Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Jycke

Mikä ottaa päähän:

pyöräilijät jotka pimeässä polkevat tuhatta ja sataa ilman mitään valoja ym ja olettavat että he ovat aina oikeassa ja ilmeisesti kuolemattomia.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: jallucola - 21.11.13 - klo:17:38
S/S ei pidä autoa paikallaan itsestään, vaan jarrua pitää painaa, niin silloin sammuu ja kun jalan nostaa jarrulta, niin käynnistyy taas, näin siis DSG:n kanssa - manuaaleista ei ole kokemusta.  :-\

Totta, näinhän se tietysti on. Olen jo niin tottunut assistantin käyttöön, etten tullut heti tätä ajatelleeksi.

Palatakseni varsinaiseen teemaan, niin tutkailin eilen pimeään aikaan takavaloja ja onhan ne uusissa autoissa melko kirkkaat, mutteivat kyllä pahemmin minua häiritse. Enemmän tosiaan häiritsee valottomat autot.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: UusVAGinisti - 22.11.13 - klo:01:36
Manuaalissani SS  toimii kytkinpoljinta nostaessa/painaessa.
(Täytyypä seurata, pitääkö jarrupoljintakin painaa koko ajan.  ::) )

Jarrupolkimen vapautuksen jälkeen on (ainakin rinteessä) muutaman sekunnin viive ennenkuin alkaa valua johonkin suuntaan.
Täytyypä tämäkin testata tasamaalla. (tai lukea ohjekirjaa  ::) )
Hill hold... kyllä sitä kaikkea uutta keksitään millä saadaan tyhmältä rahat pois. Täysin toimiva hill hold on ollut autoissa jo toistasataa vuotta!

Foxit

Lainaus käyttäjältä: Jycke - 22.11.13 - klo:01:38
Mikä ottaa päähän:

pyöräilijät jotka pimeässä polkevat tuhatta ja sataa ilman mitään valoja ym ja olettavat että he ovat aina oikeassa ja ilmeisesti kuolemattomia.

Samaa olen harmitellut. Luulenpa että pääkaupunkiseudulla näitä näkee enemmän. Täällä Turussa tuntuu että näihin aikoihin pyöräilijöitä näkyy katukuvassa aika vähän. Pyöräilijöitä ja kävelijöitä ei yksinkertaisesti pysty havaitsemaan ilman valoja ja heijastimia pimeän aikaan.

Tästä tuli myös mieleeni pyöräreissuni aamuhämärissä kun odottelin pyörän kanssa suojatien edessä. Ajattelin että totellaas nyt kerrankin sääntöjä ja lähdetään taluttamaan suojatien yli. Aikeeksi jäi sillä toisesta suunnasta körötteli hiljentämättä auto jonka perässä valehtelematta kymmenen autoa tappituntumalla. Kenelläkään ei ollut aikeita hidastaa vaikka yritin siinä pyörän ledilamppua heilutella autojen suuntaan viestiäkseni olemassaolostani. Joko minä en näkynyt aamuhämärissä lampuista tai heijastimista huolimatta tai sitten ketään ei vain kiinnostanut hidastaa. En ihmettelisi tuota jälkimmäistäkään, koska suojatietä lähestyviä ja ylittäviä ei täällä kovin kunnioiteta täällä päiväsaikaankaan.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 22.11.13 - klo:08:24
... Pyöräilijöitä ja kävelijöitä ei yksinkertaisesti pysty havaitsemaan ilman valoja ja heijastimia pimeän aikaan.
Näin just. Sellaisetkin jalankulkijat, jotka vielä erottaa kuivan valittessa pimeälläkin, jäävät todelle helposti huomaamatta kun satelee ja vastaantulevien autojen valot häikivät joko sateesta tai heijastuksina märästä tienpinnasta. Heijastimeton paikallaan seisova jalankulkuja tummissa vaatteissa on koko lailla haasteellinen havaittava toisinaan, toivoisin kulkijoiden itsensä tuon ymmärtävän, eli ei läheskään aina tahallaan heitä jätetä huomiotta. Olen vähän pitänyt sellaista linjaa, että väistän vain kohteita, jotka näen.

Ainakin itse annan ihan mielelläni tilaa esim. suojatien ylittäjille, mutta toiveena on, että suojatielle pyrkivä omalta osaltaan tekee itsensä havaittavaksi ja vieläpä jollakin muotoa ilmaisee aikeensa astua suojatielle.  Jostakin syystä meille päin on siunaantunut jalankulkijoita, jotka norkoilevat suojatien lähettyvillä, mutta eivät ilmeisesti aiko tietä ylittää, koska viuhtovat pysähtynyttä autoilijaa jatkamaan matkaansa.

Hermostumisvapaata liikennepäivää itse kullekin :)

repomies

Valojen käyttö.

On se niin vaikeaa, ei vaan pysty soomalainen oppimaan.

Eilen taas 430 km enimmäkseen pimeillä kantateillä suhanneena näki niin monenkirjavaa valojen käyttöä ettei mitään rajaa. Valoja käytetään miten sattuu ja milloin sattuu.

Yksikin sankari pisti pitkät päälle vastaantullessaan kouluttaakseen minua sammuttamaan pitkät. Noh, pistin itsekin pitkät sitten päälle, kun en edellisen vastaantulijan jälkeen ollut niitä sytyttänyt, sen verta lähellä kun tulivat peräkkäin. Eikä edes ollut autossani ajovalot yläasennossa, olin säätänyt alemmas kun oli kuormaakin. Saatanan spedejä tiet täynnä. Toisaalta ymmärtäähän sen, kun on jonkinlainen käsitys siitä miten pienellä kauhalla noin keskimäärin on jaettu. Joillekin ei riitä kuin teelusikalla, ja niitä tulee väkisinkin vastaan.

Sitten sumuvalohomot pimeillä teillä, niitähän riittää. Ihan sama minulle miten paljon niitä sumuvaloja poltetaan valaistuilla teillä tai keskellä kirkasta päivää, mutta sysipimeällä maantiellä ne häikäisee ihan turhaan vastaantulijoita. Ja niitä pitää todella moni päällä.

Sumarit valaisevat lähinnä sivuille ja max 20 metriä eteen. Tarkoittaa sitä että 80km/h vauhdissa niillä näkee alle sekunnin ajomatkan päähän ja sinnekin umpisurkeasti verrattuna ajovaloihin. Reaktioajan huomioiden niistä ei ole mitään muuta hyötyä kuin se, että sen autoon tömähtäneen hirven saattaa rekisteröidä verkkokalvolle jos se tulee aivan sivusta, mutta jarrutukseen tai väistöön niillä ei saa mitään etua.

Valitettavasti myös iso osa raskaasta kalustosta tulee sumarit päällä vastaan. Toisaalta senkin ymmärtää, kun tietää että ihan kaikkein välkyin aines ei välttämättä päädy viettämään elämäänsä ratin ja penkin väliin.

Pitäisi säätää direktiivi jolla autonvalmistajien pitää estää sumarien käyttö yli 40km/h nopeuksilla. Selvästikään nykyinen härmän oma laki ei tepsi, joten vastuu pitäisi siirtää valmistajille.

kt

Olen viime aikoina ottanut ihan tavakseni pysähtyä ja päästää jalankulkijat suojatiellä kulkemaan. Perjantaina Savonlinnassa Olavinkadun uudessa ympyrässä taas tein näin. Edellä ajavat 3 autoa eivät ympyrästä poistuessaan noteeranneet mitenkään jalankulkijaa.
No minä noteerasin ja pysähdyin. Jalankulkija yllättyi kovin iloisesti ja heilutti minulle kohteliaat kiitokset kädellään. Ja tietenkin, hän oli savonlinnalainen pysäköinnivalvoja. Toivottavasti otti rekkarini ylös ja muistaa ensi kesänä tarvittaessa sitten uudestaan kiittää ja "armahtaa".
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: kt - 24.11.13 - klo:11:11
Olen viime aikoina ottanut ihan tavakseni pysähtyä ja päästää jalankulkijat suojatiellä kulkemaan.
Hieno tapa! Siinä saa palkakseen hyvän mielen - niin jalankulkija kuin autoilijakin.
Joutilas 76v

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Jycke - 22.11.13 - klo:01:38
Mikä ottaa päähän:

+1

Mikko

Ja valitettavan paljon näkee myös niitä maantiefillarilla liikkuvia täysin lopuistakin liikennesäännöistä piittaamattomia idiootteja. Ei mikään ihme, että noilla on niin huono maine. Perjantaina illalla tuli nähtyä eräs yksilö (musta asu, ei valoja eikä heijastimia), jota ei koskenut ainakaan nopeusrajoitukset, kaistamerkinnät, väistämisvelvollisuus, stop-merkki, suuntamerkit eikä liikennevalot. Näin nopeasti summaten.

tuRboman

+1 ja samaa syssyyn heijastimettomat jalankulkijat. Joskus pelästyttää tienreunaa kulkevat kävelijät kun ei niitä havaitse kun vasta kohdalla.

Ja kyllä ottaa kupoliin kun mun työmatkalla tulee aina arkipäivänä iltavuoroon mennessä koululaisia pyörineen (ja myös kävellen) vastaan. Jos niitä tulee kaksi kerralla niin väistö onnistuu. Kolmelle joutuu jo soittamaan  kelloa kun tie on täysin tukossa. Yhdelle joutuu myös soittamaan kellloa kun se tulee älytönpuheli ojossa mitään ympäriltään havainnoimatta kuin lämpöhakuinen ohjus vastaan. Ja jotkut jää keskelle tietä jotain toria pitämään eikä tass ympäröivästä maailmasta mitään havaintoa.
Täytyyhän sitä koettaa ymmärtää, mutta välillä ei vaan jaksa :(
"All 4 The Driver"

re2

Olipa hilkulla etten juuri ajanut edelläni menneen toisen aanelkun takapaksiin, kun tämä otti yllättäen asiakseen pysähtyä keskelle kiertoliittymää antaakseen tietä sinne tulevalle. Doh.

Saatiin kuitenkin vihdoin quattro-kelit näillekin leveyksille, joten kaikkinensa hymyssä suin sai kotipihaan kurvata.

Pepeto

Parkeilla ajavat. Nykyään tuntuu lisääntyneen autoilijat, jotka ajavat vanhemmilla autoilla ilman valoja tai pelkät parkit päällä. Ja niistäkin on monesti toisen puolen polttimo pimeänä.

Ja tuosta Auto Holdista vielä sen verran, että jarruvalot palavat, kun se pitää autoa paikallaan. Ainakin Golfissa on näin.
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Pepeto - 25.11.13 - klo:07:11
Parkeilla ajavat. Nykyään tuntuu lisääntyneen autoilijat, jotka ajavat vanhemmilla autoilla ilman valoja tai pelkät parkit päällä. Ja niistäkin on monesti toisen puolen polttimo pimeänä.

Ja tuosta Auto Holdista vielä sen verran, että jarruvalot palavat, kun se pitää autoa paikallaan. Ainakin Golfissa on näin.
Minusta tuntuu, että uus avuttomuus on vaan kasvanu ja parkeilla ajajat ei tiedä ajovalojen palaneen.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

dosetti

Liikenteessä ottaa hermoon kylmät olosuhteet. Pitää ajaa talvirenkailla talvirajoituksilla ikkunat jäässä toppatakki päällä.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 22.11.13 - klo:08:12
Hill hold... kyllä sitä kaikkea uutta keksitään millä saadaan tyhmältä rahat pois. Täysin toimiva hill hold on ollut autoissa jo toistasataa vuotta!

Autokouluopettajaa lainaten " naiset tekevät mäkilähdön käsijarrulla "  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Kukke

LainaaNykyään tuntuu lisääntyneen autoilijat, jotka ajavat vanhemmilla autoilla ilman valoja tai pelkät parkit päällä. Ja niistäkin on monesti toisen puolen polttimo pimeänä.

Olen huomannut samaa. Monesti kyseessä on jokin 90-luvun lopun tai 2000-luvun alun auto, jossa pitäisi olla valomuisti. Mutta parkit päällä ajellaan. Pyrin aina vilkuttamaan pitkiä tuollaisille.

Tosin tein testin, ajoin tahallani pelkillä parkeilla, muutaman kilometrin, niin kukaan ei asiaan reagoinut. Pitkillä ajaessa olis varmasti huomioitu...:D
Renault Clio 1.2 -98

makkis

Lainaa" naiset tekevät mäkilähdön käsijarrulla "

Olen joskus tehnyt käsijarrullakin mutta mikähän tuossa mäkilähdössä nyt on niin vaikeaa?? Huomaan toki liikenteessä että monelle se on vaikeaa, mutta minusta tämä "hill-hold" vai mikä lie uusavuttomuus systeemi enemmän sitä vaikeuttaa kun auttaa. Tulee semmoinen "silmänräpäys" selkäytimeen mikä ei mäkilähtöön kuulu. Kai tähän tottuu, mutta joutavien varisteiden kategoriaan menee.

Ktk

Nuo hill holdit yms. mäkilähtöavustimet on imho aika turhia mutta sitten hold assist joka pitää esim. automaattivaihteisen valoissa paikallaan poljinta painamatta onkin jo sitten ihan eri juttu. Edellisessä oli, nykyiseen en ottanut, mutta seuraavaan taas tulee.

Angus

Lainaus käyttäjältä: makkis - 25.11.13 - klo:22:56
Olen joskus tehnyt käsijarrullakin mutta mikähän tuossa mäkilähdössä nyt on niin vaikeaa?? Huomaan toki liikenteessä että monelle se on vaikeaa, mutta minusta tämä "hill-hold" vai mikä lie uusavuttomuus systeemi enemmän sitä vaikeuttaa kun auttaa. Tulee semmoinen "silmänräpäys" selkäytimeen mikä ei mäkilähtöön kuulu. Kai tähän tottuu, mutta joutavien varisteiden kategoriaan menee.

Volkkarissa se on toteutettu paremmin, unohdettu hill-holdit ja tehty auto-hold, kerran pysähdyt ja painat jarrua niin auto pysyy tasan niin kauan paikoillaan kunnes päätät lähteä,toimii siis jokapaikassa ei vain mäessä. Toimii hyvin myös manuaalin kanssa, tottakai normi mäkilähtö on osattava, se kuuluu jo yleissivistykseen! 8)
| Käytä parkmanissa koodia QZGTS saat 10â,¬ Edestä ilmaista parkkiaikaa | http://quadlock.refr.cc/KN8LBBX |

Rauska

Kun kerran on "keksitty" sähköinen käsijarru, niin nyt on pakko olla hill- ja auto- ym holdit.
Sähköisessä ei oo mitään tuntumaa ja käsijarrukäännöksen teko ei kyllä hevin onnistu  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

HAL9000

Edesmenneen Onni-klownin sanoin "suolaa, suolaa ja enemmän suolaa...". Ilman mitään ilmeistä syytä kehä I:sen sisäpuolelle kylvetään kesäkelillä tonneittain suolaa. Tuo suola sitten muuttaa kaiken keräämällä kosteutta jonka jälkeen nastojen karhentamalla asvaltilla p...ka lentää. Lopettakaa nyt jo saamari tuo idiotismi. Ei ole kenenkään edun mukaista.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Peräkylän Pertti

Lainaus käyttäjältä: Pepeto - 25.11.13 - klo:07:11

Minulla ainakin unohtuu helposti parkit päälle, jos esimerkiksi parkkipaikalla istun autossa ja auto on päällä. Tällöin pistän pelkät parkit päälle, etteivät ajovalot turhaan pala. Sitten kun lähden liikkeelle, unohdan usein kytkeä ajovalot päälle.

geeni

Suolaa, suolaa ja varmuuden vuoksi vähän vielä lisää suolaa...  >:(

Muutama sekunti toisen perässä, niin tuulilasi on jo harmaan vellin peitossa.

Kasis

Ihmisten "pelko" viranomaisia kohtaan.
Jonon ensimmäisenä kulkee tullin Caddy ja autoilijat matelee sen perässä 90km/h satasen alueella.
Itse olisin mennyt ohi, mutta DPD:n paku junnasi ohituskaistalla samaa nopeutta tullin auton kanssa ja itse olin nousemassa seuraavasta liittymästä ylös.

Onhan tässä viime aikoina keskusteltu tullin poliisi oikeuksista, mutta ei se estä ohittamasta alinopeutta ajavaa tullin autoa. :P
Scirocco & VI Golf Variant

Mikko

Viime päivinä olen todella monta kertaa törmännyt tähän:

Viereisellä kaistalla alinopeudella ajava vaihtaa kerran vilkkua vilkauttamalla tai ollenkaan vilkuttamatta suoraan eteen melkein etukulmaa hipoen. Joutuu aina ihan kunnolla jarruttamaan tilanteessa ja saa vielä suolakurat päälle. Mikäköhän vitsi tässä nyt oikein on, kun yleensä joutuu sitten hetken päästä menemään kuitenkin ohi ja tämä tapahtuu tilanteessa, jossa kaistanvaihdolle ei ole mitään pakottavaa syytä. Hidastelija on jo pitkään ajanut omalla kaistallaan ja minä omallani eikä ole ollut tarvetta ryhmittyäkään. Onko tässä joku pelko taustalla, että "tuo pääsee minun ohi". Vai että "poistun 10 km päästä vasemmalle/oikealle ja jos nyt en ryhmity niin en kohta enää pääse kun takaa tulee autot ohi". Ja tapahtuu siis ihan kummalla tahansa kaistalla ajaessa (nelikaistaisella tiellä).

Toinen ärsytys liittyy kehäteillä ja muilla monikaistaisilla ajamiseen. Miksi ne hitaimmat tasanopeuskuskit ajaa lähes poikkeuksetta sitä keskikaistaa?

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 28.11.13 - klo:10:19
Viime päivinä olen todella monta kertaa törmännyt tähän:

Viereisellä kaistalla alinopeudella ajava vaihtaa kerran vilkkua vilkauttamalla tai ollenkaan vilkuttamatta suoraan eteen melkein etukulmaa hipoen. Joutuu aina ihan kunnolla jarruttamaan tilanteessa ja saa vielä suolakurat päälle. Mikäköhän vitsi tässä nyt oikein on, kun yleensä joutuu sitten hetken päästä menemään kuitenkin ohi ja tämä tapahtuu tilanteessa, jossa kaistanvaihdolle ei ole mitään pakottavaa syytä. Hidastelija on jo pitkään ajanut omalla kaistallaan ja minä omallani eikä ole ollut tarvetta ryhmittyäkään. Onko tässä joku pelko taustalla, että "tuo pääsee minun ohi". Vai että "poistun 10 km päästä vasemmalle/oikealle ja jos nyt en ryhmity niin en kohta enää pääse kun takaa tulee autot ohi". Ja tapahtuu siis ihan kummalla tahansa kaistalla ajaessa (nelikaistaisella tiellä).

Toinen ärsytys liittyy kehäteillä ja muilla monikaistaisilla ajamiseen. Miksi ne hitaimmat tasanopeuskuskit ajaa lähes poikkeuksetta sitä keskikaistaa?

Taustalla taatusti tietoinen teko, eli körö haluaa tulpata tien nopeammin ajavalta. Näitä sattuu joka ikinen kerta motarilla ja kehäteillä. Kuski katsoo taustapeilistä että jaahas, joku kaahari sieltä tulee (todellinen nopeus muutama km yli rajoituksen ja tällä köröllä runsas mittarivirhe) joten estetäänpäs sen kulku. Oma lukunsa ovat virulaiset, ajavat vaikka 10 kilometriä muuten tyhjällä kehätiellä usein sitä vasemmanpuoleisina kaistaa; siis vaikka oikealla kaistalla ei olisi ketään tai edessä ajaviin olisi matkaa kilsa pari. Liekö Virulandiassa tuommoinen tiekulttuuri...

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 28.11.13 - klo:11:44
Oma lukunsa ovat virulaiset, ajavat vaikka 10 kilometriä muuten tyhjällä kehätiellä usein sitä vasemmanpuoleisina kaistaa; siis vaikka oikealla kaistalla ei olisi ketään tai edessä ajaviin olisi matkaa kilsa pari. Liekö Virulandiassa tuommoinen tiekulttuuri...
Olen huomannut tismalleen saman. Tai ehkä maassa maan tavalla :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 28.11.13 - klo:11:44
Taustalla taatusti tietoinen teko, eli körö haluaa tulpata tien nopeammin ajavalta. Näitä sattuu joka ikinen kerta motarilla ja kehäteillä. Kuski katsoo taustapeilistä että jaahas, joku kaahari sieltä tulee (todellinen nopeus muutama km yli rajoituksen ja tällä köröllä runsas mittarivirhe) joten estetäänpäs sen kulku. Oma lukunsa ovat virulaiset, ajavat vaikka 10 kilometriä muuten tyhjällä kehätiellä usein sitä vasemmanpuoleisina kaistaa; siis vaikka oikealla kaistalla ei olisi ketään tai edessä ajaviin olisi matkaa kilsa pari. Liekö Virulandiassa tuommoinen tiekulttuuri...
Tuota ensinmainittua en kyllä allekirjoita, tai ei ainakaan minulle ole tapahtunut juurikaan tuolla tavalla. Eri asia on sitten nuo jotka "unohtavat" itsensä vasemmalle kaistalle ja etsivät sitä sopivaa (tarpeeksi isoa) rakoa oikealle palaamiseksi.

Tuo on kyllä Virossa ihan maan tapa. Tuollahan ei moottoritietä ihan hirveästi ole, mutta tuntuu siltä että niillä ajetaan enemmän vasemman- kuin oikeanpuoleista kaistaa. Yksi paikallinen kolleega aikonaan selitti minulle miksi kun istuin hänen kyydissään moottoritiellä Tallinnan ja Narvan välillä. En muista enää syytä. Tuolla taitaa lisäksi olla voimassa tuo amerikkalainen laki kaistanvaihdon väistämissäännöstä. Eli kaistaa vaihdettaessa kaistanvaihtajalla on "etuajo-oikeus".
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Poni

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 28.11.13 - klo:10:19

Mitähän tuo "hitaimmat tasanopeuskuskit" tarkoittaa?
Jos se tarkoittaa kuljettajaa, joka pyrkii pitämään nopeutensa tasaisena, rajoituksen puitteissa,
kuulun tuohon ryhmään.
Myös minä ajan "keskikaistaa" kehä kolmosella.
Johtuen siitä, että niinä aikoina kun siellä ajelen, tuo laitimmainen oikea kaista on bussikaista.
Siellä ei kuulu ajaa kuin ryhmittyessään kolmoselta poistumista varten. Tai niin, liittyessään liikenteeseen.

Mutta joo, jos tuossa on jotain pielessä, niin sinun täytyy avata sitä vähän.
Toki ymmärrän, että monelle olen outolintu liikenteessä, kun noudatan sääntöjä.
Mutta pirulauta, köyhän miehen täytyy pitää kukkaron nyörit tiukalla.
Valtiolle ei ole varaa antaan enää yhtään ylimääräistä sakkojen muodossa...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy