Tuleeko Volkswagenille vaihteistoista iso lasku?

Aloittaja MVA, 09.04.13 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

MVA

Zaasa

Jossain mainittiin Kiinan DSG:n olevan heidän omaa tuotantoaan.Onko Euroopassa havittu samaa ongelmaa 2010-11 mallisissa DSG7 ?

Taky

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 09.04.13 - klo:21:41
Jossain mainittiin Kiinan DSG:n olevan heidän omaa tuotantoaan.Onko Euroopassa havittu samaa ongelmaa 2010-11 mallisissa DSG7 ?

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volkswagenilla-kiinassa-dsg-ongelmia

"Tarkastuskäynnille kutsun piiriin kuuluu 21 automallia Volkswagen Passatista Sagitariin ja myös tuontiautoja, kuten Audi A3:ja, jotka on valmistettu helmikuun 2010 ja kesäkuun 2011 välillä."
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Henri S

Olen tulllut siihen käsitykseen että DSG6 on luotettavampi kuin dsg7 ja takaisinkutsut vahvistavat käsitykseni
DSG6 :sta kuulee/lukee paljon vähemmän vikoja kuin dsg7.
Hohhoijaa!

Zaasa

Laittaa vähän miettimään pitäisikö oman tilausputkessa olevan Golfin DSG vaihtaa manuskaan ennen lukitusta.Jos sakoitta onnistuisi.
Olisiko ongelma saatu korjattua -13 mallisiin jos sellainen on ollut EU:ssa?

Henri S

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 09.04.13 - klo:22:04
Laittaa vähän miettimään pitäisikö oman tilausputkessa olevan Golfin DSG vaihtaa manuskaan ennen lukitusta.Jos sakoitta onnistuisi.

Ã,,lä vaihda manuaaliin, ota uusi vaan DSG:nä. :D
Hohhoijaa!

re2

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 09.04.13 - klo:21:58
Olen tulllut siihen käsitykseen että DSG6 on luotettavampi kuin dsg7 ja takaisinkutsut vahvistavat käsitykseni
DSG6 :sta kuulee/lukee paljon vähemmän vikoja kuin dsg7.

Sitten on erikseen nämä märkäkytkimin olevat DSG7:set, joita ainakin Audi käyttää (S tronicin nimellä) pitkittäismoottorisissa quattroissa.
Niistä en ainakaan itse ole paljon pahaa kuullut ja toivottavasti ei tarvitsekaan kun sellaisen voimin arkiajot mennään. Mahtaako tätä versiota löytyä muilla konsernimerkeillä?

tet

Lainaus käyttäjältä: re2 - 10.04.13 - klo:11:46
Sitten on erikseen nämä märkäkytkimin olevat DSG7:set, joita ainakin Audi käyttää (S tronicin nimellä) pitkittäismoottorisissa quattroissa.
Niistä en ainakaan itse ole paljon pahaa kuullut ja toivottavasti ei tarvitsekaan kun sellaisen voimin arkiajot mennään. Mahtaako tätä versiota löytyä muilla konsernimerkeillä?

Ei löydy muilta tuota DL501-laatikkoa, mutta "jumalautosta" ja pakuista löytyy DG500 joka on poikittainen 7-vaihteinen märillä kytkimillä. Näistä neljästä kaksoiskytkinlootasta selvästi eniten jupinaa on aiheuttanut DQ200 eli ainoa kuivakytkiminen malli.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Aanold

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 09.04.13 - klo:22:04

Uskon ettei tuohon mitään korjausta olla tehty, riippuu siitä kauanko meinasit tuota pitää? Itse (mikäli tarpeeksi kauan nykyistä pidän) aion ainakin vaatia reilua tehtaan vastaantuloa mahdollisessa korjauksessa. Oletettu käyttöikä lienee kuitenkin ainakin 250 tkm.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy