Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Ktk

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 15.01.13 - klo:11:54
Mihin ihmeeseen teillä on niin hirveä kiire?  ???
Kun lähtee vähän aikaisemmin niin kerkeää enemmän nauttia mukavasta autosta ja vaikka hyvästä musiikista. Ei ole hermot sitten niin kireällä ja harmita jokainen pikku asiakin. Eläminenkin on taito, mutta hengistä siitä tuskin selviää.  ;)

Ajamalla kovaa saa minimoitua ajan jonka tuhlaa siirtymisessä paikasta A paikkaan B. Tällöin säästyneellä ajalla voi tehdä esim. töitä ja siitä saa rahaa tai vaikkapa virkistämällä itseään harrastuksien parissa tai ihan vaan rentoutumalla. Kovaa ajaminen pitää lisäksi mielen virkeänä ja aistit hereillä ja kun ajaa autolla joka on kovaa ajamiseen tehty niin autokin tykkää. Lisäksi vapaalla autoedulla ajettaessa kulutus nousee ja sehän on ihan kuin saisi enemmän palkkaa!

;D  ::)  8)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 15.01.13 - klo:11:58
Lisäksi vapaalla autoedulla ajettaessa kulutus nousee ja sehän on ihan kuin saisi enemmän palkkaa!

Tää oli oikeesti hyvä! Hymyilyttää vieläkin niin penteleesti :)

Pertsa

Ajamalla kovaa saa minimoitua ajan jonka tuhlaa siirtymisessä paikasta A paikkaan B. Tällöin säästyneellä ajalla voi tehdä esim. töitä ja siitä saa rahaa tai vaikkapa virkistämällä itseään harrastuksien parissa tai ihan vaan rentoutumalla. Kovaa ajaminen pitää lisäksi mielen virkeänä ja aistit hereillä ja kun ajaa autolla joka on kovaa ajamiseen tehty niin autokin tykkää. Lisäksi vapaalla autoedulla ajettaessa kulutus nousee ja sehän on ihan kuin saisi enemmän palkkaa!

+1    ;D ;D

Joo, kyse ei yleensä olekaan kiireestä, koska kovempaa ajamalla ei voita käytännössä kuin minuutteja pidemälläkään matkalla, sen varmaan kaikki tietää.

Mutta, tuolla kun vaikka satojen kilsojen matkaa ajaa kaheksaakymppiä vakkari päälllä, niin kyllähän siinä tylsistyy eikä aistit ole hereillä ja vaipuu haaveilemaan kaikenlaista, eikä muista menneestä matkasta mitään. Vähän sama vaikutus kuin puhuis puhelimeen matkan aikana. ;)
Välillä kun tekee muutaman reippaan ohituksen ja vetää jonoista ohi niin pysyy mieli virkeänä ja aistit terävinä ja tulee keskityttyä liikenteeseen ja itse ajamiseen eikä turhaan haaveiluun.  ::)  :P

Skula

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 15.01.13 - klo:12:18
Välillä kun tekee muutaman reippaan ohituksen ja vetää jonoista ohi niin pysyy mieli virkeänä ja aistit terävinä ja tulee keskityttyä liikenteeseen ja itse ajamiseen eikä turhaan haaveiluun.  ::)  :P

Ja tässä auttaa vielä jos on mahdollisimman heikkotehoinen auto, tulee extrajännitystä kun pitää ensin odottaa pitkään riittävää väliä, ja sitten kun ei malta odottaa, lähtee ohittamaan sellaiseen väliin jotta koko ajan saa olla kylmärinkiperseessä tuleeko se Scania päälle vai ei...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

FIN-ZZE

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 15.01.13 - klo:11:54
Mihin ihmeeseen teillä on niin hirveä kiire?  ???
Kun lähtee vähän aikaisemmin niin kerkeää enemmän nauttia mukavasta autosta ja vaikka hyvästä musiikista. Ei ole hermot sitten niin kireällä ja harmita jokainen pikku asiakin. Eläminenkin on taito, mutta hengistä siitä tuskin selviää.  ;)

En ajattele asiaa kiireen kannalta. Töistä ehdin punttisalille minuutin tai kaksi myöhemminkin ja elämä ei lopu siihen. On vain harmi, kun kaikkien muiden liikkuminen vaikeutuu yhden hitaasti ajavan takia ja yhteiseksi hyväksi tehdyt vihreät aallot eivät toimi.

Sitten nämä yleistä liikennenopeutta / tuntuvasti nopeusrajoitusta hiljempaa ajavat ihmettelevät toisten ajotapoja ja vanhoja vihreitä.

JaskaPankuttaja

Lisäksi vapaalla autoedulla ajettaessa kulutus nousee ja sehän on ihan kuin saisi enemmän palkkaa!

Tämä on on argumenteista vahvimpia!

Töissäkin jos ei itse saa palkankorotusta niin toinen yhtä hyvä (tai itse asiassa parempi) vaihtoehto on se että työkaverilta otetaan vähän palkasta pois.

skriko

Kävin ostamassa Mikkelistä uuden Honda CBR 1000 Firebladen. Vaihdossa meni 2 vuotta vanha 900 Fireblade. Lähdettiin ajamaan Mikkeliin ja kaveri tuli corollalla perässä. Ajoin koko matkan kortinlähtörajalla. 80 rajoituksella 120 ja 100 rajoituksella 140. Kaveri ajoi koko matkan corollalla nopeusrajoitusten mukaan.
Lopputulos: Minä olin tietysti Mikkelissä aikaisemmin, matkaa vajaat 300 km. Ehdin käydä jopa vessassa kun huomasin että corolla kurvasi pihaan. Silloin viimeistään totesin, että kovaa ajamalla ei ainakaan ajassa voita Suomen maassa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 15.01.13 - klo:01:31
Ja kun samanlaisia ihmisiä osuu molemmille kaistoille niin yksistä valoista ehtii max. 8 autoa kun taas jos jonossa olisi näitä "heikkohermoisia" ja joita pääsisi yli tuplamäärä samoista valoista läpi. Paha sanoa mitä tarkoitat kovalla kiireellä, mutta jos takaa lähtee autoja toiselle kaistalle kiihdyttämään niin se on merkki siitä että sinulla on selkeästi kaasupoljin hukassa. Ei sinne seuraaviin punaisiin tarvitse nasta laudassa kiihdyttää, perusripeä kiihdytys riittää siihen että valoista ehtii muutkin läpi ja seuraavat valot saattavat ehtiä vaihtua vihreiksi.

Tampereella valoissa oli pääasiassa jotain järkeäkin taustalla, ja kun kolme vuotta siellä samoissa valoissa seisoi niin oppi valojen logiikan eikä tarvinnut pahemmin hissutella kaasupolkimen kanssa tai vastaavasti tiesi ottaa jo kaukaa rauhallisesti. Oulussa on sellaisia liikennevaloja joiden toimintalogiikassa ei ole päätä eikä häntää, ja jos sinne tulee teikäläisen kaltaisia hissuttelijoita niin edellisistä valoista ei pääse kukaan liikkeelle ja joudut kuitenkin pysähtymään seuraaviin punaisiin. Ei niihin vieläkään tarvitse tykittää min. 80km/h mutta ei sinne valoihin tarvitse jäädä polttoainettakaan säästelemään.
Tätähän juuri yritin selittää, että kun lähden niistä valoista lipumalla, niin ei ole ollut tarvetta seisoa niissä valoissa kun pääsen vihreällä aallolla loput valot pysähtymättä, kun ne ripeästi lähtijät ovat liian aikaisin jokaisissa valoissa seisomassa.
Nehän ne ruuhkat tekevät, jotka eivät osaa ajaa vihreässä aallossa, vaan kiihdyttävät ripeasti aina seuraaviin valoihin ja seisovat siellä tukkien liikenteen. Lipuen pääset kaikki valot jarruttamatta ja kiihdyttämättä.
Lopputulos: perillä ollaan yhtä aikaa valojen loputtua, mutta ne ripeasti kiihdyttelijät ovat kiihdyttäneet useaan otteeseen, jarruttaneet useaan otteeseen ja hermoilleet ja nostaneet verenpainetta. Minä taas olen lähtenyt hissukseen ekoista valoista ja ajanut niin kuin Valentino Rossi rauhallisesti mutta joutuisasti säästämällä autoa ja hermoja ollen määränpäässä yhtäaikaa.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.01.13 - klo:14:17
Tätähän juuri yritin selittää, että kun lähden niistä valoista lipumalla, niin ei ole ollut tarvetta seisoa niissä valoissa kun pääsen vihreällä aallolla loput valot pysähtymättä, kun ne ripeästi lähtijät ovat liian aikaisin jokaisissa valoissa seisomassa.
Minä seisoin niissä valoissa sen takia koska liikenteessä oli sinun kaltaisiasi lipujia jotka vaikeuttivat aamuliikenteen kulkua turhaan. Jos pääsi tunnin myöhemmin ajamaan saman reitin ei joutunut pysähtymään kuin satunnaisesti nimenomaan ripeällä ajamisella.
Usko pois, sinä ajat tyhmästi ja väärin, me muut oikein 8)

Enkä ymmärrä miten kiire ja ripeä ajotyyli liittyy toisiinsa? Minä pyrin aina siihen että ei tarvitse kiirehtiä mihinkään, se nyt vain on huomattavasti taloudellisempaa ja liikenteen kannalta sujuvampaa kun autolle antaa kiihdytyksessä kenkää. Ylinopeutta ei ole ollut tarvetta ajella, on vain ollut helpompaa pitää mittarin neula 90-viivan kohdalla jolloin todellinen nopeus on ollut 85 kun on 80-alue voimassa.

VAG!

Ei pidä sekoitaa maantieajon ajansäästöä kaupunkinysväämiseen. Kaupungissa aikaa ottaa juuri se valoissa seisominen. Ja niissä saa seistä, kun keulilla on joku seuraavista henkilöistä

a) Mitenkäs tämän vaihteen saikaan päälle? Saankohan mä nyt jo vihreä palaessa alkaa miettimään vaihteen päälle laittamista?
b) Minä ajan ekolookisesti ja maailmaa pelastuuuu. Lähdenpä tästä liikkelle niin hitaasti kiihdyttäen kuin ikinä kykene.
c) Kato, tuolla edessähän on liikkennevalot. Ne on vihreällä. Taidanpa alkaa jarruttelemaan täällä 300 metrin päässä, kun kyllä ne saattavat vaihtua punaisiksi. Ja jos jarrutan vielä hiukan kauempaa, niin varmasti ehtivät vaihtua. Miksiköhän tuolla mun takana olevalla kaverilla on vilkku oikealle, vaikka kääntymiskaistalle on matkaa vielä sata metriä. Aika idiootti, kun turhaa sytyttelee hehkulamppuja tuolla tavalla.

Se on totta, että ajansäästöt maantiellä ovat aika pieniä, mutta kaupungissa tuhrautuu aikaa ihan julmetusti näiden tyyppien takia liikennevaloissa seistessä.

sambolo

Poliisikin totesi veljelleni, hänen kiihdytettyä ripeästi liittyessään motarille, että ruuhkia ei olis jos kaikki osaisivat liittyä sekaan yhtä ripeästi. Tosin muistuttivat vielä, että ei kuitenkaan ylinopeutta saisi ajaa.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

skriko

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 15.01.13 - klo:14:21
Minä seisoin niissä valoissa sen takia koska liikenteessä oli sinun kaltaisiasi lipujia jotka vaikeuttivat aamuliikenteen kulkua turhaan. Jos pääsi tunnin myöhemmin ajamaan saman reitin ei joutunut pysähtymään kuin satunnaisesti nimenomaan ripeällä ajamisella.
Usko pois, sinä ajat tyhmästi ja väärin, me muut oikein 8)

Enkä ymmärrä miten kiire ja ripeä ajotyyli liittyy toisiinsa? Minä pyrin aina siihen että ei tarvitse kiirehtiä mihinkään, se nyt vain on huomattavasti taloudellisempaa ja liikenteen kannalta sujuvampaa kun autolle antaa kiihdytyksessä kenkää. Ylinopeutta ei ole ollut tarvetta ajella, on vain ollut helpompaa pitää mittarin neula 90-viivan kohdalla jolloin todellinen nopeus on ollut 85 kun on 80-alue voimassa.

Miksi sinä seisot liikennevaloissa jos minä ajan ensimmäisistä valoista lähdettyäni vihreällä aallolla kaikki valot läpi pysähtymättä. Jäät varmaan vaan ihailemaan suu auki ajotaitojani ja et saa ykköstä päälle valoista lähtiessäsi, kun olet kaahannut niihin ja jarruttanut jarrulevyt punaisina.
No joo, kait sitä itsekin ajattelin pari vuotta ajokortin omistaneena ja 100 000 kilometriä ajaneena, että kyllä olen maailman paras kuski ja nuo 1 200 000 ajaneet ovat vaan tientukkona.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.01.13 - klo:14:13
Silloin viimeistään totesin, että kovaa ajamalla ei ainakaan ajassa voita Suomen maassa.

Rohkenen olla eri mieltä. On aika pirun iso ero ajatko täältä Etelä-Suomesta vaikka Leville körökörö-80km/h keskinopeutta vai 110 km/h keskinopeutta. Tuo jälkimmäinen on virkistävää ja hieno osa lomaa ja kaiken lisäksi siinä säästää kolme tuntia jotka voi käyttää vaikka notkumalla Hullun Poron baaritiskillä.

;D  8)  ::)

Vankka

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.01.13 - klo:17:31
Miksi sinä seisot liikennevaloissa jos minä ajan ensimmäisistä valoista lähdettyäni vihreällä aallolla kaikki valot läpi pysähtymättä. Jäät varmaan vaan ihailemaan suu auki ajotaitojani ja et saa ykköstä päälle valoista lähtiessäsi, kun olet kaahannut niihin ja jarruttanut jarrulevyt punaisina.
No joo, kait sitä itsekin ajattelin pari vuotta ajokortin omistaneena ja 100 000 kilometriä ajaneena, että kyllä olen maailman paras kuski ja nuo 1 200 000 ajaneet ovat vaan tientukkona.

Ettei vaan eGetin istuis valoissa sen takia ku olet siinä liputellu. Viereinen kaista tyhjenee ja toisesta pääsee se pari autoa sun perässä risteyksen yli.

Vaikka valoista lähtee vähän vikkelämmin niin ei se sitä tarkoita, että pitää laikat punasena jarruttaa valoihin. Ennakointia voi harrastaa myös myöhemmin. Ehkä et vaan olekkaa niin hyvä kuin oot luullut?

Eniten liikenteessä ärsyttää ne jotka ei ajattele mitä ympärillä tapahtuu vaan katsovat omaa keulaa ja kulutusta. Se jos mikä tekee liikenteessä ajamisesta tympeetä monellakin tapaa.. Monia on jo tullut esille ylempänä.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

VAG!

Me puhutaan nyt aivan eri asioista. Jos minä olisin sinun rinnalla ja lähtisin siitä reippaammin kuin sinä ja jarruttaisin seuraaviin valoihin laikat punaisina, niin se olisi aivan oma häpeäni. Mutta kun minä olen siellä liikennevaloissa kuusi autoa sinun takanasi ja en ehdi vihreillä valoista läpi, kun sinä tai joku muu lähtee ryömien liikkeelle vaihteen etsimisen jälkeen, niin se vi***taa. Eli kyllä sinä pääset mukavasti lipuen liikkeelle, mutta sen ansiosta 2-3 autoa jonossa takanasi ei pääse vihreillä kyseisistä valoista läpi.

Sama pätee 300m päästä jarruttelun aloittamiseen. Sinä varmasti pääset näppärästi valoihin valumaan, mutta takanasi olevat eivät ehdi kääntyvien kaistalle, kun siellä palaa nuolivalo oikealle. Ja siten takanasi oleva jono ei pääse lyhenemään oikealle kääntyvistä, joten jonon viimeiset eivät ehdi valoista läpi suoraan.

Mutta aika turha näistä on kenenkään kanssa varsinaisesti kinata, kun jokainen tekee ihan mitä itse lystää, kun ei tuollainen valuttelu kuitenkaan ole laitonta. Ja toisaalta liikennemäärät vaihtelevat asuinympäristön mukaan. Paltamolla valuttelu ei varmasti haittaa ketään, mutta isompien kaupunkien liikenteessä tilanne on hiukan toinen.

eGetin

Minulla on yleensä ykkönen silmässä myös odottelun ajan tai sitten silmä kovana tuijottelen muista valoista mahdollisuuden mukaan että missä kohtaa sen voi laittaa silmään että se olisi valmiina kytkettynä jotta voisin kiihdyttää renkaat vinkuen välittömästi kun valo muuttuu vihreäksi. Jarruihin tuppaa kertymään vähän liikaa ruostetta kun tuli opeteltua alusta alkaen tuo moottorijarrun hyödyntäminen.
Koulumatkoilla Golfin kulutukseksi tuppasi tulemaan jotain 4.3-4.6l/100km väliltä - ensimmäiset 30km oli 80/100 maantieajoa ja sen jälkeen 20km pelkkiä liikennevaloja. Valitettavasti kilometrit eivät aina kerro ajotaidoista yhtään mitään, ei varsinkaan siinä kohtaa kun se on viimeinen epätoivoinen argumentti oman ajotavan puolustelemiseen. En ole täydellinen kuljettaja enkä edes kokenut, mutta eipä minun takia kukaan liikennevaloihin jumiin jää enkä todella usein niihin joudu pysähtymään jos edessä ei ole nysväreitä.

Quality

Täällä ruuhka-Suomessa oppii kyllä lähtemään valoista niin, että mahdollisimman moni pääsee niistä läpi. Läheskään aina ne seuraavat valot eivät noudata samaa rytmiä, ja jos jokainen hidastelee, voi valoista läpi päässeiden määrä jäädä jopa puoleen, mikä vaikuttaa jo oleellisesti valoja edeltävän liikenteen sujuvuuteen. Sitten tuo Kukkasen mainitsema kääntyvien etenemisen vaikeuttaminen. Hidastelija blokkaa tehokkaasti sekä oikealle että vasemmalle kääntyvät, ja saattaa käydä, että juuri silloin, kun kääntyjä voisi vaihtaa nuolivalon, hän junnaakin siellä hidastelijan perässä.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

skriko

Kyllä se mielestäni aikamoista ennakointia kaipaa jos moottoripyörällä on pysynyt pystyssä ja väistellyt kaiken maailman koheleita ilman minkäänlaista onnettomuutta vajaat 500 000 km. Siinä on oppinut myös autolla ajaessaan seuraamaan peileistä jatkuvasti taakse ja sivuille, että tietää joka sekunti pakopaikan mihin pääsee, jos joku hullu vetää yhtäkkiä liinat kiinni edessäsi ilman syytä, vaihtaa kaistaa tai tulee jostain eteesi.
Omista ajotaidoista riittää ainakin minulle se, että on ajanut kolaritta nuo mainitsemani kilometrit, ei ole kukaan torvea painanut, nyrkkiä heristellyt eikä keskisormea näyttänyt. Käsi on kyllä useasti noussut kiitokseksi liikenteessä. Sekin täällä Suomessa on omituista, kun päästät jonkun kolmion takaa ruuhkassa tai vastaavaa niin harvoin käsi nousee kiitokseksi.
Saksassa paljon ajaneena mielestäni siellä ovat kuskit paljon fiksumpia eivätkä niin tressaantuneita kuin täällä, jos et lähde heti nappilaudassa valoista, niin täytyy ajaa ohi seuraaviin valoihin kyttäämää. Niitä on kiva sitten morjestella ohi mennessä kun ne kaivaa ykköstä silmään siellä seuraavissa valoissa.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.01.13 - klo:20:52
Kyllä se mielestäni aikamoista ennakointia kaipaa jos moottoripyörällä on pysynyt pystyssä ja väistellyt kaiken maailman koheleita ilman minkäänlaista onnettomuutta vajaat 500 000 km. Siinä on oppinut myös autolla ajaessaan seuraamaan peileistä jatkuvasti taakse ja sivuille, että tietää joka sekunti pakopaikan mihin pääsee, jos joku hullu vetää yhtäkkiä liinat kiinni edessäsi ilman syytä, vaihtaa kaistaa tai tulee jostain eteesi.
Omista ajotaidoista riittää ainakin minulle se, että on ajanut kolaritta nuo mainitsemani kilometrit, ei ole kukaan torvea painanut, nyrkkiä heristellyt eikä keskisormea näyttänyt. Käsi on kyllä useasti noussut kiitokseksi liikenteessä. Sekin täällä Suomessa on omituista, kun päästät jonkun kolmion takaa ruuhkassa tai vastaavaa niin harvoin käsi nousee kiitokseksi.
Saksassa paljon ajaneena mielestäni siellä ovat kuskit paljon fiksumpia eivätkä niin tressaantuneita kuin täällä, jos et lähde heti nappilaudassa valoista, niin täytyy ajaa ohi seuraaviin valoihin kyttäämää. Niitä on kiva sitten morjestella ohi mennessä kun ne kaivaa ykköstä silmään siellä seuraavissa valoissa.
Se, että pysyt moottoripyörällä pystyssä maantiellä 500tkm ei tarkoita sitä että osaisit ajaa kaupungissa. Kyllä minullekin käsi nousee kiitokseksi useasti kun autoilen, pitääkö sekin mainita? Miten se liittyy liikennevaloissa sujuvasti ajamiseen?

Janneh

Sehän on myös sitä kohteliasta tilan antamista kun ei olla tien tukkeena, eikö? Yleisesti puhutaan "kaahaajista" että he ovat näitä maanteiden omistajia.. Mutta mielestäni näissä "ei MULLA MULLA MINÃ,, MINÃ,, oo mihinkää kiirus" -tyypeissä on sitä samaa teiden omistajan vikaa

skriko

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 15.01.13 - klo:22:20
Se, että pysyt moottoripyörällä pystyssä maantiellä 500tkm ei tarkoita sitä että osaisit ajaa kaupungissa. Kyllä minullekin käsi nousee kiitokseksi useasti kun autoilen, pitääkö sekin mainita? Miten se liittyy liikennevaloissa sujuvasti ajamiseen?

No sovitaan sitten, että vaikka olen 1977 vuodesta pyörinyt päivittäin Suomalaisessa suurkaupungissa ja kolunnut melkein koko euroopan suurkaupungit niin en osaa ajaa kaupungissa. Sinä varmaan olet muutaman vuoden kokemuksellasi täysin mestari.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.01.13 - klo:22:51
No sovitaan sitten, että vaikka olen 1977 vuodesta pyörinyt päivittäin Suomalaisessa suurkaupungissa ja kolunnut melkein koko euroopan suurkaupungit niin en osaa ajaa kaupungissa. Sinä varmaan olet muutaman vuoden kokemuksellasi täysin mestari.
Sovitaan näin 8)

Keni1

Itselläni ei ole lainkaan ongelmia ymmärtää että muut ovat huonompia kuskeja kuin minä ja siksi annan heille kaikki töppäilyt anteeksi, itse olen mestariluokan ratinvääntäjä ja sen kyllä huomaa :)

Ghzeit

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 15.01.13 - klo:18:38
Me puhutaan nyt aivan eri asioista. Jos minä olisin sinun rinnalla ja lähtisin siitä reippaammin kuin sinä ja jarruttaisin seuraaviin valoihin laikat punaisina, niin se olisi aivan oma häpeäni. Mutta kun minä olen siellä liikennevaloissa kuusi autoa sinun takanasi ja en ehdi vihreillä valoista läpi, kun sinä tai joku muu lähtee ryömien liikkeelle vaihteen etsimisen jälkeen, niin se vi***taa. Eli kyllä sinä pääset mukavasti lipuen liikkeelle, mutta sen ansiosta 2-3 autoa jonossa takanasi ei pääse vihreillä kyseisistä valoista läpi.

Noh noh, rauhoitutaanpas vähän :D

Lähtekää ripeästi liikkeelle mutta ajakaa alle rajoituksen. Esim. 40km/h-50km/h 60:n rajoituksella, ainakin Kuopiossa suurin osa valoista vaihtuu edestä vihreiksi ja jos on jonoa niin sopivasti himmailemalla ehtii muut alta pois. Kimpoamalla heti kuuteenkymppiin ehtii kyllä varmasti seuraaviin odottamaan. Oma kulkemiseni on ollut sujuvaa, aktiivisella moottorijarrun käytöllä suht. "ekologista" eikä ole kukaan tööttäillyt. Sillöintällöin joku menee viereistä kaistaa ohi, mutta AINA ovat valoissa odottamassa. :D
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 16.01.13 - klo:00:06
Itselläni ei ole lainkaan ongelmia ymmärtää että muut ovat huonompia kuskeja kuin minä ja siksi annan heille kaikki töppäilyt anteeksi, itse olen mestariluokan ratinvääntäjä ja sen kyllä huomaa :)

Tässä viestissä oli viisautta!

Tällä tavalla kun kaikki ajelisivat niin maanteillä olisi paljon rauhallisempaa.

Vaikka itse on erinomainen kuljettaja niin kannattaa muistaa että liikenteessä on paljon eri tieto/taitotasolla olevia kuljettajia.
Niille voi nauraa, mutta heille mielenosoituksien pitäminen tai muu toiminta ei heistä tee yhtään parempia kuljettajia.

Ajaa vain omaa ajoaan muista hermoilematta.

Liikenne on osiensa summa, ja toimimalla sääntöjen vastaisesti/muuten poukkoilemalla vain kusee omiin housuihinsa.

DyyD

Kyllähän se niin on, että liikenteessä ärsyttää tasan tarkkaan kaikki muut paitsi VAG autot. Pasilaa lainatakseni: "Oikein hyvää huomenta koko Suomen kansa, paitsi te jotka käytätte vääriä autoja, teille paskaa huomenta!"

Edit: Pakko lisätä toinen Pasilan lainaus, osuu niin hyvin aiheeseen:

"Olet sä nähny mun citymaasturin, se on Suomesta saatavista autoista kaikkein isoin ja näyttävin penis. Eh-ei, auto ei penis. â€"Ei penis. Mullahan on kans kartano-Volvo, sekin on kyllä todella viimesen päälle pätevä penis. â€"Auto. â€"Niin auto. â€"Ei oo penis, ei ei, ei tietenkään penis. â€"Ei ei penis.. auto. â€"Ei kummallakaan ole penistä. Tai siis tietenkin kummalakin on penis, mutta liikennevälineenä ei ole penistä, vaan vaan auto!"

Jonde

Mikä ihme siinä on että, jos yöllä sataa vähän syncroa maahan, on aamulla kaikki vajaavetoisten kuskit menettänyt ajotaitonsa. Joka virtahevon aamu tuuskilla sinkoilee muun liikenteen seassa kamikaze volvoja ja toy-yodia estämässä muiden joustavan siirtymisen. Toiseksi pahinta on noi kirahvin nipponin käsgayt, jos autossa ei ole kykyä liikkua edes rajotusten mukaan, niin hitto kuusakoski hoitaa ne helposti uusiokäyttöön.

Korvaton

Oiskohan se vaan niinkin yksinkertasesti että nämä nysvääjät liikenteessä on niitä fiksuja kun tulee lunta että ymmärtää ettei se auto pysähdy ehkä niin lyhyellä matkalla kuin kuivalla kelillä?
Kyllähän sillä jokanurkasta vetävällä lasikuitulaatikolla pääsee hienosti risteyksestä liikkeelle mutta eiköhän ne kumminkin pysähdy ihan samoin kun esim: etuvetoset?
Tänään kieltämättä hämmästytti kuinka liikenne oli tukossa aamulla muutaman lumihiutaleen takia mutta kitkoilla joutu pitämään reippaampaa väliä muihin tienkäyttäjiin kun oli melko liukkaan oloset.

Jonde

Jos pitää ajaa 40kmh@100kmh niin sanoisin että kuskissa vika kun tie suolattu ja aurattu auki. Sanoisin siis että oli normaali talvipäivän sää.
Ja en onneksi yhtään lasikuituvenettä nähnyt tiellä, oma länsi-saksalainen on sentään vielä oikeasta metallista tehty.

sambolo

Kun menin 11 maissa töihin oli saatanan liukasta. Tosin tänää kaverin autoa kokeileena huomasin miten surkeat minun renkaani ovatkaan.. Oli siinä tuusulan motarilla yks pahan näköinen kolarikin, saabi oli niin rutussa että jälellä oli vaan keula..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy