New Beetle

Aloittaja Kupla73, 19.03.10 - klo:14:36

« edellinen - seuraava »

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 09.06.12 - klo:06:36
Miksi auto myydään niin usein taloprojektin alta pois.

Mikä siinä niin ihmeellistä on ? Tavataan kiva tyttö, mennään naimisiin ja tehdään mukula pari, päätetään rakentaa uusi tilava koti entisen liian ahtaan ja rupusen neukkokuution tilalle ja sitä varten pitää luopua kalliista autosta(kin). Elämässä joutuu priorisoimaan mikä on tärkeätä missäkin vaiheessa elämää.

oetseli

Itse ihastuin kuplan tyyliin kokonaisuutena (eli myös sisältä) hiljattain keväällä ja kävin koeajamassa 2L sporttia. Siihen ei tule olemaan varaa, joten odotan mielenkiinnolla Suomen hintaa 1.4 sportille. 2.0:n tehot olivat toki kivat siihen tottumattomalle, mutta jotenkin tuntuu, että 160 hv riittäisi mainiosti. Nykyisessä '00 Primerassa on joskus ollut se 99hv ja se riittää muuten paitsi ohittaminen on tuskaa, erityisesti rekkojen. Pitäisi aina mitottaa ne tehot vähän yli...

Voisihan tuota pientäkin koeajaa, jospa vanhan japsin ja uuden tsi:n ero olisi riittävä. Toisaalta kuplalta kaipaisi vähän pirteyttäkin. Ei historiansa takia vaan koska se näyttää siltä, ajat muuttuvat :).

Mites nuo TSI:tä vaivanneet ketju- ja karstaongelmat näkyvät näin uusissa revisioissa? Lähinnä mietin olisiko käyttöetu fiksumpi ratkaisu ko. syistä (minulle saattaisi se mahdollisuus olla ensi vuonna). Eipähän ole minun lompakko/hermot linjalla sitten, jos on maanantaikappale.

Zaasa

Tänään bongasin uuden harmaan mustalla kangaskatolla varustetun Beetlen,oli hyvän näköinen.
Niin oli myös nuori nainen joka Beetleä ajoi :)

Kähveri

Bongaamasi nainen olisi voinut olla mun vaimo, jos
- Beetle ei olisi ollut harmaa ja
- katto ei olisi ollut kangasta :)

Auto on hiljainen ajella jopa Bridgestonen B250 renkailla. Piakkoin otettava alustasuojaus antanee vielä lisävaimennusta. 25 wattisten(?) Bi-Kryptonien valoteho selviää pian, kun illat pimenevät. Mitään automaattisen korkeussäädön liikettä en ole valoissa huomannut niitä P-hallissa kokeillessani. Kojelaudasta korkeussäätöpyörä kuitenkin puuttuu.

Kuukausi ollaan pörrätty ja fiilarit ovat hyviä. Pikkudiiselin seuraajana 1.2 tsi tuntuu hyvin samanoloiselta.

pokkus

Uuden Beetlen Jenkkilän kestotesti. Vasta aluillaan tosin, mutta näyttävät aika tiuhaan laittavan juttua.

http://blogs.insideline.com/roadtests/Vehicles/2012-volkswagen-beetle/

Jarde

Kesän kynnyksellää lupailtiin lisää valinnanvaraa Beetleen. Myyjä lupaili kesällä 1.4 TSI moottoria ja 1.2 moottoria DSG:ä. Saksassa jälkimmäinen onkin jo tarjolla. Onko jollain tietoa, mitä myyjät juttelee Suomen tilanteesta näin syksyllä? Koska koska?

hosee

Kesäkuun lopulla myyjä kertoi että olisi tullut tieto että 1.2TSI DSGn ja 1.4 TSI DSG:n Suomi-yksilöiden tuotannon alku olisi siirtynyt vuoden lopulle ja ensimmäisten autojen tulevan maahan alkukeväällä. En tiedä onko tilanne siitä muuttunut. Sattuneesta syystä olen viimeaikoina yrittänyt pysytellä etäällä autokauppiaista....
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Jarde - 20.09.12 - klo:22:07
Kesän kynnyksellää lupailtiin lisää valinnanvaraa Beetleen. Myyjä lupaili kesällä 1.4 TSI moottoria ja 1.2 moottoria DSG:ä. Saksassa jälkimmäinen onkin jo tarjolla. Onko jollain tietoa, mitä myyjät juttelee Suomen tilanteesta näin syksyllä? Koska koska?
Ei mitään huhuja avomallista ole kuulunut? Sellainen saattaisi kiinnostaa...
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 21.09.12 - klo:19:36
Ei mitään huhuja avomallista ole kuulunut? Sellainen saattaisi kiinnostaa...

Sellanen on tulossa mutta sen enempää en tiedä.
http://www.vwvortex.com/news/volkswagen-news/volkswagen-beetle-cabriolet-spy-shots/
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

hosee

Ymmärtääkseni myynti ei ole vielä alkanut, vaikka julkistuksesta on jo tovi. Ei ainakaan kesän tietojen mukaan ollut tulossa Suomen hinnastoon, vaan sitä tarvetta täällä pohjolassa palvelee Golfin Cabrio.
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

lari

päivän iltasanomat kertoo  beetle cabriosta :

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288504840938.html

jaripetteri

vwvortex:llä myös juttua ja kuvia.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

vorkki

Jos tulee Suomen valikoimaan niin saattaa kiinnostaa kovastikin. Katsotaan mikä on maahantuojan tahtotila marginaalimallien osalta...
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

RTWteam

"Volkswagen Beetle -mallistoon on tulossa kaksi uutta bensiinimoottorivaihtoehtoa 1,2 TSI 77 kW DSG ja 1,4 TSI 118 kW DSG sekä 1,6 TDI 77 kW DSG -dieselmoottorivaihtoehto. Lisäksi käsivaihteisesta 1,2 TSI 77 kW -moottorista on nyt saatavilla BlueMotion Technology -versio, mikä mahdollistaa entistä pienemmän kulutuksen ja CO2-päästöt.

Beetle Fender® Edition â€" nyt niitä saa!

Uutuutena on saatavilla myös legendaarisella Fender-äänentoistojärjestelmällä varustettu eri­koismalli. Auton värivalinta on tehty helpoksi, sillä Beetle Fender® Editionia saa vain mustana. Erikoismalli perustuu Design-varustelutasoon, lisäksi siinä on mm. 18" Disc -kevytmetallivan­teet, malliin räätälöity kojelauta ja Bi-Xenon-ajovalot. Erikoismallin erottaa myös ulkopuolen ja sisustuksen yksityiskohdista.    Suurenna

Ã,,änentoistojärjestelmä Fender Sound

Musiikintoistosta huolehtii luonnollisesti Fenderin nimikkoäänentoistojärjestelmä. Radion käyttö sujuu helposti 6½":n kosketusvärinäytöltä, vakiovarusteena mallissa on laadukas RCD 510
-radiojärjestelmä. Tukevasta äänimaailmasta huolehtivat digitaalinen 10-kanavainen 400 W:n vahvistin, 8 kaiutinelementtiä ja koteloitu bassokaiutin tavaratilassa. Fender-äänentoistojär­jestelmään kuuluu audioliitäntä MEDIA-IN, joten musiikin kuuntelu myös ulkopuolisesta läh­teestä on vaivatonta. Lisää tunnelmaa Beetle Fender Editionin sisätiloihin etenkin pimeään vuodenaikaan tuo Ambiente-valopaketti. Valolistat on sijoitettu oviin ja ovikaiuttimiin. Valitta­vissa ovat punainen, valkoinen tai sininen valaistus.

Beetle Fender Edition on saapunut Suomen markkinoille, ja se on tilattavissa vain rajoitetun ajan kevääseen 2013 saakka. Erikoismallin hinta alkaa 28 857,27 eurosta (1,2 TSI DSG).
"

Lähde: volkswagen.fi

M1kke

^ Kaikki uudetkin vaihtoehdot taas pakkonaitettu DSG-laatikkoon. :-\

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 12.10.12 - klo:16:33
"Volkswagen Beetle -mallistoon on tulossa kaksi uutta bensiinimoottorivaihtoehtoa 1,2 TSI 77 kW DSG ja 1,4 TSI 118 kW DSG sekä 1,6 TDI 77 kW DSG -dieselmoottorivaihtoehto. Lisäksi käsivaihteisesta 1,2 TSI 77 kW -moottorista on nyt saatavilla BlueMotion Technology -versio, mikä mahdollistaa entistä pienemmän kulutuksen ja CO2-päästöt.

Beetle Fender® Edition â€" nyt niitä saa!

Uutuutena on saatavilla myös legendaarisella Fender-äänentoistojärjestelmällä varustettu eri­koismalli. Auton värivalinta on tehty helpoksi, sillä Beetle Fender® Editionia saa vain mustana. Erikoismalli perustuu Design-varustelutasoon, lisäksi siinä on mm. 18" Disc -kevytmetallivan­teet, malliin räätälöity kojelauta ja Bi-Xenon-ajovalot. Erikoismallin erottaa myös ulkopuolen ja sisustuksen yksityiskohdista.    Suurenna

Ã,,änentoistojärjestelmä Fender Sound

Musiikintoistosta huolehtii luonnollisesti Fenderin nimikkoäänentoistojärjestelmä. Radion käyttö sujuu helposti 6½":n kosketusvärinäytöltä, vakiovarusteena mallissa on laadukas RCD 510
-radiojärjestelmä. Tukevasta äänimaailmasta huolehtivat digitaalinen 10-kanavainen 400 W:n vahvistin, 8 kaiutinelementtiä ja koteloitu bassokaiutin tavaratilassa. Fender-äänentoistojär­jestelmään kuuluu audioliitäntä MEDIA-IN, joten musiikin kuuntelu myös ulkopuolisesta läh­teestä on vaivatonta. Lisää tunnelmaa Beetle Fender Editionin sisätiloihin etenkin pimeään vuodenaikaan tuo Ambiente-valopaketti. Valolistat on sijoitettu oviin ja ovikaiuttimiin. Valitta­vissa ovat punainen, valkoinen tai sininen valaistus.

Beetle Fender Edition on saapunut Suomen markkinoille, ja se on tilattavissa vain rajoitetun ajan kevääseen 2013 saakka. Erikoismallin hinta alkaa 28 857,27 eurosta (1,2 TSI DSG).
"

Lähde: volkswagen.fi

Tämä oikein hyvä... Nyt pitää vaan hetkeksi köyttää itsensä naapurin kauhakuormaajaan jottei heti lähde tilaamaan, onneksi tuo crediittikin paukkuu sen verran tiukilla ettei ihan vielä kannata. Mutta tuo Fender-versio + 1.2dsgllä oli joktap just se mitä odotin ;D, ei tartte mitään ihmetehoa. Erityisesti josko tulis paikan päälle tutustuttavaksi niin eikun menoksi.

Pertsa

Kuuluuko Stratocaster vakiovarusteisiin :)

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 12.10.12 - klo:23:12
Kuuluuko Stratocaster vakiovarusteisiin :)
Tottakai, etu ja takapenkille omat... Toisaalta niin vähän aiheesta mitään oikeasti ymmärrän että melkein voisin kysäistä että onko toi joku traktorimerkki ;)

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 12.10.12 - klo:23:12
Kuuluuko Stratocaster vakiovarusteisiin :)

Onko kysesssä kitaravahvistin?  ;D
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pertsa

No helvatti, ehkä maailman tunnetuin sähkökitaramalli, Fender Stratocaster.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 12.10.12 - klo:23:50
No helvatti, ehkä maailman tunnetuin sähkökitaramalli, Fender Stratocaster.
Veikkaisin vielä, että on aika lähellä myydyintäkin mallia? Tuollainen pitää joskus vielä hankkia.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Jarde

Jaahas. Beetle 1.2 TSI DSG on hinnastossa. Onko näitä jo jollain? Ees kaupassa oli kiva kuulla kokemuksia, tai jos jossain ois mahdollisuus koeajoon. Hiljaista täällä Beetle osastolla ???

qsla

Eipä ole tainnut hirveästi Beetlekauppa käydä? Ainakaan Tampereen seudulla ei ole näkynyt kauheasti. Hinnoittelultaan tuo ei ole minunmielestäni paha.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Epes

Lainaus käyttäjältä: qsla - 24.11.12 - klo:21:06
Eipä ole tainnut hirveästi Beetlekauppa käydä? Ainakaan Tampereen seudulla ei ole näkynyt kauheasti. Hinnoittelultaan tuo ei ole minunmielestäni paha.

Ã,,lä edes epäile ettei kävisi. Myyjät kirjoittavat ranteet kipeinä tilaussopimuksia. Hyvä jos vuoden sisällä kaupasta saat tilaamasi auton ... ;D ..... tämä oli myyjien meininki alkuvuodesta.
Taitaa olla hiukan rauhallisempaa nykyään, vaikka kesällä kasvokkain myyjän kanssa pyytämäni tarjouspyyntö 1,2 automaatista perheen kakkosautoksi ei ole vielä poikinut sitä tarjousta. Luulisi myyjän kuitenkin ottavan meikäläisen melko todesta, kun vuosi sitten ostin samaiselta henkilöltä uuden Passatin.

pokkus

Tämän luettua piti hieraista silmiä toistamiseen, kun ei ihan heti uskonut mitenkään olevan mahdollista :)
http://www.autospies.com/news/SNAPSHOT-REVIEW-2013-VW-Beetle-Cabriolet-Aims-Sights-Directly-At-MINI-Mustang-Camaro-And-Fiat-73670/




topias

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 05.12.12 - klo:03:18
Tämän luettua piti hieraista silmiä toistamiseen, kun ei ihan heti uskonut mitenkään olevan mahdollista :)

totta se on, kun on itse nähtyt livenä. avo oli esillä LA-autoshow:ssa, muuta uutta ei volkkarin osastolla ollutkaan, ei edes golf seiskaa.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: topias - 05.12.12 - klo:04:31
totta se on, kun on itse nähtyt livenä. avo oli esillä LA-autoshow:ssa, muuta uutta ei volkkarin osastolla ollutkaan, ei edes golf seiskaa.

Itse lähinnä ihmettelin tuota asiaa, ketkä VW on listannut tuon avo-Beetlen pääkilpailijoiksi. Mini on ihan selkeä, mutta nuo kaksi muuta ovat omasta mielestä aika eri tyyppisiä autoja :)

Mikko

Eihän siinä niitä autoja mietitä vaan niiden ostajakuntaa. ;)
Jos nuo ovat potentiaaliselle asiakkaalle vaihtoehtoja niin silloinhan ne ovat kilpailijoita.

jaripetteri

Onhan nuo kaikki tuollaisia retro-avoja.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 05.12.12 - klo:10:28
Onhan nuo kaikki tuollaisia retro-avoja.

Tämä on kyllä totta ja yhdistävä tekijä.

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 05.12.12 - klo:07:52
Eihän siinä niitä autoja mietitä vaan niiden ostajakuntaa. ;)
Jos nuo ovat potentiaaliselle asiakkaalle vaihtoehtoja niin silloinhan ne ovat kilpailijoita.

Nimenomaan tuota itsekin tarkoitin. Ei itselläkään ollut tarkoitus verrata autoja keskenään, vaan juurikin ihmettelin, että autot kilpailevat samoista asiakkaista (=ovat toistensa kilpalijoita) :) Beetle kun on ainakin täällä hyvin feminiininen auto ja nuo kaksi jenkkiä ovat taas toisessa ääripäässä hyvin maskuliinisia autoja. Mini on taas aika neutraali omasta mielestä. Tämä näkyy jo katukuvassakin aika selkeästi, koska melkein uskaltaisin väittää, että Beetlen ratissa on yli 80%:n todennäköisyydellä naispuolinen henkilö. Tarkkoja faktoja en tiedä, mutta sen verran selkeästä ilmiöstä on kyse, että tuota voi olla huomaamatta :)

Ehkä tähän kaikkeen onkin selityksenä se, että ollaan perheen vaimolle ostamassa uutta autoa ja mies toki osallistuu auton hankintaan teknisenä apuna. Mies sitten ehdottelee ja itse kuolaa noita jenkkiavoja, mutta vaimoa haluaa vain Beetlen :D Sama näkyy katukuvassa toiseenkin suuntaan nuoremmassa opiskelijaporukassa. Nuoret miehet yleensä ostavat sen halvan jenkkimuskelin ensiautokseen ja silloin tällöin ratissa näkee niitä tyttöystäviäkin. Näissäkin tapauksissa sille tyttöystävälle varmasti ostetaan omaksi autoksi Beetle ja autoon "siirrytään" jenkkiautosta. Nyt kun tätä vähän enemmän itsekin mietti, niin aika loogiselta tuo alkoikin kuullostaa :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy