A3 MMI

Aloittaja Nilkki, 15.05.13 - klo:20:58

« edellinen - seuraava »

vag4life

Kyllä, ei se ole käytännössä mitenkään mahdollista.

https://www.youtube.com/watch?v=eKeRrzcyeV4 tuosta videosta löytyvillä kikkareilla pääsee liikeelle, jos autossa on AMI-liitäntä, itseltäni ei tuota löydy. Enkä ole jaksanut selvittää mitkä speksit autossa pitää olla, että se löytyy.
A4 B9 TFSI Q s-line

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 27.12.19 - klo:11:41
Kyllä, ei se ole käytännössä mitenkään mahdollista.

https://www.youtube.com/watch?v=eKeRrzcyeV4 tuosta videosta löytyvillä kikkareilla pääsee liikeelle, jos autossa on AMI-liitäntä, itseltäni ei tuota löydy. Enkä ole jaksanut selvittää mitkä speksit autossa pitää olla, että se löytyy.

AMI:iin piti olla aikoinaan muistaakseni ainakin perusradiota parempi Audi Sound System tai MMI Navigation. Olisko vielä ollut joku muukin lisävarustelistalta ruksattava vaihtoehto mahdollinen. Vakiona se ei tullut. Siihen tehtiinkin aika monenlaisia virityksiä, mutta eivätpä tietenkään auta uusien autojen suhteen, kun AMI lopetettiin jo useampi vuosi sitten. Mm. faceliftatussa A3:ssahan sitä ei enää ole.

Antore

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 27.12.19 - klo:14:08
AMI:iin piti olla aikoinaan muistaakseni ainakin perusradiota parempi Audi Sound System tai MMI Navigation. Olisko vielä ollut joku muukin lisävarustelistalta ruksattava vaihtoehto mahdollinen. Vakiona se ei tullut. Siihen tehtiinkin aika monenlaisia virityksiä, mutta eivätpä tietenkään auta uusien autojen suhteen, kun AMI lopetettiin jo useampi vuosi sitten. Mm. faceliftatussa A3:ssahan sitä ei enää ole.

Hyvää keskustelua täällä taas :) Minua kiinnostaisi kyllä android auton käyttö ilman usb-kaapelia, noiden piuhojen kanssa säätäminen ei oikein ole tätä päivää. Olisikohan tämä toimiva https://rsnav.com/products/3g-mmi-3g-mmi-apple-iphone-video-interface-kit

Tonttu66

Itselläni CarPlay nykyisessä autossa. Kieltämättä kaapelin kytkemisessä on aina pientä säätämistä, mutta akku samalla latautuu kaapelin kautta. Ilman kaapelia veikkaisin latauksen kuluvan tarpeettoman nopeasti.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Antore - 27.12.19 - klo:14:23
Hyvää keskustelua täällä taas :) Minua kiinnostaisi kyllä android auton käyttö ilman usb-kaapelia, noiden piuhojen kanssa säätäminen ei oikein ole tätä päivää. Olisikohan tämä toimiva https://rsnav.com/products/3g-mmi-3g-mmi-apple-iphone-video-interface-kit

Tuossa ei erikseen mainita missään esim. MIB2:ta, joka sinullakin on, mutta kyllähän tuon pitäisi automallien vuosilukujen perusteella toimia myös näissä uusissa malleissa. Ja tuossa alkaa olla boksia ja kaapelia vähän eri malliin kuin siinä 60 taalan pökäleessä, joten saattaisipa tuo toimiakin  :)

Tosiaan kannattaa huomioida se luurin akunkulutus langattomassa käytössä. Olen myös lukenut, että noissa langattomissa versioissa saattaa olla aika pahaa lagia ja tökkimistä. Riippunee varmaan myös kulloisenkin katiskan toteutuksesta ja softan laadusta. Kannattanee ennen hankintaa googletella foorumeita ja Youtubea, jos löytyisi ihan videota kyseisestä laitteesta.

Antore

Kiitos infosta ja vinkeistä, pitää tutkailla ja laittaa harkintaan. Onneksi puhelin latautuu autossa langattomasti  ;)

Jtl45

Moi,

En tiedä onko ohi aiheen, mutta onko jollakin muulla sellaista ongelmaa et radion volume välillä hiljenee itekseen siis seilaa hieman. Mulla on se nopeden mukaan muuttuva ääni nyt nollassa, se pelittää normaalisti jos sitä säätää. Samaa ongelmaa en ole huomannut jos kuntelen musiikkia bluetoothin kautta.

Mietin voisko tehdasasetuksiin palauttaminen auttaa....

T: Juha

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Jtl45 - 13.01.20 - klo:16:44
Moi,

En tiedä onko ohi aiheen, mutta onko jollakin muulla sellaista ongelmaa et radion volume välillä hiljenee itekseen siis seilaa hieman. Mulla on se nopeden mukaan muuttuva ääni nyt nollassa, se pelittää normaalisti jos sitä säätää. Samaa ongelmaa en ole huomannut jos kuntelen musiikkia bluetoothin kautta.

Mietin voisko tehdasasetuksiin palauttaminen auttaa....

T: Juha

En ole ainakaan omassani vastaavaan törmännyt. Tehdasresetti lienee kokeilemisen arvoinen, kun sen voi tehdä pelkästään mediasysteemeihin eikä tarvitse koko infotainmentia vetää sileäksi.

Oletko huomannut, että voimakkuudet seilaavat myös auton ollessa paikoillaan, jolloin radiosignaalin ainakin voisi olettaa olevan vakaa? Vai tapahtuuko vain ajaessa? Jos se veivaa myös parkissa ollessa, niin sitten luulisi ainakin jotain olevan vonksallaan.

Antore

Lainaus käyttäjältä: Jtl45 - 13.01.20 - klo:16:44
Moi,

En tiedä onko ohi aiheen, mutta onko jollakin muulla sellaista ongelmaa et radion volume välillä hiljenee itekseen siis seilaa hieman. Mulla on se nopeden mukaan muuttuva ääni nyt nollassa, se pelittää normaalisti jos sitä säätää. Samaa ongelmaa en ole huomannut jos kuntelen musiikkia bluetoothin kautta.

Mietin voisko tehdasasetuksiin palauttaminen auttaa....

T: Juha

PeteFinn tuossa jo vastasikin ja resettiä varmasti kannattaa kokeilla ennen huoltoon viemistä. Jos autossa on parkkitutkat niin niiden aktivoitumisen yhteydessä musiikki hiljenee mutta tuota hiljentymisen tasoa voi toki itse mmi:stä säätää. Mutta samalla tavalla tutkien aktivoituessa volat laskee riippumatta siitä, tuleeko ääni bt:n kautta tai radiosta.


Hiprakka

Otsikon auto hankittu pojalle ensiautoksi, vm2014, eli se uudempi korimalli.  Autossa ei ole navigaattoria eikä nämä nuo Audin termit, esim. MMI ole itselleni tuttuja. Autossa on se ylösnouseva näyttö.
Kysymys, miten tuohon näyttöön saa navigaattorin jälkiasennuksena?

M_M

Jos autossa on navigointivalmius, niin merkkiliikkeestä saa ostettua navigoinnin aktivoinnin.

Hinta on luultavasti aika suolainen, uskoakseni enemmän kuin 500â,¬ mutta vähemmän kuin 1000â,¬. Kysymällä selviää.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Hiprakka

Lainaus käyttäjältä: M_M - 06.12.20 - klo:12:29
Jos autossa on navigointivalmius, niin merkkiliikkeestä saa ostettua navigoinnin aktivoinnin.

Hinta on luultavasti aika suolainen, uskoakseni enemmän kuin 500â,¬ mutta vähemmän kuin 1000â,¬. Kysymällä selviää.

Vin on WAUZZZ8VXDA027043

Löytäisikö foorumilla joku tiedon tuosta navigointivalmiudesta?

M_M

No se pitää joka tapauksessa käydä aktivoimassa siellä merkkiliikkeessä, niin eikö sen nyt samalla vaivalla kysy sieltä että onkos autossa kyseinen valmius.

Mulla on sellainen hatara muistikuva, että se olisi kaikissa suomeen uutena maahantuoduissa autoissa, mutta täysin varmaksi en sano.

Jos autossa on se painike NAV josta painamalla ruutuun tulee herja ettei navigointia ole aktivoitu, niin sitten ainakin valmiuden luulisi olevan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

M-J-B

Jos autossa on navigointivalmius ja matkapuhelinvalmius niin laittaisin 630eur naviaktivoinnin sijaan halvan tai käytöstä poistetun kännykän pysyvästi autoon, ei haittaa vaikka olisi näyttö säröillä kun Android Autolla kartat ja musiikkitoistot siirtyvät auton näytölle. Liittymä tietysti maksaa muutaman euron kuussa, mutta aika monta kuukautta maksaa tuolla 630 eurolla ja saa toiminnallisuutta jota ei pelkässä navissa ole.

M_M

Ei kai näissä vielä 2014 mallissa Android Autoa ollut? Vai oliko muka?  ???

EDIT: Etenkin kun kysyjän auto on valmistenumeron perusteella mallivuoden 2013 auto.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: M_M - 06.12.20 - klo:14:11
Ei kai näissä vielä 2014 mallissa Android Autoa ollut? Vai oliko muka?  ???

EDIT: Etenkin kun kysyjän auto on valmistenumeron perusteella mallivuoden 2013 auto.

Ei ole. Android Auto tuli vasta faceliftiin eli taisi olla mallivuosi -17 ja siitä eteenpäin.

Hiprakka

Tuo auto on niin perusmalli kun olla voi joten oletetaan että siinä ei ole navigointivalmiutta. Mitkä ovat silloin vaihtoehdot navigoinnin saamiseksi näyttöön? Erillisnavi tai kännykkä ei ole vaihtoehto, näyttöön se täytyy saada. Kai Audiinkin on jotain after market kamaa tyyliin pulttaa kiinni? Linkkiä toimivaksi havaitusta ratkaisusta?

M_M

Mun veikkaus on, että siinä on silti navigointivalmius. Karvalakkien karvalakkimalli on sellainen jossa ei ole edes sitä ylös nousevaa näyttöä, mutta ei semmoisia ole maahantuoja tänne hankkinut ollenkaan.

Tossa kuvassa vasemmalla on se malli johon ei navigointia saa.

VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Hiprakka - 06.12.20 - klo:16:49
Tuo auto on niin perusmalli kun olla voi joten oletetaan että siinä ei ole navigointivalmiutta. Mitkä ovat silloin vaihtoehdot navigoinnin saamiseksi näyttöön? Erillisnavi tai kännykkä ei ole vaihtoehto, näyttöön se täytyy saada. Kai Audiinkin on jotain after market kamaa tyyliin pulttaa kiinni? Linkkiä toimivaksi havaitusta ratkaisusta?

Onko siinä keskikonsolin ohjausrullan vasemmalla puolella olevan keinukytkimen kojelaudan puolella teksti NAV? Jos siinä lukee CAR, niin lienee aika varmaa, että navigointivalmiutta ei ole. Jos lukee NAV, niin on toivoa. Tai ylipäänsä kumman tahansa keinukytkimen kummalla puolella tahansa pitäisi lukea tuo NAV. Vasemman etupuolella se todennäköisesti on, jos on.

Sen tiedän, että kaikissa facelift-malleissa mallivuodesta -17 eteenpäin on navigointivalmius, mutta noiden pre-faceliftien osalta käytäntö on vaihdellut markkinoittain. Esim. jenkeissä sitä ei tunnu olevan mutta briteissä on kaikissa. Voi hyvinkin olla, että myös Suomi-autoissa on se navigointivalmius olemassa. Varmuuden siitä saa, kun marssii VIN-koodin kanssa huollon tiskille ja pyytää niitä katsomaan auton varustuksen.

olate

2013 navigointivalmius oli ruksittava lisävaruste, osa connectivity-pakettia, jotain 3-500 eur

Hiprakka

Soittelin Laakkoselle. Autossa on perus MMI, pitäisi olla MMI plus jotta navi olisi mahdollinen. Tuon plussan asentaminen ja siihen sitten navi olisi niin kallis että käytännössä ei mitään järkeä. Varaosamyyjä heitti lonkalta että ei alle 1500â,¬, todennäköisemmin yli 2000â,¬.

Eli palataan tuohon after market mahdollisuuteen, onko jokin toimivaksi havaittu systeemi jostain tilattavissa? 500â,¬ voisi olla budjetti tai jos jotain muuta mykistävää tulee kylkiäisinä niin noin tonniin voisi venyä.

M_M

Öhh... Kyllä myös perustason MMI hanskaa navigoinnin, jos vaan autossa on valmius siihen. Ei sitä varten tarvitse olla MMI plus.  ???

Ehkä autossa ei sitten sitä valmiutta ole, silloin toki aktivointi ei onnistu. Onko siinä se NAV-näppäin vai ei?

Jälkiasennusvehkeistä ei ole omaa kokemusta, toivotaan että joku osaa kertoa niistä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Hiprakka

On siinä nav nappi. Ja näyttö on tuo oikeanpuoleinen noista mikä tuossa muutama viesti aiemmin esiintyy.

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: M_M - 07.12.20 - klo:11:19
Öhh... Kyllä myös perustason MMI hanskaa navigoinnin, jos vaan autossa on valmius siihen. Ei sitä varten tarvitse olla MMI plus.  ???


Näin on. MMI Navigation Plussassa karttamatskut on auton kovalevyllä ja niitä voi itse päivittää tikulla tai ilman yli, jos autossa on nettiyhteys. Perus-navissa kartat on SD-kortilla, jollainen pitää aina ostaa huollosta, jos haluaa päivittää kartat. Plussaa ei tarvita siihen perus-naviin.

Kun löytyy tuo NAV-tekstikin, niin enpä vielä pureksimatta nielisi noita Laakkosen kommentteja. Mitä ruudulla näkyy, jos painaa tuota NAV-nappulaa? Tuleeko esim.  "Navigation not available" tai jotain ihan muuta? Tai yhtään mitään?

Onko auton hanskalokeron yläosassa laatikko jossa on yksi tai kaksi SD-muistikorttipaikkaa? Tuonne menee esim. musat kortilla tai navigaatiokartat, jos autossa on navigaatio aktivoituna. Ja onko peräti SIM-korttipaikka samassa paikassa?

Toki voi hyvinkin olla, että kyseisessä autossa ei ole navia, mutta oman kokemuksenkin perusteella pitää suhtautua aika kriittisesti merkkihuollon osaamiseen noissa asioissa, ellei satu poikkeuksellisen hyvin noista jutuista tietävä huoltoneuvoja kohdalle.

M_M

Jaa niin, nyt tuli vähän tyhmä olo. Navigointivalmiuden olemassaolo taitaa selvitä ihan helposti kun autoa katsoo. GPS-antenni kun taitaa majailla tuossa pikkuisessa "hain evässä" joka on keskellä kattoa takana. Jos sitä ei ole, niin ei varmaankaan voi navia saada. Ja tosiaan tuo NAV-nappula ei sitä kerro, koska mun autossakin on nappi mutta ei antennia.

Tosin siellä samassa taitaa olla myös webaston kaukosäätimen antenni, eli jos autossa on tehdaswebasto niin kai sekin on mahdollista että katolla on antenni ja silti autossa ei ole navigointivalmiutta. Mutta jos antenni puuttuu, niin sitten sitä ei ainakaan ole.  ???
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: M_M - 07.12.20 - klo:12:54
Tosin siellä samassa taitaa olla myös webaston kaukosäätimen antenni, eli jos autossa on tehdaswebasto niin kai sekin on mahdollista että katolla on antenni ja silti autossa ei ole navigointivalmiutta. Mutta jos antenni puuttuu, niin sitten sitä ei ainakaan ole.  ???

Tulipas tuosta mieleen, että onkos siellä evässä myös radion antenni? Muistelen jostain lukeneeni, että radiolle on kaksi antennia, joista toinen on tuossa evässä ja toinen takaikkunassa. Vai liekö noin vain uudemmissa malleissa? GPS siellä evässä ainakin on, jos on ollakseen.

M_M

Kaivoin oikein dokumentit esille ja tutkin... Radion, telkkarin sekä digitaaliradion antennit on kaikki takaikkunassa. Kattoevässä on GPS-antenni, webaston kauko-ohjauksen antenni, puhelinantenni ja satelliittiradion antenni. Takapuskurin alla on molemmilla puolilla LTE-antenni.

Tietenkään joka autossa ei ole noita kaikkia, vaan riippuu varustetasosta. Kuitenkin jotta autossa voisi olla navigointivalmius, siinä täytyy olla näkyvillä kattoantenni jonka sisällä lymyää GPS-antenni (paitsi tietysti jos auto on avomalli, silloin antenni on kojelaudan sisällä...).

EDIT: Tämä kaikki siis A3 8V pre-FL jollaisesta tässä nyt alunperin oli kysekin. Facelift-malleista en osaa sanoa mitään, niissä voi olla asiat samalla tavalla tai olla olematta.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: M_M - 07.12.20 - klo:13:12
Kaivoin oikein dokumentit esille ja tutkin... Radion, telkkarin sekä digitaaliradion antennit on kaikki takaikkunassa. Kattoevässä on GPS-antenni, webaston kauko-ohjauksen antenni, puhelinantenni ja satelliittiradion antenni. Takapuskurin alla on molemmilla puolilla LTE-antenni.

EDIT: Tämä kaikki siis A3 8V pre-FL jollaisesta tässä nyt alunperin oli kysekin. Facelift-malleista en osaa sanoa mitään, niissä voi olla asiat samalla tavalla tai olla olematta.

Kiitokset tutkimustyöstä! Kaikissa facelifteissä on tosiaan navigointivalmius, joten ainakin se GPS on evineen kaikkien faceliftien katolla. Muut kilkkeet sitten lisävarustelistan ruksien määrän mukaan siellä sun täällä  :)

tpu

Lainaus käyttäjältä: Hiprakka - 07.12.20 - klo:11:06
Soittelin Laakkoselle. Autossa on perus MMI, pitäisi olla MMI plus jotta navi olisi mahdollinen. Tuon plussan asentaminen ja siihen sitten navi olisi niin kallis että käytännössä ei mitään järkeä. Varaosamyyjä heitti lonkalta että ei alle 1500â,¬, todennäköisemmin yli 2000â,¬.

Eli palataan tuohon after market mahdollisuuteen, onko jokin toimivaksi havaittu systeemi jostain tilattavissa? 500â,¬ voisi olla budjetti tai jos jotain muuta mykistävää tulee kylkiäisinä niin noin tonniin voisi venyä.

Nämä auton lisävarusteiden hinnoittelut ovat kyllä mielenkiintoisia. 2000 euroa navigaattorista :) Jos miettii, että nykyaikaisen tietokoneen saa 500 eurolla, niin voi vähän suhteuttaa noita hintoja. Tuo MMI+navi päivitykseen tarvittavat uudet osat maksavat ehkä 100 euron luokkaa, jos sitäkään ja siihen vaihtotyö 100-200 euroa ja jonkun verran osille katetta niin 400 euroa olisi kohtuuhinta moisesta päivityksestä.

M_M

Tavallaan ihan merkityksetön tieto noiden osien hinta, outoa huoltoneuvojalta heitellä edes tuollaisia.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mun käsityksen mukaan tämmöiseen autoon ei noita osia merkkarilla jälkikäteen vaihdella. Jos autossa on tehtaalta ollut perusmallin MMI, niin sillä on pärjättävä. Plussamallin palikat voi fyysisesti vaihtaa sinne ja varmaan komponenttisuojankin poistaa. Mutta viimeistään FeCien palautuksessa tehtaan palvelin havahtuu siihen, ettei kyseisessä autossa pitäisi olla kyseisiä osia ja leikki loppuu siihen.

Ostamalla ja asentamalla kräkätyn keskusyksikön, voi tämän tietenkin kiertää. Mutta se ei ole kyllä merkkiliikkeen tarjoama palvelu.  :)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy