SukiSuki "Koulukyyti" Switsi Myynnissä!

Aloittaja Vankka, 13.04.13 - klo:22:18

« edellinen - seuraava »

Auton on:

Miksei tätä ole jo paalattu?
6 (15.8%)
Paalivalmis
6 (15.8%)
Niin no niin?
11 (28.9%)
Hienoin ikinä missään!
9 (23.7%)
No huh huh, rusinoita kans?
6 (15.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 37

Vankka

Kaverin myytyä auton ja koikeiltuamme julkisilla liikkumista totesimme, että ei perkele tää on kallista ja aikaa vievää. Siinä hetken tuumailimma ja totesimme, että laitetaan auto puoliksi. Ei muutakuin nettiauto alle ja selaileen. Mitään mielenkiintoista ei ilmaantunut kunnes. Se oli siina Vw Golf mk2 ei muutakuin puhelua myyjälle ja mailma romahti. Auto oli alkanut pätkimään eikä vikaa oltu saatu korjattua. Pikaisen googlettelun mukaan voi oll työläs korjata.

Olimme siis uudelleen lähtöpisteessä. Aloimme hieman masentua ja koulun käyntikin kärsi. Siinä erään tunnin aikana mailma jälleen kirkaistui siiinä se oli Suzuki Switf -93 1.0 ajoaikaa kesälle. Tuntien loputtua paukahdimme innosta pinkeänä katsomaan autoa, tai ainakin jotain sen tapaista. Kurvasimme sitä myyvän autoliikkeen pihaan siinä se heti seisoi vastassa. Olihan se mahtava näkymä, pieni tosin. Ei muuta kuin sisään pyytään avaimia. Avaimet saatiin ja koeajolle. Voi sitä riemun määrää kun täraytimme tämän tehopaukkauksen päälle 1.0 ja kaikki 3 pyttyä heräsivät henkiin. Pienen koeajon jälkeen ajoimme takaisin liikkeen pihaan ja neuvottelemaan hinnasta. pienen keskustelun jälkeen hintatippui 16%. Ja kaupat lyötiin lukkoon.

Paperien teon jälkeen lähimme kurvailemaan kotia kohti tutkimaa kuinka syvälle paskaan tungimme juuri kädet. Auto tutkiessa todettiin ettei tämä nyt ihan täydellinen ollut. Autosta löytyi seurvaat puutteet:
-Ajovalot ei toimi
- Lämmityslaitteen puhallin toimii vain täysnopeudelle
-tyhjäkäynti humpaa
- auto vuotaa öljyä
-kuskin oven ikkunan tiiviste päin vittua ikkunaa ei saa kiinni jos sen avaa.
-sumuvalot ja pitkät ei toimi liittyy ajovalovikaan

Tähän mennessä auto on korjailtu ja tutkailtu tarkemmin.

-Ajovalojen vika johtui kärsineestä ja hieman sulaneesta valoviiksestä. Viiksipurettua ja putsattu toimii taas OK!
samalla muutkin valot alkoi toimia.

-Lämmityslaitteen puhallin vika oli kärähtäneissä etuvastuksissa ostettu uudet OK!

-Tyhjäkäynti humpaus johtuu alipainevuodosta. vika korjattu väliaikasesti irroittamalla tyhjäkäynti venttiilin liitin.

-Öljyvuoto nokka- ja kampiakselin stefat vuotaa korjataan kun jaksetaan. lisäillään öljyä :D

- tiivisteelle ei olla tehty mitään eikä varmaan tehdä.

-Nosturilla autosta löytyi helmasta  ruostetta ja reikää. reijästä löytyi pakkelia :D

-Lukkojarrutus vetää auton poikittain. Pitää jarrut avata jossain vaiheessa.

Eli ei nyt ihan hirvee pommi. Päästötkin mitattiin ja menivät ihan hyvin läpi. Autolla on hauska ajaa ja aamuisin hieman hymyilyttää.

Tarkemmat speksit:

Moottori: 1.0 3.pyttynen äkänen kuin mikä huutaa niin perkeleesti.
Voimansiirto: Etuveto 5-v laatikko + pakki
Kori: 3-ovinen tumma metallihohto
renkaat: 13" peltivanteet + hakkapelitta 2
musiikki: joku kasettisoitin + 2 kaijutinta stereo shit.
lisävarusteet: EI OLE :D
ajettu n*100tkm+56tkm = X

Lisäilen kuvia kuhan niitä saan otettua :D

TODO-list:
-Jarrut auki.
-Akaselien tiivisteiden vaihto. Samalla vaihtuu jakohihna.
-Ajovalojen releytys. Lyhyet ja Pitkät.
-Pohjasta reikä piiloon.
-Kesärenkaiden hankinta. Jos jollakin on nurkissa ylimääräiset 13"-> kesärenkaat niin saa tarjota. Kuhan pintaa ja ilmapysyy sisällä niin ok.
-Sisustan pesu. On muuten aika jäätävän näkönen :D







Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

DyyD

Onks tää Allroad-malli vai "paalivalmis"?  ;)

Vankka

Lainaus käyttäjältä: DyyD - 13.04.13 - klo:22:24
Onks tää Allroad-malli vai "paalivalmis"?  ;)

Allroadsuoraanpaaliinmalli.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL


eGetin

Taitaa olla niin Allroad että menee vaan paalin yli ;D

Janneh

Oisit vieny autoliikkeeseen korjattavaksi. Pitäähän auto nyt olla edes katsastuskunnossa jos sen liikkeestä ostaa.. Vaikka sitten olisikin alle 1000e auto

Vankka

#6
Lainaus käyttäjältä: Janneh - 13.04.13 - klo:22:28
Oisit vieny autoliikkeeseen korjattavaksi. Pitäähän auto nyt olla edes katsastuskunnossa jos sen liikkeestä ostaa.. Vaikka sitten olisikin alle 1000e auto

Se on katos tätä motorsporttia, et tehdään ite :D Auto tosiaan maksoi 250â,¬ ei siitä hirveesti kehtaa vinkua :D
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

skriko

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 13.04.13 - klo:22:29
Se on katos tätä motorsporttia, et tehdään ite :D Auto tosiaan maksoi 250â,¬ ei siitä hirveesti kehtaa vinkua :D

Kuluttajasuojan paikka ;)

Vankka

Lainaus käyttäjältä: skriko - 13.04.13 - klo:22:30
Kuluttajasuojan paikka ;)

No ai saakeli pitäskö soittaa sinne! Jos mä vaatisin tuollasta uutta Suzuki Swift sporttia tilalle. Se olisi varmaan OK korvaus?
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

DyyD

Mä olen ylpeä teistä. Rehellinen teinien suosima paalauskuntoinen ajovärkki. Ja vielä liikenteessä, ja hymyssä suin. Kyllä kelpaa!  ;)

Vankka

Lainaus käyttäjältä: DyyD - 13.04.13 - klo:22:51
Mä olen ylpeä teistä. Rehellinen teinien suosima paalauskuntoinen ajovärkki. Ja vielä liikenteessä, ja hymyssä suin. Kyllä kelpaa!  ;)

Kiitos! Kyllä tällänen mahtaa ahistaa nuita jotka sotkee kädet korkeitaan musteeseen tilaussopparia allekirjoittaessa.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Zaasa

Oikein mukava aloitus,seuraisin mielelläni jatkoa :) Tekemisestä huomaa,ette ole kädettömiä ja taidottomia.

Voimasavu

Taistelu tylsyyttä vastaan on alkanut! Onneksi täältä löytyy vielä teitä pioneerejä, jotka postaavat oikeasti mielenkiintoisia projekteja. Me tänne ainoastaan pätemään tulevat kun yritämme kädet musteessa tappaa tämän saitin! ;D

Onnea uudelle autolle! Kuvia kehiin. ;)

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 13.04.13 - klo:22:25
Allroadsuoraanpaaliinmalli.

Aivan mahtavaa, kansa vaatii kuvamateriaalia!

Tulee mieleen Polon odotteluajaksi ostettu autonvaihtoauto Nissan Micra -89, maksoi 500 ja 5kk ajon jälkeen sain siitä 600...pikkufiksauksiin meni sinä aikana max 150e. Nyt lainaa lyhentäessä on tullut monesti mieleen, että micralla voisi ihan hyvin ajaa vieläkin. Varman tehottomasti se kuljetti paikasta toiseen, eikä kukaan ollut kateellinen.

Tässä kuva kaunokaisesta fiksauksien jälkeen ja viimeisen päälle vahattuna :D Off topic mutta taitaa tässä ketjussa olla sallittua näiden paaliautojen esittely, jospa siitä aloittaja saa vaikka motivaatiota susukin laittamiseen  :D


Markku J

Meillä on ollut ihan samanlainen. Punainen 1.0 GL perusvarustein. Taisi olla vm 1989. Erittäin toimiva peli kivasti pörisevällä kolmipyttyisellä koneella.

Vankka

Ohan tää nyt tällänen pelleilylauluauto prokkis, jos tästä sellasta koskaan tulee.

Lisäsin tuollasen hienon äännestyksen tuonne. Ja TODO-listan tynkää.

Tuo moottori on kyllä aika kiva kaupunki pyörityksessä vääntää todella hyvin.

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 14.04.13 - klo:08:22
Aivan mahtavaa, kansa vaatii kuvamateriaalia!

Tulee mieleen Polon odotteluajaksi ostettu autonvaihtoauto Nissan Micra -89, maksoi 500 ja 5kk ajon jälkeen sain siitä 600...pikkufiksauksiin meni sinä aikana max 150e. Nyt lainaa lyhentäessä on tullut monesti mieleen, että micralla voisi ihan hyvin ajaa vieläkin. Varman tehottomasti se kuljetti paikasta toiseen, eikä kukaan ollut kateellinen.

Tässä kuva kaunokaisesta fiksauksien jälkeen ja viimeisen päälle vahattuna :D Off topic mutta taitaa tässä ketjussa olla sallittua näiden paaliautojen esittely, jospa siitä aloittaja saa vaikka motivaatiota susukin laittamiseen  :D

Sua pitäs kolkata tuolla rattilukolla ohtaan, ku tuollasen helmen oot männy hävittään?

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 13.04.13 - klo:23:38
Oikein mukava aloitus,seuraisin mielelläni jatkoa :) Tekemisestä huomaa,ette ole kädettömiä ja taidottomia.

Kummallakin on molemmat kädet ja kaikki kymmenen sormea tallessa. Jalat löytyy kans ;)

Tässä alkaa oleen niin painostettu olo, että joutuu ens viikolla kuvia ottamaan. Kävin just viemässä auton kaverille, niin ei ole nyt minulla pihassa.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 14.04.13 - klo:13:18
Sua pitäs kolkata tuolla rattilukolla ohtaan, ku tuollasen helmen oot männy hävittään?

Niinpä...paitsi että annoin rattilukon ostajalle kaupan päälle...  ;D

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 14.04.13 - klo:13:33
Niinpä...paitsi että annoin rattilukon ostajalle kaupan päälle...  ;D

No sillä sen taisit hävittääkki ku "ostaja" kolkkas sut :D No jos asia ei noin olekkaan niin voin Passatin peräkontista lainata sukisukiin menevää lukkoa :D
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Vankka

Koska äänestyspalkeista on muodostunut kulli päätin julkaista huonoja kuvia tärähteneestä autosta :D
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

DyyD

Perustelut kuvien julkaisuun olivat vähintäänkin asialliset! Tämä auto, jos mikä, saa isonkin miehen kyyneliin ja sydämmen pamppailemaan kuin 16 vuotiaalla kollilla. Tämä on liitto joka kestää, kunnes kuolema teidät erottaa. (mahdollisesti kuolette samaan aikaan, oikeastaan, aika todennäköisestikin). Joten iso peukku!  :-X

KingMo

Onneksi olkoon! Hianon pelin on Vankka mennyt ostamaan. :o Joko on OEM-katalogit selattu ja modaukset plänätty?
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 2014
Ford Mustang Boss 302 1970 ratapäiväkimppaprojekti

Vankka

Lainaus käyttäjältä: KingMo - 15.04.13 - klo:16:55
Onneksi olkoon! Hianon pelin on Vankka mennyt ostamaan. :o Joko on OEM-katalogit selattu ja modaukset plänätty?
Tätä autoa ei millään lisävarusteilla pilata PISTE!
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Vaginisti

Vagarenan vuoden 2013 kovin autohankinta! Näkyy wunderbaumikin olevan, mahdollisesti 'new car' -haju?  8)

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 15.04.13 - klo:17:23
Vagarenan vuoden 2013 kovin autohankinta! Näkyy wunderbaumikin olevan, mahdollisesti 'new car' -haju?  8)
Tottakai wumbba pittää olla! New Car tuo ei taida olla. Pitää melkeen virhe korjata. Vanilia wumbbaa ei sitten auton lähelle päästetä.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Vankka

Tuli tänään tuota alipainevuoto juttua tutkittua ja näyttää siltä ettei siellä sellasta ole. Samalla huomattiin, että tyhjäkäyntiventtiili naputtaa kokoaika vaikka kierroksia nostaa kaasulla, liekkö sitten tarkotuskin toimia noin?

Pitää vielä kattoa jääkö kaasuläppä jotenkin kantamaan mistä saa ilmaa.

Niin ja JEI! Kohta 1000 katsomista täynnä :D
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

ntix

Voi luoja mikä helmi! Ehdottomasti kiinnostavin kulkine palstalla tällä hetkellä!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

Korvaton

Mutsilla oli vuonna 98 tollanen. Pieni näppärä kauppakassi mikä ei kuluttanut yhtään mitään. Kiva kirppu ajaa.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: ntix - 16.04.13 - klo:20:20
Voi luoja mikä helmi! Ehdottomasti kiinnostavin kulkine palstalla tällä hetkellä!

Kiitos :D
Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 16.04.13 - klo:20:40
Mutsilla oli vuonna 98 tollanen. Pieni näppärä kauppakassi mikä ei kuluttanut yhtään mitään. Kiva kirppu ajaa.

Ei muuten ole kalliit vakuutuksetkaan :D Verot kyllä melkoset, ei montaa kymppiä ole vakuutuksille häviä :D

Tämän juopon kulutus on vielä auki, eka täysitankki menossa.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Korvaton

Jotenkin muistelisin että olis 4litraa ollu kulutus... pitää muistaa että nainen ollu ratissa millä ei tosiaankaan ole raskas kaasujalka.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 16.04.13 - klo:21:43
Jotenkin muistelisin että olis 4litraa ollu kulutus... pitää muistaa että nainen ollu ratissa millä ei tosiaankaan ole raskas kaasujalka.

Joo tämän suuntasia kulutuksia on kyllä netistä tullut vastan.

Löysin internetisä hienon foorumin geometroforum. Tuo metro on käsittääkseni sama auto jenkkiveriona.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy