Skoda Octavia III Combi vRS 2.0 TSI (Corrida Red)

Aloittaja Temmi_H, 13.08.13 - klo:20:19

« edellinen - seuraava »

lumimiäs

Minä ainakin laitan nastat niin kauan kun niitä vaan saa kaupasta ostaa.

Ghzeit

Riippuu varmaan mihin suuntaan ajosi kohdistuvat, jos päivittäistä ajoa esim. vitos tai ysitiellä niin menisin kitkoilla. Jos enemmän pikkuteitä tai vaikka lapin reissuja niin nastat. Käytännössä riippuu ihan suolauksen määrästä :D
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

Temmi_H

Todennäköisesti päädyn nastoihin, koska talvella viikottaista ajelua isojen teiden ulkopuolella + ainakin yksi Lapin reissu talvessa. Lisäksi jokusen kerran tullenee kelkkaa vedettyä kärrillä, niin nasta tuntuu turvallisemmalta valinnalta.

Eilen kotiutui viimeisetkin kaksi vannetta, mutta tosin yhdestä puuttui logotarra vanteen keskiöstä. Lupasivat laittaa Saksasta tulemaan pari tarraa lisää kun valitan sähköpostilla :) Lisäksi Slamitilta tilaukseen lähtivät 20mm Eibachin Pro Spacerit + pidemmät pultit.
Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

Temmi_H

Nyt oma auto saatu jo filmille, ekat kylmätyypit otettu autoliikkeen pihassa. Auto oli tilatun kaltainen. Värivalinta mieleinen :) Kuopion Miettisellä lisäksi kaksi samanlaista punaista Black Packilla olevaa farkku RS - mallia koeajoautoina (TSI ja TDI), joten ilmeisesti liikekin uskonut että on hyvä väri!

Ainoa kauneuspilkku sattui silmään takapenkkien selkänojien yläosan keinonahkainen läntti, joka hiukan löysän ja ryttyisen näköinen (oheisessa kuvassa näkyy jollain lailla)

Edit. Lähemmäs maatahan tuo pitää saada hetmiten sekä taakse spacerit, heti kunhan tarvittavat osaset ovat käsieni ulottuvilla :P

TeHoKo

Meinasitko vielä malttaa myydä Seattia suoraan vai vietkö liikkeeseen vaihdossa. Eikö tuo jo polttele ottaa ajoon?

konga

Näyttää punaisena,black paketilla todella hyvältä! Ehkä jopa omasta mielestä paras väri uuteen rs ocuun.. :)
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

makkis

Hieno peli. Näyttää tosiaan punaisena paljon paremmalta kuin kuvittelinkaan. Olisin saattanut jopa pohtia itselle.

Laita Temmi heti spacerinfoa, niitä tosiaan taakse tuo vaatii.

Markku J

Todella hyvältä näyttää, ja erityisesti edestä tällä puna-musta -väriteemalla. Eiköhän nuo penkkien keinonahat aina hiukan "ryppyile". Saattavat tuosta asettua ajan kanssa.

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: TeHoKo - 10.10.13 - klo:18:35
Meinasitko vielä malttaa myydä Seattia suoraan vai vietkö liikkeeseen vaihdossa. Eikö tuo jo polttele ottaa ajoon?

Alustava kauppa Seatista jo tehty yksityisen kanssa, tuonne marraskuulle taitaa mennä ennen kuin otan Ocun pihaan. Kyllä Seatillakin kärsii sen neljä kuukautta ajaa :D

Temmi_H

Lisäksi eilen myyjä ilmoitti etteivät suostu liikkeessä poistamaan takaluukun merkkejä, vaikka tilaussoppariin asti se kirjattiin. Tullut kuulemma oikein ohjeistus heille asiasta  :o Saapi tästä hyvästä tulla vähintään tankki täyteen luovutukseen..

Päätin myös pitää Geminit kesärenkailla ja laittaa mustat Dezentit talveksi Continentalin nastoille 225/40/18. Alunperin suunnitelma oli toisin päin. Eli tämä tarkoittanee myös, että kesään mennessä olen ostanut 19" setin..... ::)

Slamit ei vielä kahdessa viikossa lähettänyt spacereita, mutta onhan tässä aikaa (tilaus 25.9)

TeHoKo

Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 10.10.13 - klo:18:52
Lisäksi eilen myyjä ilmoitti etteivät suostu liikkeessä poistamaan takaluukun merkkejä, vaikka tilaussoppariin asti se kirjattiin. Tullut kuulemma oikein ohjeistus heille asiasta  :o Saapi tästä hyvästä tulla vähintään tankki täyteen luovutukseen..

Päätin myös pitää Geminit kesärenkailla ja laittaa mustat Dezentit talveksi Continentalin nastoille 225/40/18. Alunperin suunnitelma oli toisin päin. Eli tämä tarkoittanee myös, että kesään mennessä olen ostanut 19" setin..... ::)

Slamit ei vielä kahdessa viikossa lähettänyt spacereita, mutta onhan tässä aikaa (tilaus 25.9)
Vielä nuo viikko sitten merkit ottivat ihan narisematta irti. Outo ohjeistus. No ei tuo ole iso homma ottaa itsekkään niitä irti.

Temmi_H

Näin se Skodan luovutuspäivä koitti klo 16.00 paikallista aikaa! Noin 100km ajeluja takana :) Liitteeksi pimeässä otettu todiste...

Ensifiiliksiä:
+ Bensamanuaali potkii kovin maireasti. 1.8TSI DSG vs. 2.0TSI MAN, ero kuin yöllä ja päivällä!
+ Vaihteisto / kytkin tosi hyvän sekä tarkan tuntuinen, helppo oli hypätä kolmen automaatin jälkeen manuaalin puikkoihin.
+ Soitin ulkoasultaan parempi kuin Leonin vastaava. Cantoniin tyytyväinen lyhyen Bluetooth-testin pohjalta + heitin foorumilta lainatut logot radioon.
+ Olin jo varautunut pahempiinkin rengasääniin, ei suurta eroa kesärenkailla Leoniin varustettuna Contin kitkoilla. Auto siis vielä kesärenkailla noin viikon ajan. Renkaina ContiSportContact2.
+ Alusta ihan ok rajoitusten sallimissa nopeuksissa
+ / - Pärinäbox antaa jopa nolostuttavan möreät äänet Sport-asennossa  ;D Normaalimoodissa sopivat möreät äänet, tykkäsin.
+ Adaptiivinen vakkari herätti luottamuksen heti ekassa testissä

- Ohjaustunto äkkiseltään epämääräisempi kuin Leonissa. Voisi kaivata leveämpää kumia alle sekä madallusta...?
- Penkit tosi kapean oloiset, muuten penkkien viimeistely huonompaa kuin Leonissa. Leonin penkit omaan makuun paremmat.

Polttelis vielä lähteä ajelemaan illan pimeään :P

Ocu_P

Konsernin uutuusmalli HB:nä vaihtuu "suhteellisen" nopeasti toiseen vastaavaan, mutta tehokkaampaan farkkuun... 8) Onnittelut! Hieno auto, kuten edellinenkin. ;)

Penkkikommentti oli mielenkiintoinen. Se kun oli hinnan ja ulkonäön ohella tekijä, joka oli kallistamassa omaa valintaani perusvarustellusta dieselmanuaali HB-räsästä samalla tekniikalla olevaan FR-perusvarusteiseen Leon-farkkuun. Leonin sporttipenkit tiedän itselleni mainioiksi, mutta Räsän penkit hiukan epäilytti, kun ei tuosta omasta selästä oikein tiedä ennen kuin pitkällä kokeilulla.  ::)

Peeveli

Onnittelut! On täällä muitakin jotka otti kilpiin vielä tämän vuoden puolella. Ja huomaatkos, kukaan ei nälvi sinulle tempauksestasi eli pikavaihdosta Seatista tähän, vaikka teit sen vielä nopeammin kuin itse teen tojosta Audiin. Minua ne kiusaa. ;)

Hieno on ajokki,  Räsässä on woimaa ja asennetta. 8)

ram1

Paras väri Ocuun, niinkuin mainitsin jo tuolla väritopicissa.Punamusta toimii aina.Noita kun myydään vielä kohtuuvähän, niin käytettynä helppo kaupata.Ainakin mulle.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

makkis

Lainaa+ / - Pärinäbox antaa jopa nolostuttavan möreät äänet Sport-asennossa  ;D Normaalimoodissa sopivat möreät äänet, tykkäsin.

Jaa, sekö todella on niin ettei sitä voi kytkeä pois? Minä kun luulin että pieretin toimii vain sportmodella.

Lainaa- Ohjaustunto äkkiseltään epämääräisempi kuin Leonissa. Voisi kaivata leveämpää kumia alle sekä madallusta...?
- Penkit tosi kapean oloiset, muuten penkkien viimeistely huonompaa kuin Leonissa. Leonin penkit omaan makuun paremmat.

Nämä sinun miinukset kummastuttaa, joskin kyse on tunneseikoista jossain määrin. Minusta taas räsän ohjaus oli auton parasta antia ja etuvetojen ehdotonta aateliaa, nostaisin Alfa -tasolle. Penkkien viimeistelystä taas olen samaa mieltä joskaan vertailua Leoniin en ole tehnyt, mutta vaikkapa vanhempaan räsään tai ex-bemariin. Kapeat ne sen sijaan minusta ei ole, vaan itse tykkäisin paljon kapeammista. Tosin, olen 172/68 tirppana jolla asiaan lienee oleellinen vaikutus.

Onnea autolle, pikaraportin perusteella taidan aloittaa aamulla soittospämmin myyjälle että koittais nyt sen pestä ja laittaa sen letkulämppärin + kilvet. Tänään pyysin vain laskun.

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: makkis - 06.11.13 - klo:20:44
Jaa, sekö todella on niin ettei sitä voi kytkeä pois? Minä kun luulin että pieretin toimii vain sportmodella.

Nämä sinun miinukset kummastuttaa, joskin kyse on tunneseikoista jossain määrin. Minusta taas räsän ohjaus oli auton parasta antia ja etuvetojen ehdotonta aateliaa, nostaisin Alfa -tasolle. Penkkien viimeistelystä taas olen samaa mieltä joskaan vertailua Leoniin en ole tehnyt, mutta vaikkapa vanhempaan räsään tai ex-bemariin. Kapeat ne sen sijaan minusta ei ole, vaan itse tykkäisin paljon kapeammista. Tosin, olen 172/68 tirppana jolla asiaan lienee oleellinen vaikutus.

Onnea autolle, pikaraportin perusteella taidan aloittaa aamulla soittospämmin myyjälle että koittais nyt sen pestä ja laittaa sen letkulämppärin + kilvet. Tänään pyysin vain laskun.

Kiitos onnitteluista!

Ohjausta ihmettelin itsekin, kävin jopa tarkistaa ilmanpaineet renkaista ekan lenkin jälkeen. Pitää vielä tunnustella

Penkeissä harmittaa viimeistely, tekonahka mutrulla ja muutenkin halvan näköistä. Kyllähän noissa istuu. Leonissa vaan tuli ekaa kertaa saman tein fiilis, että nämä penkit on mulle tehty!

Ensi viikolla spacerit alle sekä mustat talvivanteet + Contin nastat rouskuttaa alvalttia.

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 06.11.13 - klo:20:37
Onnittelut! On täällä muitakin jotka otti kilpiin vielä tämän vuoden puolella. Ja huomaatkos, kukaan ei nälvi sinulle tempauksestasi eli pikavaihdosta Seatista tähän, vaikka teit sen vielä nopeammin kuin itse teen tojosta Audiin. Minua ne kiusaa. ;)

Hieno on ajokki,  Räsässä on woimaa ja asennetta. 8)

No jos täällä ei kukaan nälvi, niin kotona muija nälvii senkin edestä... Jumalauto antaa oikeutuksen foorumilla ;)

Markku J

Hieno auto - onnittelut ! Sanoit penkkien olevan kapean oloiset. Minusta ne ovat "sporttipenkeiksi" leveät. Itse olen lihava, vanha ukko, ja silti noissa penkeissä oli tilaa paljon enemmän kuin Audin A4/A5 -mallien sporttipenkeissä, joihin joudun sijoittelemaan ruhoni aika tarkalleen, jotta sivutuet eivät paina.

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.11.13 - klo:21:01
Hieno auto - onnittelut ! Sanoit penkkien olevan kapean oloiset. Minusta ne ovat "sporttipenkeiksi" leveät. Itse olen lihava, vanha ukko, ja silti noissa penkeissä oli tilaa paljon enemmän kuin Audin A4/A5 -mallien sporttipenkeissä, joihin joudun sijoittelemaan ruhoni aika tarkalleen, jotta sivutuet eivät paina.

Tuo penkin kapeus ei ole varmastikaan absoluuttinen fakta, vaan johtunee huppari + takki päällä ajamisesta sekä erilaisista penkin säädöistä nyt taas manuaalilla ajaessa automaattien jälkeen. Sopiva asento vaikuttaa olevan hiukan penkki korkeammalla sekä selkänoja pystymmässä kuin automaattiautolla ajaessa.

Performance Mode Selection - nappi on minulla vain Mode - nappula, eikä vRS Mode. Tästä olikin keskustelua RS-ketjussa.

Pikku vikakin löytyi: näytti ajovalojen pesimen luukku jäävän vasemmalla hiukan auki käytön jälkeen.

SuperB II

Onnittelut autosta! Kyllä bensa manuaali on hieno!  ;) Itellä sama juttu tuon valopesurin kanssa ja just vasemman lyhdyn. Oliko lämmitin jo asennettu? Itse odottelen myyjältä tietoa koska saa asennukseen. Ja täällä myös vain Mode-nappi. :o
Octavia III RS TSI Combi -13
ex.VAG:t Superb 1.8TSI Combi -12, Octavia 1.4TSI Combi -10

psxgamer

Onnittelut uudesta autosta!

Kerta sulla oli Leonissa Sound System ja tässä Ocussa Canton, niin kertoileppa vertailua äänenlaadullisesti. Ulkomaiselta foorumilta luin, että Seatinkin systeemin pitäisi olla Cantonin käsialaa, joten ihmetyttää onko nuo tismalleen sama systeemi. Itseäni tämä kiinnostaa erityisesti, koska olen kokenut Sound Systemin äänenlaadun hiukan pettymykseksi, mutta Cantonia en ole päässyt kokeilemaan missään.

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: SuperB II - 06.11.13 - klo:21:50
Onnittelut autosta! Kyllä bensa manuaali on hieno!  ;) Itellä sama juttu tuon valopesurin kanssa ja just vasemman lyhdyn. Oliko lämmitin jo asennettu? Itse odottelen myyjältä tietoa koska saa asennukseen. Ja täällä myös vain Mode-nappi. :o

Lämmitin on asennettu, ja tietysti unohdin kysellä lämmittimen tyyppiä. Lieneepi letkulämppäri? Pistoke oli mielestäni laitettu aika veikeästi hunajakennon reikään siten, ettei puukkoa ollut tarvinnut käyttää :) Jämäkästi tuntuu kuitenkin olevan kiinni.

Sound System on Leonissa sekä tässä Ocussa omaan makuun riittävä, bluetoothilla Spotifyn kuuntelu erittäin siedettävää. Radion äänenlaatu jo todetusti heikompi. Hiukan säädin subin asetusta suuremmalle + muittekin säätöjen hienosäätöä, niin voin sanoa olevani tyytyväinen Cantoniin. Koeajoin RS ilman Cantonia ja näin koeajoa muistellen voisin sanoa että riittävä ero tuolle rahalliselle satsaukselle. Ã,,änimaailman osalta ajelen mielelläni uudella Räsällä

Temmi_H

Perjantaina alle menivät talvirenkaat sekä 20mm spacerit taka-akselille. Slamit olikin jo unohtanut mun spacer-tilauksen (!), mutta muistutusviestin jälkeen tulivat sopivasti renkaiden vaihtopäiväksi :) Ohessa likaisesta autosta kuvat, viikolla duunin ulkopuolinen aika pimeää sekä viikonloppuna ajelut hiekkatietä... bye bye puhdas auto!  Lauantaina lähtivät myös peräluukusta Octavia - sekä Skoda - tekstuurit.

Takana 400km. Kulutus tänään maantieajossa jopa 7,2L, kun muuten koko ajan ka. kulutus on ollut peräti 10,9L / 100km  ::)

kaide

Tyylikkäät noi vanteet auton alla . JUST passelit talvikäyttöön kun ovat noin avoimet.  Taidan olla niin sika että kopioin sun idean ihan härskisti
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: kaide - 10.11.13 - klo:17:23
Tyylikkäät noi vanteet auton alla . JUST passelit talvikäyttöön kun ovat noin avoimet.  Taidan olla niin sika että kopioin sun idean ihan härskisti

Siitä vaan apinoimaan! Mä jopa mietin, että ostasin kesärenkaille tollaset samanlaiset, kun värimaailma istuu kivasti :)

Epämääräiset tuntemukset ohjauksessa ilmeisesti johtuvat ratin vinoudesta, jota en heti paikallistanut kaupunkiajossa. Lisäksi ratin alaosan "kulmikkuus" tuntuu oudolta, etureunassa terävä kanttaus. Edelleen olen sitä mieltä että Leonin ohjaus parempi piirun verran

Temmi_H

Aiemmin mainittu penkkien ahtaus on enemmän istuinosan aiheuttamaa, olen säätänyt penkkiä hiukan lähemmäs kytkimen käytön takia, verrattuna automaattiautolla ajaessa. Sitä istuu jalat reteästi leveämmällä ja istuisosan sivuttaistuet ahdistaa. Selkänojassa leveys on ihan sopiva.

Ajettavuudesta: Takana 150km kesärenkailla ja 400km talvirenkailla, koko molemmissa 225/40/18. Ohjaustuntumasta maantiellä tulee auttamatta mieleen Ocun vikaketjussakin mainittu mutteriohjaus! Ensin tunne oli, että rattihan tässä on vinossa, mutta tarkemmin tutkiessa ei olekaan. Mutka-ajossa fiilis hyvä, mutta suoraan mentäessä tulee välillä hyvin levoton ja epämääräinen tunne. Ei tuomita ennen kuin käytetty kulmien tarkistuksessa....

makkis

LainaaOhjaustuntumasta maantiellä tulee auttamatta mieleen Ocun vikaketjussakin mainittu mutteriohjaus! Ensin tunne oli, että rattihan tässä on vinossa, mutta tarkemmin tutkiessa ei olekaan. Mutka-ajossa fiilis hyvä, mutta suoraan mentäessä tulee välillä hyvin levoton ja epämääräinen tunne. Ei tuomita ennen kuin käytetty kulmien tarkistuksessa....

Ã,,lä maalaa piruja seinille! No, onneksi omassa on ratti suorassa ja menee muutenkin kuin juna ilman mitään häivääkään levottomuudesta, sama rengaskoko. Jos tämä perheen sairastelukierre joskus loppuu, niin tehdään ristiin parivertailu ja katsotaan onko kyse vainoharhaisuudesta.

nikob

Hienosti punainen sopii ja muutenkin komea auto, hyvä valinta nuo talvivanteet hienot ja helppo hoitoset.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Skeida

Uskoisin bonganneeni tämän livenä tänään aamulla noin 9.30 Petosen ostarin parkkipaikalla.  Ajoin parkkiin viereen emännän Mazda 3:lla kun oltiin neuvolareissulla.
Ajossa: Skoda Octavia III Combi RS 2.0 TSI MAN Candywhite

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy