A4 ja mittarivalot

Aloittaja muusi, 09.03.10 - klo:17:32

« edellinen - seuraava »

muusi

Onko kellään mitään hajua onko mahdollista asettaa A4/B8:n (esim. VCDS:llä tai jollain) mittarivalot pysyvästi päälle kun valokatkaisija on auto-asennossa? Ongelmahan on se että tässä auto-asennossa päivällä ajettaessa esim. tunneliin tai kellariin, tai riittääpä jopa että ajaa korkeiden puiden välissä kapealla hiekkatiellä, mittarivalot sammuu kun tullaan hämärään. Kun taas palataan valoisaan niin valot syttyvät jälleen. Eli tässä on joku softainssi keksinyt upean käänteisen logiikan mikä ei oikein toimi suomalaisissa olosuhteissa. :o ::) Onko tällaista ominaisuutta missään muualla ?
Jarrut ovat vauhdin turma [8)]

Simola

Noin se menee minulla myös. Minulla ei ole automaattiasentoa xenoneissa, joten mittarivalojen himmentyminen ilmeisesti yrittää muistuttaa että laitappa ajovalot päälle.

Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

muusi

Äsh, tuli väärin, eli off-asennossa noi mittarivalot syttyilee ja sammuilee valoisuuden mukaan. Auto-asennossa taas xenonit sammuilee ja syttyilee valoisuuden mukaan, joskin nyt oikeinpäin.  :D  ;D

Docw

Onkohan valojen koodauksessa eroa markkina-alueittain? Minulla nimittäin auto asennossa mittarivalot menee päälle kun hämärtyy ja valoisassa taas pois. Nuo eivät kuitenkaan toimi samaan tahtiin xenonien kanssa vaan molemmat elävät ihan omaa elämäänsä.

Pertsa

Joo taas yksi feature jonka saksalainen softainssi luulee tietävänsä paremmin kuin auton käyttäjä täällä jossain Persjeerassa. Miksi prkl kaikki pitää laittaa automaattisesti toimivaksi jonkun saksalaisen insinöörin logiikan mukaan. Ok, varmaan ihan jees muuten, mutta tuo automatiikka pitäis olla kyllä helposti poiskytkettävissä, muutenkin kuin vagcomilla. Mulla ajovalot kai toimii ihan jees (eli ledit päivällä ja kun hämärtyy niin sitten myös xenonit), mutta kyllä mittarivalot sais olla päällä aina. Paska homma kun pitää aina erikseen kääntää ajovalot päälle kun ajaa vaikka parkkihalliin, vain siksi että saa mittarivalot päälle. No, joku sanoo seuraavaksi, että miksi ne mittarivalot pitää nähdä parkkihallissa? No ei varmaan tarvikaan mutta on se jotenkin outo fiilis kun mittaristossa ei näy mitään, melkein kun ajais jotenkin sokkona...
Sama juttu on (Avantin) takalasin pyyhintä. Prkl kun se pyyhkii kun tuulilasin pyyhkimet on päällä ja pakki päällä. Kiva juttu silloin, kun takasulka on jäätynyt kiinni lasiin tai että sen päällä on kasa hiekkaa. Onneksi tuon saa poies kun local löysi jostain siihen koodit jostain.

Toinen mikä on persehestä on tuulilasin pyyhkijöiden yksi feature:
Pyyhkijäthän käännetään ensin "service mode- on" minkä jälkeen ne voi nostaa ylös, irti tuulilasista. Pyyhkimet palautuvat sitten perusasentoonsa kun valikosta valitaan "service mode - off", jota ennen pyyhkimet pitää olla käännetynä alas, tuulilasia vasten.
Ellei ole laskettu alas, niin konepelti ainakin menee ruvelle ja pyyhkimien varret varmaan vääntyy. MUTTA, sama tapahtuu myös, jos ajat/liikutat autoa. Tällöin pyyhkimet palautuu ala-asentoonsa automatic. Kannattaa huomioida tämä, jos esim. vaikka pesun aikana on pyyhkimet nostetut ylös ja tulee tarvee liikauttaa/siirtää autoa. Jos pyyhkimet on tällöin epähuomiossa ylhäällä niin huono homma ellei ole hoksannut kääntää pyyhkimiä alas. Olis hyvä jos tämän sais poiskytkettyä vagcomilla eli että ne ei palaudu perusasentoonsa kun auto liikkuu, vaan ainoastaan silloin kun se valikosta valitaan.

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 09.03.10 - klo:19:18
Mulla ajovalot kai toimii ihan jees (eli ledit päivällä ja kun hämärtyy niin sitten myös xenonit), mutta kyllä mittarivalot sais olla päällä aina. Paska homma kun pitää aina erikseen kääntää ajovalot päälle kun ajaa vaikka parkkihalliin, vain siksi että saa mittarivalot päälle. No, joku sanoo seuraavaksi, että miksi ne mittarivalot pitää nähdä parkkihallissa? No ei varmaan tarvikaan mutta on se jotenkin outo fiilis kun mittaristossa ei näy mitään, melkein kun ajais jotenkin sokkona...

Minä ajan päivälläkin niin että ajovalot ovat ON-asennossa, siis mittarivalot palavat kirkkaimmallakin auringonpaisteella. Kai se on jossain takaraivossa että silloin ovat ajovalotkin päällä. Näin siis Volsuissa, Audista ei vielä kokemusta.

muusi

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 09.03.10 - klo:19:18
Joo taas yksi feature jonka saksalainen softainssi luulee tietävänsä paremmin kuin auton käyttäjä täällä jossain Persjeerassa.
Onneksi se ei sentään ole niin tyhmä kuin ranskalainen vastaava. Sen edesottamuksia en enää haluaisi kokea toiste.

BTW, sellaisen huomion tuossa tein äsken että noita pyyhkijöitä voi liikuttaa käsin (siis kääntämällä käsin vain sulkaa ylöspäin lepoasennostaan) silloin kun virrat eivät ole päällä autossa. Auttaa lumenpoistossa noista kouruista. En kuitenkaan suosittele vääntämään voimalla, pitäisi liikkua melko kevyesti.

Flat

Mittarivalot on ihmeelliset,en ymmärrä tosiaankaan niiden logiikkaa. Pimeällä pimeät ja valoisalla valoisat, näinsiis 0 asennossa.

0 käyttelen sen takia, kun auto asennossa xenonit taitaa mennä päälle valoisallakin kelillä jos  sadetunnistin havaitsee jotain.
Eli nyt kun tiestä irtoaa sulamisvesiä niin xenonit syttyy?

Itse en ole vielä käyttänyt pyyhkimien service modea,olen kanssa kääntänyt käsin pyyhkimet ylös. Hitusen näppärämpää.

Quality

M
Lainaaittarivalot on ihmeelliset,en ymmärrä tosiaankaan niiden logiikkaa. Pimeällä pimeät ja valoisalla valoisat, näinsiis 0 asennossa.

En tiedä, mitä kertoo B8:n manuska, mutta B7:ssa siellä kerrotaan, että mittarivalojen himmeneminen pimeässä muistuttaa ajovalojen kytkemisestä (vai joko sen edellä joku jo kertoi?). Olen toiminut sen mukaisesti. Varsinkin tunneleissa - ja miksei hämärissä parkkihalleissakin - ihan varteenotettava vihje.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Tuo service mode pyyhkijöille kuulostaa sen verran riskaabelilta, että en taida sitä opetella ensinkään. En halua noita naarmuja pyyhkijänvarsiin ja konepeltiin, ja itseni tuntien niitä olisi tulossa. Kiitokset taas alan asiantuntijoille varoituksesta. Olisi karmivaa saada uuteen cabrioon nuo naarmut omaa huolimattomuuttaan.

Qrmu

Saako tuon service moden päälle A4:ssa niinkuin Octaviassa ja Golfissa? Eli virrat pois ja avain vielä sisällä lukossa painaa pyyhkijää alaspäin kertapyyhkäsylle. Tuo "service mode on" ainakin kuulostaa monitoiminäytöltä valittavissa olevalta, ja aika paljon hankalammalta kuin pyyhkäsyvivun nykäisy.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Pertsa

Joo, servicemode siis tarkoitta sitä että se pitää laittaa päälle ennenkuin pyyhkimiä voi nostaa pystyyn. Se liikauttaa pyyhkimet noin puoliväliin liikerataansa, jolloin ne voi nostaa pystyyn. Itse nostan ne aika usein talvella ettei sulat jäädy lasiin kiinni. Se valitaan monitoiminäytöltä silloin kun virrat on päällä, muulla tavalla ei tietääkseni onnistu.

LainaaEn tiedä, mitä kertoo B8:n manuska, mutta B7:ssa siellä kerrotaan, että mittarivalojen himmeneminen pimeässä muistuttaa ajovalojen kytkemisestä (vai joko sen edellä joku jo kertoi?). Olen toiminut sen mukaisesti. Varsinkin tunneleissa - ja miksei hämärissä parkkihalleissakin - ihan varteenotettava vihje.
Jos B8:ssa on valokytkin asennossa auto, niin silloin ajovalot syttyvät automaattisesti jos tulee riittävän hämärää, eli se tapahtuu myös tunneliin ajettaessa ja parkkihalleissa, eli valojen kytkemiseen manuaalisesti ei ole tarvetta.

Flat

Ainoa amitä tuossa ajovaloautomatiikassa kaipaisi olisi "very late" asetus ja kun kesällä sataa vetta ja aurinko paistaa, niin sadetunistimen disablointi valoautomatiikasta.

MVA

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.03.10 - klo:20:37
Mittarivalot on ihmeelliset,en ymmärrä tosiaankaan niiden logiikkaa. Pimeällä pimeät ja valoisalla valoisat, näinsiis 0 asennossa.

0 käyttelen sen takia, kun auto asennossa xenonit taitaa mennä päälle valoisallakin kelillä jos  sadetunnistin havaitsee jotain.
Eli nyt kun tiestä irtoaa sulamisvesiä niin xenonit syttyy?

Itse en ole vielä käyttänyt pyyhkimien service modea,olen kanssa kääntänyt käsin pyyhkimet ylös. Hitusen näppärämpää.
Minulla on A3:ssa ns "automaattiset valot" sekä sadetunnistin. A3:ssa peilin etuosassa (siis ikkunaan päin) on silmä joka säätelee automaattivalojen toimintaa. Sadetunnistimella ei liene osuutta tähän? Korjatkaa mikäli tarpeellista.

Flat

Ainakin viime kesänä sateella valot syttyivät päälle keskellä päivää. Tiedä sitten siitä oliko liian hämärää, ilmeisesti. Voi olla?
Omasta mielestä valoisaa oli ja valot syttyivät.

peke-tsu

Keksikö tuohon joku jotain apua/ohjelmiston korjausta ? Itellä A4 vm 2006. Katkaisija pystyasennossa valot kyllä syttyy hämärässä, mutta mittarivalot silloin pimeänä. Mittarivalot syttyy kun kääntää valokatkaisijaa oikealle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy