Laakkosen tj: "Suomessa liikaa kilpailua"

Aloittaja Urlaub, 20.04.13 - klo:21:59

« edellinen - seuraava »

Markku J

Tuollainen fiilis siitä jäi. Nuori kaveri tummassa puvussaan, mutta titteli oli päällikkötasoa. Oli vaikea saada takalistoaan penkistä ylös, kun autoista kyselin. Osoitteli sormella vaihtoauto-osaston suuntaan. Minä arvostan kyllä paljon enemmän Matti Lajusen tyyppisiä, vaatimattomampia, rehellisen oloisia kavereita, joiden kanssa pääsee heti rehdinoloiseen keskusteluun kaupasta. Tai sitten rempseän mukavia, avoimia ja lupsakoita myyjiä, kuten Tuula Kvick Audicenterissä.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 20.04.13 - klo:23:42
Eipä kumpikaan noista firmoista mitään tappotulosta tahkoakkaan vaikka puörittäävät mukamas kartellia.
Johtuu esim. s-ryhmällä virheinvestoinneista (mm. kodin Terra).
Toinen juttu.. Pienet markkinat ja valtavat kauppapalatsit eivät välttämättä ole toimiva yhtälö. Sama juttu kuin autokaupan puolella.

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 20.04.13 - klo:23:42
Synkkä fakta vaan on se että jos me halutaan halpaa tuoretta ruokaa niin toimijoiden pitää olla isoja. Logistiikkaketju tuo niin suuren osan ruuan hintaan että ostoerien on pakko olla isoja, se taas ei onnistu jos meillä on 10 eri tukkumyyjää/ostajaa.
Periaatteessa elintarvikeketju onkin Suomessa mainitsemistasi syistä johtuen melko tehokas, mutta tehokkuushyödyt eivät ulotu kuluttajahintoihin saakka. Ruuan kuluttajahinnat nousevat Suomessa nopeiten koko Länsi-Euroopassa (Englanti samassa kastissa). s- ja k-ryhmillä yhdessä yli 80% osuus. Keskittyminen noin yleensä vähentää kilpailua ja nostaa kuluttajahintoja. Lisäksi tuottajat yms. ovat puun ja kuoren välissä. Isojen ketjujen sanelupolitiikka ulottuu kuntien kaavoitukseen saakka. Määräävä markkina-asema ei loppupeleissä ole muiden kuin itse määräävässä asemassa olevan etu.. siksi sellaista lakipykälinkin pyritäänkin estämään.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 21.04.13 - klo:19:57
Esim. Laakkosella on erillinen kiinteistöyhtiiö, joka tekee miljoonatulosta. Autotalo tekee käytännössä nollatulosta. Lienee sitä kuuluisaa verosuunnittelua.

Laakkkosella on paljon muutakin kuin vain kiinteistökauppaa ja autokaupat. On arvopaperikauppaa, omistaa mm. Joensuussa useita asuin- ja liikekiinteistöjä ja tosiaan omistaa itse kaikki autoliikkeensä, on lomaosake- ja golfosake-myyntiä, Kytäjän kartano, omistaa kirjapainoja (mm. Punamusta) yms yms. Todella iso vaikuttaja  tässä maassa. Metsää myös ilmeisesti satoja hehtaareja. 23 autoliikettä Veljekset Laakkonen ja Autotalo Laakkonen nimillä (huolto-, varaosa- ja myyntipalveluineen) on vain pieni osa tuota huikeaa bisnestä.

Onhan se melkoinen menestyjä.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.04.13 - klo:19:49
Kyllä suomalaiset pk-seudun palatsit ovat käsittämättömän prameita paikkoja euroserkkuihin verrattuna. Kun puhutaan siis VW-Audi-MB-BMW tyyppisistä merkeistä.

En rajaisi prameutta pk-seutuun. Prameita lasipalatseja löytyy ympäri maata ja myyntimäärään nähden kiinteistökustannukset ovat monessa muussa paikassa korkeammat kuin pk-seudulla, jossa sentään myydään kolmannes autoista.
Volvo XC60 T8 Inscription

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 21.04.13 - klo:20:01
Minuakin alkoi nyppiä viimeksi Autokeskuksessa käydessä uuden, hienon liikkeen nuori "geelitukka" pikkupäällikkö, jolla oli selkeästi ylimielinen / väheksyvä asenne "vähävaraisen, huonosti pukeutuneen papan" palveluun. Kun kysyin heidän halukkuuttaan vaihtaa A6 halvempaan, niin kaveri vaan vinkkasi, että vaihtoautopäälliköltä rakennuksen toisen pään yläkerrasta voin mennä kyselemään, jos moinen homma kiinnostaa.

Parissa muussa liikkeessä automyyjä sentään hoiti tuon tarjousprosessin herrasmiehen tavoin. Erityiskiitos loistavasta palvelusta tämän suhteen Keravan Laakkosen Matti Lajuselle, joka vielä jälkeenpäinkin on pitänyt yhteyttä kysellen tyytyväisyydestä kauppoihin. On Wanna Be -juppeja ja herrasmiehiä - Matti kuuluu noihin herrasmiehiin !

Kylläpä minä sain ainakin Vantaan bemupisteessä syksyllä aivan loistavaa palvelua myyjiltä vaikka en sieltä autoa lopulta ostanutkaan. Kohdeltiin kuin kunkkua. No toki mulla oli musta Hugo Bossin takki, tyylikkäät silmälasit, suorat mustat liituraitahousut ja mustat puunatut nahkakengät, mutta tuskin se nyt sentään palveluun vaikutti. Geelitukkaa ei näkynyt. Yksi vanhempi mies ja nuori vähähiuksinen kaveri ja molemmat pokkuroi ympärilläni.

Olin suorastaan ihmeissäni miten mahtavaa palvelua sain vaikken ole kuin päälle 30v kaveri...

Markku J

Sinä olit Bemaripuolella, minä taas Fiat / Peugeot -halpisosastolla. Tosin yhtä surkeaa palvelua sain tuolta Bemu -puolelta - ei mitään vastauksia sähköpostiin, vaikka niin luvattiin.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.04.13 - klo:19:49
Kyllä suomalaiset pk-seudun palatsit ovat käsittämättömän prameita paikkoja euroserkkuihin verrattuna. Kun puhutaan siis VW-Audi-MB-BMW tyyppisistä merkeistä.

Ko. merkkien maahantuojat määrää ja toki tietty itse valmistajakin, että liikkeiden pitää olla sellaisia kuin ovat ja kyllä minä mieluusti ainakin itse asioin siistissä, mukavissa, viihtyisissä ja uusissa tiloissa kuin jossain murjuissa. Sama koskee matkustamisiani vaikka ulkomaille. En kelpuuta kuin 4-5 tähden hotellit ja niistäkin uusimmat ja siisteimmät.

Sitä en vaan ymmärrä miksi ihmeessä tänne pitää sitten rakentaa pelkästään ne hienot liikkeet, jos ne liiikkeet on muka merkkien kotimaissa hirveitä murjuja? Esim. uusia autoja myyvät BMW-liikkeet on saksassa jotain slummejako?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 21.04.13 - klo:20:58
Sinä olit Bemaripuolella, minä taas Fiat / Peugeot -halpisosastolla. Tosin yhtä surkeaa palvelua sain tuolta Bemu -puolelta - ei mitään vastauksia sähköpostiin, vaikka niin luvattiin.

Mulle kävi taas noin Karikon autotalon kohdalla (myy bemaria). Ei mitään vastausta sähköposteihin, tosin ei edes luvattu ottaa yhteyttä kun sitä ei siis tehty ikinä. Ei näköjään kiinnostanut yhtään kaupanteko Mikkelin miehiä...Mulle tosin väitti ne jotka otti yhteyttä ja teki tarjouksen, että moni varmaan jätti sen takia tekemättä asialle mitään, kun vaihtoautona oli vähän yli vuoden vanha vaihturi joka ajettu alle 20.000km:a ja jo vanhaa korimallia (uusi korimalli oli vielä silloin aika tuore). Eivät olisi osanneet  hinnoitella vaihturia oikein ja toisaalta epäilivät etten olisi ollut tosissaan vaihtoaikeissa.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 21.04.13 - klo:20:59
Sitä en vaan ymmärrä miksi ihmeessä tänne pitää sitten rakentaa pelkästään ne hienot liikkeet, jos ne liiikkeet on muka merkkien kotimaissa hirveitä murjuja? Esim. uusia autoja myyvät BMW-liikkeet on saksassa jotain slummejako?

Sä näet nyt asiat kovin mustavalkoisesti. On olemassa jotain slummin ja palatsin välilläkin. Saksalaiset "parempien" merkkien liikkeet ovat toki aina siistejä, mutta eivät ne ole sellaisia palatseja, kuin vaikka Flamingon Audiliike on. Ne on aivan "normaaleja" autoliikkeitä. Audilla saattaa olla hiukan enemmän lasipinta-alaa seinässä, kuin 50 metrin päässä parkkipaikkojen toisella puolella olevassa VW-liikkeessä. 50 metriä toiseen suuntaan löytyy sitten Bentleyt ja Porschet ja niissä on samaa meininkiä, kuin Suomen Audiliikkeissä.

Tässä yhtenä esimerkkinä minun entinen "kotiliikkeeni". Anna etusivun olla auki ja yläosassa oleva leveä kuva vaihtuu automaattisesti. Kaikki tönöt ovat saman parkkipaikan ympärillä ja noin 50 metrin päässä toisistaan.

Saman puulaakin toinen toimipiste. Täällä VW, Audi ja Bentley. Anna taas kuvien vaihtua.

vasara

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 21.04.13 - klo:20:53
...
No toki mulla oli musta Hugo Bossin takki, tyylikkäät silmälasit, suorat mustat liituraitahousut ja mustat puunatut nahkakengät, mutta tuskin se nyt sentään palveluun vaikutti.
...
Tuskin sentään, mutta kokeile kesällä varustuksella shellin lasit, sortsit ja croksit onko palvelu sama.. voit yllättyä :)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.04.13 - klo:21:13
Sä näet nyt asiat kovin mustavalkoisesti. On olemassa jotain slummin ja palatsin välilläkin. Saksalaiset "parempien" merkkien liikkeet ovat toki aina siistejä, mutta eivät ne ole sellaisia palatseja, kuin vaikka Flamingon Audiliike on. Ne on aivan "normaaleja" autoliikkeitä. Audilla saattaa olla hiukan enemmän lasipinta-alaa seinässä, kuin 50 metrin päässä parkkipaikkojen toisella puolella olevassa VW-liikkeessä. 50 metriä toiseen suuntaan löytyy sitten Bentleyt ja Porschet ja niissä on samaa meininkiä, kuin Suomen Audiliikkeissä.

[img=http://www.losch.lu/fr/dealers/bereldange]http://Tässä yhtenä esimerkkinä[/img] minun entinen "kotiliikkeeni". Anna etusivun olla auki ja yläosassa oleva leveä kuva vaihtuu automaattisesti. Kaikki tönöt ovat saman parkkipaikan ympärillä ja noin 50 metrin päässä toisistaan.

[img=http://www.losch.lu/fr/dealers/bonnevoie]http://Saman puulaakin toinen toimipiste.[/img] Täällä VW, Audi ja Bentley. Anna taas kuvien vaihtua.

Flamingossa ei oo enää Audin liikettä... Siellä on joku premium car oulet, myy käytettyjä kallimpia autoja. Eikös se Vantaalla oleva Audin autoliike ole jossain muualla nykyisin. Lähempänä kenttää?

Onhan nuo linkkien liikkeet ihan tasokkaan näköisiä liikkeitä pääasiassa. Tosin vanhemmanoloisissa kiinteistöissä kuin suomessa ja osassa ahtaammat pihatkin. Kotiliikkeesi näyttää ainakin päällepäin samalta kuin Herttoniemen Audi-talo.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 21.04.13 - klo:21:15
Onhan nuo linkkien liikkeet ihan tasokkaan näköisiä liikkeitä pääasiassa.

Juu, mutta eivät ole tätä tyyliä:

Flamingon Audiliike tuli ihan muistista, joten olikin minulle uusi asia, että sitä palatsia ei enää ole olemassa.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 21.04.13 - klo:21:14
Tuskin sentään, mutta kokeile kesällä varustuksella shellin lasit, sortsit ja croksit onko palvelu sama.. voit yllättyä :)

Noita varten pitäs mennä kauppaan...En meinaan käytä Crokseja enkä edes omista sellaisia. Enkä shellin laseja :)

Shortsit toki löytyy ja nahkaiset sandaalit :) Voi olla, että siistillä olemuksella saa tosiaan parempaa palvelua. Itse en ilkeä epäsiistinä kulkea ihmisten ilmoilla ja kun aina laitain itseni tiptop, niin siksi ehkä sitten olen tottunut useimmiten hyvään palveluun.

Yksi asia mitä en voi sietää on se, että jos myyjä lupaa ottaa yhteyttä s-postilla tai puhelimella eikä sitten ikinä otakaan. Se on minusta tosi töröä, jos myyjä unohtaa ottaa yhteyttä asiasta jonka on luvannut selvittää. Jos selvitystä ei kuulu, en hitossa ala soittelemaan perään. Vaihdan hyvinäkkiä liikettä tai myyjää.

VAG!

Ja sitten vielä se luxemburgilainen marmoripalatsi:

http://www.losch.lu/fr/dealers/howald

Tuolla tuli muutaman kerran kuolattua toisen toistaan hienompia Possuja 8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy