tuolta kohtaa. No niitä ei saatu ikinä kuntoon, joten annoin olla sitten ja metelöidä. Aluksi luulin, että tulee ovesta, mutta tuli pilarin uumenista. Jos tulee ovesta pyydä laittamaan huollossa kitinäteippiä ovipahvien saumojen ja kulmien alle. Sillä äänet häviää ja niitä munkin edelliseen autoon lätkittiin etuoviin, takaoveen ja takaluukkuun kun niitä hiirenpesiä löytyi sieltä täältä.

Nitinöitä jas natinoita voi myös koittaa vaimentaa itse hakemalla maromoritiskiltä tämmöisen tuotteen: G  052172A2= kitinänestosuihke 100ml. Ns. erikoisainetta ja auttaa jos ja kun muoviosat mekkaloi. VAG korjaamot käyttää tuota. Jenkkiläisten tekemää, purkissa Audi-Seat-VW-Skoda logot ja orkkis VAG-varaosanro. Jotain ihme-ainettahan tuon on kun 100ml maksaa 85,60eur.

Tuo Golfien maalipinta taitaa olla aika ohutta ja melkoista vesivärimaalia sillä entisen Golfiin tehtiin myös myllytys kun maalipinta oli aika huonossa kunnossa edellisen haltijan/omistajan jäljiltä (oli vähän käytetty) ja osittain se pinta tuli paremman näköiseksi, mutta toisista kohtaa se mielestäni vaan huononi myllytyksen jäljiltä. Mitä olen muutamien maalarien kanssa jutellut niin kuulemma värit Bluegraphit ja Deep black on hieman parempia värejä kuin muut tarjolla olevat erikoisvärit. Nuo kaksi tosin ovatkin helmiäsvärejä jotka on yleensä aina parempia kuin perusmetallivärit.

kt

^^ Kerrohan nyt kokemuksesi tuosta panoraamakatosta? Otatko seuraavaan autoosi samanlaisen vai toisenlaisen panoraamakaton? Miten menee näillä helteillä etu- ja takapenkillä?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

VW-man

Lainaus käyttäjältä: kt - 05.07.10 - klo:16:33
^^ Kerrohan nyt kokemuksesi tuosta panoraamakatosta? Otatko seuraavaan autoosi samanlaisen vai toisenlaisen panoraamakaton? Miten menee näillä helteillä etu- ja takapenkillä?

Siis minä vai tuolla VI Variantilla ajava? Minulle riitti V Variantin yhden kesän ja talven kokemus ja tuskin yhteenkään autoon tuota otan enää. Ei taida oiken soveltua suomen oloihin. Nitisi, natisi ja kolisi vähänväliä ja sitten pakkasilla narisi, ritisi ja kolisi. Yritettiin vaikka mitä säätöä ja korjaamista, mutta koskaan en ollut tyytyväinen. Oli myöskin sekoillut edellisellä omistajalla ja jäänyt kerran auki ja siihen oli ajettu joku päivitysohjelma/tehty säätöjä sekoilujen takia. Hän ei tykännyt koko katosta kun hällä oli koira ja sitä koiraa kuulemma häiritsi helteellä tuon katon olemassaolo. Näin se ex-omistaja mulle selitti. Eipä kovin mairittelevia olleet kommentit 3-sarjan BMW farmarin kestotestin kohdallakaan vastaavasta katosta: ongelmia ja vikoja oli samanmoisessa lasikatossa vaikka kestotesti tehtiin saksanmaalla. Muuten siinä bemarissa ei sitten kestotestissä ollutkaan muuta sanomista, mutta panoraamakatto todettiin turhaksi, riesaksi ja aiheutti ajajissa ja korjaamolla harmaita hiuksia.

Airomies

Tämä menee nyt vähän ketjun lainaamiseksi, mutta minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa panoraamakatosta. Pari kertaa viime talvena rusahti kun ajoin epätasaisella pinnalla hiljaa. Ikkunan auki pitäminen on kyllä ajaessa aika turhaa kun äänet kovenevat ja aurinkoisellakin pää tuntuu palavan kun olen tukkani lyhyeksi ajanut:) kivasti tuo autoon kuitenkin valoisuutta ja avaruutta, tuntuu auto muutenkin jotenkin arvokkaammalta.
Tuosta mustan auton myllyttämisestä/vahaamisesta olen sitä mieltä että on kyllä paskin väri omistamistani pitää kiiltävänä. Entistä mustaa WRXää tuli kerran käytettyä konepesussa ja se oli kyllä viimeinen virhe. Sitä sitten myllyteltiin ja puunattiin ja ikinä en ollut enään tyytyväinen tulokseen ja odotappas ku rupee tulemaan kiveniskemiä ???.

Jukki

-

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Jukki - 05.07.10 - klo:15:11
-koko auton maali/lakkapinta pilalla!!!

Ilmeisesti laakkosella myllytetty ennen luovutusta. Aivan täynnä hologrammia ja hiomakoneen jälkeä. Näyttää auringonvalossa TOSI hyvältä!

Tarvisi siis puleerata koko auto ympäriinsä, kukahan senkään maksaa paitsi meikäläinen hehhehhee...
Rupeaa olemaan mitta täynnä tätä ns. merkkiliikkeen touhua...

Laitetaan nyt silti pari huonoa kännykameran kuvaa. Ensimmäisessä hieman erottuukin tuo hologrammi nokkapellin etureunassa:
Tämä on jo toinen VI Golf jossa näen tuollaista hologrammia näin uutena. Toinen oli HB mallia, ja väriltään taisi olla perusmusta.
Siinä huomasin ensimmäisenä jäljet C pilarissa, ja tarkemmin katsoessa jälkiä oli jokapuolella autoa.
Audi A4 Allroad quattro -17

tsiih

Mulle oli järkytys kun muistaakseni volkkarilehdessä oli maahantuojan huollosta kuva, jossa oli uusi auto ja vieressä harjapesuri...sieltä ekat pyörteet.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 05.07.10 - klo:20:50
Mulle oli järkytys kun muistaakseni volkkarilehdessä oli maahantuojan huollosta kuva, jossa oli uusi auto ja vieressä harjapesuri...sieltä ekat pyörteet.

Aika moni jämy-liikekin käytää harjapesulaitteita. Valitettavaa, mutta totta :(

Kapa

Lähes kaikki merkit pesee ne uudet autot harjapesussa ja hyvää tulee! Ei kai se auto mitään kapaloa tarvitse? Hävettää, jos aikuiset miehet itkevät tuollaisen asian perään!

tsiih

Kyllä minuakin aikuisena naisena harmitti jo valmiiksi pyörteille naarmutettu tuulilasi, valkoinen maalipinta ei ole niin herkkä että sitä olisin surrut. Mielestäni on turha hinkata ja kiilloitella kalliilla vahoilla jos pyörteet silti näkyvät kilometrin päähän, ne sitten tekevät auton niin kulahtaneen näköiseksi.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

kt

Vain tosimiehet itkee, ei suinkaan kaikki miehet!
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 05.07.10 - klo:21:48
Lähes kaikki merkit pesee ne uudet autot harjapesussa ja hyvää tulee! Ei kai se auto mitään kapaloa tarvitse? Hävettää, jos aikuiset miehet itkevät tuollaisen asian perään!

No ei pitäisi itkeä, mutta kun edelliset Golfit ei tuntuneet kestävän ollenkaan harjapesua! Muutaman kerran käytin beige:ä (en muista enää värin nimeä) ja myös Bluegraphit väristä Golfia harjapesussa joko ihan vahingossa (en olisi halunnut harjapesua, mutta vahingossa myivät) tai tarkoituksella ja joka kerta tuli  pintaan pyörteitä ja rumia jurmuja vaikka muka oli ihan pehmoharjat käytössä niissä paikoissa. Yhden kerran beigen auton kanssa sattui vielä sellainen juttu, että harjapesulaite hajosi kesken pesun ja kuraiset/hiekkaiset pehmoharjat jurnuttivat auton kupeet kun harjat pyöri, mutta vettä ei tullut. Tuntuu, että maalipinnat ovat todella pahasti heikentyneet Golfeissa sitten vuoden 2003. Ilmeisesti jotkin uudet direktiivit on tulleet voimaan joita orjallisesti noudatetaan tai sitten tehdas muutenvaan säästää. Siksi pyrin välttämään harjapesua viimeiseen asti kun maalipinnat on mitä on.

Esim. vm. 2001 Golfini maalipinta kesti julmetun hyvin kolhuja, eikä naarmuuntunut herkästi ja sitä käytin aina harjapesuissa eikä se ollut niistä moksiskaan.

Kapa

Kannattaa aina muistaa, että kyseessä on vain auto! Kunnon harjapesu ei vahingoita autoa. Ainoa kerta jolloin olin pettynyt harjapesuu oli vuosia takaperin valkoisella autolla. Harjat olivat likaiset ja jättivät kulmiin pikiirannut. Naarmuja ei kuitenkaan tullut.

pizza_delivery

Parhaat maalipinnat mitä minulla on ollut ovat olleet W124 mersussa (harmaanmusta metalliävri)  ja Audi 80 B4 Harmaa metalliväri. 
12 vuotta mersu pärjäsi vahaamatta.  Vasta vuonna 2004 auto vahattiin ensimmäisen kerran.  Ja audi 80 ei ikinä minun omistuksesani vahattu.  Eikä tytär ole auton vauhauksesta kiinnostunut.
Tottakai mersuun tuli pyörteitä, mutta hyvä pinta siinä myytäessä oli. 

Itselle tullee juuri tuo Bluegraphit väri, että toivotaan sen olevan hyvä ::)

VW-man

Joo se väri kestää kiveniskuja todella hyvin eikä likakaan näy herkästi. Sehän on ymmärtääkseni ns. kaksikerroksinen metalliväri. Jos en ihan väärin muista, niin se väri vaan taitaa poistua valikoimasta heikohkon kysynnän takia ja korvautuu jollakin muulla. Muutenkin se on nätti väri ja kiiltelee kivasti auringossa. Näyttää erilaiselta eri kellonaikaan ja erityypisissä valaistuksissa.

Jukki

:o

VW-man

Niin no myllytys on mennyt persiilleen. Joku amatööri tehnyt. En kyllä ymmärrä miksi uusi auto pitäisi myllyttää jos sen maalipinta on virheetön. Vahauksen ymmärrän, mutta kai sekin tehdään sitten laikalla. Mielenkiinnosta kysyn: onko auto Tampereelta vai Hämeenlinnasta (toki sama diileri)?

Jukki

;)

Jukki

;D

Jukki

;)

Jukki

8)

tsiih

Mitä sitä pelkäämään, korjaus on ilmainen  :D
Minulle asennettiin jäänestopalat kun pyysin niitä, vaikkei mitään jäätä ole koskaan kertynytkään. Varmuuden vuoksi...

Jukki

:)

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Jukki - 03.04.11 - klo:12:52
Ja vielä totesivat ettei niitä saa tahallaan rikkoa, tai ei mene takuuseen... :o
Voi kiesus. Sanoivatko tosiaan noin. Ihan niin kuin joku nyt tahallaan vääntäisi auton ovet kieroksi, jotta saisi vitosen kumipalat jotka eivät edes auta mitään.  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy