Skoda Octavia III Combi vRS 2.0 TSI (Corrida Red)

Aloittaja Temmi_H, 13.08.13 - klo:20:19

« edellinen - seuraava »

Temmi_H

Täältä se taas alkaa .... uuden auton odotus  :D

Tilattu elokuussa 2013 Skoda Octavia III Combi suurta suosiota nauttivana vRS-mallina, varustettuna 162kW 2.0TSI bensiinimoottorilla manuaalivaihteisena.  Pitkäaikainen haave toteutumassa Octavia vRS muodossa, kahta edellistä korimallia kuolanneena vihdoin mahdollisuus hankkia Skodan isompi vRS - malli. Pienempi Fabia vRS herätti jo aiemmin kuumeen RS-malleihin. Farmaria pystyy perustelemaan kotonakin mahtavilla tiloilla sekä moottorikelkkaharrastuksen takia vetokoukkukin tulee tarpeeseen.

- Tilattu 9.8.2013
- Valmistettu 37 / 2013
- Liikkeessä 9.10.2013
- Luovutus 6.11.2013

Tehtaalta tulevat varusteet:
- Corrida Red - erikoisväri
- Black Pack
- Canton Sound System
- Media In - liitäntä
- Performance Mode Selection
- Irrotettava vetokoukku
- Gemini 7,5*18 alumiinivanteet hopeisina
- Sisustan tikkaukset harmaina

Myyjäliikkeeltä tulevat tilaussopimukskeen kirjatut varustelut:

- Moottorilämmitin
- Roiskeläpät taakse
- Kumimatot
- Mallimerkintöjen poisto takaluukusta (myyjäliike kieltätyi poistamasta vedoten riskiin pilata maalipinta)
- Maalipinnan Lacroe- käsittely

Muuta varustelua:

- Talvirenkaat ContiIceContact - nastarenkaat 225/40/18
- Talvivanteet Dezent RE 7,5"x18" ET51 mattamustana
- Eibach Pro Spacer - keskittävät levikepalat 20mm taka-akselille + pidemmät pultit
- Madallussarja tod. Eibach Pro Kit (harkinnassa)

Ohessa kuva autoliikkeen pihassa ennen luovutusta:

Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

Henri S

Sinulla saman pituinen odotusaika kuin minulla :) loppuvuodesta tulossa pitkä molemmille,.

Hieno auto sinulle tulossa
Hohhoijaa!

Myhky

Upea vehje tulossa, onnittelut!

Onko tuo corrida red metalliväri?
Itsekin kyselin myyjältä tuota mahdollisuutta kattokaiteiden poisjättöön, mutta ilmoitti että ei onnistu. Kerrohan sitten onko sinun myyjäsi pystyvämpi kaveri.
Golf Variant 1.5TSI 8.5 R-Line

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 13.08.13 - klo:20:42
Upea vehje tulossa, onnittelut!

Onko tuo corrida red metalliväri?
Itsekin kyselin myyjältä tuota mahdollisuutta kattokaiteiden poisjättöön, mutta ilmoitti että ei onnistu. Kerrohan sitten onko sinun myyjäsi pystyvämpi kaveri.

Corrida red ei ole tietämykseni mukaan metalliväri, tässä tapauksessa on tosin siltikin maksullinen erikoisväri ::)

Kattokaiteista en ole saanut lisäinfoa, pitää tiedustella tarkemmin kuun lopulla, kun Kuopioon tulee esittelyautot.

RTWteam

Pitää yrittää nähdä sinun tämän hetkinen auto ennen kuin kerkät tämän saamaan.  :D Onnea, ei voi muuta sanoa. Ã,,ijällä on hienoja autoja toinen toisensa jälkeen.

s-mod

No seat ei ollu sun juttu ja bemu. Taisi olla olla RS fabia paras ajaa?

Kattokaiteita ei saa pois. ja jos ne poistetaan maali takuu raukeaa. Tsekkeihin ostoksille. Sieltä saa ilman!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 16.08.13 - klo:23:01
No seat ei ollu sun juttu ja bemu. Taisi olla olla RS fabia paras ajaa?

Kattokaiteita ei saa pois. ja jos ne poistetaan maali takuu raukeaa. Tsekkeihin ostoksille. Sieltä saa ilman!

Kyllä se E60 on ehdottomasti ollut paras auto ajaa maantietä, alusta ja vaihdelaatikko aivan loistavia verrattuna Vaggiin. Tietyllä kaiholla muistelen Baijerilaista, varmasti sellainenkin tulee vielä pihaan uudelleen... E91 335xDa M-Sport "perhe"autoksi, muijakaan ei edes ymmärtäs että minkälainen laite oikeesti olisi  :P Kuopiossa olikin tuollainen myynnissä, mutta ihan järkisyistä en mennyt lähellekään ko. autoliikettä ...

Skoda (Fabia) ja Seat liian samanlaisia kaikin puolin, ja samaan aikaan Skodan alemyynti vRS Oculla. Vaihtelu ja erilaisten autojen kokeilu kiinnostaa, en usko että koskaan löytyy täydellistä autoa :)

RTWteam, laita viestiä jos Kuopion suunnilla liikut, niin käy ottaa tyypit Seatista. Lie vaikka vaihdat uudenkarheaan TSIippaan ;)

Temmi_H

Oli jo tuotantoviikkokin lukittunut Oculle  :o Soittelin tiedustellaakseni tehdas-webaston saatavuutta, niin kertoivat Miettiseltä että kolmen viikon päästä jo linjalla Ocu. Nopeaa on toiminta. Webasto kysymys jäi vielä avonaiseksi.

Lisäksi mietin että olisin vaihtanut Corrida Redin vRS-esitteesssä olleeseen metalliväri Rio Rediin, joka taitaa olla hiukan oranssiin kääntyvä vrt. esim. Misano Red Audilla (?)

s-mod

Eikös Webastot tulleet saataville vasta viikon 45 jälkeen valmistettaviin RS ocuihin!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 19.08.13 - klo:20:14
Eikös Webastot tulleet saataville vasta viikon 45 jälkeen valmistettaviin RS ocuihin!

Tämä ei ole ainakin Kuopion myyjillä vielä tiedossa...

Markku J

Ainakin minun autoni sirtyi jonossa taaksepäin odottelemaan Webastoa vko 45 alkaen. Minulla ei ole kiirettä....

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.08.13 - klo:21:11
Ainakin minun autoni sirtyi jonossa taaksepäin odottelemaan Webastoa vko 45 alkaen. Minulla ei ole kiirettä....

Tänäänkään en saanut myyjäliikkeeltä vastausta Webasto-kysymykseen  >:( Toisaalta luulisi tuo webaston löytyvän vk 45 jälkeen, kun kerran ainakin Jyrille ja Markulle näin luvattu... Kiirehän ei ole mullakaan Ocun suhteen, tilaussoppariinkin kirjattiin toimitus 1/2014.

Markku, olit ilmeisesti siis tilaussopparin jo tehnyt aiemmin ennen kuin lisäsit Webaston tilaukseen?

Jyri

Jos autosi on jo lukittu niin sehän tarkoittaa että ei enää muutoksia ja tuo Webasto tulee tosiaan tuotantoon vasta viikolla 45, siihen se 3-4 vk lisää ennen kuin auto on liikkeen pihassa niin aika kiirettä pitää jos joku meinaa onnistua saamaan ennen joulukuun loppua Webastolla.

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 24.08.13 - klo:19:16
Jos autosi on jo lukittu niin sehän tarkoittaa että ei enää muutoksia ja tuo Webasto tulee tosiaan tuotantoon vasta viikolla 45, siihen se 3-4 vk lisää ennen kuin auto on liikkeen pihassa niin aika kiirettä pitää jos joku meinaa onnistua saamaan ennen joulukuun loppua Webastolla.

Auto tulee ilman Webastoa, vähän jäi harmittaa kun oli mennyt niin nopeesti tuotantoon. Toisaalta ei aiempaa Webasto-kokemusta, joten ennenkin pärjätty ilman. Nyt tällä tämän hetkisellä tiedolla tosin olisin Webaston ottanut tilaukseen

Tuotantoviikko parin viikon päästä, joten luovutus voi halutessani (siis hyvin todennäköisesti) olla jo tässä syksyllä :) Hyvältä näytti livenäkin vastaavanlaisella ulkoasulla varustettu yksilö. Punainen ulkoväri ja vaaleat tikkaukset hyvän näköinen yhdistelmä.

Zaasa

Omaan makuuni sopisi punaiseen ulkoväriin punaiset tikkaukset paremmin,vaaleat tikkaukset on niin yleiset,punaisia vähemmän tämän hintaluokan autoissa.

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 24.08.13 - klo:19:43
Omaan makuuni sopisi punaiseen ulkoväriin punaiset tikkaukset paremmin,vaaleat tikkaukset on niin yleiset,punaisia vähemmän tämän hintaluokan autoissa.

No mutta, kun mulla on ollut jo punaiset tikkaukset kahdessa autossa  ::)

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 24.08.13 - klo:19:46
No mutta, kun mulla on ollut jo punaiset tikkaukset kahdessa autossa  ::)
Ok,vaihtelua haluat :)
Omissani kahdessa vaaleat,en laittaisi pahaksi punaisia koska ei ole aikaisemmin ollut.(makuasiota)

Temmi_H

Tilaukseen lähtivät kesävanteiksi halvat ja tylsät Dezent RE mattamustana koossa 7,5x18 ET 51 eli vakiospekseillä. Valinta perustui yksinkertaiseen muotoiluun ja hintaan, reilu 520â,¬ Rengasonlinesta toimituksineen. Alunperin mietinnässä vähän pienempi ET, mutta sopivaa ET kombinaatiota ja vannetta ei löytynyt. Edessä ei minusta huuda edes spaceria, mutta taakse tullenee joko 15 tai 20mm lätkät, varmaankin keskittävät Eibachit.

Vanteet tulevat ensi kesää varten, mutta tarkoitus viedä myyjäliikkeelle ennen luovutusta ja laitattaa vakiorenkaat noille. Gemineille sitten vien laitettavaksi talvirenkaat. Säästääpähän yhdet renkaiden vanteille laitot. Tiedä vaikka kerkiää vielä Ocun saada kesärengaskeleille, kun viime viikolla mennyt tuotantoon  :P

Seuraavaksi shoppailee talvirenkaita....

Jyri

Ei tuo Dezent RE ole minun mielestä tylsä, oikein hyvältä näyttää.

automaattori

Hieno auto tulossa ja värikin on huippu sopiva räsään! Onnittelut siitä, mutta takaroiskeläpät ja kumimatot vähän ihmetyttää, ne ei mielestäni sovi Räsän luonteeseen. Tämä tietysti vain oma mielipiteeni.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Skeida

Ymmärsinkö oikein, että olet Miettiseltä tilannut autosi? Jos näin on niin aika jännä, että sinun tilauksesi menee näin nopeasti. Itse tilasin 8.8 eikä vieläkään ole tuotantoviikkoa tiedossa ja lisävarusteita vähemmän kuin sinulla. Komea peli sullekin tulossa.
Ajossa: Skoda Octavia III Combi RS 2.0 TSI MAN Candywhite

M1kke

Hieno väri on tulossa ja sopii hyvin noiden mustien vanteiden kanssa.

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 16.09.13 - klo:21:31
Onnittelut siitä, mutta takaroiskeläpät ja kumimatot vähän ihmetyttää, ne ei mielestäni sovi Räsän luonteeseen.

Kumimatot eivät sovi auton luonteeseen?  ;D  Jos mulla olisi Lamborghini niin siinäkin olisi kumimatot talvella.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 17.09.13 - klo:10:21
Hieno väri on tulossa ja sopii hyvin noiden mustien vanteiden kanssa.

Kumimatot eivät sovi auton luonteeseen?  ;D  Jos mulla olisi Lamborghini niin siinäkin olisi kumimatot talvella.

Talvellahan kangasmatot on parhaimmillaan, kannattaa kokeilla ja kangasmaton allahan on kumi joten ei se vesi mihinkään rakenteisiin karkaa. Kumimatot on kuin olisi nappaskengillä luistinradalla ja rumat!
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Hawtin

^^ +2. Jos haluaisin litsutella kenkiäni mutaisessa vedessä, tekisin sen mieluummin lätäkössä, kuin autossani.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 17.09.13 - klo:12:21
^^ +2. Jos haluaisin litsutella kenkiäni mutaisessa vedessä, tekisin sen mieluummin lätäkössä, kuin autossani.

Minä loiskuttelin ja liukastelin autoissani monenmonituista talvea, kun niin "kuuluu tehdä". Sitten kerran eräänä kauniina talvipäivänä päätin laittaa kokeeksi autoon kangasmatot, kun juuri pestyt kumiriekaleet olivat muuttuneet puolessa tunnissa laikukkaan likaisiksi.

Eipä ole sen jälkeen ollut tarvetta tältä vääräoppisten tieltä poistua. Kangasmatot kun ovat talvellakin paremmat kuin kumiriekaleet. Vaikka virallinen ja pyhä totuus sanoo muuta.

Taky

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 17.09.13 - klo:12:29
Kangasmatot kun ovat talvellakin paremmat kuin kumiriekaleet.

Tarrina yksi yhteen itseni kanssa, viime talvi kankaisilla ja paluuta ei enään ole. kolmekymmentä vuotta tuohon(kin) meni ennen kuin sen oppi/uskoi.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: Skeida - 17.09.13 - klo:08:56
Ymmärsinkö oikein, että olet Miettiseltä tilannut autosi? Jos näin on niin aika jännä, että sinun tilauksesi menee näin nopeasti. Itse tilasin 8.8 eikä vieläkään ole tuotantoviikkoa tiedossa ja lisävarusteita vähemmän kuin sinulla. Komea peli sullekin tulossa.

Miettiseltä auto ostettu. Tilauksen tein 9.8, joten jossain kohti olen mennyt ohi tuotantolinjalle autoja laittaessa :) Myyjän kanssa vähän juteltu, jos joku tarvii auton heti, niin tuo mun auto voi olla saatavilla. Otan itse tässä tapauksessa auton uudelleen tilaukseen Webastolla, joka ei kerinnyt tähän tilaukseen. Myyjä sanoikin viime perjantaina, että yksi asiakas olisi halunnut auton heti, liekkö tarkoittanut sinua...

Roiskeläpät takana eivät minusta pilaa tälläistä autoa, eri asia sitten joku viimeisen päälle stanceen isketty Audi / BMW isoilla vanteilla ja madalluksella. Kumimatot myös rospuuttokelien takia (kevät ja syksy), vanhemmat asuvat maalla + anoppilan kesämökki hiekkatien perässä. Hiekkatietä tulee ajettua viikoittain, enkä halua olla ainiaan pesemässä kangasmattoja kurasta. Suurimman osan vuodesta tietysti käytän kangasmattoja. Kyseessä on käyttöauto, noi varusteet tingin aina kaupan tekijäisinä :)

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 17.09.13 - klo:18:11
Miettiseltä auto ostettu. Tilauksen tein 9.8, joten jossain kohti olen mennyt ohi tuotantolinjalle autoja laittaessa :) Myyjän kanssa vähän juteltu, jos joku tarvii auton heti, niin tuo mun auto voi olla saatavilla. Otan itse tässä tapauksessa auton uudelleen tilaukseen Webastolla, joka ei kerinnyt tähän tilaukseen. Myyjä sanoikin viime perjantaina, että yksi asiakas olisi halunnut auton heti, liekkö tarkoittanut sinua...

Roiskeläpät takana eivät minusta pilaa tälläistä autoa, eri asia sitten joku viimeisen päälle stanceen isketty Audi / BMW isoilla vanteilla ja madalluksella. Kumimatot myös rospuuttokelien takia (kevät ja syksy), vanhemmat asuvat maalla + anoppilan kesämökki hiekkatien perässä. Hiekkatietä tulee ajettua viikoittain, enkä halua olla ainiaan pesemässä kangasmattoja kurasta. Suurimman osan vuodesta tietysti käytän kangasmattoja. Kyseessä on käyttöauto, noi varusteet tingin aina kaupan tekijäisinä :)

Mulle on aina tullut myös kumimatot mukana kun olen tilannut kangasmatoilla. Siis ilman kyselyä ja ilmaiseksi. Minäkin laitan kumimaton kun joutuu työkeikalla käymään vaikkapa turkistarhalla. Muuten en kumimattoja suostu käyttämään. Sama koskee peräkonttia, syksyllä kun mökiltä roudaa roskia pois niin kumikaukalo on käytössä ja heti sen jälkeen varastoon piiloon.

Temmi_H

Matkahuolto kuskaili tänään kaksi kappaletta Dezenttejä perille Kuopioon, kaksi harhailee DPD mukaan vielä Turkkusessa  :)

Lisäksi rengasliikkeessä odottaa kaksi sarjaa Contin talvrenkaita koossa 225/40/18: toinen kierros CIC-nastaa ja toinen CVC5-kitkaa. Toinen sarjaa eksyy Leoniin ja toinen sitten Ocuun, mutta kummin päin?  :o

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy