Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: jopi - 20.07.20 - klo:19:52
Radion/mediasoittimen volume alkoi itsekseen heittelemään ylös alas, kun kuuntelin podcastia bluetoothin yli. Ei ole aiemmin tätä tehnyt mutta nyt sitten näin.
Kokeilin asetuksista ottaa pois ajonopeuteen perustuvan volumen säädön, mutta ei vaikutusta. Ja tosiaan volume heitteli ihan liikennevaloissa seisoessakin.

edit. lisäksi siis volume säätyi itsekseen myös radiota kuunnellessa.

Onneksi sai tästä videon, jos se ei vaikka toistukaan enää. Onko kokemuksia?

Haulla löytyi ainakin A4 B9:ssä jollain olleen samaa ongelmaa.

Lainaus käyttäjältä: jopi - 21.07.20 - klo:19:19
Vika taitaa kohdentua ratin volume-säätöön. Joka toisella napsulla volume alkaa heitellä ja taas yksi napsu suuntaan tai toiseen niin volume asettuu sille tasolle.
Navisysteemin volume ruuvia kääntämällä toimii oikein, silloin kun siis ratin säädin on "suotuisassa" asennossa.

VW:ssä jos säätää volumea soittimesta niin äänenvoimakkuus"palkki" tulee hetkeksi näkyviin vain radion näytön yläreunaan, jos taas säätää ratista niin sama palkki ilmestyy vain mittariston näytön yläreunaan. En tiedä onko toiminto Seatissa sama, jos on niin tuon palkin ilmestymisellä voisi myös pystyä rajaamaan ongelman ratin puolelle.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

jopi

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 21.07.20 - klo:20:34
VW:ssä jos säätää volumea soittimesta niin äänenvoimakkuus"palkki" tulee hetkeksi näkyviin vain radion näytön yläreunaan, jos taas säätää ratista niin sama palkki ilmestyy vain mittariston näytön yläreunaan. En tiedä onko toiminto Seatissa sama, jos on niin tuon palkin ilmestymisellä voisi myös pystyä rajaamaan ongelman ratin puolelle.
Näin se toimii myös minulla ja tosiaan ratista säätämällä se palkki alkaa seilata vimmatusti joka toisella napsulla, mutta navissa palkki ei silloin ilmesty.
Seat Leon Sportstourer eHybrid FR -21

mikama83

Tulipa muuten alle viikossa uusi maski autoon Saksasta joten ei voi moittia. Toinen juttu se että kun katsoin videon miten puskuri irroitetaan niin se oli muuten kyllä yksinkertainen, mutta videon autossa ei ollu parkkitutkia, ajovalonpesureita eikä lämppärin piuhaa puskurissa. Reilulla satasella vaggilaisiin erikoistunu liike hoitaa asian joten nyt käännyn suosiolla ammattilaisen puoleen. Sitten kädet ristissä toivon että auto kestää autonvaihtoon asti ilman tämmösiä ylimääräisiä ohjelmanumeroita  >:(

Foxit

Kokeilkaapa omilla Leoneillanne sellaista että maantiellä tasaista nopeutta ajaessanne (mieluiten vakionopeuden säädin päällä) nollaatte keskikulutus- ja keskinopeusmittarin. Seuratkaapa mihin keskinopeus asettuu hetken päästä. Esimerkiksi koeajamassani Leon ST Ecomotivessa, jos pidin vauhdin 85 km/h mittarinopeudessa ja teen nollauksen vauhdista niin keskinopeus ilmestyy näyttämään 85 km/h lukemaa ja tämä lukema sitten säilyy niin kauan kuin jatkan tasaista 85 km/h mittarinopeuden ajamista. Sama homma myös muilla nopeuksilla. Kuitenkin GPS :n näyttämä nopeus on tällöin n. 80 km/h. Toimiiko teillä muilla tuo mittaristo samoin?
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 01.08.20 - klo:13:12
Kuitenkin GPS :n näyttämä nopeus on tällöin n. 80 km/h. Toimiiko teillä muilla tuo mittaristo samoin?

GPS näyttää aina noin 5 km/h vähemmän kuin mittaristo.

Foxit

#1295
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 01.08.20 - klo:13:28
GPS näyttää aina noin 5 km/h vähemmän kuin mittaristo.
En tarkoittanut mittariston nopeutta vaan ajotietokoneen näyttämää keskinopeutta. Näyttääkö tuo Leon keskinopeudenkin tosiaan auton oman nopeusmittarin mukaan? Koska näin koeajamallani Leonilla se teki ja siksi sitä hämmästelinkin että tekeekö muillakin samoin, että onko tämä vain ominaisuus kyseisessä mallissa vai yksilössä.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

jukkanen

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 01.08.20 - klo:13:37
En tarkoittanut mittariston nopeutta vaan ajotietokoneen näyttämää keskinopeutta. Näyttääkö tuo Leon keskinopeudenkin tosiaan auton oman nopeusmittarin mukaan? Koska näin koeajamallani Leonilla se teki ja siksi sitä hämmästelinkin että tekeekö muillakin samoin, että onko tämä vain ominaisuus kyseisessä mallissa vai yksilössä.

Avaisitko vähän lisää tuota ajatustasi?

tet

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 01.08.20 - klo:14:15
Avaisitko vähän lisää tuota ajatustasi?

Joissain autoissa, kuulemma ainakin Toyotassa, ajotietokoneen keskinopeus tulee GPS-nopeudesta. Uskoisin että VAG-autoissa ei tule, ainakin omat ovat aina minusta laskeneet keskinopeuden mittarinopeudesta. No eipä noissa GPS-vastaanotinta ole ollutkaan kuin nykyisessä Atecassa, mutta sekin näyttää samalla lailla keskinopeuden mittarin mukaan. Joka tosin on kohtuullisen tarkka, ilmeisesti toisin kuin siinä Toyotassa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 01.08.20 - klo:13:37
En tarkoittanut mittariston nopeutta vaan ajotietokoneen näyttämää keskinopeutta. Näyttääkö tuo Leon keskinopeudenkin tosiaan auton oman nopeusmittarin mukaan? Koska näin koeajamallani Leonilla se teki ja siksi sitä hämmästelinkin että tekeekö muillakin samoin, että onko tämä vain ominaisuus kyseisessä mallissa vai yksilössä.

Siis ajattelitko, että ajotietokoneen keskinopeus olisi ajan ja kuljetun matkan mukaan laskettu? Kuvailusi mukaan se selkeästi vain rekisteröi nopeusmittarin näyttämää ja luo siitä keskiarvotietoa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Foxit

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 01.08.20 - klo:14:29
Siis ajattelitko, että ajotietokoneen keskinopeus olisi ajan ja kuljetun matkan mukaan laskettu? Kuvailusi mukaan se selkeästi vain rekisteröi nopeusmittarin näyttämää ja luo siitä keskiarvotietoa.
Niin juuri tämän jälkimmäisen periaatteen tai GPS :n mukaan Toyotoissa on tainnut homma jo pitkään toimia. Minunkin Priuksessa mittarivirhe on Leonin kanssa samaa +5 km/h luokkaa mutta tasaista 85 km/h ajaessa keskinopeudeksi muodostuu ajotietokoneen mukaan 80 km/h.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Jasca

Lainaus käyttäjältä: tet - 01.08.20 - klo:14:28
Joissain autoissa, kuulemma ainakin Toyotassa, ajotietokoneen keskinopeus tulee GPS-nopeudesta. Uskoisin että VAG-autoissa ei tule, ainakin omat ovat aina minusta laskeneet keskinopeuden mittarinopeudesta. No eipä noissa GPS-vastaanotinta ole ollutkaan kuin nykyisessä Atecassa, mutta sekin näyttää samalla lailla keskinopeuden mittarin mukaan. Joka tosin on kohtuullisen tarkka, ilmeisesti toisin kuin siinä Toyotassa.
En usko, että autovalmistajat tekisivät eri ohjelman ajotietokoneelle riippuen siitä onko autossa navi (= GPS) vai ei. Täysin luonnolliselta tuntuu, että keskinopeus perustuu saman anturin antamaan tietoon kuin nopeusmittarin näyttämäkin.

Se taas poikkeaa todellisesta nopeudesta sen takia, että EU-määräysten mukaan auton nopeusmittari ei saa näyttää liian pientä nopeutta. Kun rengaskoko ja sen myötä pyörän kehä voi henkilöautoissa vaihdella, on nopeusnäyttöön pakko määrittää tietynlainen turvatoleranssi.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Foxit

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 01.08.20 - klo:16:16
Niin juuri tämän jälkimmäisen periaatteen tai GPS :n mukaan Toyotoissa on tainnut homma jo pitkään toimia. Minunkin Priuksessa mittarivirhe on Leonin kanssa samaa +5 km/h luokkaa mutta tasaista 85 km/h ajaessa keskinopeudeksi muodostuu ajotietokoneen mukaan 80 km/h.
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 01.08.20 - klo:14:29
Siis ajattelitko, että ajotietokoneen keskinopeus olisi ajan ja kuljetun matkan mukaan laskettu? Kuvailusi mukaan se selkeästi vain rekisteröi nopeusmittarin näyttämää ja luo siitä keskiarvotietoa.
Anteeksi, ilmaisin itseäni epäselvästi, eli Toyotassa tuo laskee hyvin todennäköisesti ajetun ajetun matkan ja ajan perusteella keskinopeuden. Toisella foorumilla tiedettiin kertoa että näin on ollut jo 2001 Toyota Yariksessa.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

a_jaba

Osasaa näitä MQB autoja saa onneksi muutettua mittarivirhettä VCDS:llä lähelle nollaa. Sillä saa nopeusmittarin sekä tämän keskinopeusnäytön vastaamaan hyvin lähelle todellisuutta.

Itsekkin omasta autosta kalibroin mittarin ja nyt virhe on alle 1%.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

b1mpo

Omia epätieteellisiä pähkäilyjä tuosta keskinopeuden laskemisesta ilman todellista johtopäätöstä.

Jos ajan tiellä vakkarilla ja nollaan tuon tieturin vauhdista, niin keskinopeus on mittarin näyttämä, eli virheellinen. Jos ajan tunnissa 80km, niin keskinopeus näyttää kyllä oikein, eli 80km/h. En ymmärrä missä kohtaa ja miten se heittää häränpyllyä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tet

Lainaus käyttäjältä: Jasca - 01.08.20 - klo:17:39
En usko, että autovalmistajat tekisivät eri ohjelman ajotietokoneelle riippuen siitä onko autossa navi (= GPS) vai ei. Täysin luonnolliselta tuntuu, että keskinopeus perustuu saman anturin antamaan tietoon kuin nopeusmittarin näyttämäkin.

Aiemmin varmaan näin, mutta uusimmissa ei tuota ongelmaa ole. Kaikissa uusissa (=viimeisen parin vuoden aikana tyyppihyväksytyissä) autoissahan on GPS-vastaanotin nykyään. Eri asia sitten, käytetäänkö sitä vielä mihinkään auton nopeus- tai ajomatkatietoihin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

patruuna22

Toimiiko leon m-19 style androidauto ja full mirrow vai pitääkö asentaa uusi usb portti ja maksaa lisenssi maksut (240â,¬).
Nyt toimii vain puhelin bluetoothin kautta.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: patruuna22 - 09.08.20 - klo:11:45
Toimiiko leon m-19 style androidauto ja full mirrow vai pitääkö asentaa uusi usb portti ja maksaa lisenssi maksut (240â,¬).
Nyt toimii vain puhelin bluetoothin kautta.

Jos ei ole autossa yhtään USB porttia 2019 Leon -ssa (onko sellaisia edes olemassa), niin kyllä joudut ne + Full Link -n aktivoimisen  tilamaan.
Itse olen AA -ta kerran kokeilut ja se oli kuin Windows 95 -n kokemus, vaan jotkut softat tukee sitä ja sen lisäksi AA on puhelimessa jatkuvasti aktiivinen, syö akkua ja voimia, silloinkin, kun et ole yhteydessä autoon.

tet

#1307
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 09.08.20 - klo:12:21
Itse olen AA -ta kerran kokeilut ja se oli kuin Windows 95 -n kokemus, vaan jotkut softat tukee sitä ja sen lisäksi AA on puhelimessa jatkuvasti aktiivinen, syö akkua ja voimia, silloinkin, kun et ole yhteydessä autoon.

Pitipä oikein tarkistaa puhelimen akun seurannasta, mitä AA kuluttaa. Eipä sitä erikseen tuolla näy, mutta uskoakseni se sisältyy kohtaan "Google Play palvelut", joka on usein yksi suurimmista virran kuluttajista. Päivästä riippuen 2 - 7 % akun käytöstä menee sen piikkiin. Toki siihen sisältyy paljon muutakin kuin AA, eikä sen osuutta pysty tuosta erottelemaan.

Väite, että AA söisi "akkua ja voimia" jatkuvasti, vaikka yhteyttä autoon ei ole, on kyllä kummallinen. Osoittaa mielestäni vain sen, että et oikein tunne Android-käyttiksen "sielunelämää". Ei se AA:n koodi siellä jatkuvasti pyöri, vaan käynnistyy eventtien ohjaamana tarvittaessa. Tässä tapauksessa se eventti lienee esim. USB-johdon kytkeminen.

Windows 95, hmm. Eipä tainnut Win95 osata puhekomennoilla ohjattuna opastaa minua automatkalla haluamaani kohteeseen. Eipä kyllä tullut mieleen edes kokeilla. ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: tet - 09.08.20 - klo:12:47
Pitipä oikein tarkistaa puhelimen akun seurannasta, mitä AA kuluttaa. Eipä sitä erikseen tuolla näy, mutta uskoakseni se sisältyy kohtaan "Google Play palvelut", joka on usein yksi suurimmista virran kuluttajista. Päivästä riippuen 2 - 7 % akun käytöstä menee sen piikkiin. Toki siihen sisältyy paljon muutakin kuin AA, eikä sen osuutta pysty tuosta erottelemaan.


Kyllä mä tunnen Linux/Android sieluelämän hyvin. AA käyttäydy kuin tyypillinen built-in Android system ohjelma, on jatkuvasti aktiivi (running on foreground), eikä sitä pystyy sulkemaan, sen lisäksi tarvitse kaikki mahdolliset oikeudet. Ok, voihan aina sitä varten ottaa käyttöön oman puhelimen vaan AA -ta varten, mutta ajatus, että jotain on aina piuhalla kiinni vuonna 2020 ja että vaan Google päättä, mikä ohjelma AA tukee, on aika laimea.

jamo75

aika hatarat ovat tiedot jos et tuon vertaa tiedä.

android auto "tuki" tarkoittaa että toteutat sen vaatimat rajapinnat, ei se maagisesti tarkoita sitä että saisit siihen minkä tahansa sovelluksen näkyviin. Jos sovellus kehittäjää ei kiinnosta rakentaa tukea AA:ta niin ei se ole googlen tai AA:n vika. AA:ssa on tarkat määrityksen esim. millä resoluutioilla sovelluksen pitää keytä toimimaan.

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 09.08.20 - klo:12:21
Jos ei ole autossa yhtään USB porttia 2019 Leon -ssa (onko sellaisia edes olemassa), niin kyllä joudut ne + Full Link -n aktivoimisen  tilamaan.
Itse olen AA -ta kerran kokeilut ja se oli kuin Windows 95 -n kokemus, vaan jotkut softat tukee sitä ja sen lisäksi AA on puhelimessa jatkuvasti aktiivinen, syö akkua ja voimia, silloinkin, kun et ole yhteydessä autoon.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

patruuna22

Kyllä usb löytyy.mutta seatin aktivoinnissa lukee,että portti menee vaihtoon.Ei toimi alkuperäisellä portilla.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 09.08.20 - klo:13:51
aika hatarat ovat tiedot jos et tuon vertaa tiedä.

android auto "tuki" tarkoittaa että toteutat sen vaatimat rajapinnat, ei se maagisesti tarkoita sitä että saisit siihen minkä tahansa sovelluksen näkyviin. Jos sovellus kehittäjää ei kiinnosta rakentaa tukea AA:ta niin ei se ole googlen tai AA:n vika. AA:ssa on tarkat määrityksen esim. millä resoluutioilla sovelluksen pitää keytä toimimaan.

Jos tähän asti vaan jotkut softan tukee AA -ta, niin onko se AA -n, kun ohjelman tai Android -n, kun käyttöjärjestelmän tai VAG -n, kun autonvalmistajan syytä?

miz

Lainaus käyttäjältä: patruuna22 - 09.08.20 - klo:14:14
Kyllä usb löytyy.mutta seatin aktivoinnissa lukee,että portti menee vaihtoon.Ei toimi alkuperäisellä portilla.

Se alkuperäinen portti on vain lataukseen.
Joko tilattaessa on pitänyt ottaa full link lisenssi ja portti, tai ne pitää laittaa molemmat jälkikäteen.
Itselle kävi niin että huollossa laittoivat vaan softan / lisenssin mutta eivät vaihtaneet porttia niin eipä toiminut ennenkuin uudella käynnillä vaihtoivat myös sen.

patruuna22

Lainaus käyttäjältä: miz - 09.08.20 - klo:14:22
Se alkuperäinen portti on vain lataukseen.
Joko tilattaessa on pitänyt ottaa full link lisenssi ja portti, tai ne pitää laittaa molemmat jälkikäteen.
Itselle kävi niin että huollossa laittoivat vaan softan / lisenssin mutta eivät vaihtaneet porttia niin eipä toiminut ennenkuin uudella käynnillä vaihtoivat myös sen.
Tämä selvitti asian.Kiitos.

tet

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 09.08.20 - klo:13:38
Kyllä mä tunnen Linux/Android sieluelämän hyvin. AA käyttäydy kuin tyypillinen built-in Android system ohjelma, on jatkuvasti aktiivi (running on foreground), eikä sitä pystyy sulkemaan, sen lisäksi tarvitse kaikki mahdolliset oikeudet.

Olennaista lienee se, kuinka paljon resursseja se käyttää, ei se tekniikka jolla sovellus on toteutettu. Omassa puhelimessa näyttää ohjelmahallinta, että edellisen latauksen jälkeen Android Auton aktiivinen käyttö 0 minuuttia, käyttö taustalla 0 minuuttia. Akun käyttöä "ei yhtään edellisen täyteen latauksen jälkeen". Aika luonnolliset lukemat sikäli, että känny oli tänään autossa piuhalla kiinni, ja kotiin tullessa akku oli latautunut täyteen. Eli siis kotiin tuloa seuranneiden noin kahden tunnin aikana AA ei ole käyttänyt resursseja lainkaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Daatta

AA on parasta mitä autojen liitettävyydelle on tapahtunut, koskaan.

Meinasi ensimmäinen vika tulla Cupraan. Laitoin parkissa peilit suppuun, kun oli vähän ahdasta olevinaan. Autolle palatessa peilit eivät avautuneet normaalisti, eikä niitä saanut peilien säätönupista manuaalisestikaan auki. Ajoin sitten kotiin 15km ilman sivupeilejä, aika omituinen kokemus... Kotipihassa sama tilanne, peilit eivät avautuneet vaikka laittoi auton lukkoon (nukkumaan) ja koitti avata sitten. Luin vikakoodit, ei mitään aiheesta. Sitten keksi pyöritellä peilinsäätönamiskaa, jonka seurauksena peilit avautuivat. Haiskahtaa mainitsemisen arvoiselta seuraavassa huollossa.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 10.08.20 - klo:08:48
Meinasi ensimmäinen vika tulla Cupraan. Laitoin parkissa peilit suppuun, kun oli vähän ahdasta olevinaan. Autolle palatessa peilit eivät avautuneet normaalisti, eikä niitä saanut peilien säätönupista manuaalisestikaan auki. Ajoin sitten kotiin 15km ilman sivupeilejä, aika omituinen kokemus... Kotipihassa sama tilanne, peilit eivät avautuneet vaikka laittoi auton lukkoon (nukkumaan) ja koitti avata sitten. Luin vikakoodit, ei mitään aiheesta. Sitten keksi pyöritellä peilinsäätönamiskaa, jonka seurauksena peilit avautuivat. Haiskahtaa mainitsemisen arvoiselta seuraavassa huollossa.

Ex. Golffissa oli mielestäni jonkin asteinen bugi tossa peilien käännössä. Jos oli kääntänyt peilit sisään manuaalisesti nupilla ja kun seuraavan kerran meni autolle ja käänsi nupin normi asentoon ennen kun laittoi virrat päälle niin peilit jäi koria vasten. Peilien kääntö heräsi sillä että pyöritteli nuppia summamutikassa eri asentoihin. Aina ei kuitenkaan tätä tehnyt vaan jotenkin täysin satunnaisesti. Jos kääntö oli automaatilla niin silloin toimi aina kuten pitikin.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

tet

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 10.08.20 - klo:09:01
Ex. Golffissa oli mielestäni jonkin asteinen bugi tossa peilien käännössä. Jos oli kääntänyt peilit sisään manuaalisesti nupilla ja kun seuraavan kerran meni autolle ja käänsi nupin normi asentoon ennen kun laittoi virrat päälle niin peilit jäi koria vasten. Peilien kääntö heräsi sillä että pyöritteli nuppia summamutikassa eri asentoihin. Aina ei kuitenkaan tätä tehnyt vaan jotenkin täysin satunnaisesti. Jos kääntö oli automaatilla niin silloin toimi aina kuten pitikin.

Saman ilmiön olen huomannut omissa VAG-autoissani. Nupin käännöstä menee tieto ohjainyksikölle ilmeisesti vain, kun se on hereillä kääntöhetkellä. Jos virrat pois päältä kääntää nuppia, niin se ei tiedä asennon muuttuneen. Vasta kun seuraavan kerran kääntää virrat päällä, päivittyy ohjainyksikölle oikea asentotieto.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: tet - 10.08.20 - klo:09:13
Saman ilmiön olen huomannut omissa VAG-autoissani. Nupin käännöstä menee tieto ohjainyksikölle ilmeisesti vain, kun se on hereillä kääntöhetkellä. Jos virrat pois päältä kääntää nuppia, niin se ei tiedä asennon muuttuneen. Vasta kun seuraavan kerran kääntää virrat päällä, päivittyy ohjainyksikölle oikea asentotieto.

Eikös ne peilit sää kätevimmin kiinni koria vasten pitämällä avaimen sulje-nappia pohjassa tai sitten painamalla sormella ovenkahven lukituskohtaa niin kauan, että peilit menee suppuun (pitää olla Kessy autossa)?

Itse en ole koskaan operoinut niitä parkkiasentoon koskaan siitä peilien säätönupista auton sisältä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

tet

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 10.08.20 - klo:11:09
Eikös ne peilit sää kätevimmin kiinni koria vasten pitämällä avaimen sulje-nappia pohjassa tai sitten painamalla sormella ovenkahven lukituskohtaa niin kauan, että peilit menee suppuun (pitää olla Kessy autossa)?

Itse en ole koskaan operoinut niitä parkkiasentoon koskaan siitä peilien säätönupista auton sisältä.

Saa toki, mutta joskus pitää kääntää nupista. Esimerkiksi autotalliin ajaessa, muuten kopsahtavat ikävästi ovenkarmiin. :D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy