Uuden auton osto

Aloittaja stani, 12.04.13 - klo:18:46

« edellinen - seuraava »

stani

Hei kaikille,

Olen ostamassa uutta autoa ja pyydän tarjouksia eri puolelta suomea. Asun itse pääkaupunkiseudulla, mutta jos saisin paremman tarjouksen esim. pohjois suomesta niin miten käytönnössä nykyisen auton luovutus ja uuden auton saaminen onnistuu? Joudunko itse ajamaan liikkeeseen asti? Vai onko jokin helpompi tapa?

Jos saman konsernin liike on lähistöllä niin oletan että voisi asian sen kautta hoitaa, mutta jos ei ole niin miten sitten?

lemmentalja

Soita ja kysy liikkeistä...  ;)
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

765turbo

Kunnon ostaja tinkii toimituksen kotiin tai ainakin puoleen väliin, jos pohjosesta meinaat auton ottaa.
Eikös ne toimituskulut ole just tota varten :) Samalla vievät sun vaihtarin pohjoseen kun ensin tuovat uuden bilikan Hesaan.

Vesihiisi

Ainakin Pörhö mainostaakin auton tuomista kotiovelle 24 tunnissa. Uskoisin että onnistuu monessa muussakin liikkeessä. Ainakin nyt kun asiakkaita ei ole riesaksi asti.

Tapas talk, sent via Galaxy 7.7

Karvis

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 12.04.13 - klo:19:30
Ainakin Pörhö mainostaakin auton tuomista kotiovelle 24 tunnissa. Uskoisin että onnistuu monessa muussakin liikkeessä. Ainakin nyt kun asiakkaita ei ole riesaksi asti.

Tapas talk, sent via Galaxy 7.7

Tiedän että Rovaniemen Pörhöltä lähtee uusia autoja luovutushuollon jälkeen suoraan etelään junakyydillä, aina ostaja ja automyyjä ei ole edes nähneet toisiaan. Joten kyllä se ostaminen täältä onnistuu ilman isoa vaivaa, yksityiskohdat selviää kysymällä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Zaasa

Olisin saattanut tehdä kauppaa Pörhön kanssa mutta tekivät niin kelvottoman tarjouksen johon en edes vaivautunut vastaamaan.Heillä käy kauppa ilmeisesti liian hyvin.

Markku J

Minullekin Pörhön automyyjä kertoi samaa junakyydeistä etelään, kun Blue GT:tä olin ostamassa. Alkuun pyyteli pienen hinnan rahdista. Alennus heillä oli korkein, mutta autosta puuttui "ilmainen" Life -paketti. Muuten olisi kauppa mennyt Pörhölle.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 12.04.13 - klo:20:50
Olisin saattanut tehdä kauppaa Pörhön kanssa mutta tekivät niin kelvottoman tarjouksen johon en edes vaivautunut vastaamaan.Heillä käy kauppa ilmeisesti liian hyvin.

Kysyitkö täältä Rovaniemeltä? Itse kun tinkasin Golfia niin Pörhön tarjous oli parhaasta päästä mitä sain tarjouksia useammasta paikasta, mutta ei kuitenkaan minulle mieleinen. Superbista pääsin reilusti parempaan kauppaan vaikka ostin senkin Pörhön toisesta toimipisteestä.

Zaasa

Pyydin tarjousta A3,hyvitys Räsästä oli 4400â,¬ huonompi kuin Jyväskylässä. Liike Pörhö Rovaniemi/Mikko Lehtiniemi.
Golfiin en vaivautunut pyytämään tarjousta.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 12.04.13 - klo:21:01
Pyydin tarjousta A3,hyvitys Räsästä oli 4400â,¬ huonompi kuin Jyväskylässä. Liike Pörhö Rovaniemi/Mikko Lehtiniemi.
Golfiin en vaivautunut pyytämään tarjousta.

Hiukan lipevän oloinen tyyppi, siirtyi asuntovaunukauppiaan hommista Audimyyjäksi, en ole oikein päässyt juttuun hänen kanssaan. Onneksi Audin voi siellä ostaa muiltakin myyjiltä jos sellaista alkaa haluttamaan :)

Zaasa

Pyydin tarjousta A3 useista Suomen liikkeistä.Pörhö Rovaniemi huonoin,Jyväskylän Autotarvike teki parhaan tarjouksen A3,myös Golfiin.

jf

Autorekka tuo ja vie tai jos liike on autojunan liki, niin sillä sitten. Oman olisi saanut kotiovelle rekalla, mutta oli helpompi hakea ketjun toisesta myymälästä, kuin päivystää kotona. Kauppa käy liian hyvin pks:n alueella, että täällä kaupoille pääsisi. Pohjoisen keikalla äkkiä loman kustantaa.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: jf - 12.04.13 - klo:22:46
Autorekka tuo ja vie tai jos liike on autojunan liki, niin sillä sitten. Oman olisi saanut kotiovelle rekalla,

Autonkuljetusrekat ajavat pohjoisesta etelään tyhjinä, joten niin päin liikkuu yksittäiset autot halvalla ja helposti. Vaihdokin saaminen pohjoiseen on se kalliimpi suunta.

JJ10

Lainaus käyttäjältä: stani - 12.04.13 - klo:18:46
Hei kaikille,

Olen ostamassa uutta autoa ja pyydän tarjouksia eri puolelta suomea. Asun itse pääkaupunkiseudulla, mutta jos saisin paremman tarjouksen esim. pohjois suomesta niin miten käytönnössä nykyisen auton luovutus ja uuden auton saaminen onnistuu? Joudunko itse ajamaan liikkeeseen asti? Vai onko jokin helpompi tapa?

Jos saman konsernin liike on lähistöllä niin oletan että voisi asian sen kautta hoitaa, mutta jos ei ole niin miten sitten?

Mielenkiinnosta...olet ilmeisesti ostamassa ilman vaihdokkia? Itse ostin aikoinaan Superbin uutena ilman vaihdokkia pääkaupunkiseudulta, hinnan alennus oli n.10% listahinnasta, huono tinkijä kun olen.

Jos olet jo saanut tarjouksia, paljonko on tarjotut alennukset prosentteina eri paikkakunnilla auton listahintaan verattuna (kokonaishinta varusteineen).

stani

Lainaus käyttäjältä: JJ10 - 13.04.13 - klo:07:17
Mielenkiinnosta...olet ilmeisesti ostamassa ilman vaihdokkia? Itse ostin aikoinaan Superbin uutena ilman vaihdokkia pääkaupunkiseudulta, hinnan alennus oli n.10% listahinnasta, huono tinkijä kun olen.

Jos olet jo saanut tarjouksia, paljonko on tarjotut alennukset prosentteina eri paikkakunnilla auton listahintaan verattuna (kokonaishinta varusteineen).

Hei, olen tähän asti saannut 6 tarjousta (5 tarjousta koskien uutta golfia ja 1 tarjous skoda octaviasta). Mitään alennusta en ole uudesta autosta saannut. Vaihtoauto minulla on ja hinta mitä liikket siitä hyvittäisivät vaihtelevat 16500-17500 välillä. Parhaimmat tarjoukset on tähän asti on tullut autotalo lohjalta (golfista) ja espoon vehosta (skodasta), molemmat tarjoavat 17500. Mitään en ole vielä oikeastaan edes tinkinyt hinnoista. Uuden auton hinta olisi noin 29500.

Jos ei mitään alennusta uudesta autosta saa niin mietin jo että olisiko fiksumpaa myydä ensin oma auto ja vasta sitten ostaa uusi auto eri liikkestä?

Miten onnistuit saaman 10% alennusta uudesta autosta? Kuinka paljon jouduit tinkimään?

Karvis

Alennusta saa jos ostaa ilman vaihdokkia, vaihdokin kanssa alennus on piilotettu vaihdokin hyvitykseen.

vkjoki

stani, 17 500 euron hyvitystarjouksen autoliike laatii suunnilleen näin:

1. Automyyjä, vaihtoautopäällikkö tai liikkeen johtaja arvioi, paljonko liike on valmis hyvittämään vanhasta autostasi. Päätyvät 16 000 euron hyvitykseen.

2. Liike arvioi, paljonko antavat käteisalennusta uuden auton verottomasta hinnasta. Päätyvät antamaan 6 %:n alennuksen autosta, jonka veroton hinta on 25 000 euroa, siis alennusta 1 500 euroa.

3. Liike lisää tuon 1500 euron alennuksen 16 000 euron hyvityshintaan ja lähettää sinulle tarjouksen, jossa vaihtoauton hyvityshinta näyttää olevan 17 500 euroa ja alennus näyttää olevan 0 % (vaikka on oikeasti 6 %).

Jos jatkat kaupantekoa liikkeen kanssa etkä hyväksy liikkeen ensimmäistä tarjousta, saat uuden tarjouksen, jossa liike on uudestaan arvioinut vaihtoautosi arvon ja alennusprosentin. Sitten liike parantaa tarjoustaan joko vähän tai paljon.

Jos haluat säästää aikaa ja hermoja, hyväksy paras tarjous ja tee kaupat.

Jos haluat tuhota aikaa ja hermoja, hinkkaa hyvityshintaa ylemmäs niin kauan, että kaikki hermostuvat.

Rahallisesti parhaaseen lopputulokseen pääsee myymällä vanhan auton itse. Jotkut pitävät sitä ihan helppona pikku hommana ja jotkut mahdottoman hankalana sähläyksenä. Kumpikin näkökulma on totta.

Auton voi ostaa mistä päin Suomea tahansa. Auton luovutuspaikkakunta on sopimuskysymys.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

skriko

^
+1

Suhteellisen hyvin selvitetty.

s-mod

Mutta: kahdessa viikossa vaihtiksen 900 e arvon alennus vie jo myyjän palkan. Tosin paperillahan tarjoukset on voimassa n.viikon etelässä!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Dark_Snake

Kyselin tarjouksia pääkaupunkiseudun Mazda jälleenmyyjiltä (mukana mm. Tuusula ja Hyvinkää), Turku ja Tampere. Ylivoimaisesti huonoin tarjous tuli Tuusulasta ja paras Hyvinkäältä. Vaihdokkina minulla oli Audi A4. Parhaimman ja huonoimman tarjouksen välirahahintaero oli n. 5500 euroa! Eli kannattaa kysellä ja kilpailuttaa, niin selviää kuka myyjä/mikä liike haluaa oikeasti kauppaa tehdä.
Ja nämä tuli vaihtoautoa näkemättä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 13.04.13 - klo:19:36
Mutta: kahdessa viikossa vaihtiksen 900 e arvon alennus vie jo myyjän palkan. Tosin paperillahan tarjoukset on voimassa n.viikon etelässä!

Nyt ei Skriko ymmärtänyt mitä tarkoitit. ??

jtp_fi

Lainaus käyttäjältä: Dark_Snake - 13.04.13 - klo:19:42
Kyselin tarjouksia pääkaupunkiseudun Mazda jälleenmyyjiltä (mukana mm. Tuusula ja Hyvinkää), Turku ja Tampere. Ylivoimaisesti huonoin tarjous tuli Tuusulasta ja paras Hyvinkäältä. Vaihdokkina minulla oli Audi A4. Parhaimman ja huonoimman tarjouksen välirahahintaero oli n. 5500 euroa! Eli kannattaa kysellä ja kilpailuttaa, niin selviää kuka myyjä/mikä liike haluaa oikeasti kauppaa tehdä.
Ja nämä tuli vaihtoautoa näkemättä.

Joillakin liikkeillä/autokauppiailla on tapa "kokeilla kepillä jäätä" eli antaa todella huono ensimmäinen tarjous. Jokuhan siihen voi tarttua. Mutta kannattaa tosiaan kysellä tarjousta muista liikkeistä ja selvittää oman vaihtoauton arvo vaikka kysymällä tarjousta muun merkkisistäkin mutta suurinpiirtein samanhintaisista autoista. Ensimmäinenkin tarjous voi olla hyvä, mutta en luottaisi siihen.

Olen tässä itsekin hieronut kauppoja parin viime viikon aikana. Avajaistarjouksien välillä oli eroa 6 tuhatta.
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, VW Golf 2016
Ex-autoja: BMW 530d xdrive 2012, Outlander PHEV 2014
Ex-VAG: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG 2010

skriko

Lainaus käyttäjältä: jtp_fi - 13.04.13 - klo:22:02

Avajaistarjouksien välillä oli eroa 6 tuhatta.

Aika hyvin. Ekassa tarjouksessa todella kokeiltu sitä jäätä.  :D

jtp_fi

Lainaus käyttäjältä: jtp_fi - 13.04.13 - klo:22:02
Avajaistarjouksien välillä oli eroa 6 tuhatta.

Korjataan vielä tuon edellisen postaukseni sanamuotoa. Kyseessä oli siis ero avaustarjousten välillä.
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, VW Golf 2016
Ex-autoja: BMW 530d xdrive 2012, Outlander PHEV 2014
Ex-VAG: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG 2010

JJ10

Lainaus käyttäjältä: stani - 13.04.13 - klo:16:15
Miten onnistuit saaman 10% alennusta uudesta autosta? Kuinka paljon jouduit tinkimään?

Sitä en pysty sanomaan, onko 10% hyvä vai huono alennus suoralla ostolla, joku alaa tietävä osaa siihen vastata.

Periaatteena on aina ollut ja olen sen myös aina ilmoittanut, että laskevat sellaisen hinnan, ettei siitä tarvitse enään keskustella, liike laskee mihin pystyy ja se on siinä. Saadun tarjouksen perusteella tehdään päätös ja marssitaan tarvittaessa muualle, jos ei ole lähelläkään omaa arviota. En todellakaan jaksa vedätellä ja selitellä, ei sovi minun luonteelle. Helpompaa myyjälle ja itselle, kun jää turha small talk pois, jollei muuten halua avautua. Tosin, joskus on saadun tarjouksen jälkeen testanut vielä lyhyttä tinkimistä, ihan varmistaakseni ollaanko oikealla hehtaarilla, ei ole hinta muuttunut. Varmaan tyhmä tapa, mutta tyhmyydestähän aina maksetaan ja joskus jopa otetaan opiksi.

Olen kiinnittänyt huomiota mm vaihtoautojen kietoon isoissa liikkeissä (ei jobbareilla), joskus pitkään liikkeessä seissystä autosta saa varsin hyvän tarjouksen, tai auton hintaa on valmiiksi pudotettu. Heittäsin lonkalta arvion, että vähintään 3kk kiertoon pyrkivät...meniköhän pahasti pieleen  :-\

Subastar

Olen pari viikkoa hinkannut tarjouksia viiden liikkeen kanssa, kahden kanssa keskustelin tosissaan . Huonoimman ja parhaimmaina hyvityshinnan ero oli 2500 euroa. Tuo lopullinen tarjous, tänään hyväksytty, parani ensimmäisestä versiosta 1500 euroa. En tiedä olisiko vieläkin muutaman satasen saanut vedätettyä, mutta tuntui että iski turnausväsymys, koska sain alunperin tavoitteeksi asetetun hyvityshinnan.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

JJ10

Aikoinaan käytetty auto tuli ostettua suoralla kaupalla, paras alennus oli reilu 21% listahinnasta (17900â,¬ auto).

Nyt ajattelin tehdä moottoripyörän kanssa samaa myymällä XX:n suoraan ja ostaa m-pyörä (käytetty) suoralla kaupalla liikkeestä...huonolta näyttää, liikkeistä saa hyvin nihkeästi kirjallisia tarjouksia ja alennus ilman vaihtopyörää on 2%, eli 10kâ,¬ pyörästä huikeat 200â,¬.

Ei ole ostajan markkinat näin keväisin moottoripyöräkaupoissa, miltäköhän autopuolella näyttää, onkohan siellä enemmän myyntihalukkuutta uusissa ja käytetyissä?

skriko

Lainaus käyttäjältä: JJ10 - 24.04.13 - klo:12:57
Aikoinaan käytetty auto tuli ostettua suoralla kaupalla, paras alennus oli reilu 21% listahinnasta (17900â,¬ auto).

Nyt ajattelin tehdä moottoripyörän kanssa samaa myymällä XX:n suoraan ja ostaa m-pyörä (käytetty) suoralla kaupalla liikkeestä...huonolta näyttää, liikkeistä saa hyvin nihkeästi kirjallisia tarjouksia ja alennus ilman vaihtopyörää on 2%, eli 10kâ,¬ pyörästä huikeat 200â,¬.

Ei ole ostajan markkinat näin keväisin moottoripyöräkaupoissa, miltäköhän autopuolella näyttää, onkohan siellä enemmän myyntihalukkuutta uusissa ja käytetyissä?

Oletko tehnyt tarjouksen käytetystä moottoripyörästä johonkin liikkeeseen?

JJ10

Lainaus käyttäjältä: JJ10 - 24.04.13 - klo:12:57

Taitaa vanhuuttaan iskeä  seniilisyys ja ilmaisukyky alkaa olla  niin ja näin, pitäisikin lopettaa tämä  kirjoittelu...eli olen ostamassa liikkeestä moottoripyörää ja pyytänyt kirjallisia tarjouksia netissä myytävinä olevista moottoripyöristä.  Vaihdossa en ole  tarjonnut moottoripyörää.

Pointtina on, että suoralla kaupalla ilman vaihdokkia alennus on vain 2% listahinnasta.

skriko

Lainaus käyttäjältä: JJ10 - 24.04.13 - klo:14:30
Taitaa vanhuuttaan iskeä  seniilisyys ja ilmaisukyky alkaa olla  niin ja näin, pitäisikin lopettaa tämä  kirjoittelu...eli olen ostamassa liikkeestä moottoripyörää ja pyytänyt kirjallisia tarjouksia netissä myytävinä olevista moottoripyöristä.  Vaihdossa en ole  tarjonnut moottoripyörää.

Pointtina on, että suoralla kaupalla ilman vaihdokkia alennus on vain 2% listahinnasta.

Ei sinun ilmaisukyvyssäsi ole mitään vikaa, jatka vain kirjoittelua. Ymmärsin täydellisesti mitä tarkoitit. Nyt kun kerroit ekassa viestissäsi, että luvattiin vain 2% alennusta liikkeessä olevasta käytetystä moposta suoralla kaupalla ilman vaihtoa.
Kysymykseni oli että minkälaisen tarjouksen teit johonkin liikkeeseen käytettystä moposta. Eli jos siis pyynti olisi ollut 10 000 niin tarjositko 8 500 ja sanoivat sinulle että viimeinen tiukka hinta on 9 800 joten ale 2%?? Jos näin on, niin minä lähden ostamaan sinulle sen mopon -12% ja laitetaan lisäale puoliksi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy