Honda Civic 2012

Aloittaja Tonto, 07.05.13 - klo:08:56

« edellinen - seuraava »

Tonto

.

hosee

Hieno! Tykkään kovasti tämän nykymallisen Civicin muotoilusta. Erityisesti valkoisena oikein komea. Ja nuo valkoiset vanteet sopivat kokonaisuuteen oikein mainiosti! Tuo berberin "hiilikuitu" on siis tullut tuon Sport Packin myötä? 

Ylivoimaisesti huolettomimmat kilometrit ovat itselleni kertyneet Hondan omistajana, joten toivotaan samaa sinullekin.
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Tonto

#2
Lainaus käyttäjältä: hosee - 07.05.13 - klo:09:08
Hieno! Tykkään kovasti tämän nykymallisen Civicin muotoilusta. Erityisesti valkoisena oikein komea. Ja nuo valkoiset vanteet sopivat kokonaisuuteen oikein mainiosti! Tuo berberin "hiilikuitu" on siis tullut tuon Sport Packin myötä? 

Ylivoimaisesti huolettomimmat kilometrit ovat itselleni kertyneet Hondan omistajana, joten toivotaan samaa sinullekin.

Kiitos!

Itsekkin tykästyin kesämoodiin kovasti, kun sain nuo valkoiset rinkulat alle. Joo "hiilikuitua" tuli berberiin, etupuskuriin ja sivuhelmoihin. Tehdastilauksena jos olisin ottanut näille olisi ollut hintaa 1990e, kallista sanon minä.
Paluu VAGiin ei ole tulevaisuudessa mahdotonta, nyt haettiin huoletonta perhekilkutinta.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: hosee - 07.05.13 - klo:09:08
Ylivoimaisesti huolettomimmat kilometrit ovat itselleni kertyneet Hondan omistajana, joten toivotaan samaa sinullekin.

Sama täällä. Me lykittiin 120 tonnia ja vajaat kahdeksan vuotta Civic 5D:llä ilman mitään ongelmia. Sääli, että Hondalla ei ole tällä hetkellä mitään omaan makuun sopivaa kulkinetta tarjolla. Tai siis lähinnä sopivaa automaattivaihteistoa.

On muuten nykycivic aika paljon linjakkaampi kuin edeltäjänsä, varsinkin tässä 5-ovisessa on mieletön ero.

Ocu_P

Civic olisi kyllä ehdottomasti mielenkiintoisin japanilaisista / korealaisista vaihtoehdoista. Tämä yksilö vaikuttaa erityisen hienolta. :)

Eikä taida mikään kilpailija tarjota kompakteissa mitoissa vastaavaa tavaratilaa. Tuo ohjaamokin on ihan hieno, mutta rohkenisinko itse kokeilla noin erilaista toiminnallisuutta ja ergonomia...  ::) Muuten voisin tulevaa Civic farkkua harkitakin, sillä uutuusdiiselillä.


Tonto

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 07.05.13 - klo:09:48
Civic olisi kyllä ehdottomasti mielenkiintoisin japanilaisista / korealaisista vaihtoehdoista. Tämä yksilö vaikuttaa erityisen hienolta. :)

Eikä taida mikään kilpailija tarjota kompakteissa mitoissa vastaavaa tavaratilaa. Tuo ohjaamokin on ihan hieno, mutta rohkenisinko itse kokeilla noin erilaista toiminnallisuutta ja ergonomia...  ::) Muuten voisin tulevaa Civic farkkua harkitakin, sillä uutuusdiiselillä.

Eipä taida tosiaan olla vastaavaa tavaratilaa kilpureilla, on kyllä mukavasti tilaa ja takapenkkien nostomekanismi on erinomainen  :) Itse odottelen myös tuota uutuusfarkkua+diesel yhdistelmää. Honda voisi alkaa tekemään nykyaikaisempia automaatteja niin voisi nekin kiinnostaa..

frozzu

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 07.05.13 - klo:10:57
Honda voisi alkaa tekemään nykyaikaisempia automaatteja niin voisi nekin kiinnostaa..

Eikös sieltä pitäisi tullakin kaksoiskytkinautomaatti? En tosin aikataulusta tiedä, mutta sellaista ne kai on suunnittelemassa.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

Tonto

^Huhua on ollut, aikataulusta ei mulla ole tietoa.

hosee

Kovasti ristiriitaista ja vailinaista tietoa ainakin Google asiasta tarjoaa. Jotain on ilmeisesti tulossa tarjolle jo tämän vuoden puolella, mutta ensimmäisessä vaiheessa ilmeisesti hybridi-teknologiaan yhdistettynä.

http://paultan.org/2012/11/14/honda-unveils-new-sport-hybrid-intelligent-dual-clutch-drive-system-with-seven-speed-dct/

Samasta peruskonstruktiosta on myöhemmin tulossa jotain pienempiin ja perinteisempiin konstruktioihin soveltuvaa, missä vaiheessa tuo löytänee tiensä myös civiciin.

Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

RoccoScientist

Minusta tämä uusi malli ei ole muotoilultaan yhtä onnistunut kuin vanha, mutta tämä auto on kyllä varmaan parhaimman näköinen yksilö mitä tästä mallista on tullut vastaan. Vihreä peukku! Mikäs tuon vaparin vääntölukema on ja millä kierrosluvuilla vääntö + huipputeho saavutetaan?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Tonto

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 07.05.13 - klo:12:49
Mikäs tuon vaparin vääntölukema on ja millä kierrosluvuilla vääntö + huipputeho saavutetaan?

174NM/4300

RoccoScientist

Kiitokset. Maksimiarvot ovat tosiaan melkein samat kuin omassa 1,6 GDI:ssä (140 hv, 167 Nm) ja huipputeho tulee itse asiassa ilmeisesti vähän korkeammalla kierrosluvulla, mutta tuo maksimiväännön piikki on 550 rpm alempana ja veikkaan, että sitä alempana on vuorostaan selvästi enemmän vääntöä käytössä kuin tässä Hyundain tekeleessä. Ei siis ihan samalla tavalla kierroskone kuin i-VTEC -koneiden maine antaisi odottaa, mutta varmasti hauska kierrätettävä silti.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Tonto

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 07.05.13 - klo:14:12
Kiitokset. Maksimiarvot ovat tosiaan melkein samat kuin omassa 1,6 GDI:ssä (140 hv, 167 Nm) ja huipputeho tulee itse asiassa ilmeisesti vähän korkeammalla kierrosluvulla, mutta tuo maksimiväännön piikki on 550 rpm alempana ja veikkaan, että sitä alempana on vuorostaan selvästi enemmän vääntöä käytössä kuin tässä Hyundain tekeleessä. Ei siis ihan samalla tavalla kierroskone kuin i-VTEC -koneiden maine antaisi odottaa, mutta varmasti hauska kierrätettävä silti.

Jos Hondalla haluaa rivakammin edetä, pitää kierroksia antaa kunnolla koneeseen. Kulutus ollut itsellä siinä 7.5-7.6. Valmistaja lupailee 6.1 kulutuksia ja kevyellä kaasujalalla päästään helposti alle 7 pintaan.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 07.05.13 - klo:14:27
Jos Hondalla haluaa rivakammin edetä, pitää kierroksia antaa kunnolla koneeseen.

Toki, ja siitähän Hondan koneet nauttivatkin. Yritin vain sanoa, että alavääntöä tuossa on kuitenkin varmasti enemmän kuin mitä ennakkoluulot antaisivat odottaa.

LainaaKulutus ollut itsellä siinä 7.5-7.6. Valmistaja lupailee 6.1 kulutuksia ja kevyellä kaasujalalla päästään helposti alle 7 pintaan.

Tässä se alaväännön määrä näkyy varmaan jossain määrin, kulutuslukemat kun ovat melko selvästi alhaisempia kuin omani. Tietysti vaihteisto, rengastus, omamassa ym. vaikuttavat myös.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Antero

#14
Teknarissa ol taannoin vertailussa Civic ja i30 juuri noilla moottoreilla. En kyllä muista kumpi tuomittiin paremmaksi.

Siisti Civic jokatapauksessa. Kyllä Honda herättää kenties eniten luottamusta kestävyyden suhteen näistä nykymerkeistä.

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Antero - 07.05.13 - klo:14:50
Teknarissa ol taannoin vertailussa Civic ja i30 juuri noilla moottoreilla. En kyllä muista kumpi tuomittiin paremmaksi.

Siisti Civic jokatapauksessa. Kyllä Honda herättää kenties luottamusta kestävyyden suhteen näistä nykymerkeistä.

Muistan tämän vertailun jotenkin.. Mielestäni selvää voittajaa ei saatu selville. Honda mainittiin ripeämmäksi peliksi ja taas i30 oli mukavampi ajossa.

Tonto

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 07.05.13 - klo:14:30
Toki, ja siitähän Hondan koneet nauttivatkin. Yritin vain sanoa, että alavääntöä tuossa on kuitenkin varmasti enemmän kuin mitä ennakkoluulot antaisivat odottaa.

Tässä se alaväännön määrä näkyy varmaan jossain määrin, kulutuslukemat kun ovat melko selvästi alhaisempia kuin omani. Tietysti vaihteisto, rengastus, omamassa ym. vaikuttavat myös.

Yllättävän sitkeä peli vapariksi tämä on. Toki kolme turboautoa ollut aikaisemmin alla, joten välillä unohtuu se tosiasia, että jos ohittaa haluaa on pienempää vaihdetta laitettava sisään.  ;D


Ishvan

Siisti sivikki. Itse tykkään paljon Civicin näöstä ulkoa, että sisältä. Todella makean näköinen vaunu kaikkineen. Ulkonäköä on viety kivasti eteenpäin, mutta samanlaista VAU! efektiä tämä ei enään tuottanut, kuin edellinen korimalli, joka oli todellinen irtiotto EP3-korin arkisuudesta. Kyllähän Hondan moottori-osaaminen ominaisuuksiltaan on jotain mistä moni muu merkki voi vain unelmoida.  Iso harmi on se, että unohtivat Type-R:n mallistosta...tosin sekin on tulossa onneksi parin vuoden päästä markkinoille  :).

Itse omistin 2010-mallisen FN2-korisen Type-R CW:n, joka on ollut yksi makeimmista autoista, mikä minulla on ollut.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

skriko

Hieno Honda. Ollut varteenotettava vaihtoehto meillekin kakkosautoksi. 8,5 vuotta kuudella eri Hondalla ajaneena tiedän, että tyytyväinen varmaan voi olla tuohon Civiciin .

Markku J

Hieno Honda ! Minäkin luotan Hondan laatuun japanilaisista autoista eniten. Itsellä kokemusta Accordista ja Civic Type R:stä omistajana. Tänään olin kaverin mukavasti varustellun CR-V:n kyydissä, ja mukavalta siinäkin tuntuu kabiinin laatu ja tunnelma. Hyvin näyttää kovaa käyttöäkin kestäneen. Joten varmaankin Civicille voi povata huolettomia kilometrejä ja hyvää jälleenmyyntiarvoa.

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 07.05.13 - klo:19:40
Siisti sivikki. Itse tykkään paljon Civicin näöstä ulkoa, että sisältä. Todella makean näköinen vaunu kaikkineen. Ulkonäköä on viety kivasti eteenpäin, mutta samanlaista VAU! efektiä tämä ei enään tuottanut, kuin edellinen korimalli, joka oli todellinen irtiotto EP3-korin arkisuudesta. Kyllähän Hondan moottori-osaaminen ominaisuuksiltaan on jotain mistä moni muu merkki voi vain unelmoida.  Iso harmi on se, että unohtivat Type-R:n mallistosta...tosin sekin on tulossa onneksi parin vuoden päästä markkinoille  :).

Itse omistin 2010-mallisen FN2-korisen Type-R CW:n, joka on ollut yksi makeimmista autoista, mikä minulla on ollut.

Kiitokset kaikille kehuista  :) eipä ole ollut mitään huolia/murheita auton kanssa, kovaa ajoa ja yksi määräaikaishuolto joka sekin hyvin edullinen hinnaltaan.
Aikaisemmin omistin 07- mallisen "ufosivikin" jossa ei ollut pienintäkään vikaa.


Eikös juuri viimeisin TypeR törmännyt päästörajoihin? Toivottavasti tuleva uusi ärrä on 5-ovinen niin menee harkintaan tulevaisuudessa jollei hinta karkaa olemattomiin  :P

clima

Tämä hieno Civic tuli tosiaan eilen bongattua livenä, tosin vain vastaantullessa mutta heti jäin tuijottamaan.  ;D
Tyylitajulla OEM+ modattu, erottuu harmaasta massasta erittäin positiivisesti edukseen!

Tuon edeltäjäversiolla on tullut itsekin kurvailtua, vaimon auto josta hänkin piti paljon. Mieleen jäi ohjauksen nopeus, kivat ajo-ominaisuudet, hyvät tilat ja luotettavuus. Miinuspuolena  jousitusmukavuuden vajavuus.

Miten vertailisit nykyisen mallin ominaisuuksia edelliseen?
Entä onko ajotietokone niin vajavainen (mm. käytettävyys) kuin lähes joka testissä on valiteltu?

HoXXma

#22
Oma Civic (facelift malli) menee juuri vaihtoon uuden OOOO tieltä ja minullakin pelkästään positiivisia kokemuksia Civicistä.  Viat autossa on ollut kortilla ja käytännössä ainoat korjausta vaativat toimenpiteet on ollut polttimoiden uusimiset. Honda voisi olla antamatta mitään takuuta autoillensa, sillä ne eivät tunnu sitä tarvitsevan. Hondan 2-vuoden huotosoppari maksoi v.2009 vain 14 euroa kuussa (sisältäen myös pyyhkimien sulat), joten huollattaminenkin oli lähes ilmaista.

UUden Civicin muotoilu ulkoa on parempi kuin edellisen mallin. Sisältä mennään suunnilleen tasan, mutta miksi vaihtaa ratti niin tökerön malliseksi. Eikös jossain lehdessä vertailtu eri automallien ratteja ja edellisen sukupolven Civicin ratti oli testaajien mielestä koko joukon paras. Onneksi eivät kuitenkaan poistaneet Magic Seats takaistimia jotka mielestäni pitäisi määrätä pakollisiksi kaikkiin automalleihin ;)

Täytyy toivoa että VAG pääsisi joskus edes lähelle Hondan luetettavuutta - tosin enpä oikein jaksa uskoa. Onkohan joku saanut Hondan koneen hajoamaan alle 100Tkm?

Onneksi olkoon erinomaisesta valinnasta. Jälleenmyyntiarvokin tulee olemaan ihan kohillaan!

Tonto

Lainaus käyttäjältä: clima - 09.05.13 - klo:08:03
Tämä hieno Civic tuli tosiaan eilen bongattua livenä, tosin vain vastaantullessa mutta heti jäin tuijottamaan.  ;D
Tyylitajulla OEM+ modattu, erottuu harmaasta massasta erittäin positiivisesti edukseen!

Tuon edeltäjäversiolla on tullut itsekin kurvailtua, vaimon auto josta hänkin piti paljon. Mieleen jäi ohjauksen nopeus, kivat ajo-ominaisuudet, hyvät tilat ja luotettavuus. Miinuspuolena  jousitusmukavuuden vajavuus.

Miten vertailisit nykyisen mallin ominaisuuksia edelliseen?
Entä onko ajotietokone niin vajavainen (mm. käytettävyys) kuin lähes joka testissä on valiteltu?

Näin siis oikein, todella makean näköinen bemmi sinulla, kelpaa katto auki mennä.  8)

Tässä uudessa mallissa on mielestäni samat hyvät ominaisuudet tallella mitä vanhassakin, tosin jousitusmukavuus on paljon parempaa kuin edeltäjässä. Tiettyä pintakovuutta ei enää esiinny.
Nyt en muista kuinka paljon tämä uudempi malli painaa, mutta kulutus on tässä korkeampaa ollut minulla kuin vanhemmassa mallissa. Vanhassa kulutus pyöri 6,9-7,2 ja nyt kesänopeuksilla ollut 7,4-7,6. Tosin eipä erot nyt niin huikeita ole  :)
Jos jotain negatiivista haetaan on se juurikin tuo ajotietokone, suoraan sanottuna se on aivan kamala. Et esim. pysty ajon aikana katsomaan keskikulutusta ja rangea. Sinun on pysähdyttävä ja valittava asetuksista kumpaa haluat katsella.  >:( Kuten HoXXma kirjoitti, ratti on mennyt huonompaan suuntaan.

skriko

Eilen tullessani kotiin näin kaukana edellä hienon punaisen auton. Perä oli tosi hieno je mietin mikähän tuo on. Ei muuta kuin perään. Ajoin jo niin kovaa, kortti siinä olis pian lähtenyt, että saavuttaisin auton ennen kotibulevardille kääntymistä.
Kas Honda Civichän se oli. Puolison työkaveri vaihtaa vuoden sisällä autoa ja ostaa heti meidän auton jos olemme valmiita myymään. Puoliso tokaisi eilen, että kerranhan täällä eletään, lähdetään hakemaan minulle se uusi Honda CRZ. Pistin vähän vastaan ja juttu jäi siihen. Kuitenkin tuo Civic olisi järkevämpi ostos, vaikka CRZ:sta sais sen 28% alennusta ja Civicistä vain 10. Punainen olisi unelmaväri, mutta on mahdoton meille, koska auto makaa joskus päiviäkin mökillä suorassa auringonpaisteessa ja siitä ei punainen pidä. Toinen olisi se vihreä.

Rooivalk

Lainaus käyttäjältä: HoXXma - 09.05.13 - klo:10:29
Oma Civic (facelift malli) menee juuri vaihtoon uuden OOOO tieltä ja minullakin pelkästään positiivisia kokemuksia Civicistä.  Viat autossa on ollut kortilla ja käytännössä ainoat korjausta vaativat toimenpiteet on ollut polttimoiden uusimiset. Honda voisi olla antamatta mitään takuuta autoillensa, sillä ne eivät tunnu sitä tarvitsevan. Hondan 2-vuoden huotosoppari maksoi v.2009 vain 14 euroa kuussa (sisältäen myös pyyhkimien sulat), joten huollattaminenkin oli lähes ilmaista.

UUden Civicin muotoilu ulkoa on parempi kuin edellisen mallin. Sisältä mennään suunnilleen tasan, mutta miksi vaihtaa ratti niin tökerön malliseksi. Eikös jossain lehdessä vertailtu eri automallien ratteja ja edellisen sukupolven Civicin ratti oli testaajien mielestä koko joukon paras. Onneksi eivät kuitenkaan poistaneet Magic Seats takaistimia jotka mielestäni pitäisi määrätä pakollisiksi kaikkiin automalleihin ;)

Täytyy toivoa että VAG pääsisi joskus edes lähelle Hondan luetettavuutta - tosin enpä oikein jaksa uskoa. Onkohan joku saanut Hondan koneen hajoamaan alle 100Tkm?

Onneksi olkoon erinomaisesta valinnasta. Jälleenmyyntiarvokin tulee olemaan ihan kohillaan!

Samaa mieltä ratista ja Magic Seats takapenkistä. Itselläni tosin Jazz, mutta siinä on nuo molemmat ja ratti on sitä vanhempaa sorttia. Olikohan Autobild, missä noita vertailtiin ja tuo Hondan ratti sen voitti, en kyllä ihmettele yhtään.

Civic ruvennut pikku hiljaa kuumottamaan, vielä kun tulisi se päivä että liimaisivat tuon 1.8 bensakoneen jatkoksi CVT-vaihteiston, niin olisin rykimässä autoliikkeen ovenkahvaa. Farkku kiinnostaa toki myös. Positiivinen ylläri lisävarusteita selaillessa oli myös se, että etupuskurin voi vaihtaa semmoiseen, missä tuo keskellä oleva "viimasuojan" näköinen harmaa lätkä on korinvärinen.

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Rooivalk - 09.05.13 - klo:18:29
Positiivinen ylläri lisävarusteita selaillessa oli myös se, että etupuskurin voi vaihtaa semmoiseen, missä tuo keskellä oleva "viimasuojan" näköinen harmaa lätkä on korinvärinen.

Meinaatko tuota Aero Packia? Alkoi meinaan kiinnostamaan tämä, haluaisin korinvärisen maskin autooni(tai täysin mustan)

Rooivalk

#27
Lainaus käyttäjältä: Tonto - 09.05.13 - klo:18:48
Meinaatko tuota Aero Packia? Alkoi meinaan kiinnostamaan tämä, haluaisin korinvärisen maskin autooni(tai täysin mustan)

Näyttäisi saavan ihan erikseenkin, mutta Aero-paketin mukana tulee tuommoinen myös. Siinä on kai joku takahelma vielä lisäksi.

Tuolta valkkailee autojen lisävarusteet-->oikean auton--> koneen ja lisävarusteen tyypiksi ulkoasu. Jos ei valkkaa mitään, vaan painaa vain valmis, niin näkyy sitten kaikki kerralla.
http://www.honda-access.com/fi/fi/intro.jsp




Tuolta taas löytyy se Aero-paketti. Vasemmasta alakulmasta painaa reveal-->oikea yläkulman pikkukuvan takaa tulee etupuskurin ja takahelman kuvat näkyviin, vanteet on kai lisävaruste.
http://civic.honda.fi/accessories/

Vähän sekavia sivustoja, mutta pääasia lienee se, että rahalla saa lisää muovia.  :)

edit: jahans, tälle Aerolle ei ollutkaan sitten käyttöä, jätetään silti tähän.  :)

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Rooivalk - 09.05.13 - klo:21:19
Näyttäisi saavan ihan erikseenkin, mutta Aero-paketin mukana tulee tuommoinen myös. Siinä on kai joku takahelma vielä lisäksi.

Tuolta valkkailee autojen lisävarusteet-->oikean auton--> koneen ja lisävarusteen tyypiksi ulkoasu. Jos ei valkkaa mitään, vaan painaa vain valmis, niin näkyy sitten kaikki kerralla.
http://www.honda-access.com/fi/fi/intro.jsp




Joo toi koko Aeropack ei tule minulle kysymykseen koska löytyy jo Sportpack, missä on sama takapuskuri.

nikob

Sport paketti ja valkoiset vanteet tekee tästä näyttävän näköisen ja eroaa varmasti massasta.  :)
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy