Alle 350 € optimointi Skodaan ?

Aloittaja VAG Hero, 01.04.13 - klo:11:17

« edellinen - seuraava »

VAG Hero

Auto Skoda 2.0 TDI . Saako Riihimäeltä lastutuksen alle 350 â,¬  hintaan ?

OCEANBOY

Rekijoelta (Salon kupeesta) sain ex volvooni juurikin 350 eurolla uuden ohjelman ja voin vain kehua lopputulosta.  TAH-engineering.

herra neljäkymmentä 7

OCEANBOY

Lainaus käyttäjältä: TAG Heuer - 02.04.13 - klo:07:39
Melko edullista sanoisin.
Tämän hintaisia nuo ovat ilman "merkkilisää". Ja tämä kaveri ei käytä valmiita ohjelmia vaan kartta muokataan sellaiseksi kuin itse haluat. Itse halusin, että auto alkaa vääntämään alhaalta ja siitä tehtiin sellainen.

Guest-338352

Kauanko hommassa meni aikaa, ja säädettiinkö auto rullilla ja/tai tiellä?

herra neljäkymmentä 7

Minkälaiset oli arvot ennen ja jälkeen? Totta ne sai.

OCEANBOY

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 02.04.13 - klo:07:47
Kauanko hommassa meni aikaa, ja säädettiinkö auto rullilla ja/tai tiellä?
Aamulla auton vein ja hain iltapäivällä pois. Ja tiellä kaveri ajeli kone kainalossa. Mutta soittakaa ihmeessä ja kysykää tyypiltä suoraan.

Nakunaakka

Oon itte kans miettiny tuota pientä tehon lisäystä 4x4 2.0TDI occuun. Mut mietityttää et miten kestää kone / voimansiirto?? Itellä ajelu on aika pääsääntöisesti rauhallista matka ajoa, välillä tietty iskee lapsetusvaihde ja pitää rällätä mutta pääosin pappatyylillä mennään.. Ajettu nyt 161tkm, jos ohjelmoinnin suorittaa ni missä kilsoissa vois olettaa et alkaa rahaa palamaan ohjelmoinnin seurauksena??
Ja eikös tuollasen ohjelmoinnin jälkeen ois järkevää vaihtaa harvempivälitys lootaan?

herra neljäkymmentä 7

En epäile etteikö olisi asiansa osaava kaveri.  :-*

teemur

Halkaisijaltaan suuremmat renkaat vaan alle  :D
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Nakunaakka - 02.04.13 - klo:10:41
Ajettu nyt 161tkm, jos ohjelmoinnin suorittaa ni missä kilsoissa vois olettaa et alkaa rahaa palamaan ohjelmoinnin seurauksena??
Ei sitten missään vaiheessa. Ongelmat ei varmaan johdu ohjelmasta, vaan käyttötavoista. Mikäli ne on huonot, niin vehkeet ei kestä olipa ohjelmoitu tai ei.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Marjamies

Minulle ohjelmoitiin toisenmerkkinen bensaturbo. Tehoa tuli perstuntumalla mukavasti lisää. Penkkiä ei ohjelmointipaikassa ollut. Katsastuksesta meni heittämällä läpi eli ohjelmointi ei näy katsurin vehkeissä. Kysellessäni ohjelmoinnille takuuta sitä ihmeteltiin. Ohjelma on kait sitten virheetön. Myöhemmin autosta hajosi katti mutta ei kuulemma johdu missään tapauksessa ohjelmoinnista. Autolla oli ajettu 200 tkm eli on voinut palaa omia aikojaan.
Jos vielä uudelleenohjelmoittaisin autoni ottaisin huomioon seuraavat seikat: Ennen ohjelmointia täydellinen kuntotarkastus moottoriin ja voimansiirtoon, penkki ohjelmoinnissa välttämätön eli tehot ennen ja jälkeen, takuu ohjelmoinnille ja ohjelmoija tunnettu, kannuksensa käytännössä hankkinut, hinta ei ratkaiseva vaan lopputulos.
Onnea matkaan sillä olet melko yksin, jos myöhemmin tulee jotain häikkää.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: OCEANBOY - 02.04.13 - klo:07:43
Tämän hintaisia nuo ovat ilman "merkkilisää".

Tämän hintaisia ne ovat, kun esim. (valitse yksi tai useampi):

-käytetään muiden tekemiä karttoja pohjana
-omataan puutteelliset työkalut
-ohjelmoidaan vain vanhempia autoja
-ei omisteta dynoa
-tehdään ohjelmointi vain "sinne päin"
-annetaan kaverialennusta
-homma tehdään pimeänä ilman kuitteja

Kunnon merkkisoftat maksavat tonnin tai yli. Kotimaista ammattitaitoa saa useamman satasen halvemmalla, mutta 350 e softauksesta on jo hinta, jonka voi olettaa kertovan mutkien oikomisesta.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

herra neljäkymmentä 7

Totta ja sitten tuo mietityttää miksei jarruteta tehoja ennen ja jälkeen optimoinnin :)

jjj84

Miksi dynottaa kun osaava kaveri tekee sen ilman sitä... bulkkia kun väännetään niin se osuu riittävän lähelle kerrrasta, asia josta väänneety miljuuna kertaa :) .

Ja tosiaan hinnat elää auton iän mukaan softissa, vanhempaan 1.9tdi saa softan 300-500e kun taas joku uusin ohjainlaiteella varustettuna se on tonnin.

Imo jos hinta on halpa, se kertoo ehkä eniten tuosta, ettei omisteta laitteita uusimpia autoja varten (ne laitteet kun maksavat äkkiä viisinumeroisia summia), se ei kuitenkaan tarkoita, että laatu olisi heikko softissa.

Kokeilemalla se selviää, jos 350e softa toimii miellyttävästi, niin kaikki sen kalliimpi on rahastusta kyseiselle henkilölle.

Ps. itse olen maksanut inflaation mukana parin vuoden välein samanlaisten moottorien virittämisestä 300-450e.

PTG

Lainaus käyttäjältä: herra neljäkymmentä 7 - 02.04.13 - klo:16:04
Totta ja sitten tuo mietityttää miksei jarruteta tehoja ennen ja jälkeen optimoinnin :)

Niin ja ennen sekä jälkeen merkkisoftan olisit sitten itse penkittänyt paikassa nimeltä x?

Nou hätä, en minäkään tiedä, mistä moinen mesta löytyisi... ;D

VW:t

Ja tärkeintä että itse on tyytyväinen. Kilpa-autot on jo toinen juttu.  8)

RoccoScientist

Totta, jos ohjelmoi vanhempia autoja jo koetetuilla softilla, ei laadusta välttämättä sinällään tarvitse tinkiä. Vanhemmissa autoissa softat olivat paljon yksinkertaisimpia ja tehot ovat yleensä kaukana luvatusta vain siinä tapauksessa, että itse autossa on jotain vikaa. Dynossahan tuo jälkimmäinen tosin kätevästi selviäisi. ;) Onneksi pelkkä tehomittaus ei yleensä ole kallis juttu, joten sen voi käydä sitten tekemässä jossain muualla, jos lastuttajalla ei ole välineitä moiseen.

OCEANBOY

Tämähän on sarjassamme ikuinen juupas/eipäs keskustelu. Persdynolla huomasin eron ja kulutus putosi 1.5 l/100km joten olen tyytyväinen. Itse en noista ohjelmoinneista ymmärrä hölkäsen pöläystä joten en niitä voi arvostella hyviksi enkä huonoiksi muuta kuin edellä mainitulla persetuntumalla. Kyllä kaveri mulle niitä karttoja näytti ja näky oli mulle ihan ku ois kattonu matrix leffaa. Sen verta sanoi, että ainakin volvon tapauksessa (eli en tiedä muista merkeistä) niin auton koneelta "pyydetään" esim 250 hv ja 400nm ja se kone antaa sen minkä uskaltaa. Säätää itse ahdot ja muut tarvittavat asiat. Korostan: en ole autoinsinööri vaan tavallinen kuorma-autoa ajava tallaaja. Kyllähän täältä foorumilta löytyy aivan varmasti tyyppejä jotka asiasta tietävät enemmän. Mutta palatakseni alkuperäiseen kysymykseen. Saako 350 eurolla ohjelmia ja vastasin jotta saa.

PTG

Lainaus käyttäjältä: OCEANBOY - 02.04.13 - klo:17:58
Tämähän on sarjassamme ikuinen juupas/eipäs keskustelu. Persdynolla huomasin eron ja kulutus putosi 1.5 l/100km joten olen tyytyväinen. Itse en noista ohjelmoinneista ymmärrä hölkäsen pöläystä joten en niitä voi arvostella hyviksi enkä huonoiksi muuta kuin edellä mainitulla persetuntumalla. Kyllä kaveri mulle niitä karttoja näytti ja näky oli mulle ihan ku ois kattonu matrix leffaa. Sen verta sanoi, että ainakin volvon tapauksessa (eli en tiedä muista merkeistä) niin auton koneelta "pyydetään" esim 250 hv ja 400nm ja se kone antaa sen minkä uskaltaa. Säätää itse ahdot ja muut tarvittavat asiat. Korostan: en ole autoinsinööri vaan tavallinen kuorma-autoa ajava tallaaja. Kyllähän täältä foorumilta löytyy aivan varmasti tyyppejä jotka asiasta tietävät enemmän. Mutta palatakseni alkuperäiseen kysymykseen. Saako 350 eurolla ohjelmia ja vastasin jotta saa.

Näinhän se melkein menee. Muuttujia on tosin aika paljon, mutta perdynolle riittää vähempikin. Kulutuksen tippuminen toteutuu valitettavasti ainoastaan mittariston kulutusnäytöllä (jos siinäkään pidemmällä aikavälillä), mutta jos sitä(kään) ei erehdy kalibroimaan turhan tarkoilla tankkauksilla, niin homma tältäkin osin bueno ;) Ja tämänkään tajuamiseen ei tarvitse olla autoinsinööri :)

Mtyy

Lainaus käyttäjältä: PTG - 02.04.13 - klo:19:32
Näinhän se melkein menee. Muuttujia on tosin aika paljon, mutta perdynolle riittää vähempikin. Kulutuksen tippuminen toteutuu valitettavasti ainoastaan mittariston kulutusnäytöllä (jos siinäkään pidemmällä aikavälillä), mutta jos sitä(kään) ei erehdy kalibroimaan turhan tarkoilla tankkauksilla, niin homma tältäkin osin bueno ;) Ja tämänkään tajuamiseen ei tarvitse olla autoinsinööri :)

Dieselmoottorit joudutaan säätämään jo tehtaalta lähtiessään käymään rikkaalla, jotta tietyt päästöt saadaan riittävän alas lähinnä verotussyistä. Eli auto ei käy parhaalla hyötysuhteella.
Osaava ohjelmoija muuttaa softan siten, että auton hyötysuhde saadaan optimoitua, jolloin tuo kulutuskin laskee. Päästöt toki nousevat hieman, mutta tuota muutosta ei voi mitata muuten kuin laboratorio-olosuhteissa.

Ajotietokone laskee kulutusta ruiskujen aukioloajan perusteella ja jälleen, kun ohjelma tehdään oikein, eikä ruiskun paineisiin kosketa (ruiskun ennakkoja ja ruiskutusaikoja muokataan) pitäisi tietokoneen näyttää vertailukelpoista lukemaa. Toki jos epäilee, niin voihan tuon tarkistaa laskimella :)
Itse lääkitty CR-V 140hp/340Nm -> 180hp/400Nm+DPF OFF / OULU
Vikakoodien luku ja tehonlisäykset
Yhteydenotot: pm / @ / www / puh

jjj84

Pakko uskollisten 1.9tdi koneiden suosijana on todeta, että softatessa on kulutukset pudonneet noin 0,5l mitattuna pidemmällä aikavälillä ja lisäksi, molemmissa nykyisissä ajotietokoneen kulutus on aikaisempaa lähempänä totuutta.

Softia on itselläni ollut eri tekijöiltä, erästä olen käyttänyt nyt kolmesti kun homma toimii ja autot kulkee.

Marjamies

Bulkki on bulkkia ja merkkiohjelma maksaa. Dyno pitää olla säädettäessä. Bulkista ei edes tiedä kuka sen on tehnyt. Lainaukset suoraan GTI -Magazine 2012 11-12, 2013 1 ja 2. Kannattaa lukea, lehdessä kaikki lastutuksesta. Tarvinnee muutoskatsastaa kadulle. Volvolla on Polestar, joka kelpaa Ruotsissa muta entä täällä ! Epäilen

rob-s

LainaaTämähän on sarjassamme ikuinen juupas/eipäs keskustelu.

Nimenomaan. Trendi maailmalla on kuitenkin se, että hinnat alkavat olla vajaat 500e lastutuksille ja Suomessa vähän enemmän.
Takuunalaiseen autoon en ottaisi muuta kuin merkkisoftaa jolle saa halutessa takuun ostettua.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

RoccoScientist

Täytetään vähän aukkoja, samaisten tekstien pohjalta.

Lainaus käyttäjältä: Marjamies - 03.04.13 - klo:23:00
Bulkki on bulkkia ja merkkiohjelma maksaa. Dyno pitää olla säädettäessä silloin kun säädetään autoon uutta softaa. Kun laitetaan valmista karttaa autoon, ei dynoa välttämättä tarvita. Näin toimitaan myös ainakin joidenkin merkkisoftien kanssa; softa on sama autosta riippumatta, joten mitään dynoa vaativaa säätötyötä ei varsinaisesti tehdä, vaan softa ainoastaan ajetaan sisään. Bulkista ei aina edes tiedä kuka sen on tehnyt. Lainaukset suoraan GTI -Magazine 2012 11-12, 2013 1 ja 2. Kannattaa lukea, lehdessä kaikki lastutuksesta. Tarvinnee muutoskatsastaa kadulle. Softa pitää ainakin vähäpäästöisten turboautojen kohdalla periaatteessa muutoskatsastaa. Volvolla on Polestar, joka kelpaa Ruotsissa muta entä täällä ! Epäilen Polestarikin pitää muutoskatsastaa. Tarvittavat dokumentit saa kuitenkin Volvo-kauppiaalta, joten muutoskatsastus on käytännössä vain muodollisuus.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jjj84 - 02.04.13 - klo:16:17
Kokeilemalla se selviää, jos 350e softa toimii miellyttävästi, niin kaikki sen kalliimpi on rahastusta kyseiselle henkilölle.

Ehkä tämä toimii konsernin manuaalimiehillä, mutta DSG-ukkona haluan kyllä nähdä ennen ja jälkeen vääntökäyrän, jotta siihen ei tule mitään tolkuttomia piikkejä. Ja on se tehokäppyräkin paljon vakuuttavampi kuin lumevaikutteinen persdyno. Lumevaikutusta saadaan jo pelkästään sillä, että säädetään kaasupolkimen vastetta hiukan herkemmäksi.

Jos budjetti on niin tiukka, että hillot ei riitä dynolliseen paikkaan, niin säästäisin pari kuukautta lisää.

ram1

Jos puhutaan noista vanhemmista disuista, niin ei taida montaa paikkaa löytyä, missä joutuisi maksamaan yli 400e tingattuna.Motorbit penkittää ennen ja jälkeen, ja hinta uudellekin asiakkaalle varmaan alle 400e.Noihin vanhempiin kaikki softat ns. bulkkeja, mutta tuo alku ja loppupenkitys tuo sen todellisen muutoksen paperille.Eli jos käyt vaan softan jälkeen penkissä, et oikeasti tiedä mikä oli pohjana.Ja ns. customiin saa halutessaan pientä viilausta, mutta periaatteessa noihin vanhempiin koneisiin nuo softat hyvin hiottuja kaikilla.Mutta ennenkin olen mainostanut, että kyllä Motorbit hoitaa asiat todella mainiosti, ja aikaa käyttäen tarvittaessa.Samalla saa myös hyvää tietoa softauksesta, niin haluessaan.Kaksi autoa siellä käyttänyt, ja molempia hiottiin 4 tuntia optimaaliseksi.Perussoftanhan lyö koneeseen vartissa, mutta aina niissä pientä hiomista paremmaksi, jos asiakas niin haluaa.Motorbitin tapauksessa yrittäjä on niin perfektioinisti, ettei halua lyödä paskaa koneeseen.Ja aina  maksimiteho/vääntö ei ole se paras asia, vaan kombinaatio.Ja kun em. tapauksessa hinta on sama kuin halvimmissakin perusbulkeissa, niin en järjellä pysty miettimään, miksi en ottaisi koko pakettia.Mutta softaus on mielestäni erittäin halpa konsti piristää arkea.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Mtyy

Halvalla kyllä Motorbit tekee, jos tosiaan alle 400â,¬ softa penkissä säädettynä. Jos tuohon hintaan saa, niin suosittelen itsekkin ehdottomasti. Itse kun en pysty tarjoamaan softaa edes ilman penkitystä tuohon hintaan, saati sisältäen 4h säätötyötä  :-\
Itse lääkitty CR-V 140hp/340Nm -> 180hp/400Nm+DPF OFF / OULU
Vikakoodien luku ja tehonlisäykset
Yhteydenotot: pm / @ / www / puh

Marjamies

Muutoskatsastus, rikosoikeudellinen vastuu onnettomuustilanteessa, vakuutuskorvauksen menetys, kaikki nuo kannattaa ottaa huomioon lastutettaessa. Joko muutetn 1.2 TSI Siemens/Simono 10 on puukotettu. Em lainaukset tehty Turbotecin, Autowikin ja GTI Magazinen sivuilta.

wtf

No jos perheenisä ajelee sillä harmaalla Octaviallaan, johon on naapuripitäjässä laitettu hieman lisää jerkkua, ja pasauttaa risteyksessä jonkun perään niin ketä kiinnostaa alkaa penkittään tuota sedän Skodaa? Enpä ainakaan ole kuullut että näin olisi koskaan tehty.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy