VW Polo BlueGT M6 4-ov Deep Black

Aloittaja Seba, 06.05.13 - klo:00:12

« edellinen - seuraava »

Seba

Sain tänään mahdollisuuden kokeilla vakiokuntoista manuaali-BlueGT:tä ja voi että kun olikin mukava alusta ja moottorin värinät eivät välittyneet yhtään sisälle ;D  Mutta huonona puolena voin sanoa sen, että vakiokuntoinen tuntui selvästi laiskemmalta kuin oma, missä on RVS-käsittelyt koneessa ja laatikossa. Oma yksilö myös tarjoaa paljon herkemmin 2-sylinterimoodia päälle kuin vakio.

Edit: Niin joo ja onhan mulla 16" pyörien ansiosta 2 kg / nurkka vähemmän pyörivää massaa...

Seba

Ultraleggerat menivätkin sitten myyntiin tai ne jäävät jos joku ostaa ensin noi orkkis-17" vanteet pois kuleksimasta. Löysin Saksan eBaysta sellaiset vanteet mitä olen kuolannut jo jonkin aikaa ja nyt osui siistit yksilöt kohdalle sekä myyjä joka suostuu lähettämään ne Suomeen. Tulee "vain" 7.5 leveät ja tietysti Ultraleggeroita hieman painavemmat, mutta OEM-lookki säilyy paremmin, miellyttävät enemmän omaa silmää eikä kovin äkkiä tule samanlaisia vastaan ;)

Markku J

Meidän Blue GT tarvitsee talvivanteet (ja renkaatkin). Laitoin privaviestiä sinulle noista alkuperäisvanteista. Niille voisi kai laittaa 205/45-17 -renkaan. Tosin vieläkin kapeampi olisi varmasti järkevämpi & turvallisempi avopuolisolle, mutta mistä löytää asialliset "OEM -look" 16 -vanteet kohtuullisella hinnalla ?

Seba

Kävin tänään hakemassa Ultraleggerat maalarilta:







Niinkuin kuvasta näkyy niin tuntuu sävy ja tummuus vaihtelevan valaistuksesta ja näkökulmasta riippuen.

santtude

Hyvältä näyttää, ultraleggerat sopii melkeinpä jokaisen volkkarin alle kuin nakutettu. :)

TheKnight

Tämä on komia peli kun keksit laittaa passelit vanteet!

-Timo-
-BMW 330Ci Cabriolet -02
-Tulossa VW Polo BlueGT -14

Seba

#96
Tänään tuli Saksasta taas yks vannesetti lisää. Uutukaisen tiedot ovat: Mille Miglia Cup 3, 7.5x17" ET35 5x100. Pelkän vanteen paino n. 11,5 kg eli aika sama kuin TT:n legendaariset Parabolit.


Seba

#97
Toissapäivänä tuli Silver One -pinnoite Polon pintaan. Vielä kun malttaa jonkin aikaa asettua ton aineen, niin päälle tulee varmaan Autoglymin HD Wax niin johan alkaa olla lipakka pinta.


Ilkka83

Joskus varmaan bongasin tämän auton kehä ykkösellä. Jos olet laittanut noin rapeet takavalot, niin miksi et pidä niitä päivällä päällä......? Ite ainakin pitäisin....jotenkin tollanen täysin valoton perä ei iske....ja sitä vartenhan ne valot on....

Eläkä sano, että on jotain tekemistä maailman pelastumisen kanssa... :D
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Seba

Kyllähän mä niitä takavaloja polttaisin jos ne sais koodattua päälle. Xenoneita taas en halua turhan takia pitää pällä valoisalla kelillä. Eli mennään näillä mitä on annettu.

Ilkka83

Vai ei saa palamaan päiväajovalojen kanssa...harmi, menee päheet valot hukkaan...

Onko ominaisuus blokattu kokonaan....?

Eikö näihin sais sellasta "jailbreakkii" niiku appleen :)
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Seba

VCDS:llä on turha edes kuvitellakaan koodaavansa, on salattu bitti toi valojen toiminta. Merkkiliikkeissä eivät tee koska auto on EU-tyypitetty tällä konfiguraatiolla ja siitä poikkeaminen olisi "iso rikos".

Seba

Jos nyt alkaisi vanneshow pikkuhiljaa rauhoittumaan, tilasin tänään uudet 16" talvivanteet kun Stratokset menevät toiseen yksilöön talvivanteiksi. Talvirenkaat ovat jo hankittu, Contin 195/55R16 nastarenkaisiin osui valinta.

Tällaiset olisi tulossa Hollannista, eli Japan Racing JR1, gunmetal, 5x100 ET40 ja 7,2 kg:


Seba

Tänään vaihtelin Mille Migliat alle kun sain niille Potenza 050A -kumit työkaverin Ibiza Cuprasta.

Taas tuli vaa'an kanssa heiluttua ja tällaisia painoja sain:
Seat Stratos 7x16" ET43 + 215/45R16 Turanza 300 = 17,3 kg
Mille Miglia Cup 3S 7.5x17" ET35 + 215/40R17 Potenza 050A = 20,3 kg

Ja tässä kuvia Mille Miglioista auton alla:








Seba

Vanneherkuttelu senkuin jatkuu, tänään UPS:n kaveri kiikutti talvivanteet. Pitihän vanne käyttää heti vaa'allakin ja tasan 7 kg sain tulokseksi eli mukavan köykäiset. Vieressä poseeraavat Ultraleggerat...


Seba

Tiistaina vaihdoin nastat alle kun autolla oli ajettu 9898 km. Talvirengaspaketti painaa mukavat 15,6 kg/kpl ja tämä tuntuu ajossa selvästi. Auto rullaa herkästi ja kiihtyvyys on todella vaivatonta.

10000 km rajakin meni rikki torstaina. Ensi viikolla ajattelin vaihtaa alkuperäiset jouset talveksi niin ei tarvitse niin paljoa kirota huonoa katukunnossapitoa.






Seba

Tänään tuli ahkeroitua ja vaihdoin alkuperäiset jouset talvea varten alle (kilsat 10345). Noi hieman ylikokoiset renkaat istuu nyt mun mielestä paremmin kokonaisuuteen eivätkä sukella niin syvälle kaariin kuin H&R:n jousilla. Ajomukavuuskin nousi ihan uudelle tasolle taas, ei tunnu pienet nypyt enää missään kun pintakovuus katosi.

Kai tosta tuli nyt sitten Polo BlueCrossGT talveksi ::)

Seba

Eilen tuli postista iso nippu ledejä, mm. sisustaan toinen ledisarja.

Aluperin mulla oli nämä ledit käytössä, valotehoa oli runsaasti (ehkä jopa liikaakin) mutta valon sävy oli aavistuksen liian sinertävä mun makuun. Ledien valmistuslaatu vaikuttaa erinomaiselle.

http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Polo-V-6R-SMD-LED-Innenraumbeleuchtung-Komplettset-Xenon-WEISS-/140704974065?pt=LH_DefaultDomain_16&hash=item20c2ab84f1

Tilasin sitten -ruoska-:n Leon-threadin innoittamana allaolevat ledit ja nyt ledien värisävy on valkoisempi. Valoteho laski hieman, mutta silti hehkulamppuihin verrattuna ero on iso. Nyt sisävalot eivät häikäise niin pahasti pimeällä kuin ennen. Ledien valmistuslaatu on myös ihan yhtä hyvä kuin toisessakin setissä.

http://www.ebay.co.uk/itm/Xenon-LED-Innenraumbeleuchtung-VW-Polo-6R-/280757911577?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item415e79c019

Takavaloihin tuli myös ledit pakkivaloon ja jarruvaloihin, mutta vielä odotellaan ajovaloihin sopivampia ledejä maailmalta. Täytyy todennäköisesti koodata VCDS:llä polttimoiden valvontaa pois päältä kun eilen nopeasti testatessa taisi polttimon merkkivalo syttyä välillä mittaristoon.

Seba

Tänään tuli koodailtua VCDS:llä hieman sitä sun tätä. Mittariston "stagingia" yritin saada päälle, mutta aktivoinnista huolimatta kyseinen ominaisuus ei alkanut toimimaan. Sitten koodasin tuulilasinpyyhkimien jälkipyyhkäisyn päälle ja otin takalasin pyyhkimen pois päältä jos pakki on kytketty etupyyhkijöiden kanssa. Sitten kytkin takajarruvalojen valvonnan PÃ,,Ã,,LLE niin nyt ei herjaa enää takajarruvalojen led-polttimoista mittaristossa.

Tein moottorin osiossa sellaisen mielenkiintoisen havainnon, että sieltä käsin pitäisi saada Start/Stop kytkettyä pois päältä ja sellainenkin kohta löytyi kuin nopeudenrajoitin 210 km/h eli juuri se mitä tehdas lupaa BlueGT:lle niin manuaalina kuin DSG:lläkin. Ton nopeudenrajoittimen sai myös halutessaan otettua pois.

maza

Lainaus käyttäjältä: Seba - 27.10.13 - klo:22:23
Tänään tuli koodailtua VCDS:llä hieman sitä sun tätä. Mittariston "stagingia" yritin saada päälle, mutta aktivoinnista huolimatta kyseinen ominaisuus ei alkanut toimimaan.
Kyseinen ominaisuus aktivoidaankin stagingin sijaan kohdasta "indicator celebration". Kumpaa kokeilit?
Polo 6R - Tuto balayage des aiguilles du compteur

Seba


Seba

Viikko sitten säädin aurauskulmat kohdilleen (10600 km), kun autossa oli uudesta asti ollut ratti hieman vinossa. On kuulemma aika tyypillistä konsernin autoissa. Nyt on ratti täysin suorassa ja kulmat varmasti kohdallaan, tuntuu että ohjaus olisi keventynyt hieman.

Tänään tuli postissa viimeiset ledit takavaloihin, sitten on punaiset ledit takavaloissa ja jarruvaloissa sekä kirkas pakkivalossa.

maza

Stagingiin liittyen, törmäsin UK-Polos-foorumilla seuraavaan postaukseen:
Lainaus käyttäjältä: b0rkRosstech advised me the function has been locked out on the newer clusters along with needle sweep.
http://www.tigerstyle.co.uk/phpBB3/viewtopic.php?p=467432#p467432

Seba

Nyt olisi Webasto asennettu, tuli näköjään alemmaksi kuin Markun autoon.


Markku J

Nyt se on ainakin todistettu, että parikin asennuspaikkaa Blue GT:ssä löytyy.  Meillä Webasto on aika lähellä sen taakse jäävää tietokoneboksia, jonka mahdollinen huolto on Seban autossa helpompaa. Kuinkahan kuumaksi Webaston pintalämpö nousee?


Seba

Järjestelmän ilmauksen takia kuulemma toi alempi asennuspaikka pitäisi olla "parempi".

Eilen lyhyen ajon jälkeen kokeilin Webaston päätä ja onhan se aika lämmin tai jopa kuumakin, lämmittääpähän akkuakin sitten samalla kertaa ;D

Seba

Tänään löytyi vihdoinkin brittien eBaysta kohtuuhintaan ensiaskel etupään jarrupäivitykselle, eli 312mm laikkojen kanssa yhteensopivat satulan länget. Vielä jossain välissä uudet isommat levyt ja paremmat (vähän pölyttävät) palat niin se olis sitten siinä.

Kennedy

Tulee aika muiken näköinen laite noin isoilla jarruilla  :)

Itse mitä käyttänyt Ferodon paloja niin ne on aika vähän pölyttänyt verrattuna muihin.
300ZX
Passat Variant 2013

Mandoliini

Webaston asennuksessa on tosiaan huomioitava jäähdytinnesteensäiliö, jonka alapuolelle Webasto on asennettava, jotta mahdollisilta ilmausongelmilta vältytään ja näin ollen laite ei ylikuumene -> mene vikatilaan.

Seba

Hienoa, kiitos tiedosta. Oli kuulemma muutenkin helppo ilmata toi järjestelmä kun kaatoi vaan ensin letkut täyteen ja sitten tökkäsi ne kiinni Webastoon.

Niin joo ja on ollut kyllä kiva muutamana päivänä kun on tullut jo ahkerasti käytettyä tota aparaattia, hetkenkin kun antaa käydä niin sisällä on mukavan lämmintä ja jos moottori lämpeni ilman Webastoa nopeasti niin nyt se on salamannopeaa. Odotan innolla kunnon talvikelejä, jos sellaisia nyt koskaan saadaankaan tänä vuonna.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy