VAG-COM/VCDS kysymyksiä

Aloittaja RiMa, 05.03.10 - klo:20:24

« edellinen - seuraava »

petrisa

Vanha VAG-COM ei taida todellisuudessa tukea enää uudemman sukupolven VAG-autoja vaan pitää olla VCDS (joka on ex VAG-COM) ja siitäkin tietty versio.

Syytä en varmaksi tiedä, mutta epäilen sen johtuvan väylänopeuksista, joita vanha ohjelmisto ja sovitinpalikka eivät tue.

Jultsu

Vaikka tuollainen 20 vuotta vanha sovellusversio VAG-COMista saattaisikin tukea uudempia autoja (edes jossain määrin) niin en siltikään lähtisi tekemään sellaisen kanssa yhtään mitään muutoksia näihin "uudempiin", eli max. 10 vuotta vanhoihin autoihin, tuossa on aika iso riski sille että auton ohjainmoduulille lähtee joku komento mitä ei pitäisi lähteä ja pahimmassa tapauksessa auton saa ajamattomaan kuntoon jos sieltä lähtee joku can-gatewayn lista ajoneuvosta löytyvistä moduuleista tyhjäksi.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

altti450

Juu kiitoksia. Täytyy laittaa VCDS tilaukseen👍

kari29

Vanha VCDS AI-USB+CAN se ei ennää toimi meikäläisen autossa kun sehän on jo vuosmallin 2020 Transportteri ja syksyllä tulloo 2023 Crafter.

Eli ilmeisesti vaihtoehdot on pöydällä HEX-Net Pro tai HEX-V2, riippuen tykkääkö langasta vai langattomuudesta. Onko noissa kuitenkin sama ohjelma molemmilla käytössä ja onko tuo ohjelma itse asiassa sama tai samanlainen kuin vanhakin VCDS vai uudistunut enempi? Ja onkos tuosta VCDS Mobilesta tullut jo enemmän porukalla kokemusta?

JeansBeetle

Näkeekö jostain moduulista, että onko (sähkö)autoon asennettu ilmalämpöpumppua? Kyseessä on keskieuroopan tuonti, joten ei ole tietoa.

heller

Lainaus käyttäjältä: rahi - 06.08.23 - klo:11:16
Näkeekö jostain moduulista, että onko (sähkö)autoon asennettu ilmalämpöpumppua? Kyseessä on keskieuroopan tuonti, joten ei ole tietoa.
Varmaan helpoiten näkee pellin alta. Mikä auto kyseessä?
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

juhy

Onko mitään listaa mitä mikin ryhmä tarkoittaa eli mistä pystyy muuttamaan asetuksia millekkin järjestelmälle?

misi

Heipä hei. Jos nyt päättäisi hommata tuon VCDS ja hex-v2 piuhan(ja ohjelmiston) piuhan mukana, niin onko jotain mitä kannattaisi/pitäisi vielä ottaa huomioon? Esimerkiksi siis, tarvitseeko läppärin olla kovin kummoinen, onko tuolla VCDS -ohjelmistolla hirveästi vaatimuksia? Torista kaapeleita kattelin ja siellä ei mitään sen kummempia mainintoja ollut mistään, muutakuin että lukee 2018vuoteen asti ajoneuvoja. Lukeeko jokin muu siitä sitten ylöspäin?

Yksi vaggilainen löytyy pihasta ja siitä tarvisi koodia ottaa esille. Ja mahdollisesti käyttiskin vaihtuu vaggilaiseksi.
MB E220 CDI -10
VW T5.1 4MOT -15
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

Tos®

Läppärissä pitää olla windows ja jonkunmoinen näytön resoluutio.. 1280x720 on aika kökkö käyttää.

Piuhassa on valmius käyttää kolmea eri autoa, lisähintaan 10 autoa. Rajoittamaton versio (HEX-net) maksaa enemmän.

Itse olen pärjännyt tällä nyt kolme vuotta 2021 mallisen golffin kanssa.
https://obdeleven.com/

Tuo osaa poistaa sfd lukon ja sillä saa tehtyä koodauksia.
Puhelimella on toki huonohko käyttää, jos pitää katsoa useampia arvoja yhtä aikaa.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

misi

Kiitos! Juuri tätä vähän hainkin, että millaista konetta kaipaa, esimerkiksi. Ja juuri piuhoistakin, kannattanee varmaan suosiosta ostaa se hex-net heti, jos lukee tuntemattomiltakin koodia.
MB E220 CDI -10
VW T5.1 4MOT -15
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

misi

.. Piti muokata viestiä, mutta ei enää pystynyt. Kyllähän tuo obdeleven palikkakin aika pätevältä vaikuttaisi omaan käyttöön, pro versionakin.
MB E220 CDI -10
VW T5.1 4MOT -15
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

Larmatin

Mitens kun 2v vanhaa golffia katsoo bosch testerillä niin se haluaa turvayhdyskäytävän avata jotta pääsee autoon sisälle järjestelmiin.
Sitten kokeilee VCDS ja sillä uusimmalla palikalla niin se ei kysy oikeen mitään kummaa ja sillä saa nollattua huollot ynm.  Onko jollain valaisevaa tietoa tai linkkiä mistä voisi aiheeseen tutustua. Kiitos.
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 26.08.25 - klo:10:55Mitens kun 2v vanhaa golffia katsoo bosch testerillä niin se haluaa turvayhdyskäytävän avata jotta pääsee autoon sisälle järjestelmiin.
Sitten kokeilee VCDS ja sillä uusimmalla palikalla niin se ei kysy oikeen mitään kummaa ja sillä saa nollattua huollot ynm.  Onko jollain valaisevaa tietoa tai linkkiä mistä voisi aiheeseen tutustua. Kiitos.
Kokeile avata konepelti ja sitten Bosch testerillä tehdä temppuja. 2024 eteenpäin on SFD2-suojausta ja ne onkin sitten kinkkisempiä.

Larmatin

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 26.08.25 - klo:23:00Kokeile avata konepelti ja sitten Bosch testerillä tehdä temppuja. 2024 eteenpäin on SFD2-suojausta ja ne onkin sitten kinkkisempiä.

Sain Bossista sen verran tietoo ettäkun se on OEM hyväksytty testeri niin sen pitää noudattaa turvaprotokollaa ja se vaatii suojatun yhteyden.. Onpa hirvee suojaus kun VSCD pääsee sinne sitten ilman suojausta.. ja varmaan kaikki kiinatesterit.. Mikähän suojaus se tommoinen on näissä uusissa autoissa ??
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

M_M

Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 27.08.25 - klo:06:54Onpa hirvee suojaus kun VSCD pääsee sinne sitten ilman suojausta..
Ei pääse.

Todennäköisesti sen huollon saa nollattua ja muitakin tietoja katsottua VCDS:n avulla ilman diagnostiikkalukituksen avaamista ja siksi se onnistuu. VCDS ei edes pysty sitä avausta omineen tekemään.

Se Boschin testeri taas oletettavasti toimii niin, että se haluaa avata sen lukon samantien kun moduuliin mennään sisälle riippumatta siitä mitä siellä ollaan tekemässä.

Eli siellä on lukitus ja se lukituksen avaus vaaditaan moniin koodausmuutoksiin mutta ei kuitenkaan kaikkeen tekemiseen. VCDS tekee minkä pystyy ja jos yrittää tehdä jotain mikä onkin lukon takana niin homma loppuu siihen.

Jos lisätietoa kaipaa niin SFD ja SFD2 on lyhenteet noille lukituksille.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

JPN_V70D3OR

ChatGPT näyttää antavan varsin hyvin koodausohjeita.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy