Uuden auton osto

Aloittaja stani, 12.04.13 - klo:18:46

« edellinen - seuraava »

gloter

Lainaus käyttäjältä: skriko - 04.05.13 - klo:11:22
Nämä teidän hiekkalaatikkoleikkinne todistaa sen täydellisesti kuinka kateellisia olette. Jos kerran kirjoitan valetta ja tyhjänpäiväisyyttä, miksi otatte kauhean stressin kirjoituksistani ja viitsitte niihin jatkuvasti ottaa oikein porukalla kantaa. Eikö olisi parempi ajatella vain, että voi tuotakin lukion käynyttä raukkaa joka luulee tietävänsä kaiken ja olevansa kaikessa parempi kuin muut, ja jättää kirjoitukseni omaan arvoonsa.
Olen lukenut mielenkiinnolla kirjoituksiasi ja jotain on jäänyt korvan taaksekin vaikkakin vähän samaa levyä pyörität. Tässä on nyt sitä ilmiötä että niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Provosoidut herkästi ja vajoat henkilökohtaiselle tasolle hyvinkin nopeasti ja samoin on henkseleitten paukuttelua myös mukana. Pientä tasoitusta kommenttien kärkevyyteen niin varmastikaan ei ärsytyskynnyskään muilla ylity niin herkästi. Siellä hiekkalaatikossahan olemme kaikki. En huomaa kateellisuutta viesteissä, ehkäpä enemmänkin hienoista kyllästymistä. Mutta sanahan on vapaa enkä toivoisi kenenkään (no ehkä teutonicin :D ) täältä poistuvan. En nyt rupea tätä enempää editoimaan joten toivottavasti tämä ei nyt vaikuta henkilökohtaiselta hyökkäykseltä, en vain oikein jaksaisi muotoilla ajatuksiani tämän paremmin.

Koska en ole tänä vuonna uutta autoa ostamassa, tuskin jatkan tätä aihetta tämän enempää (nytkin meni täydellisesti ohi). Palaan asiaan sitten ensi vuonna tai sitä seuraavana jolloin myös sinunkin, skriko, osaamista tarvitaan kuten kaikkien areenalaisten.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Subastar

Skrikolle kysymys: onko sinulla arviota / tietoa autokaupan katteista. Siis autoliikkeen kate? Asia tuli mieleen, kun luin TM:sta, että tehtaan tasolla tulos/auto on Mersulla 3000 euroa, Porchsella 17000 ja esim. Fordilla vajaa 1000 euroa tappiota.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

skriko

Lainaus käyttäjältä: gloter - 05.05.13 - klo:09:09
Pientä tasoitusta kommenttien kärkevyyteen niin varmastikaan ei ärsytyskynnyskään muilla ylity niin herkästi.

Jokainenhan täällä kirjoittaa omalla tyylillään ja omana itsenään. En aio muuttaa kirjoitustyyliäni enkä kommenttieni kärkevyyttä kenenkään vuoksi. Jos ärsytyskynnys ylittyy niin sitten ylittyy. Tämä kirjoitusten lukeminen on ihan vapaaehtoista. Jos toisten kirjoitukset ärsyttävät niin on parempi jättää lukematta.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 05.05.13 - klo:20:02
Skrikolle kysymys: onko sinulla arviota / tietoa autokaupan katteista. Siis autoliikkeen kate? Asia tuli mieleen, kun luin TM:sta, että tehtaan tasolla tulos/auto on Mersulla 3000 euroa, Porchsella 17000 ja esim. Fordilla vajaa 1000 euroa tappiota.

Kirjoitin pitkän jutun aiheesta. Juuri kun painoin lähetä, niin aika oli mennyt umpeen. Kirjoitan tähän vain yhden esimerkin pelkän automyynnin bruttokatteesta mistä siis ei ole vähennetty yhtään kuluja. Sisäänostohinnan päälle on tavoite saada 20%. Jos sinulla on auto mistä autoliike pyytää esim. 29 900 niin voittotavoite kyseisellä autolla on 4570â,¬.

Vankka

Mikälaisia allennuksia ootta saaneet tuollasiin halpoihin rapid ibiza toledo jne. ihan halvimpii versioihin. Tässä ois yks auton haku prosessi päällä, ja kun suurempaa kokemusta ei ole niin ois kiva saada vähän haarukkaa. Tuossa paikallisessa käytynä saatiin +5% ale. Vaihtoautoa ei anneta mikä helpottaa huomattavasti prosessia.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

skriko

Oliko tuo viiden prosentin päälle luvattu alennus siis verottomasta hinnasta?.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: skriko - 07.05.13 - klo:19:53
Oliko tuo viiden prosentin päälle luvattu alennus siis verottomasta hinnasta?.

Joo alennus oli verottomastahinnasta , rahana se oli ~600â,¬

VW Golf Variant CL

Markku J

Näissä edullisissa autoissa ei alennusprosentilla tee isoa eroa. Voi olla helpompi tinkiä jotain jälkiasennusvarusteita kauppaan. Alennusta veikkaan saatavan 6-7% Volkkarista ja prosentin enemmän Seatista. Skodasta minulla ei ole riittävää kokemusta, mutta kai se samassa haarukassa on.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 07.05.13 - klo:20:27
Näissä edullisissa autoissa ei alennusprosentilla tee isoa eroa. Voi olla helpompi tinkiä jotain jälkiasennusvarusteita kauppaan. Alennusta veikkaan saatavan 6-7% Volkkarista ja prosentin enemmän Seatista. Skodasta minulla ei ole riittävää kokemusta, mutta kai se samassa haarukassa on.

Kiitoksia vastauksesta. (<- kuulostaapa viralliselta :D ).  Auto mitä ollaan katsomasas on mallia karvalakki ja sille edullista hintaa. Tottakai lisävarusteet on plussa ja mielellään kaupanpäälle ottais talvirattaat. Pitää tässä alkaa kyseleen s-postilla tarjousta ympäriämpäri ja katsoa mitä sieltä tarjotaan. 

VW Golf Variant CL

V-O

Lainaus käyttäjältä: skriko - 04.05.13 - klo:11:22
miksi otatte kauhean stressin kirjoituksistani
Luulitko että stressaamme kirjoituksistasi, luulit väärin.

Ehkäpä joku haluaa sinua tietentahtoen provosoida ja huvittuneena sitten seuraa kun provosoidut.

skriko

Lainaus käyttäjältä: V-O - 07.05.13 - klo:21:29
Luulitko että stressaamme kirjoituksistasi, luulit väärin.

Ehkäpä joku haluaa sinua tietentahtoen provosoida ja huvittuneena sitten seuraa kun provosoidut.

Huvinsa kullakin.

Ps. Luvattiin tänään muuten uudesta RCZ:sta 28,56% alennusta verottomasta hinnasta. Sciroccosta sais vaihdossa 29 800. Vakuutukset luvattiin 120â,¬ omavastuulla 245â,¬ vuosi. Huollot 2 vuotta ilman ja seuraavat -50% jos tuo omat Öljyt. Bensaakin se kuluttaa mulla varmaan huomattavasti vähemmän kuin kellään muulla.
Mut aattelin kyttäillä vielä pari vuotta jos sais pari prosenttia putoon ja vielä vuoden bensat päälle. Sillä välin voi käydä ciroccolla katsomassa josko Lidlissä ois sisäfilettä -30%.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 07.05.13 - klo:12:28
Mikälaisia allennuksia ootta saaneet tuollasiin halpoihin rapid ibiza toledo jne. ihan halvimpii versioihin. Tässä ois yks auton haku prosessi päällä, ja kun suurempaa kokemusta ei ole niin ois kiva saada vähän haarukkaa. Tuossa paikallisessa käytynä saatiin +5% ale. Vaihtoautoa ei anneta mikä helpottaa huomattavasti prosessia.

Omasta mopoauto Polosta sain alennusta muistaakseni euroissa noin 500e + talvirengas/aluvannesetti tuli 'kaupan päälle'. Rengassetin arvo ehkä tonni? Suora kauppa ilman vaihtoautoa ja meni tehdastilaukseen kun maasta ei sopivaa varustekombinaatiota löytynyt. Muutama 1.2TDI Bluemotion olisi ollut mutta itseä ei se malli kiinnostanut, joten se sai jäädä.

Golffari

LainaaJos sinulla on auto mistä autoliike pyytää esim. 29 900 niin voittotavoite kyseisellä autolla on 4570â,¬.

Minkähän takia nuo autoliikkeet ja yleensäkkin myyjät miltä alalta tahansa tuota "voittotavoitetta" tavoittelevat.
Ehkäpä autoliikkeilläkin on kuluja toimintansa pyörittämiseen.

Ja minulla ei ainakaan ollut mitään vaikeuksia kolmessa viimeisessä autokaupassa, menin liikeeseen katsottiin autoja, ja kahta jopa koeajettiin.
Sitten kysyin myyjältä että mitä se maksaa, myyjä ilmoitti hinnan, sitten paiskattiin kättä päälle.
Odottelua että autot tulivat, auton haku liikkeestä.
Siinä se, ei todellakaan ollut mitään ongelmia.

On ollut tähän mennessä niin fiksuja myyjiä, että ovat laskeneet tarjoamaansa hintaan valmiiksi alennusta.

Ja se että et tarjoa mitään vaihdossa on vaan plussaa, automyyjä saa jonkinlaisen bonuksen tästä "ketjun" katkaisemisesta.
VW....?

vincent

Lainaus käyttäjältä: Golffari - 08.05.13 - klo:05:49
...
Ja se että et tarjoa mitään vaihdossa on vaan plussaa, automyyjä saa jonkinlaisen bonuksen tästä "ketjun" katkaisemisesta.
Tämä kuulostaa erikoiselta, maallikkona luulisi asian olevan päinvastoin eli myyjällehän on tärkeää, että myytävää löytyy ja vaihdossa tulleesta autosta voidaan taas kuitata uudet voitot. Jos kaikki 'ketjut' katkaistaisiin ei autokauppiaalla pian olisi mitään muuta myytävää kuin mahdolliset uudet autot?
Eri asia voi olla jotkut jo lähes tiensä päähän saapuneet vaihdokit joita ei myyntihalliin välttämättä tahdota, mutta niistä tietysti hyvitetään sen mukaisesti ja voidaan laittaa sopivasti eteenpäin tällaisiin autoihin erikoistuneeseen liikkeeseen.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

VAG!

Lainaus käyttäjältä: vincent - 08.05.13 - klo:08:57
Tämä kuulostaa erikoiselta, maallikkona luulisi asian olevan päinvastoin eli myyjällehän on tärkeää, että myytävää löytyy ja vaihdossa tulleesta autosta voidaan taas kuitata uudet voitot. Jos kaikki 'ketjut' katkaistaisiin ei autokauppiaalla pian olisi mitään muuta myytävää kuin mahdolliset uudet autot?

Asia ei välttämättä ole näin mustavalkoinen. Autokauppiaalle saattaa olla isokin etu se, että asiakas ei tuo vaihtoautoa mukanaan, vaan autoliike itse hommaa käytetyt autonsa muita kanavia pitkin. Tässä tilanteessa autoliike voi itse valita millaisia katiskoja ottaa myyntiin ja millaisen hinnan niistä maksaa. Ja lisää autoja myyntiriviin hankitaan vain silloin, kun sellaisille on tarvetta.

poloboy

Kauppalehdessä oli hiljan juttu, jossa haastateltiin BMW Suomen maajohtajaa. Siinä hän kertoi mm., että verottomana 40.000 euroa maksavasta autosta jälleenmyyjä saa myyntiprovisiota 7% eli 2800 EUR. Mutta samaan yhteyteen hän painotti, että tämä on lähtöprovisio, joku nousee kun tietyt myyntitavoitteet saavutetaan. Minusta kuullostaa kuitenkin aika vähältä, no, jutussa painotettiinkin, että toiminta on kannattavaa vain kun volyymit ovat tarpeeksi suuret.

Minusta on mielenkiintoista lukea, mitä esim. Skriko kirjoittaa autokaupasta, koska minulla ei ole kokemusta eikä yleiskuvaa alasta, vaikka seuraankin sitä aika tarkkaan. On mielestäni aika luonnollista, että kauan varastossa seisseistä ja muutenkin vaikeasti myytävistä autoista saa enemmän alennusta. Sitten täytyy vain itse laskeskella ja miettiä, mikä vaihtoehto on kannattavin omalta kohdalta.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

vincent

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 08.05.13 - klo:09:43
Asia ei välttämättä ole näin mustavalkoinen. Autokauppiaalle saattaa olla isokin etu se, että asiakas ei tuo vaihtoautoa mukanaan, vaan autoliike itse hommaa käytetyt autonsa muita kanavia pitkin. Tässä tilanteessa autoliike voi itse valita millaisia katiskoja ottaa myyntiin ja millaisen hinnan niistä maksaa. Ja lisää autoja myyntiriviin hankitaan vain silloin, kun sellaisille on tarvetta.
Tämä selvä.
Minulla ei ole mitään tarkempaa tietoa autokaupasta ja tuo kommentti 'ketjun' katkaisijan bonuksesta kuulosti äkkipäätä yllättävältä, mutta varmaan näin on joissakin tapauksissa.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

jf

Pääkaupunkiseudulla ja maalla tässä on isot erot. Täällä ketju halutaan mahdollisimman nopeasti poikki ja sitten taas maalla auto voi kiertää merkkiliikkeessä useammankin kierroksen. Ei ne hintaerot sattumaa ole.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Vankka

Nonni nyt on usempia tarjouksia pyydelty. Hinta on samassa haarukassa ei oo sen kummemmin loikkunut. Miten muuten tuon lohkolämmittimen ja sisähaaran kanssa. Kanttaako se ottaa liikkeltä vai asennuttaa ite jälkikätöseen? Tuleeko tuosta sen kummempaa säästöä?

VW Golf Variant CL

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 08.05.13 - klo:13:36
Miten muuten tuon lohkolämmittimen ja sisähaaran kanssa. Kanttaako se ottaa liikkeltä vai asennuttaa ite jälkikätöseen? Tuleeko tuosta sen kummempaa säästöä?

Silloin kun noita vielä autooni halusin, niin otin ne samaan pakettiin uuden auton kanssa. Ainoa syy itselleni oli vaivattomuus. Ei eri käyntejä asennuksiin.

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.05.13 - klo:00:53
Huvinsa kullakin.

Ps. Luvattiin tänään muuten uudesta RCZ:sta 28,56% alennusta verottomasta hinnasta. Sciroccosta sais vaihdossa 29 800. Vakuutukset luvattiin 120â,¬ omavastuulla 245â,¬ vuosi. Huollot 2 vuotta ilman ja seuraavat -50% jos tuo omat Öljyt. Bensaakin se kuluttaa mulla varmaan huomattavasti vähemmän kuin kellään muulla.
Mut aattelin kyttäillä vielä pari vuotta jos sais pari prosenttia putoon ja vielä vuoden bensat päälle. Sillä välin voi käydä ciroccolla katsomassa josko Lidlissä ois sisäfilettä -30%.

Jos autokaupassa saa saa tuollaisen alennuksen niin tavara on sellaista epäkuranttia mallia mille ei oikein ole markkinoita ja jotka halutaan pois varastosta. Käypä kysymässä tarjousta esim. Polosta tai golfista. Jos yli 9% saat verottomasta hinnasta niin hattua nostan.

Minäkin suosin noita -30% elintarvikkeita. Jos vielä pari päivää odottaisi niin niitä saisi ilmaiseksi kaupan takana olevasta jäteastiasta. Näin tekee esim silvia  modig, se vas. liiton kansanedustaja.

Itse en ole noin pitkälle mennyt, riittää tuo -30%. Ei maistu paremmalta eikä huonommalta, mutta rahaa jää enemmän johonkin muuhun.

Subastar

Sain 8% alennusta uuden auton verottomasta hinnasta vaihtoauton kanssa. Se mistä neuvoteltiin myyjän kanssa oli välirahan suuruus ja vaihtoauton hyvitys. Kun sain vaihtoauton arvon etukäteen asettamalleni tasolle, niin olin tyytyväinen sopimukseen. Viimeiset eurot säädettiin juuri lisävarusteiden ja tarvikkeiden, esim. lohkolämmittimen ja sisähaaran kustannus puolittui, avulla.

Sopimuksessa väliraha on se mitä sovittiin, vaihtoauton arvo on sitten tiputettu tasolle, jotta auto saadaan myytyä eteenpäin. Ja vaihtoauto arvon erotus tulee alennuksena uuden auton verottomasta hinnasta.

En ikinä pystyisi ostamaan autoa tyytymällä yhteen / ensimmäiseen tarjoukseen. Kyllähän siihen voidaan laskea jokin alennus, mutta ei se ikinä ole lopullinen hinta. Nytkin on pientä morkkista, olisiko pitänyt vielä vääntää lisää myyjän kanssa.

Uskon, että saamani alennuksen jälkeen kaupan kate on edelleen suunnillee skrikon mainitsema 20 %. Ja kun vanhan auton myydessään liike saa 20 % katetta. Pyyntihinta asetetaan sen verran ylemmäs, että tuo kate toteutuu. Parissa muussa liikkeessä myyjät kertoivat, että vanhan auton toteutuva myyntihinta on juurikin se, jonka olin asettanut tavoitteeksi vaihtoauto arvoksi.

Ilman vaihtoautoa alennus olisi varmaan ollut suurempi, mutta ei vaihdokkia vältelty, pikemminkin useammasta liikkeestä sain kuulla, että 1.6 bensakoneelle on kysyntää. Ja alle 100 tkm ajettuna auto on erittäin helppo myydä eteenpäin.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

skriko

Lainaus käyttäjältä: vincent - 08.05.13 - klo:08:57
Eri asia voi olla jotkut jo lähes tiensä päähän saapuneet vaihdokit joita ei myyntihalliin välttämättä tahdota, mutta niistä tietysti hyvitetään sen mukaisesti ja voidaan laittaa sopivasti eteenpäin tällaisiin autoihin erikoistuneeseen liikkeeseen.

Vaikka itse itseäsi maallikoksi nimität, niin asiaa kirjoitat. Ensinnäkin automyyjälle ei ole mitään etua "ketjun" katkeamisesta. Päinvastoin. Myyntiprovison saa jokaisesta kaupasta. Jos uuden auton myyjä myy auton ilman vaihtoa tai ottaa auton vaihdossa niin hän saa euromääräisesti aivan saman provikan ja välittömästi. Ihan sama on vaihtoautomyyjällä, provikka lasketaan myytävän auton nettohinnasta ja sillä ei ole mitään väliä tuli vaihtoauto tai ei. Olisihan kohtuutonta jos myyjä joutusi odottelemaan provikoitaan niin kauan että ketju on katki. Siihen menee useasti vuosiakin. Olet aivan oikeassa siitä, että parempi on liikkeelle ja myyjälle ottaa vaihtoauto niin on uutta myytävää. Jokaisen auton vaihdossa tulee aina auto jolla pyritään saamaan uusi kate.
Niinkuin kirjoitit, jos auton vaihdossa tarjotaan jotain huonoa myytävää, niin silloin se pyritään ottamaan niin halvalla sisään, että varmasti menee kaupaksi. Jos kyseistä yksilöä ei saa niin halvalla ja omistaja kuvittelee saavansa jostain hienosta luksusautosta maltaita ( joka kuitenkaan ei ole ns. myyntivaltti ) niin kauppa jää silloin vain yksinkertaisesti tekemättä.

tapanixxx

Mulla oli nuoruudessa mielenkiitoinen kokemus autokaupoista.

Eli lyhyesti, olin käynyt koeajamassa yhtä autoa ja saanut myyjältä suullisesti hinnan vaihturini arvosta.

Jätin asian vähäksi aikaa hautumaan ja palasin liikkeeseen uudestaan. Tällä kertaa siellä oli toinen myyjä. Otin auton uudestaan koeajoon ja kun palasin niin ruvettiin hieromaan kauppoja.

Siinä kun istuimme ja teimme papereita tämä alkuperäinen myyjä tuli toimistolle ja hämmästeli kun teimme kauppoja.

Myyjät kävi jossakin tekemässä pienen neuvottelun ja palattua takaisin tuntui että naama oli niin hapankaalilla kuin vain voi olla. Ajattelin jo että perutaanko kaupat mutta tein ne kuitenkin.

Jälkikäteen ymmärsin että myyjältä taisi provikat puolittua sen alkuperäisen myyjän kanssa. Oppia ikä kaikki.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 08.05.13 - klo:13:36
Nonni nyt on usempia tarjouksia pyydelty. Hinta on samassa haarukassa ei oo sen kummemmin loikkunut. Miten muuten tuon lohkolämmittimen ja sisähaaran kanssa. Kanttaako se ottaa liikkeltä vai asennuttaa ite jälkikätöseen? Tuleeko tuosta sen kummempaa säästöä?

Nyt kun olet saanut selville kaikkien kauppahinnat, niin tee tarjous siihen liikkeeseen mikä pyysi halvimman hinnan. Sanot vain että maksat esim. 500â,¬ vähemmän mitä heidän tiukka hintansa oli. Jos joku pitää tiukkana esim. 19 000 niin sanot että olet valmis tekemään kaupan 18 500. Jos ei tee niin sanot saman jutun toiseen liikkeeseen.

skriko

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 08.05.13 - klo:09:46
että tämä on lähtöprovisio, joku nousee kun tietyt myyntitavoitteet saavutetaan.  On mielestäni aika luonnollista, että kauan varastossa seisseistä ja muutenkin vaikeasti myytävistä autoista saa enemmän alennusta. Sitten täytyy vain itse laskeskella ja miettiä, mikä vaihtoehto on kannattavin omalta kohdalta.

Juuri näin. Autoliike saa halvemmalla maahantuojalta uudet autot jos myy enemmän. Kiintiöt ovat kappalekohtaisia. Joskus kenelle tahansa voi käydä tuuri, kun osuu autokaupoille ja pääsee ostamaan viimeisiä autoja tavoitteesta. Joskus saa vaikka ihan perusgolfin -15%.
Minulla oli yksi tuttu suuren autoliikkeen toimitusjohtajana. Olin kiinnostunut uudesta BMW:sta. Sovittiin että kaveri soittaa minulle sitten kun kiintiöt ovat liipasimella. Se liike saa taas paljon suuremmat alennukset seuraavalle kiintiökaudelle jos tekee hyvän tuloksen. Ostin häneltä 2003 uuden 318ti compacktin ja 2004  Bmw 318 Coupen. Ajoin coupella viikonlopun ja myin Rinta-joupille. Hyvät ajopalkkiot sain ja jouppi myi sen paljon halvemmalla asiakkaalle kuin kukaan muu olisi pystynyt.

Markku J

Noinhan kunnianhimoinen ostaja toki toimii. Minä olen töissä tehnyt ostohommia pitkään, ja sieltä oppineena omissa autokaupoissa olen laittanut ison arvon myös pitkäjänteisemmälle asiakassuhteelle. Siitä on selkeästi ollut hyötyä monessa pienessä asiassa kaupan jälkeen kuten sijaisautoissa, tarvikkeiden ostoissa ja seuraavissa autokaupoissa. Minulla on nyt mielessäni luottomyyjät Volkkarille, Bemarille ja Audille. Muilta tuskin ostaisin ko. merkkejä. Uskon, että saan heiltä hinnan, joka ei merkittävästi poikkea huutokauppahinnasta. Katteet kun ovat niin vaatimattomat.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.05.13 - klo:20:36
Katteet kun ovat niin vaatimattomat.

Näin on. Jos auto ei ole seissyt varastossa eikä ole autoja joiden myymisestä pääsisi seuraavalle kiintiöportaalle, niin vaikeata on ykkösellä alkavia % saada alea netosta.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.05.13 - klo:20:18
Nyt kun olet saanut selville kaikkien kauppahinnat, niin tee tarjous siihen liikkeeseen mikä pyysi halvimman hinnan. Sanot vain että maksat esim. 500â,¬ vähemmän mitä heidän tiukka hintansa oli. Jos joku pitää tiukkana esim. 19 000 niin sanot että olet valmis tekemään kaupan 18 500. Jos ei tee niin sanot saman jutun toiseen liikkeeseen.

Kiitoksia avusta ja vinkeistä skriko ja muut.

Me saatiin jo kaupat tehty. Ite sovelsin sillain, että leikkasin halvimmasta tarjouksesta hieman pois ja tein vastatarjouksen paikalliseen liikeeseen, joka meni muutaman kympin sisään läpi. Laskettiin, että 100-200e hinnan alennus menee +-0 kun auto pitää hakea tai jos ongelmia tulee ja myyjäliiken on kauempana. Joka tapauksessa ihan tyytyväisiä ollaan hintaa mihin auto saatiin.

VW Golf Variant CL

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.05.13 - klo:20:36
Noinhan kunnianhimoinen ostaja toki toimii. Minä olen töissä tehnyt ostohommia pitkään, ja sieltä oppineena omissa autokaupoissa olen laittanut ison arvon myös pitkäjänteisemmälle asiakassuhteelle. Siitä on selkeästi ollut hyötyä monessa pienessä asiassa kaupan jälkeen kuten sijaisautoissa, tarvikkeiden ostoissa ja seuraavissa autokaupoissa. Minulla on nyt mielessäni luottomyyjät Volkkarille, Bemarille ja Audille. Muilta tuskin ostaisin ko. merkkejä. Uskon, että saan heiltä hinnan, joka ei merkittävästi poikkea huutokauppahinnasta. Katteet kun ovat niin vaatimattomat.

Yksittäisen myyjän kanta-asiakkaana oleminen on taatusti kannattavaa, mutta kantaako tuo ketju pk-seudun suurissa lasipalatseissa sinne huollon tiskille asti tai peräti vaihtoautopäällikön tuomioon? Ã,,kkiseltään voisi epäillä, että ei kanna. Vai olenko väärässä? Onko autoliikkeillä jokin tietokanta, josta huoltotiskinkin jampat ensimmäisenä tsekkaavat asiakkaan taustat? Tampereellahan Kivitilan perinteinen Ford-liike tuli tunnetuksi siitä M-luokituksesta..

Maalla asia on tietysti eri asia, varsinkin jos on päässyt itsensä kauppiaan luottoasiakkaaksi. Silloin kanta-asiakkuus läpäisee varmasti koko asiointiketjun.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy