Vaihteiston nykiminen?

Aloittaja Lirse, 23.04.13 - klo:20:15

« edellinen - seuraava »

Lirse

Eli löytyis tuommoine -05 Octavia 2.0 FSI autom. vaihteistolla.(ei dsg) Autolla ajettu 175 tkm ja nyt tullu jotain ihme ongelmaa vaihteiston kanssa. Auton vaihtaessa 2-3 (välillä 4-5) vaihteelle auto nytkähtää rajusti ja vaihde menee silmään kolahduksella. Välillä taas ottaa samoilla vaihteiden välissä isot kierrokset, jonka jälkeen joko pamauttaa vaihteen silmään tai sitten vaihtaa nätisti. Myös vaihdettaessa R-vaihteelle, kuuluu kolme kovaa kolahdusta ja sen jälkeen vaihde rymähtää silmään. Auto siis kirjaimellisesti heilahtaa ja kuuluu kolme kovaa kolahdusta. Ja auto oireilee nimenomaan kylmänä.

Vaihteistoon on vaihdettu öljyt ja suodatin sekä tehty vikatarkastukset ja ohjelmistopäivitykset eikä ole ollut mitään taikaa. Aineella hyvin ''iloinen'' asiakaspalvelija ilmoitti, että remontti tulee maksamaan ainakin 2500â,¬, että tuohan sisään jos haluat. Vaihteistokorjaajille olen soittanut ja yks sanoi, että kannattais tarkistuttaa ilmamassamittarin antamat raja-arvot ja tarkistaa, onko ne oikein (en ole vielä tehnyt, kun tuntuu, että kaikki raha vaan valuu hukkaan). Toinen ehdotti vaihteistoöljyn sekaan laitettavaa puhdistusainetta, mutta niistä oon kyllä vähän varuillaan.

Onko kellään kokemusta samoista vaivoista tai onko ehdotuksia mistä voisi alkaa kyselemään. Tuntuu ettei kukaan ammattilainen ainakaan varmuudella tiedä mikä autoa vaivaa. Ei hirveästi innostais lähteä tuota vaihdelaatikkoa vaihtelemaan...

MiJuPe

Mulla on just samanlainen auto paitti ainoana erona on et mulla ajettu 111tkm. joskus kun esim. risteykseen hiljentää vauhtia mutta kuites silleen että ei tarvi vauhtia pysäyttää kokonaan ku saa jatkaa matkaa nii toisinaan laatikko "paukahtaa/rykäsee" ja toisinaan menee sujuvati vaikka kui nätisti yrittää kaasua painaa..liekkö itellä sama vika alkuvaiheessa kuin sulla?? ehotti Aineella et kokeillaan lootanpäivitystä ja jos se ei auta niin sähköhydrauliikka yksikön vaihtoa.tiiä sit mistä lähtä liikkeelle..päivitys tosin halvempi ku tuo yksikkö..
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

Lirse

Joo onhan se halvempaa, mutta ite oon jo sillä tasolla, että oon kokeillu kaikki nuo ''halvat'' keinot eikä vielä mikään ole auttanu asiaan. Rahaa vaan on menny korjaamoille ihan kylliksi  :-\

Korjaus vielä ensimmäiseen viestiin sen verran, että auto TOIMII kylmänä ja oireilee kun saavuttaa normaalilämmöt.

Lirse

Tietääkö kukaan löytyiskö oulun seudulta mitään luotettavaa korjaamoa/korjaajaa, joka tietää jotain näistä automaattilootista. USA Parts Ky:tä ei kannata ehdotella.

Lirse

Aineella ehottelivat jotain venttiilikoneiston hajoamista, mutta otappas nyt selvää taas, kun kaikki on vain arvailua. Ja hienointahan tässä on se, että jos auton vie pajalle niin lähettävät kuulemma koko lootan Seinäjoelle kateltavaksi. Eikö yleensä merkkihuollon tarkoituksena ole tietää ja osata laittaa joka mutteri kuntoon? Huoh -.-

patahan

Se johtuu siitä että tää Seinäjoella tuossa naapurissa on ukko joka tietää automaateista kaiken mahdollisen :)

Lirse

Hiukka aikaa jo mennyt siitä, kun tämä aihe aloitettiin, mutta haitanneeko tuo.

Eli samaan topikkiin voisin vielä udella tuosta ilmamassamittarista. Olen ihmetellyt, kun täydellä tankillisella ajaa vain reilut 450 km. Onkohan jossain syötöissä jotain häikkää, kun ainakin tuntuis, että täydellä tankilla pitäis körryytellä hieman pidempään. Kaasujalkakaan ei allekirjoittaneella ole mitenkään aivan hirveän raskas.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy