Leon 5F vanteet

Aloittaja kootee, 27.05.13 - klo:15:43

« edellinen - seuraava »

kootee

Lainaus käyttäjältä: msr - 27.06.13 - klo:19:50
Hienosti sopivat, ja hyvän näköinen Leon muutoinkin kooteella! Auto on lähtenyt viime viikolla Barcelonasta, ja hyvällä tuurilla heinäkuun puolen välin tienoilla saattaisi olla luovutus. Eivät tosin ole vielä vanteetkaan saapuneet. Pitkä on odottavan aika...

Kiitoksia kehuista! Laitahan sitten kuvia, kun olet auton saanut ja nuo vanteet alle! Rengasliikkeen asentaja sanoi, että 225/40/18 rengasta ei saisi laittaa 8,5" leveälle vanteelle ja kyllähän tuo 8" näyttää omalle silmälle aika maksimilta. 8,5" vanteella menee rengas kyllä jo aika hassusti reunoilta, veikkaisin. En tiedä oliko asentaja oikeassa tuon väitteensä suhteen.

msr

Lainaus käyttäjältä: kootee - 27.06.13 - klo:20:22
Kiitoksia kehuista! Laitahan sitten kuvia, kun olet auton saanut ja nuo vanteet alle! Rengasliikkeen asentaja sanoi, että 225/40/18 rengasta ei saisi laittaa 8,5" leveälle vanteelle ja kyllähän tuo 8" näyttää omalle silmälle aika maksimilta. 8,5" vanteella menee rengas kyllä jo aika hassusti reunoilta, veikkaisin. En tiedä oliko asentaja oikeassa tuon väitteensä suhteen.
Kuvia tulee kyllä kunhan auto on pihassa. Kyllä 8,5" on vielä sallittu 225/40 renkaalle, ihan rengasliikkeen mukaankin. Aika maltillinen venytyskin pitäisi vielä olla. Riippuu tietysti myös vähän renkaasta, kun todellinen leveys saattaa vaihdella jonkin verran.
ex:
Leon 5F 1.4TSI 103kW FR -13
Seat Leon 1P 1.2TSI Style -10

kootee

Lainaus käyttäjältä: msr - 27.06.13 - klo:21:00
Kuvia tulee kyllä kunhan auto on pihassa. Kyllä 8,5" on vielä sallittu 225/40 renkaalle, ihan rengasliikkeen mukaankin. Aika maltillinen venytyskin pitäisi vielä olla. Riippuu tietysti myös vähän renkaasta, kun todellinen leveys saattaa vaihdella jonkin verran.

Googlettelin itsekin, että kyllä noita renkaita laitetaan 8,5" leveälle vanteelle. Nuo mun vanteet tulee 6 mm ulospäin alkuperäisistä ja hyvin mahtuu. Luultavasti 8,5" mahtuu myös. Taaksehan menis vaikka leveämmätkin, mutta edestä voi alkaa kinnaamaan.

Täytyy kyllä myöntää, että Leon on mun autoista ensimmäinen, jossa on "sitä jotain". Eikä ole mitenkään ikävä edellistä dieselraksutinta (Altea XL).

msr

Tuli vähän leikittyä illan ratoksi photarilla ja mallailin noita tulevia SDM 0.01:ä Leoniin. Samalla tuli testattua miltä pieni lisämadallus näyttäisi. Kyllähän se houkuttelisi vielä vähän tuosta FR:n madalluksesta pudottaa, eli jos tila kaarissa antaa myöten, saattaa Eibachin pro-kit lähteä tilaukseen.
ex:

Wilperi

Auto saapuu kotipihaan huomenna ja vanne valintakin on tehty, mut vanteen offset askarruttaa. Orkkis 7,5x18 et51 jää liian sisälle, miten 8x18 et45 asettuu kaarelle, vai onko viellä varaa tulla ulommas.
Ei Kootee:llä sattus olemaan kuvaa autosta takaviistosta? Sulla vanteen speksit just toi 8x18 et45
MB Vito -15
Seat Leon -13

kootee

Lainaus käyttäjältä: Wilperi - 07.07.13 - klo:10:01
Auto saapuu kotipihaan huomenna ja vanne valintakin on tehty, mut vanteen offset askarruttaa. Orkkis 7,5x18 et51 jää liian sisälle, miten 8x18 et45 asettuu kaarelle, vai onko viellä varaa tulla ulommas.
Ei Kootee:llä sattus olemaan kuvaa autosta takaviistosta? Sulla vanteen speksit just toi 8x18 et45

Tässä takaviisto. Edestä ei mun mielestä tarvitse tulla ulos yhtään enempää. Takana olis vielä varaa, mutta kelpaa tää mulle. Periaatteessa takana voisi olla pienempi et kuin edessä. Tai sitten spacerit taakse.

Keano

Tossa olis oma vannevalinta, OZ Ego. Sopii mielestäni punaiseen autoon ihan ok.

Orkkisvanteet 18", siis ne jotka tuli sen FR Launch-packin mukana kaipais uutta omistajaa, jos jotain kiinnostaa.

Repost

Lainaus käyttäjältä: Keano - 07.07.13 - klo:21:59
Orkkisvanteet 18", siis ne jotka tuli sen FR Launch-packin mukana kaipais uutta omistajaa, jos jotain kiinnostaa.

Täällä olis vanteista kiinnostunut jos hinta on sopiva.
Laitoin myös yksityisviestiä.

Repost

Lainaus käyttäjältä: Keano - 07.07.13 - klo:21:59
Tossa olis oma vannevalinta, OZ Ego. Sopii mielestäni punaiseen autoon ihan ok.

Kuten totesin paikan päällä niin vanteet näyttää "livenä" vieläkin paremmalta kuin kuvissa.
Et sattunut punnitsemaan noita OZ.in vanteita ennen kuin laitoit alle ? Kiinnostais vaan tietää onko näissä eri vanteissa minkälaisia painoeroja.
Punnitsin noi sun vanhat orkkis vanteet ja ne painoivat ihan tavallisen henkilö-vaan mukaan 11.1KG / vanne.

Mä olin siis se tyyppi joka toimi kuskina ja kaveri joka istu repsikassa osti ne sun vanteet siihen punaseen Leoniin.

Temmi_H

Laitetaan tännekin jonkinlaiset kuvat miten 8,5" leveä ET 45 vanne istuu 5F Leoniin. Vanteena InterAction Shaphire Matt Black

Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

sambolo

Katoin vikasta kuvasta että kuva uudesta leon farkusta :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

msr

Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 16.07.13 - klo:18:29
Laitetaan tännekin jonkinlaiset kuvat miten 8,5" leveä ET 45 vanne istuu 5F Leoniin. Vanteena InterAction Shaphire Matt Black
Komea on! Itselle tulossa vanteet juurikin samoilla specseillä, ja kyllä nuo kuvat vahvistivat että oikea valinta tuli tehtyä. Lähtivätkö luukun merkit helposti?
ex:

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: msr - 17.07.13 - klo:00:38
Komea on! Itselle tulossa vanteet juurikin samoilla specseillä, ja kyllä nuo kuvat vahvistivat että oikea valinta tuli tehtyä. Lähtivätkö luukun merkit helposti?

Takaluukun merkit poistettiin myyjäliikkeessä ennen luovutusta, en usko että kovin vaikea operaatio poistaa.

Tonzarelli

Terve kaikille, uusi jäsen ja tuleva Leonin omistaja. Tosin auton saan joskus syyskuun puolenvälin jälkeen. Malli 1.8tsi dsg, nevada white. Olen innoissani jo katsellut toisia vanteita ja ajattelin orkkikset siirtää talvipyörille. Ollut mukavaa katella ideoita täältä. Tälläiset vähän kiinnostaisi, mitäs mieltä olette tuleeko liian valkoista :) kattoluukku on joten antaa vähän "väriä". Rengasmailmassa oli kyseinen vanne ja näytti kyllä hyvältä.

JaSa

Lainaus käyttäjältä: Tonzarelli - 21.07.13 - klo:11:46
Terve kaikille, uusi jäsen ja tuleva Leonin omistaja. Tosin auton saan joskus syyskuun puolenvälin jälkeen. Malli 1.8tsi dsg, nevada white. Olen innoissani jo katsellut toisia vanteita ja ajattelin orkkikset siirtää talvipyörille. Ollut mukavaa katella ideoita täältä. Tälläiset vähän kiinnostaisi, mitäs mieltä olette tuleeko liian valkoista :) kattoluukku on joten antaa vähän "väriä". Rengasmailmassa oli kyseinen vanne ja näytti kyllä hyvältä.

Mielenkiintoinen ajatus käyttää tuota vannetta, mutta voisi olla erinomaisen onnistunut valinta  :D

Hyvän värin valitsit ja kattoluukku ainakin minun silmään sopii kokonaisuuteen erittäin hyvin.
Onnittelut valinnalle!

Wilperi

Leon sai uudet vanteet. Eihän tolla kyllä kehtaa mihinkään ajaa, ennenko saadaan toi Valmet-efekti kuntoon, mutta onneks takakontissa asennusta oottelee H&R -40mm alusta.
MB Vito -15
Seat Leon -13

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Wilperi - 25.07.13 - klo:18:25
Leon sai uudet vanteet. Eihän tolla kyllä kehtaa mihinkään ajaa, ennenko saadaan toi Valmet-efekti kuntoon, mutta onneks takakontissa asennusta oottelee H&R -40mm alusta.
Sinulla ei ainakaan silmämääräisesti arvellen ole tehtaan sport-alustaa? Jos on, niin ovat varmaan unohtaneet rajoitinkumit kierrejousien sisään :)

mrtbag

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 25.07.13 - klo:19:13
Sinulla ei ainakaan silmämääräisesti arvellen ole tehtaan sport-alustaa? Jos on, niin ovat varmaan unohtaneet rajoitinkumit kierrejousien sisään :)
Ei näytä olevan ja kun ei näytä olevan FR:n puskureitakaan, niin traktoriefekti on taattu (tosin ei ne fr puskurit taida sen alemmaksi ulottua?). No mutta kohta varmaan saamme kuvaa madalluksen vaikutuksesta :)
Kerrohan myös Wilperi jatkossa miltä alusta ajossa tuntuu. Pienessä harkinnassa on oman FR:n madaltaminen, mutta toki sun lähtökohtakin on eri ja voisin kuvitella että siirtyminen perus-alustasta 40mm madallettuun on huomattava.
Superb 1.4 ACT Combi

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: Tonzarelli - 21.07.13 - klo:11:46

Itsekin mietin valkoiseen Leoniin tuollaisia vanteita, tosin InterActionin nimellä. Viikolla näin vastaavat 19" koossa punaisessa Mondeossa, oli maukkaan näköiset vanteet! Valkoisessa autossa voi mennä vähän hukkaan toi värivalinta, en tiedä  :)

Minkä merkkiset noi Wilberin vanteet? Millä spekseillä? Hyvän näköiset vanteet Leoniin

Tonzarelli

Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 27.07.13 - klo:20:38
Itsekin mietin valkoiseen Leoniin tuollaisia vanteita, tosin InterActionin nimellä. Viikolla näin vastaavat 19" koossa punaisessa Mondeossa, oli maukkaan näköiset vanteet! Valkoisessa autossa voi mennä vähän hukkaan toi värivalinta, en tiedä  :)

Minkä merkkiset noi Wilberin vanteet? Millä spekseillä? Hyvän näköiset vanteet Leoniin

Noikin on inter action vanteet nimeltään inter action anniversary :) Olen tässä pohdiskelujen jälkeen kuitenkin päätymässä 17" vanteisiin talvirenkain ja pidä orkkikset kesärenkaissa. Noi on niin hankalat pitää siisteinä jne. Ja säästää siinä tukun rahaakin johonkin muuhun kivaan. Tälläisiä olen nyt ajatellut.

Wilperi

Lainaus käyttäjältä: mrtbag - 27.07.13 - klo:19:23
Ei näytä olevan ja kun ei näytä olevan FR:n puskureitakaan, niin traktoriefekti on taattu (tosin ei ne fr puskurit taida sen alemmaksi ulottua?). No mutta kohta varmaan saamme kuvaa madalluksen vaikutuksesta :)
Kerrohan myös Wilperi jatkossa miltä alusta ajossa tuntuu. Pienessä harkinnassa on oman FR:n madaltaminen, mutta toki sun lähtökohtakin on eri ja voisin kuvitella että siirtyminen perus-alustasta 40mm madallettuun on huomattava.

Ei oo juu sporttialustaa, mutta huomenna on. Pitää laittaa vkl:n reissun jälkeen autotalliin juttua.

LainaaMinkä merkkiset noi Wilberin vanteet? Millä spekseillä? Hyvän näköiset vanteet Leoniin

Jos mun vanteita meinaat, ni Fondmetal 7900 matek silver 8x18, Rautamon mukaan et48, mut luulisin et on pienempi kun tulee takana melkein kaarelle. Täytyy tarkistaa jossain vaiheessa toi et.
MB Vito -15
Seat Leon -13

Wilperi

Leo saanut madalluksen ja väriä ikkunaan.
Ohessa HUONOlaatuinen kännykuva
MB Vito -15
Seat Leon -13

kootee

Lainaus käyttäjältä: Wilperi - 01.08.13 - klo:22:12
Leo saanut madalluksen ja väriä ikkunaan.
Ohessa HUONOlaatuinen kännykuva

Laitapa muutama parempilaatuinen kuva eri kuvakulmista , jos mahdollista! Hyvältä näyttää tuon kännykuvan perusteella! Miltä tuntuu tuo madallussarja ajossa ja haittaako ns. normaaliajoa mitenkään, eli hidastetöyssyt sun muut. Leonissahan on etuhuuli aika alhaalla jo normijousilla.

msr

Vanteet vihdoin alla, ja istuvat kyllä hyvin. Omaan makuun tulevat edessä juuri sopivasti kaarelle, takaa saisi tulla vielä hieman. Vanteet siis 3SDM 0.01 8.5"x18" ET45, ja renkaat 225/40/18. Painoa vanteilla hlövaa'an mukaan 10,4kg. Hyvin myös mahtuvat, joten arvailu madallusjousista saa jäädä, ja -30mm sarja menee tilaukseen. Parempia kuvia autotalliin kunhan auto on edustuskunnossa.
ex:

Wilperi

Lainaus käyttäjältä: kootee - 02.08.13 - klo:00:02
Laitapa muutama parempilaatuinen kuva eri kuvakulmista , jos mahdollista! Hyvältä näyttää tuon kännykuvan perusteella! Miltä tuntuu tuo madallussarja ajossa ja haittaako ns. normaaliajoa mitenkään, eli hidastetöyssyt sun muut. Leonissahan on etuhuuli aika alhaalla jo normijousilla.
Tänään reilu 400km:n reissu ajettuna ja kyllä on alusta nyt just sopivan jämäkkä. Tietty hidasteet tuntuu, mut se oli selvää jo madallusta suunniteltaessa. Ehkä iskarien vaihdolla sais kaupunkiajoon mukavuutta lisää, mut mennään nyt tää kesä ja tuleva talvi vakioiskareilla.
MB Vito -15
Seat Leon -13

Taskukeke

^^Hienosti sopivat msr:n vanteet! ;) Minun silmääni tulee aika mukavasti kaarelle niin edessä kuin takanakin. Huomaako ajossa tuota pientä venyä, joka kumeissa on?

Mitäs mieltä olet muuten tuosta 140hv manuaalista? Itse kävin sitä koeajamassa ja manuaaliaskin toiminta tappoi autokuumeeni tyystin, niin paljon kökömpi oli Sciroccoon verrattuna.  :-\ Keskellä keppi liikkui mielestäni ihan hyvin, mutta jokaista vaihdetta täytyi hieman "runnoa" että sai menemään loppuun asti. Koeajoauto oli toki vasta 2000 km ajettu, mahtaakohan tuo vaihdelaatikko "notkistua" käytössä?

msr

Lainaus käyttäjältä: Taskukeke - 03.08.13 - klo:13:28
^^Hienosti sopivat msr:n vanteet! ;) Minun silmääni tulee aika mukavasti kaarelle niin edessä kuin takanakin. Huomaako ajossa tuota pientä venyä, joka kumeissa on?

Mitäs mieltä olet muuten tuosta 140hv manuaalista? Itse kävin sitä koeajamassa ja manuaaliaskin toiminta tappoi autokuumeeni tyystin, niin paljon kökömpi oli Sciroccoon verrattuna.  :- Keskellä keppi liikkui mielestäni ihan hyvin, mutta jokaista vaihdetta täytyi hieman "runnoa" että sai menemään loppuun asti. Koeajoauto oli toki vasta 2000 km ajettu, mahtaakohan tuo vaihdelaatikko "notkistua" käytössä?
Kiitoksia :) Ajossa ei huomaa minkäänlaista eroa oem-vanteisiin verrattuna, ehkä hienoisesti (todella minimaalinen ero) väheni uraherkkyys (joka oli hyvällä tasolla ennenkin).

Vaihteet tuntuvat mielestäni ihan hyvältä. Mainitsemaasi runnomista ei ole tarvinnut tehdä. Edelliset kaksi autoa olleet myös Seateja (Ibiza ja Leon), joten voi tietysti olla että olen vaan tottunut.
ex:

kootee

Lainaus käyttäjältä: Taskukeke - 03.08.13 - klo:13:28

Mitäs mieltä olet muuten tuosta 140hv manuaalista? Itse kävin sitä koeajamassa ja manuaaliaskin toiminta tappoi autokuumeeni tyystin, niin paljon kökömpi oli Sciroccoon verrattuna.  :-\ Keskellä keppi liikkui mielestäni ihan hyvin, mutta jokaista vaihdetta täytyi hieman "runnoa" että sai menemään loppuun asti. Koeajoauto oli toki vasta 2000 km ajettu, mahtaakohan tuo vaihdelaatikko "notkistua" käytössä?

Itsellä 122 heppanen versio manuaalilaatikolla ja on ylivoimaisesti parhaiten toimiva loota autoista, jotka olen omistanut. Enpä juuri keksi parantamisen varaa toimivuudessa!

xch

Talvivanteita voisi alkaa kiikaroimaan, mahdollisesti 17" koossa. Jotakin alkuperäisvanteiden tyyppisiä ajattelin, mihinkäs porukka on täällä päätynyt?

kootee

Argh! Eilen tuli kanttarista sekä taka- että etuvanteeseen. Oma moka kiireessä parkkeerattaessa.  >:(
Ei onneksi ihan mahottoman pahan näköistä jälkeä ja onneksi vain reunassa eikä puolissa. Voiko/kantsiiko noille skraaduille tehdä mitään!?   :-\
Noilla vaurioilla en kuitenkaan ala pulverimaalauttamaan kaikkia vanteita. Joku pikku ehostus vois tulla kyseeseen!?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy