Ajatko jo kesärenkailla?

Aloittaja Golf, 21.03.10 - klo:10:49

« edellinen - seuraava »

Markku J

Työsuhdeautoon sain tänään vaihdatettua kesärenkaat Vianorilla. Hiukan edelleenkin ihmettelen, miksi Nokian Renkaat pitää Vianorissa tuollaista "matalaa profiilia" likaisine tiloineen - ja vastaavine henkilökuntineen. Raha kai tässä puhuu, ja liisarifirmojen tiukat kilpailutukset, toki. Pääkaupunkiseudulla asiakkaiden valtaosa on työsuhdeautoilijoita uudehkoine autoineen. Tilat ja palvelu on kuitenkin aikalailla likaista edelleen - kauniisti sanoen.

Tänä vuonna uutuutena ovat palkanneet työnjohtajia, jotka ajavat auton halliin ja sieltä pois - viime vuonna sai itse ajaa auton sisään / ulos. Varmaan tehostaa toimintaa tuo, mutta mahdottoman likaiseksi tuo kaveri sai autoni kangasmaton ja järkyttävän paksun & leveän kurakerroksen naarmuineen liipaistua kuskin kynnykseen. Pieni asia varmaan monenkin mielestä, mutta jos tuosta palvelusta maksaa luokkaa 100-150 eur vuodessa, niin hiukan voisi laatua nostaa tältä osin.

Esim. tulossa olevaa uutta omaa A7:aa en antaisi noiden kavereiden halliin ajaa ja liata tällä tavoin. Eikä minun oman auton penkeille myöskään istu kukaan likaisilla haalareilla, siitä pidän huolen.

edit: vielä kommentti vanteiden pesusta, joka kuuluu säilytyspakettiin. Se on vain jonkin vannepesukoneen läpiajo, tai ei aina sitäkään. Likaisina vanteet sieltä alle saa, jos ne likaisina säilöön jättää.

Jii74

Euromasterille nastat säilöön ja uutta misukkaa alle vanteen kera :)
Audi A4 Allroad Quattro 2.0 TDI -18

Kapa

Taitaa olla Misukalla kysyntää tänä keväänä?

AjR1978

Tänään liike vaihtoi Ocuun kesärenkaat alle, kylläpäs muuttui odotuksia huonommaksi ajettavuus, urat tuntuu ja hakemista tapahtuu ihan jonkunverran.. 16" talvirenkailla meni todella todella paljon suuntavakaammin. Urissa ajaessa rengasmelua aika paljon, ihmeen vähän minusta eroa Hakka seiskoihin.. Näytti olevan Bridgestone Potenza re050:t ensiasennuskumit.

*Lisäys, kesärenkaiden koko siis 225/45 17* :)
Seat Leon ST 1.0 Dsg Style -17
Skoda Superb Combi 2.0Tdi Dsg 4x4 L&K -16

Jii74

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 20.04.11 - klo:20:37
Taitaa olla Misukalla kysyntää tänä keväänä?
Tuntui olevan, onneksi Euromasterilta löytyi toisesta putiikista oikeaa kokoa, parissa päivässä tuli vanteet ja renkaat konalaan.
Audi A4 Allroad Quattro 2.0 TDI -18

livejungle

Lainaus käyttäjältä: AjR1978 - 20.04.11 - klo:20:39
Tänään liike vaihtoi Ocuun kesärenkaat alle, kylläpäs muuttui odotuksia huonommaksi ajettavuus, urat tuntuu ja hakemista tapahtuu ihan jonkunverran.. 16" talvirenkailla meni todella todella paljon suuntavakaammin. Urissa ajaessa rengasmelua aika paljon, ihmeen vähän minusta eroa Hakka seiskoihin.. Näytti olevan Bridgestone Potenza re050:t ensiasennuskumit.

*Lisäys, kesärenkaiden koko siis 225/45 17* :)

Täysin samoin kävi täällä 15" 195/65 hakka 7 -> 17" 225/45 hakka V. Pjaskemmaks män ajettavuus + kulutus 0,7l uhh..

Fogfighter

Tiistaina tuli laitatettua kesäpyörät alle. Kesäkumit piti saada "uusille" pelti vanteille. ALuksi ajatus oli vain laitattaa kumit vanteille sekä tasapainottaa. Allelaitto vasta myöhemmin. Kyselin tarjouksia monesta paikasta ja hintahaitari oli vannetöille 60-80 euron vällille. Kyselin samoista paikoista myös allelaittoa ja siinä hintahaitari oli 20-30 euroa PER RENGAS!!!!  Halvin yhdistelmä 120 ja kallein 150. No piruuttani soittelin paikalliseen Vianoriin ja siellä hinta oli kummassakin tapauksessa halvin.

- Asiakaspalvelu puhelimessa erittäin ystävällistä, Vein vanteet ja renkaat edellisenä päivänä valmiiksi liikkeelle.
- Hakivat vanteet ja renkaat autosta, muissa paikoissa joissa normaalisti olen asioinut niin itse on täytynyt kantaa
- Tekstiviesti muistutus seuraavan päivän ajasta
- Erittäin ystävällinen palvelu kahveineen ja pullineen kun autoa vein
- Hinta, Renkaat vanteille+tasapainotus, renkaiden vaihto, talvirenkaiden säilytys+puhdistus+tarkastus+tasapainotus, automaattinen ajanvaraus syksyllä YHTEEnSÃ,, 115â,¬

Syksyllä veloittavat vaihdosta 68â,¬ ja tämä sisältää kesänakkien säilytyksen

Olen aina luullut Vianorin olevan kallis pulju mutta hinta oikeasti yllätti. Palvelu on tuolla parasta mitä olen koskaan rengasliikkeistä saanut.

pizza_delivery

Alle tuli tänään 17" kesärenkaat.  225/45/17..melua riittää mutta ajettavuus paljon parempi.  Paineita laiton 2.5 bar.  Heti kulutus tippui 6,3 vaikka oli 3 ihmistä autossa. 
Itse vaihdoin kun liikkeessa oli ajat niin täynä.  Likasta hommaa tosin, etenkin nuo talvirenkaiden pesu...

Wekotin

^^Itsellä jäänyt kyllä aika kakin maku suuhun Vianorista. Kolme kertaa käynyt ja joka kerralla istuttu kaksi tuntia sohvalla jahka joku jaksaisi laittaa uudet kumit vanteille ja alle. Ihan tolkuttoman hidasta toimintaa! Eipä silti mikäs siellä kylmää kahvia lipitellessä.

Fogfighter

Vein tosiaan edellisenä päivänä vanteet ja renkaat Vianorille. Auton kanssa kun menin vaihdattamaan klo 1335, aika varattu 1340, maksu ja kahville. 1350 kaveri ajo auton pihaan ja toi avaimet sisälle toivottaen hyvää samalla hyvää kesän alkua ja pääsiäisiä.

Jorma

Tänään siirtyi oma auto kesäkauteen eli nastat varastoon (ajoa nastoilla tuli vain 5486 km).Ulkolämpötilakin oli tänään sopivat 8 astetta.

dosetti

Ei vielä. Tänäkin aamuna tuli todistettua erikoinen ajokeliolosuhde ympäri menneen auton muodossa. Itse siis en ajanut kuin paikalle  ;)

Mutta, jos kahden viikon sisällä tuleva katsastus vaatii renkaiden vaihdon, niin sitten vaihdan. Meinaan hilkulla, onko lähtenyt talvirenkaista 25% nastoista.

Zaasa

Aika aikaista vaihtaa kesäkiekkoja alle maaliskuussa,asui sitten missäpäin Suomea tahansa.Talvi ei ole vielä ohitse.
Jos kuitenkin vaihtaa jo kesäkumit niin olisi hyvä tietää missäpäin asuu.

SKU

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 22.03.12 - klo:15:35
Jos kuitenkin vaihtaa jo kesäkumit niin olisi hyvä tietää missäpäin asuu.

Yleensä kai näin on, jos kykenee renkaat vaihtamaan tai vaihdattamaan. Voihan toki itse kullekin tulla tilanteita, jossa tuo unohtuu...
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

msvahn

Itse ajattelin hetkeksi laittaa eurooppakitkat alle, niin ei tartte joka risteyksessä nastoja säästellä. Kesänakkeja ei ihan vielä viitti.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Nipademu

Vaihan sitten kun kesäkiekot tulee alemyyntiin :) Alla huonot kitkat, joissa pintaa 5mm. Ajellaan ne kevään ja alkukesän aikana poikkeen.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

VWRiddare

Kesärenkaat vaihtuu aina alle heti, kun laki sallii. :)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 22.03.12 - klo:18:46
Kesärenkaat vaihtuu aina alle heti, kun laki sallii. :)

Ootko tosiaan ajanut jo reilut kolme viikkoa kesärenkailla?

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 22.03.12 - klo:18:57
Ootko tosiaan ajanut jo reilut kolme viikkoa kesärenkailla?
Olen, kyllä siellä pärjää hyvin, koska ajoni ovat yleensä pääteillä. Sen poikkeuksen kyllä olen tehnyt, että jos tulee eteen matka pohjoiseen, ja emäntä toimii osan matkasta kuskina, niin pidän kitkat alla pitempään, koska hän ei oikein uskalla muuten ajaa.

makelja

Pääsiäisenä. Lomareissun jälkeen laitan alle. Kun on kitkat niin ei ole sellainen kiire. Ja olen menossa Jyväskylään vielä ensiviikolla, joten senkin takia en vielä vaihda.

Vagisti

Tänään vaihtui mun ajokkiin kesäkumit. Pitää kyllä ajella varovaisesti vielä, varsinkin aamuisin.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 22.03.12 - klo:15:59
Itse ajattelin hetkeksi laittaa eurooppakitkat alle, niin ei tartte joka risteyksessä nastoja säästellä. Kesänakkeja ei ihan vielä viitti.

Ahkeraa porukkaa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: makelja - 22.03.12 - klo:19:55
Pääsiäisenä. Lomareissun jälkeen laitan alle. Kun on kitkat niin ei ole sellainen kiire. Ja olen menossa Jyväskylään vielä ensiviikolla, joten senkin takia en vielä vaihda.
Joo ei kannata,täällä (JKL)on ollut aamu ja ilta liukkautta.Alkuviikosta tuli lunta aika reippaasti.

Flat

LainaaItse ajattelin hetkeksi laittaa eurooppakitkat alle, niin ei tartte joka risteyksessä nastoja säästellä.

kolmen satsin taktiikka on ehdottomasti paras....jos vain viitsii.

MVA

Ei vielä, aikaisintaan pääsiäisen reissun jälkeen.

Kapa

Lainaakolmen satsin taktiikka on ehdottomasti paras....jos vain viitsii.

Varmaan toiseksi paras sen kahden satsin jälkeen! Eli pohjoismainen kitka ja kesärengas. Säästyy myös se tien pintakin siinä kaiken lisäksi. Koska nuo nasta-autoilijatkaan eivät ilmeisesti osaa yhtään paremmin ilman suolaa ja hiekkaa ajaa.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Flat - 22.03.12 - klo:20:34
kolmen satsin taktiikka on ehdottomasti paras....jos vain viitsii.

Parhaasta on turha kirjoittaa jos joka kerta ei laita myös just ja just sisäänajettuja uudenkarheita renkaita..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 22.03.12 - klo:20:13
Ahkeraa porukkaa.

Niin mukavasti tarjois perää vierelle mutkista kiihdyttäessä, muttei ilkeä präniköitä nastoja tuhota.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

M1kke

Paras tilanne olisi sen verran kärryjä tallissa ettei tarvitsisi renkaita vaihdella, auto vaan tallista kelin mukaan.  :)

Sunnuntaina tarkoitus vaihtaa Pösöön kesäkumit, Ibiza saa vielä odottaa jokusen viikon niin voi vähän pelata kelien mukaan.

Quality

LainaaJa olen menossa Jyväskylään vielä ensiviikolla, joten senkin takia en vielä vaihda.

Eilen Jkylään ja tänään takaisin - täysin sulat, ajoittain märät tiet, ja nastat jyrsivät ihan turhaan tien pintaa. Katsotaan, löytyykö maalta ensi viikonloppuna jäisiä tien pintoja, ja sen jälkeen päätetään kesärenkaiden allelaitosta.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy