Uuden auton osto

Aloittaja stani, 12.04.13 - klo:18:46

« edellinen - seuraava »

JJ10

Lainaus käyttäjältä: skriko - 24.04.13 - klo:15:21
. Eli jos siis pyynti olisi ollut 10 000 niin tarjositko 8 500 ja sanoivat sinulle että viimeinen tiukka hinta on 9 800 joten ale 2%?? Jos näin on, niin minä lähden ostamaan sinulle sen mopon -12% ja laitetaan lisäale puoliksi.

Hyvä tarjous, ilmeisesti myös kokemusta aiheesta, itse olen todella huono ja laiska tinkimään.

Meni vaan XX:n kaupat nyt illalla puihin,  oli tarkoitus myydä se tänään ja ostaa viikonlopuksi jo uusi peli alle.

skriko

Lainaus käyttäjältä: JJ10 - 25.04.13 - klo:22:44
Hyvä tarjous, ilmeisesti myös kokemusta aiheesta, itse olen todella huono ja laiska tinkimään.

Pikkuisen on kokemusta. Joo, ei sitä kannata mitään tarjouksia tehdä maksaa vaan mitä myyjä pyytää. Se on muuten aika väsyttävää hommaa sanoa että maksan ton ja ton, vähemmän kuluu energiaa kun ei tingi.
Paljon helpommalla pääsee kun maksaa sen 2000 reilusti tinkimätä ja herää sitten aamulla parina viikkona töihin ja tienaa sen rahan.

skriko

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 01.05.13 - klo:11:32
RCZ on kesällä vaihtoon mennessään kolme vuotta vanha ja 60 tkm ajettu. Hyvityshinta vaihdossa on n. 70% auton ostohinnasta uutena joten ei tuo nyt mielestäni niin huonosti ole. Paljon huonompia hyvityksiä on tuosta Ibizasta saatu samalla tavalla vertaillen. Omistamani kaksi Seattia ovat viettäneet pajalla yhteensä yli 3 x enemmän päiviä (yli 10 päivää!) kuin aiemmin olleet 4 Rellua ja nykyinen Pösö yhteensä.

Minulle luvattiin Sciroccosta uuden RCZ:n vaihdossa 105% auton ostohinnasta uutena 3,5 vuotta sitten. Tosin mittarissa 25 000 km.
Ei auton arvonalenemaa voi mitata vaihtohyvityksenä. Jos vähänkin järkevästi uuden auton ostaa tai vaihtelee niin ainahan esim. VW:stä saa taas johonkin epäkuranttiin ja myymättömään autoon vaihdossa enemmmän mitä on maksanut.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: skriko - 01.05.13 - klo:17:39
Minulle luvattiin Sciroccosta uuden RCZ:n vaihdossa 105% auton ostohinnasta uutena 3,5 vuotta sitten. Tosin mittarissa 25 000 km.
Ei auton arvonalenemaa voi mitata vaihtohyvityksenä. Jos vähänkin järkevästi uuden auton ostaa tai vaihtelee niin ainahan esim. VW:stä saa taas johonkin epäkuranttiin ja myymättömään autoon vaihdossa enemmmän mitä on maksanut.
Tämä nauha ei ilmeisesti kulu loppuun koskaan?

Kesällä ensimmäisen kerran saataville tuleva 184 hv TDI Leon FR ei varmaan ole niin epäkurantti ja myymätön auto, että autokauppias hyvittäisi RCZ:sta poikkeuksellisen paljon ja tuo hyvitys ei kelpaisi mittariksi auton arvon alenemasta. Etenkin kun tässä tapauksessa vaihdetaan vielä reilusti halvempaan, jos vertaillaan autojen hintoja uutena.

Vie tuo Sciroccosi vaikka Kamuxille tai Rinta-Joupille ja kysy suoraa ostohintaa. Saat olla ikionnellinen jos pääset kakkosella alkavalle luvulle. Se mitä satunnainen kylähullu tarjoaa kaljapäissään autostasi Kuopion torilla on paskapuhetta niin kauan kunnes raha vaihtaa omistajaa.

Korvaton

skriko

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 01.05.13 - klo:18:19

Vie tuo Sciroccosi vaikka Kamuxille tai Rinta-Joupille ja kysy suoraa ostohintaa. Saat olla ikionnellinen jos pääset kakkosella alkavalle luvulle. Se mitä satunnainen kylähullu tarjoaa kaljapäissään autostasi Kuopion torilla on paskapuhetta niin kauan kunnes raha vaihtaa omistajaa.

Enköhän muutama sata autoa ostaneena, myyneenä ja autokaupalla omaisuuteni tienanneena tiedä kuinka autoja ostetaan, myydään ja millä hinnalla. Tiedän kyllä kysymättäkin mitä Rinta-Jouppi maksaa autostani, 21 600. Ei onneksi tarvitse myydä sitä sinne, kun myyn sen entisen yhtiökumppanini liikkeestä ilman käsirahaa viiden vuoden maksuajalla. Ne on vähän eri hintoja silloin kun ilman käsirahaa myydään.
Ei ole tarve myydä nyt kun on tarjolla vain RCZ:n ja CRZ:n paskoja -28%.

Yritähän myydä tuo Leon uutena ja rekisteröimättömänä ja vähennä kauppasummasta välirahasi RCZ:sta. Se mitä satunnainen hullu autonostaja maksaa uudesta Leonista ei ole auton arvonaleneman mittari, vaan se kun myyt uuden Leonisi ja raha vaihtaa omistajaa.

V-O

Lainaus käyttäjältä: skriko - 01.05.13 - klo:23:46
Se mitä autonostaja maksaa uudesta Leonista ei ole auton arvonaleneman mittari, vaan se kun myyt uuden Leonisi ja raha vaihtaa omistajaa.
Tätä ei varmaan ollut tarkoitettukaan ymmärrettäväksi...?

M1kke

Lainaus käyttäjältä: skriko - 01.05.13 - klo:23:46
Ei onneksi tarvitse myydä sitä sinne, kun myyn sen entisen yhtiökumppanini liikkeestä ilman käsirahaa viiden vuoden maksuajalla. Ne on vähän eri hintoja silloin kun ilman käsirahaa myydään.
Ei ole tarve myydä nyt kun on tarjolla vain RCZ:n ja CRZ:n paskoja -28%.

Myyt siis autosi jobbari-Jalmarin pihatarhasta luottokelvottomalle ja rahattomalle asiakkaalle ylihintaan ilman käsirahaa, ensin kolme vuotta sopivaa ostajaa odotettuasi ja pidät tätä hyvänä esimerkkinä auton arvon alenemasta.  ;D

Eikös tätä tuubaa ole jauhettu jo kohta kolme vuotta kun olet haaveillut autosi vaihdosta johonkin toiseen? Vuosi vuodelta vaan tarjoukset (tai ainakin puheet) paranee, mutta auto vaan ei vaihdu.. mikähän siinä on?

No toiset haaveilee ja toiset toteuttaa..

Tuolla on muuten lisää asiantuntijoita jotka ostavat aina parhaat autot halvalla ja myyvät kalliilla, ovat jostain syystä aina oikeassakin. Sinne vaan sekaan.

http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4255

skriko

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 02.05.13 - klo:08:24
Myyt siis autosi jobbari-Jalmarin pihatarhasta luottokelvottomalle ja rahattomalle asiakkaalle ylihintaan ilman käsirahaa, ensin kolme vuotta sopivaa ostajaa odotettuasi ja pidät tätä hyvänä esimerkkinä auton arvon alenemasta.  ;D

Eikös tätä tuubaa ole jauhettu jo kohta kolme vuotta kun olet haaveillut autosi vaihdosta johonkin toiseen? Vuosi vuodelta vaan tarjoukset (tai ainakin puheet) paranee, mutta auto vaan ei vaihdu.. mikähän siinä on?

No toiset haaveilee ja toiset toteuttaa..

Tuolla on muuten lisää asiantuntijoita jotka ostavat aina parhaat autot halvalla ja myyvät kalliilla, ovat jostain syystä aina oikeassakin. Sinne vaan sekaan.

http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4255

Entisellä yhtiökumppanillani on Helsingissä autoliike jossa on 80 autoa ja kymmenkunta moottoripyörää myytävänä. Hänellä on kyllä ihan hieno lasipalatsi ja rahoitukset kaikista suurimmistä rahoitusyhtiöistä. Oletko itse luottotietosi menettänyt ja ostelet epäkurantit ranskikset ja espanjalaiset jobbari-Jalmarin pihatarhasta ylihintaan ilman käsirahaa. Jaa no kait se entinen autosi on ehkä sen verran lyhentynyt että hyvitys voi olla juuri käsirahan verran enemmän kuin autosi todellinen arvo. Autojen todellisista hinnoistahan sinä et autokaupasta ymmärtämättömänä ja sillä koskaan tienanneena tiedä mitään.
Oletan näin kun et edes sitä ymmärrä, että jos autoliike myy osamaksulla vaikkakin ilman käsirahaa, niin yksikään rahoitusyhtiö ei kauppaa rahoita jos luottotiedot eivät ole kunnossa.
Mitä omiin autonvaihtoini tulee, niin voin vaikka tänään mennä ostamaan ihan minkä hintaisen auton tahansa. Tosin käteistä minulla ei ole siihen 200 000â,¬ autoon, vaan minun täytyy painaa nappia ja myydä vaikka muutama Koneen osake salkustani.
Mutta itseni koko ikäni autokaupalla ja sen jälkeen porssiosakekaupalla elätteneenä jo heti ostettuani uuden autoon alan kyttäämään seuraavaa. Heti kun löydän auton jonka haluan ja vähintään 25% alennuksella teen kaupan. Ihan sama meni siinä sitten päivä tai kymmenen vuotta. Viimeksi pidin Celicaa 6 vuotta ja ostin "haaveilemani" vihreän Roccon 25 700. Tosin oli huono kauppa, kun nyt jo Rinta-Jouppi tarjoaa 4 100 tappiota ja auto ollut mulla vasta 2,5 vuotta. Tosin sinä et selviä koskaan tuollaisella tappiolla vaikka myisit autosi heti liikkeestä ulosajettuasi.

M1kke

Valitettavasti tuon yllä olevan legendan heittäminen ei vaikuta mielikuvaani sinusta mitenkään. Toiminee paremmin tuolla aiemmin linkkaamallani foorumilla.

En mittaa ihmistä varallisuuden perusteella ja sen vuoksi jaksan ihmetellä tarvettasi kommentoida negatiiviseen sävyyn muiden valintoja ja pistää paremmaksi kaikessa, oli kyse sitten saaduista alennuksista, vaihtohyvityksistä, vakuutusten ja huoltojen hinnoista tai vaikka taloudellisesti ajamisesta. Jos on paha olo niin mene hyvä mies lääkäriin.
Tarvitseeko sitä omien lisäksi murehtia myös muun maailman rahoja?

Käsittääkseni et ole enää nuorimmasta päästä kansaa joten en myöskään ymmärrä kenelle niitä "osakkeita" panttaat. Jos myynnissä on auto jonka haluat ja sinulla on siihen varaa niin kokeile välillä elää hieman. En oikein käsitä yhtälöä, että on varaa ostaa 200kâ,¬ auto ja kuitenkin vaikkapa se Toyota GT86 jäi kauppaan mm. liian suureksi nousevan kuukausierän vuoksi. Mitä varallisuutta on varallisuus jota ei voi tarvittaessa realisoida? Tai mitä iloa tuollaisesta varallisuudesta on?

Offtopikissa ollaan hyvää rataa, mutta onneksi ketjua ei lue kuin muutaman pöljä patonkiin sortunut.  :)

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 02.05.13 - klo:18:21
Ja sitten aiheeseen.

+ 1

Karvis ehti ensin, mutta jatkan banniuhasta huolimatta  ::)  OT: löytyykös foorumilta se "nyrkkeilykehä", missä voi päästellä höyryjä jäsentenvälisesti..?  :-X  :)

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 02.05.13 - klo:18:17Offtopikissa ollaan hyvää rataa, mutta onneksi ketjua ei lue kuin muutaman pöljä patonkiin sortunut.  :)

:P  ;D
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

skriko

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 02.05.13 - klo:18:17

pistää paremmaksi kaikessa, oli kyse sitten saaduista alennuksista, vaihtohyvityksistä, vakuutusten ja huoltojen hinnoista tai vaikka taloudellisesti ajamisesta.

Käsittääkseni et ole enää nuorimmasta päästä kansaa joten en myöskään ymmärrä kenelle niitä "osakkeita" panttaat. Jos myynnissä on auto jonka haluat ja sinulla on siihen varaa niin kokeile välillä elää hieman. En oikein käsitä yhtälöä, että on varaa ostaa 200kâ,¬ auto ja kuitenkin vaikkapa se Toyota GT86 jäi kauppaan mm. liian suureksi nousevan kuukausierän vuoksi. Mitä varallisuutta on varallisuus jota ei voi tarvittaessa realisoida? Tai mitä iloa tuollaisesta varallisuudesta on?

Onko sitten parempi että en kirjoita alennuksista, vaihtohyvityksistä, vakuutuksista, huolloista tai taloudellisesta ajamisesta. Eikö täällä palstalla saa niistä juuri vapaasti keskustella. Minkä minä sille voin, että autoni vie niin vähän polttoainetta. En voi sillekään mitään että saan autoista kovat alennukset ja hyvityshinnat. Ehkäpä se perustuu siihen, että olen tehnyt ammatikseni autokauppaa ja osaan sen homman. Eihän se voi olla mitenkään mahdollista, että ostaisin autoni ja myisin samalla alella kuin ne jotka ovat aikanaan sen rahan minulle tuoneet ja mahdolistaneet sen että olen ostanut autokauppavoitoilla tienatuila rahoilla kaiken omaisuuteni. Niinhän rakennusmieskin ostaa talonsa niillä rahoilla, mitä hän työllään tienaa. Vakuutukset ja huollot taas on ihan kiinni sitä miten kilpailuttaa ja asiansa esittää, toiset vaan saa kaiken halvemmalla kuin toiset. Eihän se minun vikani ole jos joku maksaa jostakin 100â,¬ ja minä 50â,¬. Kun se toinenkin saisi saman asian sillä viidelläkympillä, mutta kun ei saa suutaan auki vaan maksaa kiltisti kuin lammas mitä joku kehtaa pyytää.
Kyllä tässä elinodotus on vielä keskimääräisesti laskettuna 35-vuotta ei sitä vielä valtiolle omaisuutta olla jättämässä. Kyllä pörssiosakkeet voi tarvittaessa realisoida, mutta milläs sitten eletään kun pörssikauppaa ei voi tehdä ilman osakkeita ja rahaa ei tule ilman pörssikauppaa.
Jos sen GT-86 haluaisin niin kyllä sen ostaisin. Sciroccon halusin ja myös ostin. Voihan olla että seuraava on uusikorinen Rocco sen aika näyttää.

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: skriko - 03.05.13 - klo:01:25
Onko sitten parempi että en kirjoita alennuksista, vaihtohyvityksistä, vakuutuksista, huolloista tai taloudellisesta ajamisesta. Eikö täällä palstalla saa niistä juuri vapaasti keskustella. Minkä minä sille voin, että autoni vie niin vähän polttoainetta. En voi sillekään mitään että saan autoista kovat alennukset ja hyvityshinnat. Ehkäpä se perustuu siihen, että olen tehnyt ammatikseni autokauppaa ja osaan sen homman. Eihän se voi olla mitenkään mahdollista, että ostaisin autoni ja myisin samalla alella kuin ne jotka ovat aikanaan sen rahan minulle tuoneet ja mahdolistaneet sen että olen ostanut autokauppavoitoilla tienatuila rahoilla kaiken omaisuuteni. Niinhän rakennusmieskin ostaa talonsa niillä rahoilla, mitä hän työllään tienaa. Vakuutukset ja huollot taas on ihan kiinni sitä miten kilpailuttaa ja asiansa esittää, toiset vaan saa kaiken halvemmalla kuin toiset. Eihän se minun vikani ole jos joku maksaa jostakin 100â,¬ ja minä 50â,¬. Kun se toinenkin saisi saman asian sillä viidelläkympillä, mutta kun ei saa suutaan auki vaan maksaa kiltisti kuin lammas mitä joku kehtaa pyytää.
Kyllä tässä elinodotus on vielä keskimääräisesti laskettuna 35-vuotta ei sitä vielä valtiolle omaisuutta olla jättämässä. Kyllä pörssiosakkeet voi tarvittaessa realisoida, mutta milläs sitten eletään kun pörssikauppaa ei voi tehdä ilman osakkeita ja rahaa ei tule ilman pörssikauppaa.
Jos sen GT-86 haluaisin niin kyllä sen ostaisin. Sciroccon halusin ja myös ostin. Voihan olla että seuraava on uusikorinen Rocco sen aika näyttää.
Hieno tarina mutta miten tämä liittyy pösöön? Nyt karkaa aika pahasti OT:ksi! Eiköhän joku Pekka Saurin auttavapuhelin auta jos tekee mieli tunteitaan purkaa. Hyvä tarina en sitä kiellä mutta väärässä paikassa.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: skriko - 03.05.13 - klo:01:25

Pakko palata tähän mutta miten se tekee kovan kauppamiehen, että kyttää vaikkapa liikkeissä / maahantuojan varastossa seisovia autoja. Sitten kun ne ei ajan kanssa kenellekään kelpaa myydään se isolla alennusprosentilla, jolloin käsittääkseni esim. sinä tulet kuviohin. Kuten itse muistaakseni joskus mainitsit, että kaikki saavat samat alennukset ( kunhan jaksaa kytätä näitä edellä olevia autoja ).

Sitten alkaa kauppamiehen mallia, kun saat auton tehtaalta haluamallasi varusteilla puhumillasi alennusprosenteilla.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

skriko

p

edit: poistettu 6 kpl samanlaisia viestejä aiheettomina. - Markku J

Korvaton

Jos tällästä offtopikkia tulis volvo tai vw puolelle niin ois siivottu aikoja sitten. Eiköhän modet vois alkaa siivoomaan tätäkin???

Vaginisti

P, p ja vielä kerran p. On tämä autokauppa oma tieteenlajinsa. Itse tutkin kiinnostavan automallin perinpohjaisesti, marssin kauppaan, koeajan, sovitaan raha-asiat ja se on siinä. Ehkä olen idiootti ja menetän rahaa mutta onpahan enemmän aikaa tehdä jotain ihan muuta kuin pohtia alennusprosentteja sadasosan tarkkuudella vuositolkulla.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 03.05.13 - klo:17:34
P, p ja vielä kerran p. On tämä autokauppa oma tieteenlajinsa. Itse tutkin kiinnostavan automallin perinpohjaisesti, marssin kauppaan, koeajan, sovitaan raha-asiat ja se on siinä. Ehkä olen idiootti ja menetän rahaa mutta onpahan enemmän aikaa tehdä jotain ihan muuta kuin pohtia alennusprosentteja sadasosan tarkkuudella vuositolkulla.

Olet sinä aika sälli. Ymmärsit pointin. Nyt kun menet sinne liikkeeseen ja ostat kiinnostavan automallin etkä pohdi alennus% niin sinulla on aikaa käydä töissä ja tienata se raha minkä se toinen säästää pohtimalla. Kuten täällä moneen otteeseen on sanottu kukin tyylillään. Toinen maksaa autosta pohtimatta ja saa rahat työssäkäynnillä. Toinen saa sen rahan pohtimalla. Mistä kukin tykkää.

Ps. Luulin että vihreä on vain autoni.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: skriko - 03.05.13 - klo:19:08
Olet sinä aika sälli. Ymmärsit pointin. Nyt kun menet sinne liikkeeseen ja ostat kiinnostavan automallin etkä pohdi alennus% niin sinulla on aikaa käydä töissä ja tienata se raha minkä se toinen säästää pohtimalla. Kuten täällä moneen otteeseen on sanottu kukin tyylillään. Toinen maksaa autosta pohtimatta ja saa rahat työssäkäynnillä. Toinen saa sen rahan pohtimalla. Mistä kukin tykkää.

Ps. Luulin että vihreä on vain autoni.

Pointti on kyllä se, että en jaksa esim. tuhannen euron takia tehdä auton ostamisesta jotain spektaakkelia. Ja sitä ylimääräistä aikaa voi käyttää muuhunkin kuin töissä käymiseen, koska raha ei ole kaikki kaikessa. Ps. olen vihreä besserwisseröinnissä ja ylpeä siitä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 03.05.13 - klo:20:02
Pointti on kyllä se, että en jaksa esim. tuhannen euron takia tehdä auton ostamisesta jotain spektaakkelia. Ja sitä ylimääräistä aikaa voi käyttää muuhunkin kuin töissä käymiseen, koska raha ei ole kaikki kaikessa. Ps. olen vihreä besserwisseröinnissä ja ylpeä siitä.

No siinä olet oikeassa ei kait kukaan tuhannella eurolla nosta edes kynää lattialta. Pakkohan ihmisten on työssä käydä, muuten ei saa laskujaan maksettua, ellei ole saanut ilmaista elatusta. Mutta kun aikansa hyviä kauppoja tekee, ei niitä tarvitse enää tehdä, eli ei tarvitse tehdä töitä. Katsos kun se kaupankäynti ja ne tonnit jokaisesta kaupasta on jonkun työ.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 03.05.13 - klo:17:34

Luehan mitä kirjoitit palstalle Vs. keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta 21.1.2013 klo 19,25.
Urlaubhan sen tietää " ei muuta kysyttävää".

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 03.05.13 - klo:11:32
Pakko palata tähän mutta miten se tekee kovan kauppamiehen, että kyttää vaikkapa liikkeissä / maahantuojan varastossa seisovia autoja. Sitten kun ne ei ajan kanssa kenellekään kelpaa myydään se isolla alennusprosentilla, jolloin käsittääkseni esim. sinä tulet kuviohin. Kuten itse muistaakseni joskus mainitsit, että kaikki saavat samat alennukset ( kunhan jaksaa kytätä näitä edellä olevia autoja ).

Sitten alkaa kauppamiehen mallia, kun saat auton tehtaalta haluamallasi varusteilla puhumillasi alennusprosenteilla.

Tässä ollaan asian ytimessä. Ihan turha mainostaa polleana saamiaan alennuksia jos joutuu ostamaan autonsa sen mukaan mitä sattuu olemaan alennuksessa ja mahdollisesti jättämään kiinnostavan mallin väliin jos autoa ei koskaan 25% alennuksella saa. Yhtä hienoa kuin kertoa syövänsä sisäfilettä silloin kun sen kerran viidessä vuodessa löytää Siwan eläkeläiskorista -30% lapulla. Siinä on välissä ne 1824 päivää kun joutuu kaivamaan sitä kasaa ja tyytymään eineksiin.
Taloudellista? Varmasti.
Nautinnollista tai aihetta kerskumiseen?  ::)

Aivan yhtä älytöntä yrittää paukutella virtuaalihenkseleitä sillä, että voi muka ostaa 200kâ,¬ auton milloin tahansa kun samassa lauseessa myöntää ettei näin voi tehdä.
Tälläkin foorumilla on luultavasti useampi sata henkilöä jotka voisivat ostaa minkä tahansa auton jos myisivät osakkeensa, talonsa tai yrityksensä. Jos sen jälkeen tulot loppuvat siihen tai joutuu asumaan autossaan niin voi miettiä, että oliko siihen oikeasti varaa.

Vaarivanhus

Aika harvoin taitaa uuden auton osto olla taloudellisesti ajatellen järkevää? Puhumattakaan siitä, että siihen laittaisi satoja tuhansia euroja.
Sama juttu viinan ja tupakan ja pajatson kanssakin, huvin vuoksi niihinkin harrastuksiin rahaa syydetään. Pahimmoilleen jopa velaksi.

Yhteiskunnan rattaat pyörii tahmeasti, mikäli työn vastineeksi rahalle syntynyttä arvoa ei panna liikkeelle sijoittamalla sitä tavaraan tai palveluihin. Rahan siirtely taskusta toiseen pelkällä pelailulla ei rattaita pyöritä.
Joutilas 76v

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: skriko - 04.05.13 - klo:02:15
Luehan mitä kirjoitit palstalle Vs. keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta 21.1.2013 klo 19,25.

On sinulla huvit kahden aikaan yöllä. Ei siihen kellonaikaan taida suomen kielen ymmärryskään olla kohdallaan. Ko. kirjoitus oli pohdiskelua eri vaihtoehdoista auton ostossa, henk. koht. pidän sitä mahdollisuutta todella pienenä, että löytäisin juuri sopivan kombinaation jo maassa olevista autoista. Aina puuttuu jokin varuste tai väri ei miellytä. Tästä syystä en todellakaan jaksa käyttää elämääni johonkin alennusprosenttien jahtaamiseen.

Jospa sovitaan niin, että skriko on maailman menestynein kauppamies, aina oikeassa ja me muut noviiseja.  ;)

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 04.05.13 - klo:08:08
Jospa sovitaan niin, että skriko on maailman menestynein kauppamies, aina oikeassa ja me muut noviiseja.  ;)

Muttan onhan hän sentään käynyt lukionkin, joten voi omaksua uutta tietoa nopeammin ;)

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 04.05.13 - klo:08:08
On sinulla huvit kahden aikaan yöllä. Ei siihen kellonaikaan taida suomen kielen ymmärryskään olla kohdallaan. Ko. kirjoitus oli pohdiskelua eri vaihtoehdoista auton ostossa, henk. koht. pidän sitä mahdollisuutta todella pienenä, että löytäisin juuri sopivan kombinaation jo maassa olevista autoista. Aina puuttuu jokin varuste tai väri ei miellytä. Tästä syystä en todellakaan jaksa käyttää elämääni johonkin alennusprosenttien jahtaamiseen.

No kyllähän tämän nyt on tiennyt meistä foorumia seuranneista jokainen jo pidemmän aikaa ;). Me muut esitämme täällä vain tyhjänpäiväisiä mielipiteitämme ja saamme kuulla kunniamme huonoista sijoituksista ja autokaupoista. Heti kun joku luulee tehneensä hyvät kaupat näpäyttää suurmestari nettobruttovaihtohyvitys lauseella, jonka edes jonkinlaisen sisäistämisen eteen pitää uhrata useampikin sisäänlukukerta, vaikka kouluja olisi käynyt hieman pidempääkin  :P. Silti ainut minkä siitä irti saa on se, että teitpäs sinä paska kaupat.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 04.05.13 - klo:08:24
Muttan onhan hän sentään käynyt lukionkin, joten voi omaksua uutta tietoa nopeammin ;)
Juu, meiltä lakittomilta ei tuollainen onnistuisikaan ;)
Joutilas 76v

skriko

Nämä teidän hiekkalaatikkoleikkinne todistaa sen täydellisesti kuinka kateellisia olette. Jos kerran kirjoitan valetta ja tyhjänpäiväisyyttä, miksi otatte kauhean stressin kirjoituksistani ja viitsitte niihin jatkuvasti ottaa oikein porukalla kantaa. Eikö olisi parempi ajatella vain, että voi tuotakin lukion käynyttä raukkaa joka luulee tietävänsä kaiken ja olevansa kaikessa parempi kuin muut, ja jättää kirjoitukseni omaan arvoonsa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 04.05.13 - klo:03:09

Tälläkin foorumilla on luultavasti useampi sata henkilöä jotka voisivat ostaa minkä tahansa auton jos myisivät osakkeensa, talonsa tai yrityksensä. Jos sen jälkeen tulot loppuvat siihen tai joutuu asumaan autossaan niin voi miettiä, että oliko siihen oikeasti varaa.

Tuskinpä he tekevät työkseen pörssikauppaa. Hyvähän esim. lääkärin on myydä osakkeensa ja ostaa auto kun seuraavassa kuussa tulee 10 000 tilille palkkana. Jos pörssikauppias myy osakkeensa niin rahaa ei tule mistään. Jos myy 20% niin tulot pienenevät 20%. Osingoilla on hyvä maksaa osarit. Ja kas kun osari loppuu on maksettu auto ja osakkeet jäljellä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 04.05.13 - klo:03:09

Tässä ollaan asian ytimessä. Ihan turha mainostaa polleana saamiaan alennuksia jos joutuu ostamaan autonsa sen mukaan mitä sattuu olemaan alennuksessa ja mahdollisesti jättämään kiinnostavan mallin väliin jos autoa ei koskaan 25% alennuksella saa. Yhtä hienoa kuin kertoa syövänsä sisäfilettä silloin kun sen kerran viidessä vuodessa löytää Siwan eläkeläiskorista -30% lapulla. Siinä on välissä ne 1824 päivää kun joutuu kaivamaan sitä kasaa ja tyytymään eineksiin.
Taloudellista? Varmasti.
Nautinnollista tai aihetta kerskumiseen?  ::)

En joudu ostamaan sellaista autoa mikä sattuu olemaan alennuksessa vaan ostan haluamani auton sitten kun se on alennuksessa. Koeajoin Sciroccon 9/2008 kun kyseinen malli tuli markkinoille. Päätin ostaa joskus kyseisen auton, koska se on upean näköinen ja hyvä ajaa. Ostin sen kahden vuoden kuluttua kun sain sen 6000 euroa halvemmalla mitä se silloin olisi tullut maksamaan ja pari vuotta uudemman paremmilla varusteilla. Ei se mitään tuskaa tuottanut ajella tuo kaksi vuotta Celicalla ja säästää 6000.
Samoin ei tee nytkän mitään tuskaa ajella Sciroccolla ja ostaa sitten haluamani auto kun sen taas sopivasti saa.
Sinuna en puhuisi sisäfileestä mitään jos kohta joudut Seatilla ajamaan.
Sovitaan niin, että syö sinä sitä sikaraavasta ja odottele onneliisena Seatia ja ole puuttumatta minun autonostoihini, niin minä vastaavasti ajelen Roccolla ja ostan haluamani auton kun sellainen joskus markkinoille tulisi ja kyttään pari vuotta että saan sen -25%.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy