Henkilöauton omistajanvaihdos seitsemän vuorokauden kuluessa

Aloittaja skriko, 21.03.13 - klo:17:34

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Moose - 03.11.13 - klo:17:34
Mulla on tämmöinen tilanne, että huomenna pitäisi noukkia uusi auto liikkeestä ja olen sopinut tekeväni vakuutusasiat itse. Rekkari on tiedossa, mutta ifin nettipalvelussa vakuutusta ei saa vielä tehtyä, sillä auto ei ilmeisesti ole vielä tarvittavissa järjestelmissä. Vaihdossa menevän auton liikennevakuutus ilmeisesti on voimassa 7 päivän ajan, mutta entäs kasko? Pitääkö ensimmäiset päivät ajella isommalla riskillä?

Aamulla menet vakuutusyhtiöön rek.numeron kanssa ja lasketat autoon vakuutuksen, hinnan saatuasi pyydät vielä tarkistamaan sitä niin yleensä yhtiöstä irtoaa vielä henkilökohtainen alennus joka on suurempi kuin tuo 10% nettialennus. Jos kauppa on jo selvä niin laitat vakuutuksen heti voimaan, jos siinä on jotain epävarmuustekijöitä vielä niin sovit että ilmoitat puhelimella koska vakuutuksen saa laittaa alkamaan. Noin olen itse aina toiminut.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

vkjoki

^ Samanlaiset kokemukset minulla: suoraan vakuutusyhtiöistä myyjiltä saadut tarjoukset ovat olleet merkittävästi parempia kuin nettilaskureilla saatavat hinnat.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Moose

Kiitoksia vinkistä. Pitää katsoa josko huomisaamun aikataulusta liikenisi tunti omille asioille.
Cupra Formentor VZ PHEV

felisia2

pari vuotta sitten kun kävin hakemassa auton liikkeestä ulos ,niin otin kaikki vakuutukset ja jälestä kävin tutulla vakuutus myyjällä tarkistamasta mitä kannattaa pitää.ei ollut rohkeutta ajaa uutta autoa liikkeestä ulos ilman vakuutuksia

Karvis

Lainaus käyttäjältä: felisia2 - 03.11.13 - klo:22:48
pari vuotta sitten kun kävin hakemassa auton liikkeestä ulos ,niin otin kaikki vakuutukset ja jälestä kävin tutulla vakuutus myyjällä tarkistamasta mitä kannattaa pitää.ei ollut rohkeutta ajaa uutta autoa liikkeestä ulos ilman vakuutuksia

Ei sitä saa liikkeestä mukaan ilman vakuutusta ::)

vkjoki

Juu, ei saa autoa ulos liikkeestä ilman vakuutusta!

Mutta hintavertailun voi tehdä heti kun ehtii - ei siinä "ensimmäisessä" vakuutusyhtiössä vakuutusta tarvitse pitää päivää kauempaa, jos löytää paremman hinnan jostakin muualta. Vastaanottava yhtiö hoitaa paperisodan.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Geoman

Olen ymmärtänyt niin, että rekisteriotteen 2-osaan merkityn omistajan vaihdoksen jälkeen on aikaa 7 vuorokautta ottaa autoon uusi vakuutus. Tämän 7 vuorokauden aikan vakuutuksen hoitta "vaakutusyhtiöiden keskinäinen vakuutus". Uuutta Vakuutusta ei tarvitse ottaa autokauppiaalta. He kylläkin tekevät kaupan yhteydessä miellellään ilmoituksen uudesta vakuutuksesta - oletan tämän olevan sen vuoksi, että he samalla katkaisevat autoliikkeen "myyntivarastovakuutuksen"?

rob-s

LainaaOlen ymmärtänyt niin, että rekisteriotteen 2-osaan merkityn omistajan vaihdoksen jälkeen on aikaa 7 vuorokautta ottaa autoon uusi vakuutus.

Jos liikkeestä ostaa siten, että maksat myös auton, niin kyllä sen mukaan saa. Sitten on 7 päivää aikaa ottaa vakuutusta. Jos on liike joka rekisteröi puolestasi ja et ole vielä ottanut vakuutusta, niin sieltä soittaa autosihteeri ja kysyy asiasta.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 03.11.13 - klo:22:53
Ei sitä saa liikkeestä mukaan ilman vakuutusta ::)
Mikäs sen estää? Kassalle kun on maksettu, niin asiakas saa tehdä autolleen mitä lystää, kuten ajaa ulos liikkeestä.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 04.11.13 - klo:08:44
Mikäs sen estää? Kassalle kun on maksettu, niin asiakas saa tehdä autolleen mitä lystää, kuten ajaa ulos liikkeestä.

Siinäpä se. Pätkällä ostettaessa se auto kun ei ole asiakkaan vaan rah.yhtiön omaisuutta = rajoittaa myös jossainmäärin auton käyttöä ja muutostöitä. Myös vakuutuksessa usein kaskon ns. lunastusturva on tällöin pakollinen 8)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 04.11.13 - klo:08:44

Kyseessä uusi rekisteröimätön auto, autolla ei siis ole minkäänlaista vakuutusta koskaan ollutkaan eikä auto ole rekisterissä ennen kuin myyjä sen rekisteröi. Rekisteröintiä taas ei saa tehtyä ilman vakuutusta, ja ilman rekisteröintiä ei autoa voi ajaa liikkeestä ulos ::)

Markku J

Onko rekisteröinti tosiaan pakollinen ? Jos haluaisin vaikka ostaa auton ratakäyttöön / rakenteluaihioksi. Tai vaikka koristeeksi autotalliin  ;D. Eikö sen voisi lavetilla hakea ilman rekisteröintiä ?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.11.13 - klo:10:28
Onko rekisteröinti tosiaan pakollinen ? Jos haluaisin vaikka ostaa auton ratakäyttöön / rakenteluaihioksi. Tai vaikka koristeeksi autotalliin  ;D. Eikö sen voisi lavetilla hakea ilman rekisteröintiä ?

Tietysti jos auto on tarkoitus ostaa rata-aihioksi niin eihän sitä silloin tarvitse rekisteröidä eikä vakuuttaa, sen kun ajaa trailerille ja vie pois :)

Urlaub

Tarrakilvet riittää.. Mutta, joo, uuden auton kohdalla rekisteröinti ja sitä kautta vakuuttaminen on hieman eri asia kuin käytettyä ostettaessa. Mikään ehdoton pakko se ei kuitenkaan ole ja esim. tavara-autot viedään yleensä luovutuksen jälkeen koritettaviksi ilman ensirekisteröintiä.

Moose

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 03.11.13 - klo:20:43
Aamulla menet vakuutusyhtiöön rek.numeron kanssa ja lasketat autoon vakuutuksen, hinnan saatuasi pyydät vielä tarkistamaan sitä niin yleensä yhtiöstä irtoaa vielä henkilökohtainen alennus joka on suurempi kuin tuo 10% nettialennus. Jos kauppa on jo selvä niin laitat vakuutuksen heti voimaan, jos siinä on jotain epävarmuustekijöitä vielä niin sovit että ilmoitat puhelimella koska vakuutuksen saa laittaa alkamaan. Noin olen itse aina toiminut.

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 03.11.13 - klo:21:49
^ Samanlaiset kokemukset minulla: suoraan vakuutusyhtiöistä myyjiltä saadut tarjoukset ovat olleet merkittävästi parempia kuin nettilaskureilla saatavat hinnat.

Kävin aamulla konttorilla. Sama 10% alennus tuli kuin nettikaupasta, mutta sillä erotuksella, että hinta on pysyvä eikä koske vain ensimmäistä vuotta.
Cupra Formentor VZ PHEV

HiTecci

Jos haluaisin vaikka ostaa auton ratakäyttöön / rakenteluaihioksi. Tai vaikka koristeeksi autotalliin  ;D. Eikö sen voisi lavetilla hakea ilman rekisteröintiä ?

Tässä tapauksessa siitä ei tartte edes autoveroja maksaa jos/kun sitä ei ole koskaan tarkoitus rekisteröidäkään :)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy