Passat 3C moottoriöljyt

Aloittaja KeiZZi, 06.03.13 - klo:12:53

« edellinen - seuraava »

KeiZZi

Millaisia öljyjä autoissanne käytätte?
itsellä ollut ennen 5w-30 mobilia ja nyt olivat huollossa lurutelleet Mobil 1 Rally Formula peak life 5w-50.
Onko kokemuksia tuosta, kallista ei näytä kyllä olevan?
Longlife ollut tähän saakka ja ajattelin rueta vaihtaa 15000 välein.
Elikkä kokemuksia kaipailisin täytyykö noi öljyt vaihtaa jo aiemmin pois vai uskaltaako ajella sen 15000km huoletta :)
VW Passat 3C Variant 1.9TDI vm2008

Vankka

Longlifenä Mobil ESP ja nyt 15tkm välillä teboil diesel diamonttia 5w-40 jos muistan oikein. Nyt toiselle kierrokselle Teboilia on öljyn hukkaaminen vähentynyt tehokkaasti :D
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

KeiZZi

Paljonko oli kilometreja kun vaihdoit poijes longlifen?
Ittellä tällä hetkellä 235 000.
VW Passat 3C Variant 1.9TDI vm2008

Vankka

Lainaus käyttäjältä: KeiZZi - 06.03.13 - klo:13:31
Paljonko oli kilometreja kun vaihdoit poijes longlifen?
Ittellä tällä hetkellä 235 000.
noin 2000km enempi :D
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

vwere

Olen viemässä autoani öljynvaihtohuoltoon ja ajattelin viedä itse öljyt. Autoni on -07 Passat 1.9tdi 77Kw (BXE). Jostakin olin lukevinani että BXE moottorin öljytilavuus olisi 3,8 l. Eli riittääkö siis jos jätän huoltoon 4l pöntön?

Öljyiksi ajattelin Mobil1 esp 5w-30. Ilmeisesti tuo öljylaatu käy!?

Toistaiseksi olen ajellut vielä LL-vaihtovälillä, mutta ajattelin tehdä väliöljynvaihdon ja jatkossa ruveta vaihtamaan siinä 15tkm kieppeillä, koska kilometrejä autossa takana on jo yli 200tkm.

Onko öljymerkin vaihdolla mitään väliä?
Aikaisemmin auto on aina huollettu Laakkosella. Ei ole tullut kysyttyä sieltä, että mitä öljyjä käyttävät.





Vankka

LainaaOil capacities
Engine codes AVQ BJB, BKC, BRU, BXE and BXF
With oil filter change: 3.8 l
Without oil filter change: 3.3 l
Engine codes BLS and BXJ 
With oil filter change: 4.3 l
Without oil filter change: 3.8 l


Tuossa listassa on ihmetys, että omani (BKC) on 4.2L suodattimen kans.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

pohjoissavonprinssi

Lainaus käyttäjältä: KeiZZi - 06.03.13 - klo:12:53
Millaisia öljyjä autoissanne käytätte?
itsellä ollut ennen 5w-30 mobilia ja nyt olivat huollossa lurutelleet Mobil 1 Rally Formula peak life 5w-50.
Onko kokemuksia tuosta, kallista ei näytä kyllä olevan?
Longlife ollut tähän saakka ja ajattelin rueta vaihtaa 15000 välein.
Elikkä kokemuksia kaipailisin täytyykö noi öljyt vaihtaa jo aiemmin pois vai uskaltaako ajella sen 15000km huoletta :)

Oliko öljyn kulutusta tuolla Mobil öljyllä?

JMTL

Lainaus käyttäjältä: pohjoissavonprinssi - 24.11.13 - klo:10:51
Oliko öljyn kulutusta tuolla Mobil öljyllä?
Omassa olen käyttänyt NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W-30 öljyä. Ei ole tarvinnut kertaakaan lisätä vielä öljyä, vaikka olen ajanut long life huolto-ohjelmalla.
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

heppi

Ã,,lkää hyvä ihmiset käyttökö muuta kuin castrollia ja sitä saa halvalla tuolta:
http://www.nettiosa.com/Oljyt

itellä kulutus öljyssä 15tkm välillä puhdas nolla eli öljytaso ei tipu yhtään.

Höylä

Lainaus käyttäjältä: heppi - 04.03.14 - klo:09:57
Ã,,lkää hyvä ihmiset käyttökö muuta kuin castrollia ja sitä saa halvalla tuolta:
http://www.nettiosa.com/Oljyt

itellä kulutus öljyssä 15tkm välillä puhdas nolla eli öljytaso ei tipu yhtään.

Minulla ainakin vie Castrolia reippaasti, vaihtovälillä (15 tkm) saa kaadella melkein puoli purkkia (eli 2l) koneeseen. Nesteen öljy pysyy merkkien välissä yleensä vaihtovälin, välillä joutuu lisäämään kerran. Viimeksi maksoi 5W-30 Nesteen öljy vaihdettuna putsarin kanssa n. 70 â,¬.

Leroy

Mulla oli 3C:hen uudesta saakka vaihdettu kymppitonnin välein öljyt. Käytin osaltani Teboilin 5W-40 DD ja öljyä ei kulunut vaihtovälillä ( ainakaan sinne 181tkm saakka). Halpaa ku saippua vieläpä. 26,90â,¬ neljän litran kannu oli kun viimeisen kerran Puuilosta ostin.
Outback

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy