Leon 5F vanteet

Aloittaja kootee, 27.05.13 - klo:15:43

« edellinen - seuraava »

-ruoska-

Tässä OZ Lounge 10 17" koossa. ET50.

Ei kovin hyvä kuva vanteista, nuo puolien reunat on kiillotettu, jolloin ne tuovat lisää kirkkautta ilmeeseen.
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

M1kke

^ Hyvältä näyttää. Ei kyllä harmita yhtään, että otin 17" vanteet talveksi, ihan passeli koko Leoniin.

M1kke

Tuollaiset odottamassa talvikumeja.

xch

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 18.08.13 - klo:11:47

Asiallisen näköiset talvivanteet! Mikä malli tuo on, pystytkö kertomaan mistä hankit ja paljonko tuli hintaa? Jotain tuon tyylistä itsekin ajattelin.

M1kke

Nuo ovat edellisen korimallin Leon FR:n vanteet. Ainakin facelift malliin olleet saatavilla joten luulisin, että marmorilta saa vieläkin. Replicoita en ole nähnyt missään. Ostin vähän käytettyinä joten en valitettavasti tiedä hintaa uutena tai tarkkaa vannemallin nimeä..

Repost

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 18.08.13 - klo:11:47

Hyvännäköset rinkelit. Ite kattelin paljon samantyylisiä vanteita talveks.
Päädyin lopulta kuitenkin siihen että pistän orkkis performancet talveksi alle ja kesäksi hommasin uudet kiekot.
Päädyin Dotzin Fast Fifteen malliin, vanteen koko on 18"/8". Painoa kyseisellä vanteella on 10,8 kiloa perus henkilövaa-an mukaan, eli lähes saman verran kun orkkisvanteella oli.
Tosin mun käytössä noilla vanteiden painoilla ei ole mitään merkitystä mutta lähinnä mielenkiinnosta ne punnitsin.

pöllimies

Laitahan kuvia dotzin vanteista alla,  itse ajatellut samat laittaa  :)

Repost

Lainaus käyttäjältä: pöllimies - 18.08.13 - klo:16:08
Laitahan kuvia dotzin vanteista alla,  itse ajatellut samat laittaa  :)

Katotaan jos saisin huomenna pari kuvaa napattua.

Repost

Dotz Fast Fifteen 18/8" et48

msr

Lainaus käyttäjältä: Repost - 20.08.13 - klo:11:55
Dotz Fast Fifteen 18/8" et48
Kylläpä näyttävät hyvältä. Onko tosiaan ET48, näyttävät sen verran hyvin tulevan kaarelle?
ex:
Leon 5F 1.4TSI 103kW FR -13
Seat Leon 1P 1.2TSI Style -10

Repost

Lainaus käyttäjältä: msr - 20.08.13 - klo:18:03
Kylläpä näyttävät hyvältä. Onko tosiaan ET48, näyttävät sen verran hyvin tulevan kaarelle?

Joo ihan hyvältähän ne näyttävät.
En tarkistanut et:tä koska en ite asentanut vanteita vaan rengaliike hoiti sen. Tilaskin kuitenkin et48 vanteet ja kuitin sekä lähetyslistan mukaan et on 48 joten eiköhän siihen voi luottaa.

RedBull

Vihdoin auto saatu liikenteeseen viime perjantaina. Tänään sai uudet kesärenkaat ja -vanteet alle.
Vanteet on Rizo Glory 19". Edessä 8 ja takana 9 leveät. Et 40.
Renkaat on Nokia ZG2 235/35.
Keskiöt puuttuvat kuvista.

Vähän tuo vaatisi madallusta! :)
Seat Leon FR TDi 184hv , Audi Q7 3.0TDi Quattro

Tonzarelli

Tälläiset vanteet tuli hankittua valkoiseen Leoniin kun löytyi Vianorin poistoista mielestäni todella halvalla. Vähän erilaisia olin kaavaillut mutta ihan hyviltä näyttivät kun autonvierellä katseli. AEZ lascar 8x17" et45

JaTSi

Tällaiset tulossa. Brock RC23 Chrystal Silver. Kuvaa en nyt tähän just saa :(
Otin 205/50/17 kokoisena hakka8 talvirenkaat. (menee vielä just 7,5" vanteelle)
ET on 37 joten hieman sisemmälle menee mutta menköön.

Edit: Eipähän mene sisemmäs vaan paketti tulee n 4 mm ulospäin nykyisestä, renkaan keskilinja siirtyy ulommas 14 mm (51mm-37mm) mutta renkaan leveyden muutos kapeammaksi (225>205) tuo 10mm renkaan sivua sisemmälle, joten lopputulemaksi jää tuo 4 mm.
Meniköhän tämä nyt oikein  ;D

SEAT LEON 1,4 PHEV 204 eHybrid FR

temppi

Terve,

Etsin tässä Leoniin talvirenkaille vannetta ja tämä linkin takaa löytyvä malli sopisi budjettiin:
http://www.felgenoutlet.com/de_en/2762753e_Seat-Leon-5F--from-2012---/Alufelgen+Reifen/18731_f2_z17/Platin_P58_silber
Vanneasiat ei ole kovin tuttuja, niin mietin tuota ET-arvoa, kun tuo kauppa tarjoaa etuakselille ET38 tai ET46 ja taakse pelkkää ET38. Onko tuo ET38 sellainen, että menee Leonin alle ongelmitta? Renkaan kooksi olin ajatellut 205/50.

Kiitos vinkeistä etukäteen!

msr

Lainaus käyttäjältä: temppi - 09.10.13 - klo:22:30
Onko tuo ET38 sellainen, että menee Leonin alle ongelmitta? Renkaan kooksi olin ajatellut 205/50.

Vanne tulee n. 7mm ulommas (sisäpuolelle tulee jopa enemmän tilaa) kuin alkuperäinen 7,5"/18" ET51 vanne. Mahtuu kyllä hyvin alle, omassa madalletussa Leonissa on 8,5"/18" ET45, joka tulee 19mm ulommas kuin nuo alkuperäiset, eikä raavi mihinkään edes kovemmissa kanttauksissa.
ex:

Boot

Mitä arvon raati on mieltä noista:

Tulisivat Apolo Blue ST:een 17" kokoisina.
Suomi on ahdin valtakunta

Seba

Ihan hienot vanteet, vaikkakin tota tyyliä nähty niin Fordin kuin Opelinkin alla tehtaan toimesta. Leonin teräviin muotoihin noi vois kuitenkin sopia ihan kivasti.

Repost

Lainaus käyttäjältä: Boot - 10.10.13 - klo:10:48

Mä tykkään. Voisin kuvitella että ovat hyvän-näköset sinisessä Leonissa.

Seba

Technic Grey ST:hen noi vois olla aika nappivalinta.

Boot

Tuo on toisena vaihtoehtona:

Tummat vanteet hakusessa. Kattokaiteetkin tulossa mustina. Olen allerginen kromille. :P

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Boot - 10.10.13 - klo:10:48

Mistäs tuollaisia saa ostaa?
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Boot

mrtbag

Talvivanteiksi Rial Milano Titanium 7x17 et40 ja renkaat 205/50 R17 ContiVikingContact5. Miltäs näyttää?
Tulis nyt sitä lunta...
Superb 1.4 ACT Combi

msr

Hyvältähän se näyttää :) Aika lähelle vanteiden väri osuu auton kanssa. Eiköhän noilla kelpaa talvi ajella. Samat renkaat tulivat minullekin viime viikolla vanteille, tosin 225/40/18 koossa, kokeillaan vähän matalammalla profiililla välillä. Alle pääsevät vasta kuun lopussa, kun autoa ei tarvitse seuraavaan pariin viikkoon juuri liikutella.
ex:

Boot

Tässä kun on aikaa surffailla ennen kevättä, on löytynyt mielenkiintoinen vanne itselle.
Sparco Asetto Gara:

Hintaluokkaan menisi justiinsa. Kevytkin on. Ja näyttää hyvältä 17" kokoisena. Saatavuus hyvä. Harva vanne omasta mielestä näyttää siedettävältä noin pienenä. Käytännön syistä isompaa en kuitenkaan alle laita.

Tuo pirssi sai minut vakuuttuneeksi, että metallinsiniseen pirssiin sopii mustat vanteet:

Hazz

Onkos kukaan laskeskellut/kokeillut tuleeko 17 x 7,5 ET35 yli kaarelta?

msr

Lainaus käyttäjältä: Hazz - 02.11.13 - klo:14:28
Onkos kukaan laskeskellut/kokeillut tuleeko 17 x 7,5 ET35 yli kaarelta?
Mulla on kesärenkaat 8,5x18 ET45 vanteilla, jotka tulevat edessä tasan kaarelle. Yhtään enempää ei saisi tulla ulos. Takana jää tilaa reilusti. Nuo kyselemäsi jäävät vielä pari milliä sisemmäksi...
ex:

cantona

Olen hankkimassa mustaan Leon FR -13 talvipyöriin aluvanteita ja olen ajatellut perus viispuolaista simppeliä ja edullista ratkaisua. Dezent RE kävisi heittämällä samoilla pulteilla ja ilman soviterenkaita. Sattuuko kellään Leonin omistajalla olemaan ko. vanteita ja kuvaa jossain galleriassa?

WKurki

Vannevalintaa talvipyöriin Leon ST:n alle. Auton värinä Pirineos Grey. Kriteerinä 16'' koko ja suorasovitteinen vanne, mielellään valmistajan alkuperäisillä mitoilla eli 6,5J leveänä ja ET 46.

Carmani jäisi hieman sisemmäs (6,5J ET 50 kuin RC-Design tai Rial. RC-Designia ja Rialia saa 6,5J leveänä laajasti eri offsetilla.

Yhden saksalaisen vanneselaimen avulla ainakin RC-Design näyttää Leonin (5-ovinen malli) alla konfiguraattorissa hyvältä.

Talvipyörillä Leoneita on näkynyt aika vähän ja 17'' koon pidän poissa laskuista mukavuuden kannalta sekä hintakin pompsahtaa sekä vanteissa että renkaissa jo liikaa.
Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy