Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 17.01.13 - klo:01:13
Kun menin 11 maissa töihin oli saatanan liukasta. Tosin tänää kaverin autoa kokeileena huomasin miten surkeat minun renkaani ovatkaan.

Alkaa meilläkin viidettä talvea alla olevat Hakkapeliitta vitoset olemaan elämänsä ehtoopuolella. Valoista lähtiessä sutii tietenkin, muttakun tuossa työmatkalla muutamassa loivassa mutkassa alkaa marssivauhdissa jo melkeen puskemaan vastaantulijoiden kaistalle... No onneksi ainakin itse tietää renkaat huonoiksi niin osaa vähän ennakoida.

Pitänee ensi talveksi katella uudet Seiskat.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 17.01.13 - klo:08:51
Pitänee ensi talveksi katella uudet Seiskat.
Miksei täksi talveksi, nythän on vasta tammikuu ja talvea vielä useampi kuukausi jäljellä?

Koo Pee

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 18.01.13 - klo:20:50
Miksei täksi talveksi, nythän on vasta tammikuu ja talvea vielä useampi kuukausi jäljellä?

Mie oon yllättyny seiskan ominaisuuksista pidon suhteen.....painava keula 3.0 diesel takaveto sedani lähtee pakillakin ylämäkeen mitä yksikään aikaisempi rengas ei ole mahdollistanut......myös jää lumi ns. sekalaiset pito ominaisuudet vakuutaneet kaikenlaisten muiden jälkeen, noranza,michelin,joku kitkatkin tais olla joskus.....

Sitten jos nykäsyttää jää tuollakin paikalleen , vaan murtumispiste tuntuu aika vakuuttavalta esim. automaatilla hissukseen vedättäessä pakilla ylämäkeen..

Melustahan nuo natisee, vaan hommatkoon auton ,niin ei rekaat vaikuta kabiiniin asti ;). nastan äänihän kuuluu vai jos avaa ikkunat autoista puheen ollen.... 8)

eGetin

Seiskoista tykkäsin itsekin, niin paljon että pidin itselläni ja löin vielä toisen auton alle :D Ovat kyllä nyt kolmannen talven kohdalla jo vähän kulahtaneet, ensi talveksi joutunee hankkimaan uudet. Todella mukavat renkaat, pitävät hyvin eikä pito irtoa äkillisesti vaan pehmeästi jolloin siihen pystyy reagoimaan ajoissa.

Koo Pee

Juu, vaikea on pahemmin moittia kaikkien edellisten jälkeen....todellakin ei pahemmin
yllätä missään tilanteessa, kumiseos ja nastat keskellä rengasta tulee mieleen jos edellisiä silmämääräisesti vertailee?

Tuo suomalaisten korvaaminen venäläisillä runkotehtaalla (suomessa) taannoin  tuntuu    epä isänmaalliselta :-[  muuten saa minun sympatiat :P

Routa

Öykkäröinti. Jos esim. ohitan moottoritiellä +5-10km/h ylinopeudella rekkaa tai paria niin jonkun mulkeron jolla on mukamas kiire pitää tulla aivan konttiin vilkuttelemaan valoja.

Kerran oli jo melkein nupin kohdalla menossa ohi niin pudotin vakkarin pois päältä, hidastin rekan taakse ja päästin öykkärin ohi. Sitä se ilmeisesti tahtoi. Mulla kun ei oo ikinä auton ratissa minuutin tai kahden päälle.
Entinen VAG-kuljettaja.

Ganes

Ite oon tehny muutaman kerran suunnilleen samoin. Oon varmaan jotenki sairas ku tunnen suurta nautintoa nähdessäni kuinka perässäajava kusipää öykkäri oikein kiehuu raivosta painellessaan ohitseni :)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 19.01.13 - klo:22:50
Mikä ottaa hermoon? BMW X5 meidän Golffin takakontissa!  >:( >:( >:(

Onneksi ei sentään etupenkillä...

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 19.01.13 - klo:22:54
Onneksi ei sentään etupenkillä...

No vauhtia Bemarissa onneksi melkeen nolla. Kiva vaan, kun keula on puoli metriä korkeammalla kuin meidän takapuskuri... Takaluukusta sisään. Mut hei. Ainakin puskuri ja tutkat säästy.

Odotan innolla miten tää show jatkuu vakuutusyhtiöiden ja peltiseppien kanssa...

re2

Lainaus käyttäjältä: Routa - 19.01.13 - klo:14:43
Öykkäröinti. Jos esim. ohitan moottoritiellä +5-10km/h ylinopeudella rekkaa tai paria niin jonkun mulkeron jolla on mukamas kiire pitää tulla aivan konttiin vilkuttelemaan valoja.

Saatika sitten kun sama tapahtuu, vaikka itsekin siinä ohitustilanteessa ajaisit niin huomattavaa ylinopeutta, ettei siitä enää rikesakolla selviäisi. Oikealle kaistalle palatessa tuo hätäilijä sitten polkee mielenosoituksellisesti koipi ojossa ohi minkä ikinä siitä "Volvostaan" irti saa (jostain kumman syystä omalla kohdallani tuppaavat aina olemaan Volvoja).

Petri M

Tänään ajelin Turusta Helsinkiin sellasta reilua satasta. Edellä meni rekka ja henkilöauto. Henkilöauto laitto vilkun ja vaihtoi vasemmalle kaistalle.
Vaihdoin myös vasemmalle ja hiljaisin reilun turvavälin päähän.
Siinä ajeltiin 2km peräkkäin mutta rekan rinnalle saatikka ohi ei vaan päästy.
Lopulta menin oikealta henkilöauton ohi, vaihdoin vasemmalle ja jatkoin rekan ohi. Olin varmaan kilometrin verran rekan edellä kun peilistä näky edelleen vilkku päällä rekan takana vasenta kaistaa puksuttava S80...
Enpä tiedä mitä volvomies haaveili.

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: re2 - 20.01.13 - klo:12:51
(jostain kumman syystä omalla kohdallani tuppaavat aina olemaan Volvoja).
Nouseekohan volvo kuskeilla jotain hattuun vai ostaako hattu täynnä olevat volvoja?
Samanlaista toimintaa itekkin huomannu volvo kuskeissa.

Quality

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 20.01.13 - klo:19:33
Nouseekohan volvo kuskeilla jotain hattuun vai ostaako hattu täynnä olevat volvoja?
Samanlaista toimintaa itekkin huomannu volvo kuskeissa.

;D ;D ;D ;D
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Koo Pee

Lainaus käyttäjältä: Petri M - 20.01.13 - klo:19:27
Tänään ajelin Turusta Helsinkiin sellasta reilua satasta. Edellä meni rekka ja henkilöauto. Henkilöauto laitto vilkun ja vaihtoi vasemmalle kaistalle.
Vaihdoin myös vasemmalle ja hiljaisin reilun turvavälin päähän.
Siinä ajeltiin 2km peräkkäin mutta rekan rinnalle saatikka ohi ei vaan päästy.
Lopulta menin oikealta henkilöauton ohi, vaihdoin vasemmalle ja jatkoin rekan ohi. Olin varmaan kilometrin verran rekan edellä kun peilistä näky edelleen vilkku päällä rekan takana vasenta kaistaa puksuttava S80...
Enpä tiedä mitä volvomies haaveili.

Että pääsis ohi....varmaankin.... ;)?

batman14

Tänään Turku-HKI moottoritiellä nopeusrajoitus lohjan jälkeen 80km/h. Sää: Aurinko paistoi -8 astetta ja täysin kuiva asfaltti. Köröttelin siinä cruiseriin 95km/h ja suurin osa autoista ajeli ohi. Mitä järkeäköhän tolla nopeusrajoituksella on kun sää on mitä mainioin? Ja kuitenkaan kukaan ei noudattanut sitä rajoitusta? Ja jokaisessa valotaulussa luki ''Muista riittävä turvaväli'' ja liikennettä ei ollu laisinkaan...  ;D no minä en ainakaan ymmärtänyt mitä siinä ajetaan takaa tollasella rajoituksella? Ehkä joku muu tietää syyn

Petri M

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 20.01.13 - klo:20:33
Tänään Turku-HKI moottoritiellä nopeusrajoitus lohjan jälkeen 80km/h. Sää: Aurinko paistoi -8 astetta ja täysin kuiva asfaltti. Köröttelin siinä cruiseriin 95km/h ja suurin osa autoista ajeli ohi. Mitä järkeäköhän tolla nopeusrajoituksella on kun sää on mitä mainioin? Ja kuitenkaan kukaan ei noudattanut sitä rajoitusta? Ja jokaisessa valotaulussa luki ''Muista riittävä turvaväli'' ja liikennettä ei ollu laisinkaan...  ;D no minä en ainakaan ymmärtänyt mitä siinä ajetaan takaa tollasella rajoituksella? Ehkä joku muu tietää syyn

Seiskalta aamusta lähdin Vantaalta Turkuun ja kyllä silloin oli moottoritie pirullisen liukas.
80 rajoitus oli kaikissa muuttuvissa merkeissä.
Ajelin cruisella 88km/h kun ei kiirettä ollut ja omia sekä muiden lapsia kyydissä.
Iltapäivällä takaisinpäin lähdettiin Turusta 15 aikoihin, rajoitus olikin 100 ja tie tosiaan lähes kuiva.
450km tuli ajeltua lasten harrastusten etteen täänään.

Vankka

Kylläpä tuo Pohjantie on vaarallinen paikka. Autoa koittaa tulle eteen ja kylkeen. Kokoajan saa olla varuillaan. Rampiltakaan ei meinaa päästä turvallisesti ku edessä olijat koittavat liittyä 40km/h...
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Koo Pee

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 19.01.13 - klo:23:06
No vauhtia Bemarissa onneksi melkeen nolla. Kiva vaan, kun keula on puoli metriä korkeammalla kuin meidän takapuskuri... Takaluukusta sisään. Mut hei. Ainakin puskuri ja tutkat säästy.

Odotan innolla miten tää show jatkuu vakuutusyhtiöiden ja peltiseppien kanssa...

No se maksaa ken päersettä rassaa ;D...?

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 20.01.13 - klo:20:44
Kylläpä tuo Pohjantie on vaarallinen paikka. Autoa koittaa tulle eteen ja kylkeen. Kokoajan saa olla varuillaan. Rampiltakaan ei meinaa päästä turvallisesti ku edessä olijat koittavat liittyä 40km/h...
Ja motarilla oikeata kaistaa ajavat hidastavat/kiihdyttävät nopeuttaan samassa tahdissa kuin rampilla olijat "helpottaakseen" motarille liittymistä. Ihan uskomatonta perseilyä kaikenkaikkiaan täällä tuo moottoritiekulttuuri, liekkö valtaosa samanlaisia tampioita kuin Suomen surkein kuski -sarjassa nämä jotka eivät ole ikinä ajaneet moottoritiellä. Eipä sinänsä ihmetytä maantieteellinen sijainti huomioon ottaen, eihän täällä edes ole motareita kuin Tornio-Kemi -välillä lyhyt pätkä.

Ganes

Kyllähän minuakin todella moni asia täällä suomen liikenteessä ottaa pattiin. Pahimpana ehkä nuo aivan hanurissa ajelijat. Puoltoista vuotta sitten oltiin perheen kera melkein kuukauden verran Colombiassa ja suurin osa siitä ajasta sen pääkaupungissa Bogotassa. Olen minäkin rattia veivannut jonkin kilometrin, mutta siellä en olisi varmaan mistään hinnasta suostunut ajamaan autoa. Liikennekulttuuri, teiden kunto, autokanta sekä toisten kunnioittaminen liikenteessä on varmaan maailman surkeimmasta päästä ja sen myösivät jopa paikalliset vaimoni sukulaiset.
Monesti kun päreeni palaa täällä suomen liikenteessä, olenkin muistellut niitä aivan uskomattomia tilanteita ja sitä täysin järjetöntä liikennekaaosta siellä, olenkin saanut itseni rauhoittumaan alta aikayksikön.  :o

Koo Pee

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 20.01.13 - klo:21:58
Ja motarilla oikeata kaistaa ajavat hidastavat/kiihdyttävät nopeuttaan samassa tahdissa kuin rampilla olijat "helpottaakseen" motarille liittymistä. Ihan uskomatonta perseilyä kaikenkaikkiaan täällä tuo moottoritiekulttuuri, liekkö valtaosa samanlaisia tampioita kuin Suomen surkein kuski -sarjassa nämä jotka eivät ole ikinä ajaneet moottoritiellä. Eipä sinänsä ihmetytä maantieteellinen sijainti huomioon ottaen, eihän täällä edes ole motareita kuin Tornio-Kemi -välillä lyhyt pätkä.

Minun mielestä vilkku ajoissa ja määrätietoinen loivalla kulmalla sopivalla vauhdilla tapahtuva"kiilaaminen" joten kuten toimii ja katsekontakti vielä siihen vierellä olevaan....liittymästä riippuen...hauskaahan tuo minun eteen et ainakaan tyyppien
räpeltäminen ei aina ole,vaan onhan tuolta joku täyspäinen löytyny ennen kuin kaista loppuu.....sitten on näitä ilman vilkkua yllättäjiäkin......sitä en ole osannu koskaan...

ota noista sitten selvää ovatko tulossa vai menossa, vaan vilkku on mahdottomuus saada päälle...liikenneympyrä,kaistan vaihto,kääntyminen, helpottashan tuo jo liikaa arvailuja...

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Koo Pee - 23.01.13 - klo:00:11
Minun mielestä vilkku ajoissa ja määrätietoinen loivalla kulmalla sopivalla vauhdilla tapahtuva"kiilaaminen" joten kuten toimii ja katsekontakti vielä siihen vierellä olevaan....liittymästä riippuen...hauskaahan tuo minun eteen et ainakaan tyyppien
räpeltäminen ei aina ole,vaan onhan tuolta joku täyspäinen löytyny ennen kuin kaista loppuu.....sitten on näitä ilman vilkkua yllättäjiäkin......sitä en ole osannu koskaan...

ota noista sitten selvää ovatko tulossa vai menossa, vaan vilkku on mahdottomuus saada päälle...liikenneympyrä,kaistan vaihto,kääntyminen, helpottashan tuo jo liikaa arvailuja...
Antaa tulla vaan, mun autolla ei ole tonnia enempää arvoa ;D En väistä, siinä autossa on kaasupoljin jolla voi kiihdyttää tai hidastaa eteeni tai taakseni - minun ei kuulu väistää. Eri asia jos on ihan selkeä ruuhka eikä ole vaihtoehtoa kuin kiilata - nämä tilanteet ovat kuitenkin varsin harvinaisia täälläpäin Suomea silloin kun itse olen liikenteessä.

E: Onko näppiksestä .-näppäin jumissa? Kannattaa putsata............... SHIFT siinä samalla ;D

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Koo Pee - 23.01.13 - klo:00:11

Itteä ainakin tuo kiilailu tympii. Muutenki ahistaa ottaa 100km/h vauhista toinen auto kylkeen. Monet kerrat oisin saanu uuden kyljen autoon muiden piikkiin.

Toinen mikä tuossa liittymisessä ihmetyttää on se ettei hiljennetä ja jäädä taakse missä on tilaa, vaan pitää jäädä siihen rinnalle körryyttää. Lopuksi sitten kiilataan.

Ite oon pyrkiny kattoon "valmiiksi" sen välin mihin tähtään. Vaikka oma auto mikään raketti ole niin hyvin sillä on kerenny.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Koo Pee

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 23.01.13 - klo:00:14
Antaa tulla vaan, mun autolla ei ole tonnia enempää arvoa ;D En väistä, siinä autossa on kaasupoljin jolla voi kiihdyttää tai hidastaa eteeni tai taakseni - minun ei kuulu väistää. Eri asia jos on ihan selkeä ruuhka eikä ole vaihtoehtoa kuin kiilata - nämä tilanteet ovat kuitenkin varsin harvinaisia täälläpäin Suomea silloin kun itse olen liikenteessä.

E: Onko näppiksestä .-näppäin jumissa? Kannattaa putsata............... SHIFT siinä samalla ;D

Juu,+100m eteen/taakse tulen tuossa tapauksessa ja menen menojani jos rajoitus sallii
Loivalla kiilaamisella tarkoitan ajoissa vilkuttamista rauhallista kaistanvaihtoa, eikä äkkinäistä kaistan vaihtoa paniikin omaisesti liian pieneen väliin ,jota takana tuleva epätoivoisesti yrittää ajaa kiinni kuten esim. kehä ykköseltä turkuun päin lähdettäessä näkee suotta tehtävän, tukitaan moottoritien yksi kaista kahden muun kiihdyttämiseen ja vauhdin sopeuttamiseen tarkoitetun ollessa lähes tyhjiä.

Otakko tuommosen täysperävaununkin pikkuhiljaa loivassa kulmassa kylkeen vaikka tilaa on  väistää ja kaista loppuu??Sehän tekee liikenteen sujuvaksi ,kun kelaa 70 tonnisella motarivauhtiin ku joku oli oikeassa  8)

Ruuhkaa tarkoitin en yhtä tai 50 autoa jonka edessä ja takana tilaa ,vaan mun eteen/taakse et voi tulla tyyppejä jotka yrittää kilpaa kiihdytää ja jarruttaa (audimies?) ainahan noita viisaita ja kokeneempia jonoistakin  löytyy, joille olen yleensä hyvin kohtelias...nostan kättä,mullautan vilikulla,peukutan jne. tietäkin saavat ja tulla eteen taakse sivulle tai mihin nyt mahtavat mahtuakkin ,hyvinkin pienellä vaivalla ja sääntöjen mukaan joustellaan.

On se vaan jännä,  ku audimiestä on taas kiusattu  ;D Miksiköhän tällä kertaa?
(Henkka82)

Pahoittelen, pilkunviilauksessa vielä parantamisen varaa, kuten ajokokemuksessakin       kirjoittamisesta puhumattakaan :P.

metS80

Lainaus käyttäjältä: Henkka82 - 23.01.13 - klo:20:20
Ottaakohan pannuun

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288534459488.html

Ei muuta kun vakuutukset kuntoon, kun naapurin kullanmurut alkaakin ostamaan vaahtopurkkeja spraymaalien sijasta!
kadettx2>isocorolla>taunus>orion>passat>pajero>sierra>mondeox2>passat>9-5>octavia>S80x2>Grand Scenic>Mondeo>Ateca>Tarraco

MIKU

Suolaus,hiekoitus,alinopeutta ajavat >:(

makelja

Ne jotka katsovat olevansa oikeutettuja ohittamaan koko jonon ja sitten ihan loppu vaiheessa tunkevat siihen. Aiheuttavat haitariliikkeen taaksenpäin ja ruuhkan, vaikka automäärä ei sitä vielä aiheuttaisi. Ja se että jotkut molopäät vielä katsovat olevansa niiin kohteliaita ja päästävät ne siihen jonoon.  >:(
Näin tapahtui eilen 16:30n jälkeen Länsiväylällä Haukilahden sillan kohdalla ja toistamiseen taas Kehä 2:lla ennen Turunväylän siltaa.

Routa

Lainaus käyttäjältä: makelja - 24.01.13 - klo:08:15
Ne jotka katsovat olevansa oikeutettuja ohittamaan koko jonon ja sitten ihan loppu vaiheessa tunkevat siihen. Aiheuttavat haitariliikkeen taaksenpäin ja ruuhkan, vaikka automäärä ei sitä vielä aiheuttaisi. Ja se että jotkut molopäät vielä katsovat olevansa niiin kohteliaita ja päästävät ne siihen jonoon.  >:(
Oulussa Pohjantie saadaan näin tukkoon välillä ihan onnettomilla liikennemäärillä lähes joka aamu ja iltapäivä. Siinä sitten molemmat kaistata matelee alle 80km/h kun joku ohittaa jonon oikeallaja sitten jarruttaa etsiäkseen tilaa siitä kun ramppi on kohdalla.
Entinen VAG-kuljettaja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy