Octavia II tyyppiviat ja vinkit korjauksiin.

Aloittaja ram1, 06.03.10 - klo:22:32

« edellinen - seuraava »

ram1

Ajattelin nyt tällaisen avata kun pari asiaa tuossa omassa uudessa Ocussa vaivaa.
Eli itsellä heti uutena alkanut sirisemään jossain tuossa aurinkolaskotelon kieppeillä ja välillä tuntuu, että se tulisikin noista kaksoishäikäisysuojista.
Toinen on pakitettaessa kun kääntää renkaat linkkuun niin alkaa jyrisemään.Kädellä kun kokeilee ei pitäisi osua mihinkään, mutta tuntuisi sille että renkaat kääntyy liikaa.Onkohan stopparit jääneet pois.
Jos näistä jollain kokemuksia niin olisi kiva.
Vien kyllä autoni huoltoon kun ehdin, mutta olisi kiva tietää jos jollain samoja.Tuo sirinä ainakin tuttu muistaakseni.
Rs Ocussa mulla ei ollut näitä vaivoja ollenkaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

VAG!

aa

weeman

uudessa ocussa saa saman äänen kun käntä renkaat tappiin. Raapii johonkin. Toinen vika on Sähköjen ohausyksikön rikkontuminen. 4 kertaa vaihdettu. Yksi vika mitä olen nyt ihmetellyt on Vanteiden kuppien ympärille muodostunut Öljy / rasva. Vasta pesin vanteet ja taas on kertynyt valtava kerros öljyä/ rasvaa keskikuppien ympärille. pitäisikö huollossa taas käyttää?  Jousituksen kolahtelu/paukahtelu hidastetöyssyissä. Tuntuu pohjaavan ihan hitaalla ajossa. pyyhkijät ei kestä kauaa. jo 18tkm tullut pyyhkijät tiensä päälle. Takakontin luukku ei aukea ellei sitä itse nosta, pumput tehottomat.

Kri

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 06.03.10 - klo:22:32

Eli itsellä heti uutena alkanut sirisemään jossain tuossa aurinkolaskotelon kieppeillä ja välillä tuntuu, että se tulisikin noista kaksoishäikäisysuojista.

Kokeileppas pitää taustapeilistä kiinni kun toi sirinä kuuluu. Mulla ainaiko toi peili sirisee

Male80

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 06.03.10 - klo:22:32

Itsellä ainakin nitisi nuo kaksoishäikäisysuojat Ocussa. Siinä alemmassa (pienemmässä) suojassa on sellainen kirkas kuminen "knööli", jota vasten se varsinainen häikäisysuoja tulee ja ainakin omassa se nitinä kuului siitä.
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

ram1

Kiitti vinkeistä.Täytyy kokeilla.Tänään kun kävin Salpausselän kisoissa niin sirinääpä ei taas kuulunut, mutta jäähdytysnesteen valo syttyi ja vähissä oli neste.Ihme homma kun autolla ajettu 1200km.Kulutus oli ihan ok.110 lasissa yli puoli matkaa ja loput 90 mittarissa.6.5l sadan kilometrin matkalla.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

malfean

NO huhhuh, ei kuulu jäähdytys nesteen vähentyä missään tilanteessa.
Onko autoon asennettu letku lämppäri tms että ois jääny liitokset löysälle?

Iteselläni on ilmeisesti kaksoismassapyörä antautumassa, auto 100tkm ajettu ja vm2006.

Meneekö maahantuojan piikkiin, vai omasta kukkarosta?
Missä huolto halvimmalla?
"Se että muutan mielipiteitäni, ei tarkoita että olisin väärässä."

-OcO-

olisi pari tälläistä "tyhmää" kysymystä FL ocusta...
1. Aukeeko takaluukku teillä yhdestä painnalluksesta, kun painatte sitä luukun avausnappia mikä on avaimessa? Vaiko aukeaako kahdesta painalluksesta? Koska itse kun painan näppäintä niin ekaksi kuuluu "klonksahdus" ja sitten, kun painan nappia niin vasta tokalla kerralla aukeaa. 

2. Onko Bolero soittimessa missä se 6 cd:n vaihtaja, onko se itse soittimessa, vai missä? Ja huomasin kun yritän laittaa levyä sisään niin bolero ei ota sitä, mikä voisi olla vialla tai mitä teen väärin?

3. Mihinkä km lukemaan asti voi viedä viellä liikkeeseen nelipyörä suuntaukseen, kun tuntuu, että auto vetää hieman oikealle?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: -OcO- - 27.03.10 - klo:23:08
olisi pari tälläistä "tyhmää" kysymystä FL ocusta...
1. Aukeeko takaluukku teillä yhdestä painnalluksesta, kun painatte sitä luukun avausnappia mikä on avaimessa? Vaiko aukeaako kahdesta painalluksesta? Koska itse kun painan näppäintä niin ekaksi kuuluu "klonksahdus" ja sitten, kun painan nappia niin vasta tokalla kerralla aukeaa. 

FL:stä ei ole kokemusta, mutta pre-fl:ssä loosteri aukeaa kun painaa sitä kaukon nappia pitkään. Toiminto on myös sikäli mukava että vain luukku aukeaa ja ovet pysyy lukittuna, ja kun luukun läimäisee kiinni menee se jälleen lukkoon :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

TKU

Kohtaan 1. ei ole tietoa, koska itse avaan aina kaikki ovet kerralla, jolloin takabaksikin aukeaa - siis lukko.

2. Bolerossa vaihtaja on siinä itse laitteessa eli siitä CD-luukusta menee 6 levyä sisään. Levyt näkyy sitten laitteen muistipaikoilla näytössä. Levyä pitää hieman painaa ennen kuin laite imaisee sen, muistaakseni ikään k uin "pyörähtää" hieman mennessään sisään. Paina enemmän levyn oikeasta reunasta.

3. Joskus ainakin on ollut 15 tkm ja jossain olen kuullut 5000 km. Kannattaa kysyä ja neuvotella huollon kanssa. Itse tuon "tyyppivian" tuntien olen sanonut huoltoon aina auton luovutuksen yhteydessä, että käyn suuntauksessa. Vastauksena on tullut, että jos ei ole pielessä menee omaan piikkiin ja jos on, niin menee takuuseen.

Edit: Ja vielä tuohon viimeiseen lauseeseen: aina on mennyt takuuseen eli heittoa on ollut ;)
F30 330e M Sport
E85 Z4 3.0si
Ex VAGit: Octavia II FL 1.8 TSI DSG, Octavia II 2.0 TDI DSG, Octavia II 1.9 TDI

-OcO-

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 27.03.10 - klo:23:17
FL:stä ei ole kokemusta, mutta pre-fl:ssä loosteri aukeaa kun painaa sitä kaukon nappia pitkään. Toiminto on myös sikäli mukava että vain luukku aukeaa ja ovet pysyy lukittuna, ja kun luukun läimäisee kiinni menee se jälleen lukkoon :)
Lainaus käyttäjältä: TKU - 27.03.10 - klo:23:20
Kohtaan 1. ei ole tietoa, koska itse avaan aina kaikki ovet kerralla, jolloin takabaksikin aukeaa - siis lukko.

2. Bolerossa vaihtaja on siinä itse laitteessa eli siitä CD-luukusta menee 6 levyä sisään. Levyt näkyy sitten laitteen muistipaikoilla näytössä. Levyä pitää hieman painaa ennen kuin laite imaisee sen, muistaakseni ikään k uin "pyörähtää" hieman mennessään sisään. Paina enemmän levyn oikeasta reunasta.

3. Joskus ainakin on ollut 15 tkm ja jossain olen kuullut 5000 km. Kannattaa kysyä ja neuvotella huollon kanssa. Itse tuon "tyyppivian" tuntien olen sanonut huoltoon aina auton luovutuksen yhteydessä, että käyn suuntauksessa. Vastauksena on tullut, että jos ei ole pielessä menee omaan piikkiin ja jos on, niin menee takuuseen.

Kiitoksia!  ;)

Qrmu

Eikös Bolero ole sama kuin RCD510? 6:n cd:n vaihtaja on itse soittimessa, jonka takia sille pitää kertoa mihin kelkkaan cd:n haluaa. Ejectiä kun painaa niin saa listan siitä mitä missäkin kelkassa on. Tyhjän kelkan valitsemalla soitin miettii hetken ja sanoo sitten "insert cd" tai vastaavaa. CD:llisen kelkan valitsemalla taas saa sen cd:n ulos. Muistaakseni ohjekirja sanoo myös että ei saa yrittää pistää cd:tä sisään ellei soitin pyydä sitä.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

TKU

^Joo, totta, näinhän se olikin. Kerran kun ne mp3-levyt sinne on laittanut, ei muista enää miten se menikään :D
F30 330e M Sport
E85 Z4 3.0si
Ex VAGit: Octavia II FL 1.8 TSI DSG, Octavia II 2.0 TDI DSG, Octavia II 1.9 TDI

Sande

Ram1, oletko saanut aurinkolasikotelon sirinän kuriin? Omassa Scoutissa samanlainen ikävä ominaisuus toisinaan.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

ram1

Lainaus käyttäjältä: Sande - 03.05.10 - klo:09:47
Ram1, oletko saanut aurinkolasikotelon sirinän kuriin? Omassa Scoutissa samanlainen ikävä ominaisuus toisinaan.
Itse asiassa sirinä kuului kaksoishäikäisysuojista jota en ole korjannut, mutta pidän hiukka raollaan päällimäistä niin eivät hankaa keskenään.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Sande - 03.05.10 - klo:09:47

Mulla aiheuttaa toisinaan sirinää/nitinää kotelossa olevat näkimet, lasien asentoa korjaamalla vaiva korjaantuu :P

Oculus

Suvigummien vaihdon myötä mullakin alkoi tuo häiritsevä nitinä/sirinä (olisiko talvella peittynyt nastojen rapinaan). Täytyypä yrittää paikallistaa, tuleeko tuo kaksoishäikäisysuojista, lasikotelosta vai peilistä.

Puuhis

Itselläni sirinää auheuttaa kaksoishäikäisysuojat. Ã,,äni kuulostaa aivan kuin se tulisi oikealta vaikka syypää onkin kuskinpuoleinen suoja. Korjaantuu kun napsauttaa suojan irti ja takas paikalleen.
Passat Variant -18,
Ex-VAG:t Yeti 4x4 -12, Ocu II -10 ja Bora

Oculus

UVW:llä myös juttua sirinästä ja ihan uusi "arvaus" sen aiheuttajasta:

LainaaMiten lähtee Octaviasta tuo tuulilasia vasten oleva taustapeilin suojakupu irti, resonoi ikävästi ja tarvis tehda jotain?

ram1

Tämä nyt ei varmaankaan tyyppivika, mutta itsellä lähtenyt maalia palanen irti etupuskurista, rekisterikilven kolosen reunasta.Tarkemmin katsoessa näkyy, ettei maali ole alunperin tarttunut siihen kulmaan hyvin ja ilmeisesti ilmaakin siellä alla ollut.Pesussa ilmeisesti liukkaria mennyt alle ja pesussa sitten lähtenyt..Kävin näyttämässä Laakkosella.Otti fotot siitä ja nyt odotellaan maahantuojan kommenttia asiasta.Kaiken järjen mukaan pitäisi mennä takuuseen.Näin kävi aikanaan Toyotalla ainakin kun kävi oikeastaan samalla tavalla.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

ram1

Tänää luin Vrs Clubin puolelta, että useammallakin vikaa tuossa rekkarikilven kaukalon maalauksessa.
Eli asiaa voi käytännössä pitää jo tyyppivikana, kun näitä useampi jo ilmestynyt, mitä tuossa aiemmassa viestissäni kirjoitin.
Poistin linkin kun jutut olivat suoraan jonkun autotallissa.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

ocutus

En tiedä onko tyyppivika vai ei, mutta ihmetystä herätti kun sateen jälkeen avasin takaluukun (combi) ja luukun sisäpuolella, yläreunassa olevasta muovikotelosta valui vedet tavaratilan pohjalle? Onko yleinenkin ominaisuus vai puuttuuko tästä kenties joku tiiviste?

ram1

Kerää myös kivasti hiekkatietä ajettaessa hiekkaa tuonne takakontin reunakouruihin.Itse konttiin ei mene, mutta hemmetin vaikeeta saada noita hiekkoja pois jos kaiken kisäksi satanut vettä päälle.Hb mallissa ei kyllä kerännyt näin paljon pölyä.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Karvis

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 26.07.10 - klo:09:59
Kerää myös kivasti hiekkatietä ajettaessa hiekkaa tuonne takakontin reunakouruihin.Itse konttiin ei mene, mutta hemmetin vaikeeta saada noita hiekkoja pois jos kaiken kisäksi satanut vettä päälle.Hb mallissa ei kyllä kerännyt näin paljon pölyä.

Myös Yetissä kerää tuonne reunoihin samanlailla hiekkaa ja oletettavasti luntakin, hiekka kyllä lähtee ihan mukavasti pois kun suihkuttaa letkulla vettä siitä luukun raosta sinne kouruun ;)

repe59

Ã,,rsyttävä piirre omassain: hiekkatiel noukkii helposti kiviä takapyöriin kaiketi jarrulevyn tietämille ja sit siel kamalaa meteliä pitää ikäänkuin jarrusylinteri raapis jarrulevyä, ajastaan kuluu pois mutta silti, selkäpiitä karmivaa meteliä! Muut huomanneet?
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Reneto

Lainaus käyttäjältä: repe59 - 28.08.10 - klo:09:24
Ã,,rsyttävä piirre omassain: hiekkatiel noukkii helposti kiviä takapyöriin kaiketi jarrulevyn tietämille ja sit siel kamalaa meteliä pitää ikäänkuin jarrusylinteri raapis jarrulevyä, ajastaan kuluu pois mutta silti, selkäpiitä karmivaa meteliä! Muut huomanneet?

Taitaa koskea kaikkia saman alustan malleja. Itellänikin ollut Jetassa kaksi kertaa kivi jarruissa. On lähtenyt pysähdyksen jälkeen veks, mutta olen lukenut että jotkut ovat joutuneet irrottamaan renkaan että pääsee kaivamaan stenun poijes.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

isopahasusi

En tiedä onko tyyppivika, mutta -05 HB:ssä tulee vettä apukuskin jalkatilaan jostain? Tiivisteet vuotaa? Lisäksi maantiellä kuuluu outoa suhinaa, aivan kun ikkunat olisi raollaan vaikkei ole. Ovien tiivisteet? Onko korjattavissa / tekeekö skoda-huolto jo päättyneen takuun jälkeen asialle mitään?
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

Erkka

Lainaus käyttäjältä: isopahasusi - 09.02.11 - klo:19:18
En tiedä onko tyyppivika, mutta -05 HB:ssä tulee vettä apukuskin jalkatilaan jostain? Tiivisteet vuotaa? Lisäksi maantiellä kuuluu outoa suhinaa, aivan kun ikkunat olisi raollaan vaikkei ole. Ovien tiivisteet? Onko korjattavissa / tekeekö skoda-huolto jo päättyneen takuun jälkeen asialle mitään?

Näitä vesivuotovikoja on maahantuojan toimesta korjattu takuuseen mm. autonovien tiivisteet vaihtamalla. En nyt muista kuinka vanhoihin kulkineisiin korjaukset on mennyt takuun piikkiin.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

livejungle

Täällä sirisee taustapeilistä lähtevä muovilista (sadesensorin johdot?) joka liittyy kattopaneeliin.. Kun listaa taivuttaa alaspäin niin sirinä loppuu ja taas on melutonta menoa satoja kilometrejä...

Eturekisterikilven kaukalon nurkista on täälläkin lähtenyt maalit ja menee alkuviikosta takuumaalaukseen. Eli tyyppivika..

JTK

En tiedä onko tyyppivika.Onko muilla peilivilkku hajonnu?Eikös ledivilkun pitäisi olla "ikuinen" saisko jopa osan maahantuojan piikkiin? Marmorilla vilkku maksaa n.80e. Onko kukaan itse irroittanut vinkkejä?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy