Ajatko jo kesärenkailla?

Aloittaja Golf, 21.03.10 - klo:10:49

« edellinen - seuraava »

JaskaPankuttaja

Nyt on yhdessä autossa kesärenkaat alla, huvikseni laitoin kun siihen tuli uudet renkaat.

Jos keli menee hankalaksi niin on noita kotteroita talvirenkainkin pihassa.

qmckone

A4 2.0Tq

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: jpmckone - 26.03.11 - klo:23:41
Autokauppiaan puhetta ;D

Heh, joo, jonkinlainen kauppa aina on ollut taustalla kun auto on minulle omistukseen siirtynyt.

Jos autokauppiaalla tarkoitit että autojen myyminen toisi minulle elinkeinon, tai että ansaitsisin sillä tavalla rahaa niin se ei pidä paikkaansa.
Enpä muista että yhtään autoa olisin myynyt kalliimmalla kuin mitä itse olen siitä maksanut.

Mutta se on kyllä toisaalta totta etten mitään noista minulla olevista autoista rakasta, voin myydä minkä tahansa milloin tahansa jos kauppa näyttää mielekkäältä. En siis tarkoita (vain) rahaa.

kyhmy

Nyt on kesärenkaat alla ja kylläpä tuntui taas muutos uskomattoman hyvältä kuten joka kevät :). Ohjaustuntuma paranee huimasti ja ramppeihin voi taas laskea huolella. Autoilu on kaksin verroin hauskempaa kesärenkailla!
Huomenna vielä auton vahaus niin on auto komeana pari tuntia.

Erkka

Kesärenkaat tunkkaan alle viimeistään ensiviikolla. Tämä on jämpti näin. Pääsen tutustumaan ensikertaa Polon ajo-ominaisuuksia Nokian 195/55 16 kesärinkuloilla, nam. ;)
Saas nähdä millainen on ero Nokian R 195/55 16 nastarenkaisiin.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Rauska

Viikko sitten meni alle  :D Pari päivää turussa oli yöpakkasia, mutta ei haitannu  ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Mikko83

ei tulis mieleenkään vielä tässäkuussa vaihtaa renkaita...ainakaan nykyisen lumitilanteen johdosta  :o
Kyllä jettamies on aina jettamies.

vkjoki

Kuten jo aiemminkiin mainitsin, olen havainnut, että kesärajoituksiin siirtymisen ajankohta on varsin sopiva ajankohta myös kesärenkaisiin siirtymiselle. Kesärajoituksiin aletaan siirtyä Etelä-Suomessa keskiviikkona 6.4.2011. joten sen puolesta kesärenkaiden vaihtoajankohta lähestyy.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

_Mikko_

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 04.04.11 - klo:20:57
Kesärenkaat tunkkaan alle viimeistään ensiviikolla. Tämä on jämpti näin. Pääsen tutustumaan ensikertaa Polon ajo-ominaisuuksia Nokian 195/55 16 kesärinkuloilla, nam. ;)
Saas nähdä millainen on ero Nokian R 195/55 16 nastarenkaisiin.

Tuskin ainakaan huonommaksi menee.  

Itse vaihdoin viikko sitten 225/45 17" hakkavitoset saman kokoisiin Misukan kesäkumeihin. En muistanutkaan että ocu on noinkin mukava ajettava. 8) Aika paljon on renkaan jäykkyydessä eroa.

Quality

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 04.04.11 - klo:22:11
Kuten jo aiemminkiin mainitsin, olen havainnut, että kesärajoituksiin siirtymisen ajankohta on varsin sopiva ajankohta myös kesärenkaisiin siirtymiselle. Kesärajoituksiin aletaan siirtyä Etelä-Suomessa keskiviikkona 6.4.2011. joten sen puolesta kesärenkaiden vaihtoajankohta lähestyy.

Vielä viikonloppuna oli maaseudulla sen verran karseita kokemuksia, ettei tee mieli vielä tällä viikolla kesäkumeihin siirtyä. Parikymmentä senttiä tiukkaa sohjoa, kun lumipolanne alkoi pettää, ja paikoin teki tiukkaa, että pääsi läpi. Mökin pihaan ei vajakilla ollut enää asiaa, pojan quattrokin nousi sieltä tielle vaivoin.

Pianhan nuo tällä menolla tosin sulavat.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

MVA

Ei ole vielä kesärenkaat alla, mutta tällä menolla piakkoin voi olla. Jos 2 viikkoa vielä talvirenkailla ja sitten kun on lomamatka Savoon niin ehkä kesärenkailla se reissu.

Spacedude

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 04.04.11 - klo:22:11
Tulin landelta lauantaina, niin Turunväylällä oli jo 120 km/h rajoitus. Johtunee sähköisestä systeemistä.

ePa

3 / 3 kesäkumit alla.

Sehän tarkoittaa, että pitäisi tuo harrastepelikin laittaa katsastuskuntoon (tankki täyteen). Siinä tosin ei muita renkaita olekaan kuin suvikumit ja SuperBiin vaihdoin sunnuntaina "loppuunpoljetut" SC2 alle. Koeajoa en käyny vielä tekemässä. Säästellään sitä paremmille keleille (sununtaina oli märkä asfaltti). Möhkössä on kesättalvet samat niin ei tartte ressata siitä.

Mikko

Ensi viikonlopun mökkireissun jälkeen tulee varmaan vaihdettua. Ehkä jo sunnuntai-iltana, riippuen keleistä (ensi viikolle luvattu taas lunta) ja siitä, että ehtiikö auton käydä pesemässä.

RTWteam

Eilen tuli mentyä vesiliirtoa nastarenkailla (pari kk vanhat hkpl5). Siinä kohtaa aloin miettimään kesärenkaille vaihtoa. Noh jos nyt vielä jonkin aikaa pitäisi kun noita aamu pakkasia vielä tulee.

Bisti

No nyt on jetassa kesänakit alla (conti premium contact 2). Touraniin vaihtuu varmaan ensi viikolla.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW ID.4 Pro Performance 150kW 2021
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20 (ex)
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

JanMec

Perjantaina menee alle  ;D
ex. BMW 520d Xdrive -16, ex. Ocu RS 2.0 tsi -14, ex.Ocu 1.8TSi Combi DSG Elegance -11,
ex. Ibiza -99, Golf IV 1.6-99, Cordoba Tdi-01, GolfIV Variant 1.6-00, Golf IV Variant Tdi-01, Golf IV Variant 1.6-04, Octavia Combi RS Tdi -07, Golf V 1.4 TSi Variant -08

Tikka

Ei tarvitse vielä Itä-Suomessa kiirehtiä kesärenkaiden kanssa. Tiet toki sulat, mutta lunta kyllä riittää pienemmillä teillä. Sääennusteetkin lupaavat vettä, räntää, ehkä luntakin ja sen päälle yöpakkasia.

pähkinä

Jos sitä tulevana vkl uskaltaisi laittaa alle. Pelonsekaisin tuntein odotellaan mitä 4" isompi halkaisija tuo tullessaan....  ;)

(ylppy)

Vapun jälkeen alle jos kerkee viedä vaihdettavaks

Erkka

Nokian kesäkumit tuli kammettua Polon alle. Talvirenkaat tuli pestyä viimeisen päälle. Vahaus vielä pintaan, niin on mukava vaihtaa ensitalveksi alle.
Nyt vaan toivotaan, ettei takatalvi iske päin kasvoja.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

1.8 "APR" Q

Olen kohta pari viikkoa mennyt jo kesärenkailla ja hengissä on pysytty ;)
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

makelja

Huomenna olisi tarkoitus vaihtaa.
Saas nähdä miten GTD muuttuu kun vaihtuu 205/50*17 T-luokan nastattomat 225:iin V-luokan Primacy HP:hin.

Late

En viellä.. Mutta aikomus laittaa huomenna alle.

ohfox

Juu, tuli vaihdettua jo 16.3.

Mitäpä sitä nastoja turhaan kuluttamaan kun Kehä kolmosen ulkopuolelle ei ole pahemmin ollut asiaa.

Keni1

Huomenna vaihtuu, toivottavasti 40 -sarjalaiset kestää Kehä1:n kuopat...täytyy vaan toivoa ettei tuu takatalvee, menee työmatkat muuten liian jännäksi. Kitkoilla vois sinnitellä vielä pitkään mutta kun ei malta  ;D

Quality

Kunhan viikonlopun maalla käynti saadaan hoidettua, niin ensi viikolla on renkaiden vaihto ajankohtainen.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ironic32

Toiseen kinneriin tuli vaihdettua muutama päivä sitten ja kun tuo säätiedotus näytti siltä, ettei lunta enää tuliskaan, niin uskaltauduin myös toiseen vaihtamaan... Kävin tuossa pikku lenkin noilla 18" renkailla tuolla mukavan sileällä ;) tienpinnalla karauttamassa ja meinasin jo ruuvata 17" kitkat takaisin alle ;D

No, näillä mennään... Nätistihän nuo tarpeen vaatiessa vaihtuu takaisin alle, jos oikeen iskee päälle tuo "ilmaston lämpiäminen" 8)

chr

Yleensä olen ollut aika hätäinen vaihtaja, mutta nyt kun kesärenkaat vielä puuttuvat, nin odotellaan...

repe59

No en, mitä niitä vielä kuluttamaan ;) Jospa Vappuun mennessä.
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy