New Beetle

Aloittaja Kupla73, 19.03.10 - klo:14:36

« edellinen - seuraava »

Kapa

LainaaMiten kaksilitrainen tähän liittyy?

Miksi sinulla sitten sellainen on tuossa julkisivussa?

Wilburi

Tähän keskusteluun ei voi sanoa muuta kuin, että R.I.P. Ja anteeksi, että ihannoin isompia ja tehokkaampia koneita.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 22.12.11 - klo:00:13
Miksi sinulla sitten sellainen on tuossa julkisivussa?
Eiköhän tässä keskusteltu yleensäkin moottoreista ja tehoista eikä niinkään omista kulkineista. Omassani nyt sattuu olemaan 2.0, mutta ihan hyvin voisi olla pienempikin, jos olisi saman tehoinen.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

eGetin

Melkein väittäisin, että kaikesta huolimatta se 1.2 TSI on oikein nappivalinta Beetleen. Toki, 2.0TSI:llä pääsee nopeammin rekasta ohi ja nollasta sataan, mutta tuoko se sitten omistajalleen koko rahan edestä iloa, on eri asia. Varsinkin kun huomioidaan kulutukset!

Omalla 110hv Golfilla jätättää 180hv Volvotkin liikennevaloissa, mutta IMO se ei vielä kerro todellakaan siitä ettäkö oma autoni olisi nopea. Enemmänkin siitä, että Volvot ovat patalaiskoja, oli niissä hevosvoimia kuinka paljon tahansa ;D Jossain Audissa tehot eivät yksinkertaisesti vain tunnu missään. Mittaristossa neula kyllä kulkee nopeasti mutta perseessä se ei yksinkertaisesti vain tunnu ollenkaan. Audeissa ei myöskään tunnu tuon erään yksilön (2.0TDIe) perusteella olevan tuo moottorinohjauskaan mitenkään järkevällä tasolla... Painat kaasua nyt niin ehdit keittää kahvit jos toisetkin sitä kulkua odotellessa. Jos 1.2 TSI onkin taasen herkkä kaasun suhteen ja tekee samantien sen, mitä käsketäänkin, voi kulkukin tuntua paljon kivemmalta. Ei tarvitse odotella viittä minuuttia että se turbo sieltä joskus heräisi ja kaasupolkimen tapahtumat menisivät ECUlle asti, vaan moottori reagoi välittömästi kuskin tahtoon ja laukkaa kulkuun.

Zaasa

#274
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 22.12.11 - klo:00:15
Tähän keskusteluun ei voi sanoa muuta kuin, että R.I.P. Ja anteeksi, että ihannoin isompia ja tehokkaampia koneita.
Miksi sinulla/teillä on sitten on/ollut Toyota Aygo 2008? Tietääkseni sitä ei saa 2.0 moottorilla tai isommalla.EI pikku konetta edes turbolla.

Wilburi

Ei tässä nyt isompia moottoreita olla sen enempää ihannoimassa. Tuntuu siltä, etä kaikille muille asialla on suurempaa merkitystä.

Mitä tulee Toyotan, niin vaimo halusi mahdollisimman näppärän kaupunkipelin, jossa hyvät varusteet (ilmastointi, bluetooth, keskuslukistus jne.). Itse ajelen pääsääntöisesti Audilla ja vaimo Toyotalla.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Täytyy varmaan seuraavaksi ostaa auto alle litran koneella, jotta areenalaisilla ei menisi herne nenään. Tuntuu pienemmän koneen omistajilla olevan alemmuuskompleksia, kun niin kovin mollataan "isomman" koneen omistajia vai mistä se johtuu?
Minusta täytyy kunnioittaa jokaisen halua ostaa sellainen auto kuin itse haluaa.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 22.12.11 - klo:00:28
Ei tässä nyt isompia moottoreita olla sen enempää ihannoimassa. Tuntuu siltä, etä kaikille muille asialla on suurempaa merkitystä.

Mitä tulee Toyotan, niin vaimo halusi mahdollisimman näppärän kaupunkipelin, jossa hyvät varusteet (ilmastointi, bluetooth, keskuslukistus jne.). Itse ajelen pääsääntöisesti Audilla ja vaimo Toyotalla.
Olisiko Wilburi sinulla nyt aihetta katsoa peiliin??

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 22.12.11 - klo:00:34
Olisiko Wilburi sinulla nyt aihetta katsoa peiliin??
Mitä tarkoitat tulla kommentilla?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Omat kommentit olivat lähinnä sarkastisia, koska monella tuntuu tuo tehokäsite olevan aivan erillainen. Kyllähän jokaisella on omat tarpeet autolle ja moottorin teholle.

Lähinnä hymyilytti kommentit siitä, että pienemmässä koneessa on enemmän tehoa kuin isommissa...kaikilla ei ole varmastikaan ole käsitystä VAG-moottooreiden todellisista tehoista, koskatoiset pitävät 1.2 TSI-konetta yhtä tehokkaana kuin isompiakin koneita?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Kapa

LainaaLähinnä hymyilytti kommentit siitä, että pienemmässä koneessa on enemmän tehoa kuin isommissa...kaikilla ei ole varmastikaan ole käsitystä VAG-moottooreiden todellisista tehoista, koskatoiset pitävät 1.2 TSI-konetta yhtä tehokkaana kuin isompiakin koneita?
Kuka tuollaista on edes väittänyt? Toisaalta jos on 1.2 kone, jossa on tehoa 300 hepoa jne. niin onko se sitten tehottomampi kuin se kaksilitrainen 200 sadalla hepolla?

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 22.12.11 - klo:00:47
Omat kommentit olivat lähinnä sarkastisia, koska monella tuntuu tuo tehokäsite olevan aivan erillainen. Kyllähän jokaisella on omat tarpeet autolle ja moottorin teholle.

Lähinnä hymyilytti kommentit siitä, että pienemmässä koneessa on enemmän tehoa kuin isommissa...kaikilla ei ole varmastikaan ole käsitystä VAG-moottooreiden todellisista tehoista, koskatoiset pitävät 1.2 TSI-konetta yhtä tehokkaana kuin isompiakin koneita?
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 22.12.11 - klo:00:12
Anteeksi, koska taisin ymmärtää asian väärin. Eli 1.2 TSI kiihtyy ja kulkee paremmin kuin isompi kone? Teho-painosuhde on tosiaan ratkaiseva ja pieneen autoon riittää pienempi teho. Eli omanikin A4 kulkisi paremmin pienemmällä koneella, mikäli ymmärsin Tsiih kommentit oikein?
Ensin luulin että vitsailit. Mutta sinähän et vissiinkään ihan oikeasti ymmärrä mitä olen sulle tässä selittänyt. Joten anti olla, rautalankakin jo pääsi loppumaan. Kysehän on siitä, että 1.2 tuntuu Kuplassa varmasti jopa tehokkaammalta kuin tuo kaksilitrainen sinun autossasi. Simple as that.
Hommaisin muuten Kuplan jos vain takaluukku riittäisi, ja ehdottomasti sen pitäisi olla 1.2. En huolisi muuta, en edes 1.4:a.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Quality

Siitä huolimatta, että koko jankkaus vaikuttaa täysin tyhjänpäiväiseltä, olen aistivinani, että kaiken takana on tunne siitä, että 2.0 tai 1.8 on jotain enemmän kuin 1.2. Tämän tiedostan itsekin oikein hyvin ja jos Beetleä olisin ostamassa, valinta ei olisi itsestään selvä. Mielikuvat Beetlen profiilista menevät taatusti hyvinkin ristiin ostajakandidaattien ajatusmaailmassa. Sitä heijastaa käyty (sinänsä tyhjänpäiväinen) keskustelukin.

Siinä mielessä VW on ytimessä, että on päättänyt antaa mahdollisuuden Beetlen valintaan sekä niille, joille 1.2-litrainen ahdettu "ompelukone" on juuri se oikea sekä niille, jotka uskovat fiiliksen paranevan entisestään, kun pikkukone korvataan hieman isommalla. Voi olla, että jos itse olisin valintaa tekemässä, kallistuisin kaksilitraiseen juuri tuolla perusteella. Toisaalta, jos auto tulisi puhtaasti vaimon kauppakassikäyttöön, riittäisi pienempikin vallan mainiosti, enkä itsekään hyljeksisi sitä, onhan kyseessä nykyaikainen, pirtsakka turbomoottori. Todelliseen retrofiilikseen tarjoaisi mahdollisuuden vasta ahtamaton 1.2-litrainen tuhnu ;D.

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

lari

Juuri tuo tunne on se iso asia Beetle:ssä - ja kun kyse on tunteista niin ... no se menee sitten myös tunteiluksi.

Mulle tunnetta tuo
- muoto (siitä kovasti plussaa),
- retro fillis - joka parasta siinä puuttuvassa design mallissa (puute maahantuojan moka mun mielestä)
- ja värit on tietty yksi - valkoinen , keltainen , punainen tuntuu sopivan tähän malliin;  väreissä tosiaan sekä Suomen että myös Saksan valikoima on aika lailla yhtenevä joten maahantuojaa ei voi niistä syyttä, ehkä myöhemmin lisää muotokieleen sopivia värejä ... miten olisi esim. 70-luvun kirkaan vihreä ? Tai vaikka se sciroccon Viper green !

Treella ei autoja vielä ollut Laakkosella ...

Skula

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 22.12.11 - klo:00:47
Omat kommentit olivat lähinnä sarkastisia, koska monella tuntuu tuo tehokäsite olevan aivan erillainen. Kyllähän jokaisella on omat tarpeet autolle ja moottorin teholle.

Sarkasmi on taitolaji, sitä ei kannata yrittää harrastaa jollei osaa...

Olen tässä lyhyesti pariinkin otteeseen ilmoittanut syyt miksi otan sen 1.2 moottorisen tähän autoon..

Tämä on jopa naurettavan halpa "erikois-auto", tuolla pienellä moottorilla.. Vieläkään en kyllä osaa sanoa tuosta panoramakatosta juuta enkä jaata.. Netistä löytämäni kuvat punaisesta peltikattoisesta ovat minusta jotenkin niin symppiksiä että alan kallistua vielä edullisempaan malliin.. Ja sit mua ymmärretään vielä vähemmän  :P

Ymmärrän kyllä hyvin että jos on tottunut hirveisiin lisävarustehintoihin, ja jopa oikeasti on valmis ollut niistä maksamaan, niin tämän auton varustehinnoittelu sekoittaa kyllä pään.. Mutta kuitenkin jos suhteutetaan auton hintaan (21ke) niin kohtuu arvokkaita nekin ovat (autom.ilmast, audio, navi, jne..).. Ja kun tosiaan tällä ei huristella suuria määriä, niin en niistä haluaisi maksaa..

Mutta kaikki on siis vielä auki.. Silmät ja suu ammollaan kattellaan etiäpäin..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 21.12.11 - klo:22:25
Minkä takia autossa pitää olla tehoa nelinkertaisesti esikuvaansa nähden? Kupla oli aikoinaan suosittu ja omassa mielessänikin tulee mieleen kesä ja rauhallinen cruisailu. Kyllähän niillä myös kovaa ajettiin, varsinkin sorateillä. Saksalaisturistit löysivät Suomen -70-luvun alussa ja kyllähän niitä D-volkkareita piisasi liikenteessä. Porschejakin liikennöi tuolloin kohtuullisesti; enemmän kuin nykyisin.

Kuplaanhan voisi laittaa vaikkapa Polossa peruskoneena käytettävän kolmepyttyisen 1,2:n jossa 70 hv repivää tehoa. Toisi wanhan ajan pahnapuhaltimen fiilistä. :D

Peeveli

Siis ihan oikeasti: huvittaa jo miten Kupla-topicissa on pääteemaksi noussut sivutolkulla tappelu sopivan moottorin koosta. Otetaan pojat ja tytöt teemaksi "Leben und leben lassen" eli suunnilleen "Elä ja anna toisten elää".

Tuo 1,2 tsiippa on ihan riittävä peruskone Kuplettiinkin ja vielä jos siihen tulisi valinnaisena se dsg niin a vot. Parilitrainen on varmasti lisää hauska. Diiselistäkin tykkää varmana moni.

Ehkä se ainut toive maahantuojan brezhneviläisyydessään olisi että laajentakaa nyt hyvänen aika moottorivalikoimaa: 1,4 160 hv manuaali ja dsg, 2,0 tdi 140 hv ja 170 hv manuskalla ja dsg:llä niin johan lyyti alkaisi kirjoittamaan.


Skula

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.12.11 - klo:08:19
Ehkä se ainut toive maahantuojan brezhneviläisyydessään olisi että laajentakaa nyt hyvänen aika moottorivalikoimaa: 1,4 160 hv manuaali ja dsg, 2,0 tdi 140 hv ja 170 hv manuskalla ja dsg:llä niin johan lyyti alkaisi kirjoittamaan.

En mä oikein tiedä tuosta kattavasta moottorivalikoimasta. Nythän on jo peruskone 1.2TSI, tehokone 2.0TSI ja TDI siihen fiksaantuneille.. Minusta kaikki palikat on jo kunnossa..

Itse asiassa jos ajaisin tällä paljon, harkitsisin vakavasti tuota 1.6TDI:tä.. Kokemukseni mukaan se olisi manuaalina jopa kivempi kuin tuo 1.2TSI.. Mutta (onneksi?) ei tarvitse miettiä tuollaisia.. Vaan keskittyä olennaiseen, ja odotella mahdollista avotarjontaa tässä samalla..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

clacson

Lainaus käyttäjältä: skula - 22.12.11 - klo:08:27
En mä oikein tiedä tuosta kattavasta moottorivalikoimasta. Nythän on jo peruskone 1.2TSI, tehokone 2.0TSI ja TDI siihen fiksaantuneille.. Minusta kaikki palikat on jo kunnossa..

Itse asiassa jos ajaisin tällä paljon, harkitsisin vakavasti tuota 1.6TDI:tä.. Kokemukseni mukaan se olisi manuaalina jopa kivempi kuin tuo 1.2TSI.. Mutta (onneksi?) ei tarvitse miettiä tuollaisia.. Vaan keskittyä olennaiseen, ja odotella mahdollista avotarjontaa tässä samalla..
Samansuuntaiset ajatukset. Ei joka malliin tarvitse jokistä myllyvaihtoehtoa, joka konsernista löytyy.

Tällä politiikalla saadaan vain lisää toimitusviiveitä, kun joka tehtaalla täytyy olla käteisvarasto joka myllyä valmiina asennettavaksi ja sitten niitä myllyjä rahdataan rekoilla joka moottoritehtaalta joka kokoonpanotehtaalle ympäri Eurooppaa.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Peeveli

Noo ilmaisin vain mielipiteeni. Se nyt on aina väärä. ::)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.12.11 - klo:23:22
Täytyy käydä koeajamassa. Hieman kuitenkin epäilen, että tuo 1.2 TSI olisi tehokkaampi kuin 1.8 TFSI, joka on tuhnu. Ehkä olen väärässä ja koeajo muuttaa tilanteen? Voihan tuossa pienemmässä koneessa olla oikeasti enemmän tehoa ja vääntöä kuin mitä paperilla niissä on?

Jatkan vielä tätä vähän, koska Wilburin vastaus kohdistui viestiini.

Sinä liitit 1.2TSI moottorin pösön 109 vapariin ja muihin 100 heppasiin, joilla ei tee mitään (olen samaa mieltä). Jos käyt koeajamassa niin vertaa niihin, ja mieti sitten miltä tuntuu. Voin kertoa että esim Qashkai 1.6 ja Yeti 1.2TSI ovat kulussa aivan eri maailmasta.
1.2TSI:n paperiarvot (jos puhutaan brosyyrin pelkistä huippuarvoista, jotka nekin on alikanttiin) ei tosiaankaan ole hyvä lähtökohta arvioida tuota konetta.

Minä en väittänyt että 1.2TSI olisi tehokkaampi kuin 1.8TSI, en puhunut 1.8TSIstä mitään.

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.12.11 - klo:08:19

Tuo 1,2 tsiippa on ihan riittävä peruskone Kuplettiinkin ja vielä jos siihen tulisi valinnaisena se dsg niin a vot. Parilitrainen on varmasti lisää hauska. Diiselistäkin tykkää varmana moni.


Jep, DSG 1.2:een olisi minusta se tärkein asia saada Beetlen tarjontaan. Tuleva 160hv versio tullee kanssa myös suosituksi jos hinta on kohdalllaan.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Napakettu

Vaikka nyt tilasinkin tuon Beetlen tehokkaammalla koneella niin ihastuin ainostaan uuden Kuplan aiheuttamaan fiilikseen. En edes ajatellut moottoritehoa, kiihtyvyyttä tai nopeutta, kerrankin sai kokea jotain erillaista VW fiilistä pitkään aikaan.

Näin alkuhuuman jälkeen minulle olisi varmasti riittänyt loistavasti tuo 1.2 konekin. Tuossa autossa mielestäni tuo fiilis on ratkaisevin asia. Onhan kerta kyseessä Kupla.


jkuisma

Lainaus käyttäjältä: clacson - 21.12.11 - klo:22:12
Jos autolla ajaa esim. 80% ajasta pääkaupunkiseudun ruuhkissa, jossa keskinopeus on jotain 24 km/h, niin ei paljon kannata tehoja hankkia. Eihän ne tehot auton ulkopuolelle näy, ne vain tuntuvat ostajan kukkarossa.

Ihan samaa mieltä. Meidän kakkosauto käy vuodessa ehkä pari kertaa Kehä III:n ulkopuolella ja keskinopeus jää ajotieturin mukaan johonkin 35 km/h:hin. Ja kun se nykyisellään on 2.0FSI -koneella niin toteutuva keskikulutus ei mene koskaan alle 9,5l/100km. Vaikka mä olen perinteisesti ollut tehojen perään, niin tässä ajoympäristössä on ihan sama paljonko niitä hevosvoimia on - ja pienemmilläkin tehoilla ehtii siihen väliin kehän kiihdytyskaistalla johon pitää päästä. MUTTA olette oikeassa siinä, että itsesuojeluvaiston on ehkä syytä hälyyttää jos 1.2TSI-koneella kuvittelee tekevänsä "kaupparatsukeikkaa" pohjoisemmalla kantatieverkolla - kyllä teho on maantiellä tiettyyn rajaan turvallisuustekijä.

Mulla oli pari viikkoa sitten lainassa 1.2TSI, vieläpä Golf Variantin aika isossa kopissa. Se oli todellakin yllättävän puhdikas ja käyttökelpoinen. Olisi ihan riittävä nurkka-ajoon. Kuplan tapauksessa homman pilaa se, että varustelu on sidottu moottoriin: varusteista en olisi valmis tinkimään ja sport+dsg-yhdistelmä on ehdoton vaatimus ja sitähän ei 1.2:een saa.

Lisäksi yksi juttu joka Beetlen varustelussa tällä hetkellä tökkii: ei saa vaaleita sisustusvärejä, ilmeisesti beigeä lukuunottamatta joka ei käy. Tahtoo harmaat nahat!

jkuisma

Lainaus käyttäjältä: clacson - 22.12.11 - klo:08:34
Samansuuntaiset ajatukset. Ei joka malliin tarvitse jokistä myllyvaihtoehtoa, joka konsernista löytyy.

No ei, mutta kun se on maahantuoja (ja tehtaan valmistuksen aloitusajankohta, ymmärsin) joka tätä himmailee: mallistoon on tulossa (ulkomailla) 160hv 1.4TSI Sport DSG, jossa on "sopuisasti" tehoa, vähän CO2:sia ja saa ihan saman Sport-varustelun kuin 2.0TSI:hin. Siihen mä silmäni iskin heti kun auto esiteltiin. Sit kun vielä sais avautuvan peltikaton ja nelivedon niiin .... sit mä taas heräsin  ;)

RoccoScientist

Beetlen tunnepuoleen liittyen, tuossa on putkiston avustuksella ilmeisesti tavoiteltu sen vanhan bokserikoneen äänimaailmaa. Onko kukaan kiinnittänyt huomiota 1.2 TSI:n ääneen tuossa mielessä?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Wilburi

New Beetle on kyllä muotoilultaa todella onnistunut. Vielä ei ole tosin kadulla tullut yhtään vastaan, mutta eiköhän niitä kohta ala näkymään? Halvimman mallin hinta ainakin alkaa olla kohdillaan ja tuntuu varsin kilpailukykyiseltä? Eikö vanhassa mallissa lähtöhinta ollut korkeampi? Tuo sopisi hyvin perheen kakkosautoksi.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 22.12.11 - klo:14:22
Eikö vanhassa mallissa lähtöhinta ollut korkeampi?

Jossain jo heitin settä muistaakseni se 2.0 vaparibensa makso n. 180 t mk, sinänsä liikkuvuuden puolesta 1.2 TSI vastaa tuota, tai siis on kait heiman parempi ainakin sen käytettävän väännön osalta.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Wilburi

Varmasti tuo turbokone on mukavampi ajettava, varsinkin kun se vanha 2.0 kone oli aika alitehoinen kokoonsa nähden. Vääntö taitaa olla samaa luokkaa eikä tehossakaan kovin suurta eroa ole.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

XUE

niin,eihän "järkiperusteilla" voimalla eikä isolla moottorilla mitään tee,
mutta kun auton hankinnassa painavat myös muut kuin järkiperusteet  ;D

Miksi Suomeen on rekisteröity esim. Ferrareita tai Porscheja?
Olis se aika surkuhupaisaa joku 911 Carrera 1.2TSI koneella :D

Sikäli jännä huomata että tuo uusi Beetle herättää jossain fiiliksen siihen
alkuperäiseen Kupla köröttelyyn ja osa näkee se enemmän sporttisena.

Mun mielestä vähän sama juttu Minin kanssa. Kyllähän Minille rakennetaan
selvästi urheilu/sporttileimaa, vai mitä?
VW Passat Sedan 1.4TSI DSG R-line vm2013

VW Passat Variant 1.8TSI DSG R-line vm2010
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6097.0

jaripetteri

#299
Lainaus käyttäjältä: XUE - 22.12.11 - klo:15:17
Mun mielestä vähän sama juttu Minin kanssa. Kyllähän Minille rakennetaan
selvästi urheilu/sporttileimaa, vai mitä?

Alkuperäisen Minin historia on myös hieman sporttisempi kuin Kuplan.

Niin ja mun mielipide 2.0TSi vs. 1.2TSi:hin löytyy tuosta vasemmalta... ;)
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy