Ocu III, uutuuden alennukset tarjouskilpailussa

Aloittaja costner82b, 09.07.13 - klo:20:23

« edellinen - seuraava »

Sampsa

Vielä täytyy sen verran laittaa tästä omasta tarjouskierroksesta, että lähetin Skodan nettisivuilta löytyville jälleenmyyjille ympäri Suomen tarjouspyyntöposteja noin 30 kpl. 16 tunnin (joista 12 tuntia oli sellaisia, että liikkeet eivät ole auki) sisällä mulla oli koossa noin 10 tarjousta, joiden hintahaitari oli aikamoinen. Niiden perusteella pystyin tekemään päätökseni, koska parhaat tarjoukset olivat asettamani "maagisen" rajan läheisyydessä. Kaupat tehtiin siis alle vuorokausi tarjousten pyytämisestä. Tämän jälkeen sain vielä toistakymmentä tarjousta, mutta ne eivät olleet lähelläkään parhaita tarjouksia. Joten hyvä mieli jäi tässä suhteessa.

Avainsana tähän kaupanteon nopeuteen taisi tosiaan olla se "ei vaihdokkia", jolloin myyjät voivat reagoida nopeasti.

makkis

Olet muuten Timpe justiin oikeassa, nyt pitää perua kehumisiaan...

Alvillinen hinta 26096,65 ja siihen autovero 8203,35 ja kas siinä laskun loppusumma.

Tosin, en kilpailuttanut enkä tinkinyt. Pyysin vain paperilla tarjouksen.

yrrah

On kyllä kovia alennuksia.
Ã,,iti kysyi tarjousta uudesta A-Mersusta (200 autom. bensa) ja alennus 1043â,¬.
Auton hinta varusteineen on kuitenkin hieman yli 41000â,¬.
Mercedes-Benz C200 4Matic
Tulossa: Polo R-Line 1.5 Evo

Timppe

Lainaus käyttäjältä: makkis - 05.12.13 - klo:21:42
Olet muuten Timpe justiin oikeassa, nyt pitää perua kehumisiaan...

Alvillinen hinta 26096,65 ja siihen autovero 8203,35 ja kas siinä laskun loppusumma.

Tosin, en kilpailuttanut enkä tinkinyt. Pyysin vain paperilla tarjouksen.
Siltikin tuo on ihan hyvä alennus (10.2%). Itse sain Superbista 11.5% eli ihan linjassa ollaan. Tietenkin jotkut Metro-Auton 6%:set on sitten ihan oma juttunsa.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

umza

Huonoimman ja parhaimman välirahan erotus oli 7400â,¬, vaihdossa menee -08 Golf
Vain osa paikoista mihin tarjouspyyntöä laitoin, viitsi ottaa yhteyttä. Moni ilmoitti tylysti että kysy paikalliselta Skoda jälleenmyyjältäsi  >:( 
Tarjouspyynnöt lähetin sähköpostitse Skoda.fi sivuilta löytyviin osoitteisiin.

focceristi

Kyllä kilpailutus kannattaa ja ei kannata siitä oman paikkakunnan liikkeestä saatua pitää ainoana ja oikeana! Uskallatko vihjaista mistäpäin paras tarjous ;) Nämä tuntuu usein olevan salamyhkäisiä juttuja mutta siltikin.. Onkos tuo Golf se ongelmallinen malli?
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

umza

Lainaus käyttäjältä: focceristi - 11.12.13 - klo:19:53
Kyllä kilpailutus kannattaa ja ei kannata siitä oman paikkakunnan liikkeestä saatua pitää ainoana ja oikeana! Uskallatko vihjaista mistäpäin paras tarjous ;) Nämä tuntuu usein olevan salamyhkäisiä juttuja mutta siltikin.. Onkos tuo Golf se ongelmallinen malli?

Lieksan Laakkoselta sain parhaimman tarjouksen, huonoimmat taisivat olla etelän suunnasta. Golf on BKD koneella, käsittääkseni siinä ainakin pumppusuuttimet on Boschin(ei siemensin, ongelmalliset), auto on myös manuaali laatikolla. Ajettu 67tKm

focceristi

Tehdessäni alkusyksyllä "harjoitus" sähköpostitarjous tiedusteluja niin juuri tuo Lieksan Laakkonen oli kolmen parhaan joukossa. Pari muuta sitten Aine ja Loimaa, joka oli reilusti paras. Kyselyt lähti noin 8 liikkeeseen. Lähimmästä liikkeestä ei vastattu ::) Tarjousten ero n.3000! Kun sitten kohtapuolin alkaa oikea tarjouskilpailu niin nykypelin arvo ehkä hieman pudonnut. Mietinnässä vielä annanko vaihdossa foccerin vai yritänkö myydä ensin pois. Hankaluutena kun vielä vähän velkaa hopasta, mutta ratkaistavissa varmaan sekin. Ehkäpä noista sähköposti tarjouksistakin voi vielä neuvotella kun parhaat sitten pannaan pöydälle ja vertaillaan. Kokemuksia, vinkkejä! :) Ei ocuun varmaan saa tingattua talvirenkaita, lämppärit näemmä mahdollisia. Osamaksulla varmaan taas tai lainanhakuun, jompsikumpsi ::)  Jos sais vanhan myytyä niin luulen että olis selvempi ruveta tinkaamaan % pois. Kunhan sais päätettyä millainen uusi on? 1.2 tai 1.4 vaiko neliveto? ::) Tuo viimeinen olis tänne lappiin oivallinen, mutta diiseli :-\
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

Varttis

Lupasin laittaa tarkempaa tietoa tarjouksista, kunhan auto on tilattu.

No, nyt se on tilattu.

Alla alennuksia paikkakunnittain. Tilattu auto siis Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG.

Vantaa: 3113,00â,¬ + 300,00â,¬ voucher lisävarustehankintoihin, yhteensä 3413,00â,¬ / 12,1%
Lohja: 3260,55â,¬ / 11,5%
Hyvinkää: 3254,50â,¬ / 11,5%
Porvoo: 2830,56â,¬ / 10,0%
Espoo: 2830,00â,¬ / 10,0%
Järvenpää: 2450,56â,¬ / 8,7%
Oulu: 1981,00â,¬ / 7,0%
Seinäjoki: 1981,00â,¬ / 7,0%

Joensuusta, Hämennlinnasta ja toisesta seinäjokelaisliikkeestä ei tullut mitään vastauksia.

focceristi

Onnea,Varttis! Juuri tällaista listaa olen odotellutkin tänne tulevaksi. Selkeä ja hyviä tarjouksia muutama. Lohja ja Hyvinkää yllättivät kyllä minut tuossa listassa! Tuo Oulu on aika hyvin linjassa näiden pohjoisen tarjouksilla :( Sähköpostitarjouksia muistaakseni? Miten oli saitko niistä ekoista tarjouksista vielä tiputettua vai olivatko ne heti siinä? Et savon liikkeistä kysynyt? Mistähän savon ocuilijat sitten autonsa hankkivat kun sinne on räsää myyty varmaan prosentuaalisesti eniten ::) Itse en sieltäpäin kummosia tarjouksia saanut. ps. mitä tuo voucher tarkoittaa?

Varttis

Sähköpostilla pyydettyjä, jatkokeskustelua käyty muutaman kanssa puhelimessa + yksi antoi tarjouksin vain paikan päälle menemällä. Voittaja oli ainoa, joka paransi ekaa tarjoustaan. Pari yritti tehdä sitä kisan ratkettua -- ja silloin se on myöhäistä.

Voucher on rahaa, jota en saa suorana alena, vaan voin käyttää sen hankintoihin kyseisessä liikkessä, vaikka sitten talvirenkaisiin.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Varttis - 12.12.13 - klo:18:28Pari yritti tehdä sitä kisan ratkettua -- ja silloin se on myöhäistä.
Samalla tavalla kävi viimeksi alkuvuodesta edellisessä autokaupassani. Näin siitä huolimatta, että tein tarjousta pyytäessäni ainakin omasta mielestäni selväksi, että olen kilpailuttamassa hankintaa. Ilmoitin myös selkeästi takarajan, johon mennessä olin päättänyt tehdä ratkaisuni. Yksi soitti tämän ratkaisupäivän jälkeen seuraavana päivänä ja kyseli josko saisi vielä pari päivää aikaa säätää tarjoustaan. Toinen lähestyi sähköpostitse kaksi päivää myöhemmin, ja oli liittänyt mukaan uuden hieman korjaamansa tarjouksen. Tälle jälkimmäiselle myyjälle olin ennen "lukitse" -napin painamistani kertonut, paljonko on eroa hänen ja johtavan tarjouksen välillä, mutta silti tämä myöhästynyt ja korjattu tarjous oli kaiken kukkuraksi satasia huonompi, kuin se johdossa ollut ja voiton vienyt tarjous :o

Lähinnä nämä kaksi "mattimyöhäistä" pisti miettimään, että miten tyhminä jotkut alan myyjät oikein asiakaskandidaatteja pitävät...

Kyseessä ei ollut Skodan hankinta, mutta liittyy silti mielestäni ohkoisesti aiheeseen :)

Taky

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 12.12.13 - klo:18:42
Lähinnä nämä kaksi "mattimyöhäistä" pisti miettimään, että miten tyhminä jotkut alan myyjät oikein asiakaskandidaatteja pitävät...

Kyseessä ei ollut Skodan hankinta, mutta liittyy silti mielestäni ohkoisesti aiheeseen :)

Sama homma, ei VAG mutta ei eroa toiminnassa - edes ei vaivauduta ottamaan yhteyttä tahi laatimaan tarjousta.

MB kyseessä ja ympäri maata lähti toiselle kymmenelle kauppiaalle tarjouskysely suorasta kaupasta, siis vaihtoauton arvoa edes tarvinnut miettiä - about 3/5 vastasi tai otti yhteyttä.

Päätelmä: kaupankäynti ei vain kiinnosta.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Taky - 14.12.13 - klo:18:28
MB kyseessä ja ympäri maata lähti toiselle kymmenelle kauppiaalle tarjouskysely suorasta kaupasta, siis vaihtoauton arvoa edes tarvinnut miettiä - about 3/5 vastasi tai otti yhteyttä.

Päätelmä: kaupankäynti ei vain kiinnosta.
Näinpä. Sitä vaan kaupallisen koulutuksen hankkineena ihmettelee suurehkosti, millä "elää" myyjä, jota kaupankäynti ei kiinnosta? ;D ;D ;D

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 16.12.13 - klo:08:09
Näinpä. Sitä vaan kaupallisen koulutuksen hankkineena ihmettelee suurehkosti, millä "elää" myyjä, jota kaupankäynti ei kiinnosta? ;D ;D ;D
Itsellä hyvin samansuuntaisia kokemuksia ja samaa ihmettelin, kunnes kysyin tutulta automyyjältä mistä voisi olla kyse ja vastaus yllätti, mutta oli toisaalta ihan järkeenkäypä: "Paremman onnistumisprosentin suhteessa ajankäyttöön saa keskittymällä liikkeeseen tuleviin ihmisiin ja bongaten sieltä potentiaaliset tosissaan autoa ostavat"

Sama selittää sitä miksi välillä autoliikkeissä saa niin nihkeää palvelua, myyjien anturit eivät aina ole kohdallaan.

Onneksi on niitäkin jotka reagoivat sähköposteihin ja veikkaan että heillä voi olla ihan hyväkin kauppojen läpimenoprosentti.

kt

Varttiksen tiedot tuossa ylempänä ovat hyviä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että hintahan ei yksin ratkaise. Jonkinnäköinen
lisäarvo pitää laskea myös muulle kaupantekoon liittyvälle eli maksutavalle, toimitusajalle, myyjän toiminnalle, huollon läheisyydelle, yms. Jotenkin ne kannattaa myös arvottaa, jos valintaa tehdään muutaman satasen tarjouseroista.

Esim hyvä tuttu myyjä voi olla kullan tai useammankin satasen arvoinen myöhemmin. Kuinka järjestyy huollot ja sijaisautot, yms. Miten saa maksuaikaa, vai pitääkö maksaa "etukäteen". Noitakin voi siinä miettiä.

Edit tuohon Jyrin huomioon: Luulisi, että tällaisia perustarjouksia on joka myyjällä valmiiksi tehtynä PC:llään joka automallista. Ei viene kuin 2 minuuttia päivittää sähköpostiin uusi osoite ja lähettää. Mutta ilmeisesti sitä myyjän luppoaikaa ei käytetä tällaiseen tarjousten esimietintään, vaan paskanpuhumiseen kahvilla.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Jyri

Totta kannattaa muistaa että hyvä kauppa koostuu paljon enemmästä kuin perusauton verottomasta hinnasta. Itse en laita mitään painoarvoa huollolle, siis autoa ostaessa, sillä huollattaahan voi misää haluaa, ei liity ostaopaikkaan.

Itsellä oli uuden auton hinnoissa eroa "vain" n. 2.000 â,¬ siis verollinen lisävarusteineen, en edes välittänyt verottoman alennuksista ja muutenkin tämä on sellainen numero vain sopimuksessa, koska mukana oli vaihtoauto. Nykyisen auton hyvityksessä oli n. 10.000 â,¬ eroa parhaimman ja huonoimman välillä, taas vain numero sopimuksessa. Rahoituksissa oli eroa n. 4.500 â,¬, tämä oli todellinen kustannuserä, mutta siitä huolimatta vedin kaikki kohdat Exceliin ja laskin yhteen kaupan kokonaiskustannukset, joolloin saatiinkin eroa parhaimman ja huonoimman tarjouksen välille 11.000 â,¬, tämä siis nettorahaa joka oikeasti pitää maksaa auton pitoajan kuluessa. Mielestäni kovin suuri summa kun puhutaan n. 40 kâ,¬ autosta johon vaihtona n. 25 kâ,¬ vaihtari!?

maher

Kaikki eivät vain osaa kirjallista puolta ja jopa inhoavat sitä :(

Itse tykkään kirjoittaa ja hoitaa asioita kirjallisesti ja lisäksi huolellisesti ja kieliopillisesti mahdollisimman hyvin, niin siksi ihmetyttää ja ärsyttää ehkä enemmän tämä sähköpostiviestittelyn heikkous ja infoamisen taso myyjilläkin.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

kt

Yrittäkääpä nyt uuden auton tarjouskyselijät ja kauppasopimuksen allekirjoitttajat ihan kokeeksi sisällyttää siihen omia ehtojanne. Esimerkiksi

-takuuaikaisten huoltojen ja korjausten ajaksi aina sijaisauto veloituksetta ilman kilometrirajoitusta
-mitään mainoskylttejä ei saa kiinnittää autoon
-20% maksusta suoritetaan vasta x päivän kuluttua
-lämmityslaitteen pistoke laitetaan kuskin puoleiseen etukulmaan siten, että pistokkeen voi kiinnittää auton sivulta
-jne...

Muistan kun kerran sovin suullisesti myyjän kanssa, että autoon ei laiteta autoliikkeen mainostarroja. No luovutuksen suoritti liikkeen omistaja. Kerroin hänelle, että mainostarroja ei pitänyt olla takalasilla eikä peräpeilissä ja katsoin häntä silmät ympyriäisinä. No hän sitten, että eikös se ole kivaa ajella, kun näkee paljon muillakin autoilijoilla näitä meidän liikkeen mainostarroja. Ja minä sitten katsoin häntä silmät ympyriäisenä.
No sitten kysyin, että otattekos ne pois? No hän, että ei kai niitä sentään pois pidä ottaa? Ei siis mennyt jakeluun.
Otin ne itse pois myöhemmin. Lähtivät onneksi aika helposti.  En viitsinyt uhata kaupan purkamisella .
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

hamilton

Lainaus käyttäjältä: kt - 16.12.13 - klo:10:15
Muistan kun kerran sovin suullisesti myyjän kanssa, että autoon ei laiteta autoliikkeen mainostarroja...

...No sitten kysyin, että otattekos ne pois? No hän, että ei kai niitä sentään pois pidä ottaa? Ei siis mennyt jakeluun.
Otin ne itse pois myöhemmin. Lähtivät onneksi aika helposti.  En viitsinyt uhata kaupan purkamisella .
Käsittämätöntä asiakaspalvelua. Itse pyysin edeltäkäsin etteivät liimailisi tarrojaan takaluukkuun ja myyjä vastasi että tottakai, sun autosihan se on. Eikä ollut liimattu. Toisen auton kohdalla takalasissa oli se "Paras ajaa varmasti. Volkswagen" -tarra, mutta se lähti nykäisemällä jälkiä jättämättä. Takavuosina eräs Skoda-kauppias liimaili kämmenen kokoisia tarroja takaluukkuihin jotka vuosien mittaan jättivät ruman jäljen irtoiltuaan.

Varttis

Lainaus käyttäjältä: kt - 16.12.13 - klo:10:15
Yrittäkääpä nyt uuden auton tarjouskyselijät ja kauppasopimuksen allekirjoitttajat ihan kokeeksi sisällyttää siihen omia ehtojanne. Esimerkiksi

-takuuaikaisten huoltojen ja korjausten ajaksi aina sijaisauto veloituksetta ilman kilometrirajoitusta
-mitään mainoskylttejä ei saa kiinnittää autoon
-20% maksusta suoritetaan vasta x päivän kuluttua
-lämmityslaitteen pistoke laitetaan kuskin puoleiseen etukulmaan siten, että pistokkeen voi kiinnittää auton sivulta

Eikös nää nyt ole "business as usual"? No en kyllä ole maksuajoista neuvotellut, mutta nuo muuthan ovat ihan normaaleja sovittavia asioita.

focceristi

Onkos tänne uusia päivityksiä kenelläkään?

arniem01

Kiinnostaisi itsekin tietää viimeisimmät vinkit. Ajattelin laittaa tarjouspyynnöt pääkaupungin ulkopuolisiin liikkeisiin parin viikon sisään. Vaihdossa pitäisi antaa 2010 Audi A6 2.0 Tfsi ja tilalle RS 2.0 Tsi DSG hatchback. Toimitusajat hieman huolettaa.

vkjoki

Kokemuksiani kymmenestä meilillä tehdystä tarjouskilpailusta:
- suurin osa liikkeistä vastaa - jos ei vastaa, on ulkona kisasta
- osa myyjistä luottaa vain supliikkiinsa, joten eivät uskalla lähteä meilinvaihtoon
- autokauppa käy sen verran huonosti, että kyllä myyjillä on aikaa vastata tarjouspyyntöihin - vain tyhmä myyjä keskittyy pelkästään liikkeessä oleviin asiakkaisiin
- parhaan ja huonoimman tarjouksen välillä on ollut keskimäärin 4 000 euron hintaero - enimmillään 8 000,-
- en ole tingannut tarjousten jälkeen, mutta olen ilmoittanut, mihin päivään ja kellonaikaan asti saa parantaa tarjousta; suurin parannus on ollut 6 000,-
- tarjouskilpailun jälkeen olen aina kertonut kaikille liikkeille, että kaupat syntyivät liikkeen NN kanssa - näkevät, että olisi kannattanut vastata tarjouspyyntöön
- toisten kalliiksi mainostama liike voi tehdä hyvän tarjouksen ja edullinen liike huonon - liikkeiden taktiikat voivat vaihtua viikoittain; siis kannattaa kilpailuttaa itse
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Ritzenhoff

Vkjoki,

Kerrotko sä tarjouspyyntömailissa että lähetät saman mailin myös monelle muulle kilpailijalle?

Vai lähetätkö mailin ns ryhmäviestinä, jolloin vastaanottaja heti näkee osoiteriviltä, että saman paperin on saanut moni muukin kilpailijaliike?

Vai lähetätkö jokaisen tarjouksen erikseen jolloin myyjä ei tiedä mitään tarjouksen lähetyslaajuudesta?
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

vwmies

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 20.02.14 - klo:21:55
- osa myyjistä luottaa vain supliikkiinsa, joten eivät uskalla lähteä meilinvaihtoon
- autokauppa käy sen verran huonosti, että kyllä myyjillä on aikaa vastata tarjouspyyntöihin - vain tyhmä myyjä keskittyy pelkästään liikkeessä oleviin asiakkaisiin
- parhaan ja huonoimman tarjouksen välillä on ollut keskimäärin 4 000 euron hintaero - enimmillään 8 000,-
- en ole tingannut tarjousten jälkeen, mutta olen ilmoittanut, mihin päivään ja kellonaikaan asti saa parantaa tarjousta; suurin parannus on ollut 6 000,-
- tarjouskilpailun jälkeen olen aina kertonut kaikille liikkeille, että kaupat syntyivät liikkeen NN kanssa - näkevät, että olisi kannattanut vastata tarjouspyyntöön
- toisten kalliiksi mainostama liike voi tehdä hyvän tarjouksen ja edullinen liike huonon - liikkeiden taktiikat voivat vaihtua viikoittain; siis kannattaa kilpailuttaa itse

Käsitykseni on, että yrityksille joutuu useimmiten ensin antamaan auto/t joksikin aikaa ajettaviksi ja sitten aina tekemään tarjouksen. Suuret yritykset kilpailuttivat autohankintojaan ainakin jo 90-luvulla. Siinä voi tulla useita kauppoja kerralla, mutta töitä joutuu kaikissa kaupoissa tekemään.

+1
Yritetään pärjätä.

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 20.02.14 - klo:22:07
Vkjoki,

Kerrotko sä tarjouspyyntömailissa että lähetät saman mailin myös monelle muulle kilpailijalle?

Vai lähetätkö mailin ns ryhmäviestinä, jolloin vastaanottaja heti näkee osoiteriviltä, että saman paperin on saanut moni muukin kilpailijaliike?

Vai lähetätkö jokaisen tarjouksen erikseen jolloin myyjä ei tiedä mitään tarjouksen lähetyslaajuudesta?

Meilissä kerron:
- täsmällisesti, millaista autoa, mallia ja millä varusteilla olen ostamassa
- tarkasti, millainen vaihtoauto on kyseessä
- että tarjous ei tietenkään ole sitova ennen kuin ovat nähneet vaihtoauton - silti eivät aina edes koeaja saatuaan tilaisuuden
- että olen parhaillaan pyytämässä tarjousta useasta liikkeestä (ei siis ryhmäpostitusta, vaan kukin meili kohdennettuna juuri kyseiseen liikkeeseen)
- että ostosopimuksen laadin parhaan tarjouksen tehneen kanssa noin XX-päivän kuluttua - siis näkevät, että olen oikeasti ostamassa autoa enkä vain runoilemassa

Menettelystä minulla on pelkästään hyviä kokemuksia. On tehokasta, selkeää, hyvin dokumentoitua ja tuottaa erinomaisen lopputuloksen. Joillekin tapa sopii, joillekin ei - ja niin on hyvä. Mitä taas kauppiaisiin tulee, mitä nuorempi myyjä, sitä sujuvammin hän yleensä - ei aina - osaa hoitaa meilejä ja tarjouskilpailua. Jos itse ei osaa valita kuvan perusteella myyjää, voi meilin osoittaa myyntipäällikölle ja pyytää häntä valitsemaan myyjä. Mitä taas tarjousten hintoihin tulee, sekä nuorilla että vanhoilla myyjillä on täsmälleen samat valtuudet antaa alennusta.

Tuttuja juttuja, mutta:
- väliraha ratkaisee, alennusprosentista ja hyvitysarvosta ei väliä
- jos vaihtoauton itsemyynti on optiona, kannattaa pyytää kaksi tarjousta: a.) ilman vaihtoautoa ja b.) vaihtoauton kanssa
- tosiasiassa alennusprosenteissa erot ovat pienet - vaihtoauton arvon määrittämisestä ne erot tulevat

Autokauppaa tehdään nykyään niin pienillä katteilla, että ei minua huvita alkaa kiduttaa myyjiä lypsämällä viimeisiä kymppejä: tarjoukset sisään ja sitten päätös!
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Ritzenhoff

Okei, kiitoksia paljon hyvistä vinkeistä!
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Taky

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 20.02.14 - klo:21:55

Juuri näin, about vuosi taake kun edellisen tarjouspyyntökierroksen tein niin 70% vastasi.

Mielelenkiintoisin tilanne oli Koivuhaan Vehossa josta hain auton koeajoonkin, niin pyysin myyjää tekemään maililla tarjouksen - kysessä oli vielä suora kauppa, ei siis vaihtoautoa - vieläpä kahteen kertaa määräpäivään menenssä.

Eipä kuulunut mitään.

Meni reilu kuukausi kun joku markkinatutkimustaho lähestyi aiheesta ja kysyi että saako minulle tehdä nyt tarjouksen?

Linjalla tuli hiljainen hetki kun kerroin että tilaus on tehty juurikin samaisesta autosta toisessa merkkiliikkeessä jokunen viikko sitten, että ei maksa vaivaa...
"No ei voisi sitten mitään jos kaupat tuli muualla..." - sävy oli sellainen että markkinatutkimusta tekevä puhelinhenkilö ei oikein voinut käsittää että miksi tarjousta ei olut annettu pyynnöistä huolimatta. Kuitenkin samalla sähköpostiosoitteella sovittiin myykjän kanssa mm koeajotkin, joten mailin katoamisesta ei ollut kyse.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Jyri

Minä muistelisin etten ole koskaan saanut Vehosta yhtään tarjousta sähköpostikyselyllä, no omapahan on heidän valinta jos ei kaupanteko kiinnosta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy