Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

KolmeC

Itse olen keksinyt hyvän tavan päästä noista roikkujista moottoritiellä eroon jos ei ole ruuhkaa. Hiljennetään vauhtia hiljakseen ja siirrytään aivan tien oikeaan laitaan. Takana oleva ei kovin kauaa viitsi ajaa alinopeutta hiekkasateessa

Arcca

Lainaus käyttäjältä: jni - 14.07.11 - klo:09:58
^Tuollainen on tuttua itselleni viikottain. Sekä mööttoritiellä että tavallisella maantiellä. En ymmäärrä mikä siinä perässä roikkumisessa oikein viehättää.  ???

Luulen ettei joillain yksinkertaisesti ole sitä pelon tunnetta, joka ainakin itselleni tulee jos ajan liian lähellä edellä olevaa. Ajavat sitten siinä lähellä perässä kun se on heidän mielestä ihan ok tilanne. Vähän sama ilmiö kun jotkut pelkää korkeaa paikkaa, jotkut ei.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

tdi_tdo

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 14.07.11 - klo:09:35
Mikäköhän siinä on, että joskus noita selvästi tehtävälle kiirehtiviä poliisiautoja näkee ajavan ylinopeutta ilman vilkkuvaloja?
Olen jotenkin luullut että halytysajoneuvojen pitäisi niitä valoja käyttää tuollaisissa tilanteissa.

Tiedä sitten, kuinka usein noilla on oikeasti kiire mihinkään. Mieti sitä, että poliisiksi mennään, kun tykätään vauhdista ja vaarallisista tilanteista. Kyllähän liikkuvatkin jeesustelee tilannenopeuksita ym. mutta itse ajetaan kuin pulloperseet siviilissä. Ja joskus ollaan vain liian laiskoja laittaakseen vilkut päälle. Salossakin juntattiin läpi 40-rajoitukset koko kaupunkiin, ja aina menee poliisi ohi kun mittarissa on tasan 50km/h. Samoin menee se kaupunginvaltuutettu (kännykkä korvalla) joka aloittetta ajoi.

Meinasin Helsingissä jäädä ambulanssin alle suojatiellä tässä viikko sitten. Ajoivat päin punaisia, ja äänimerkkiä ulvaistiin vain meikän kohdalla. Käsittääkseni hälytysajo pitää ilmaista ääni JA valomerkeillä. Varsinkin jos keskellä kaupunkia Iron Maiden-konsertin kävelijäruuhkassa ajetaan päin punaisia.
-09 V70 2.4DA

jallucola

Lainaus käyttäjältä: tdi_tdo - 14.07.11 - klo:10:08

Meinasin Helsingissä jäädä ambulanssin alle suojatiellä tässä viikko sitten. Ajoivat päin punaisia, ja äänimerkkiä ulvaistiin vain meikän kohdalla. Käsittääkseni hälytysajo pitää ilmaista ääni JA valomerkeillä. Varsinkin jos keskellä kaupunkia Iron Maiden-konsertin kävelijäruuhkassa ajetaan päin punaisia.

Kyydissä voi olla esim. sydäripotilas, jolloin tuo sireeni ei ainakaan paranna tilannetta potilaan kannalta. Samoin olen huomannut, että esim sairaaloiden läheisyydessä sirrat ei käytä sireeniä.

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: Flat - 14.07.11 - klo:07:57
En siirtynyt oikealle kaistalle vaikka ehkä olisin löytänytkin sopivan raon. Annoin hiiltyä perässä, huolella ja pitkään.

En vaaan ymmättä tuota sankaria, mikä oli motiivi ja hoppu. En itsekkään toiminut kovin järkevästi tilanteessa

No et kyllä toiminut järkevästi todellakaan. Miksi et voinut antaa tietä sille jos tilaa oli ? Mistä sinä voit tietää minkä takia sillä on kiire, voihan siihen olla vaikka kuinka hyvä syy ? Jos nyt kuitenkin jätetään tuo liikenteenvalvonta poliisien toimeksi.

Tosta saa kyllä sen kuvan että oikein nautit siitä että sait pidätellä takanaolijaa.

sollila

Lainaus käyttäjältä: jni - 14.07.11 - klo:09:58
^Tuollainen on tuttua itselleni viikottain. Sekä mööttoritiellä että tavallisella maantiellä. En ymmäärrä mikä siinä perässä roikkumisessa oikein viehättää.  ???

Likinäkö?
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 4X4 2006

toukopouko

Lähestyt 80km/h - 100 km/h maantiellä risteysaluetta josta olet ajamassa läpi eli siis menossa suoraan.Huomaat että oikealta on tulossa auto joka on pysähtyneenä risteykseen kääntyäkseen samaan suuntaan johon sinä olet menossa. Kaikki siis OK.

Juuri ennenkuin tulet auton kohdalle huomaat sen lähtevän liikkeelle suoraan eteesi. Sydämesi hyppää kurkkuun kun
ymmärrät että "Ei helvetti, se vaan tulee sieltä". Jalkasi menee jo jarrulle ja olet aivan nanosekunnin päästä aloittamassa väistöliikettä joka saisi Gigi Gallinkin kalpenemaan.

Kuitenkin yhtäkkiä huomaatkin, että auto tosiaan kääntyy sinne samaan suuntaan mihin sinäkin olet menossa, mutta kurvaakin käyttämään bussipysäkkiä ns. kiihdytyskaistana !

Näitä sankareita en kyllä ymmärrä, en sitten perkele millään. Veikkaan että on muutama motoristikin vetänyt tämmöisessä tilanteessa pelästyessään etusen lukkoon ja kaatunut.

Guest-140358

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 14.07.11 - klo:12:46
Lähestyt 80km/h - 100 km/h maantiellä risteysaluetta josta olet ajamassa läpi eli siis menossa suoraan.Huomaat että oikealta on tulossa auto joka on pysähtyneenä risteykseen kääntyäkseen samaan suuntaan johon sinä olet menossa. Kaikki siis OK.

Juuri ennenkuin tulet auton kohdalle huomaat sen lähtevän liikkeelle suoraan eteesi. Sydämesi hyppää kurkkuun kun
ymmärrät että "Ei helvetti, se vaan tulee sieltä". Jalkasi menee jo jarrulle ja olet aivan nanosekunnin päästä aloittamassa väistöliikettä ettet rysäytä kylkeen.

Kuitenkin yhtäkkiä huomaatkin että auto tosiaan kääntyy sinne samaan suuntaan mihin sinäkin olet menossa, mutta kurvaakin käyttämään bussipysäkkiä ns. kiihdytyskaistana !

Näitä sankareita en kyllä ymmärrä, en sitten perkele millään. Veikkaan että on muutama motoristikin vetänyt tämmöisessä tilanteessa pelästyessään etusen lukkoon ja kaatunut.
Ompa tapahtunut niinkin, että talvella 60 alueella normaalisti valo-ohjatussa risteyksessä auto tuli kuvailemallasi tavalla oikealta kun valot vilkkui keltaista. Liukkaasta kelistä johtuen ABS:t paukkuen lähdin tekemään väistöä vasemmalle kaistalle sillä bussipysäkkiä ei ollut tässä paikassa. No tämä auto sitten huomasi tilanteen vihdoin ja viimein ja väisti itse vasemmalle kaistalle, sillä minun suuntaan niitä tosiaan meni 2 vierekkäin n. 200m matkan risteyksestä eteenpäin. Sitten minun pitikin väistää taas oikealle. Voi jeesus sitä mutkittelua mitä piti suorittaa ettei osu sen Superb:n perään. :P Tuntui kun hän olisi Golfin keulaa kerjännyt takalistoonsa.. Lopuntehden taisin nopeuserosta johtuen puoliksi pientareen kautta "ohittaa" superin, joka ei ollut juuri kävelyvauhtia kovemmaksi saanut sudittua vauhtiaan.

Harvoin on nuin paljoa sapettanut tien päällä. Muutenkin ärsyttää kaistojen yli kääntyvät, sillä heidän ajostaan ei oikein voi tuommoisten temppujen jälkeen tehdä minkäänlaisia ennakkoarvioita.

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 14.07.11 - klo:12:46

ymmärrät että "Ei helvetti, se vaan tulee sieltä". Jalkasi menee jo jarrulle ja olet aivan nanosekunnin päästä aloittamassa väistöliikettä joka saisi Gigi Gallinkin kalpenemaan.

Kuitenkin yhtäkkiä huomaatkin, että auto tosiaan kääntyy sinne samaan suuntaan mihin sinäkin olet menossa, mutta kurvaakin käyttämään bussipysäkkiä ns. kiihdytyskaistana !

Juuri tästä syystä bussipysäkit nykyään pääsääntöisesti suunnitellaan(tai itse ainakin suunnittelen) ns.olattomina jolloin niitä ei voi käytää "kiihdytyskaistoina".
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

kaanne

Viime viikonloppuna sattui kyllä mielenkiintoinen tapaus. Ajelimme kohti Turku Ihoden kohdalla. Nyppylän takaa tuli autoletka, jota veti kuorma-auto ja perässä varmaan noin 6-7 autoa. Meillä oli matkaa mäen päälle noin 300 metriä. Mäen päällä kuorma-auton takana ollut Mitsu Colt päätti tehdä ohituksen ja siirtyin vastaantulevien kaistalle. Mitsun takana ollut Mini päätti ohittaa Mitsun samalla hetkellä.

Siinä sitä oltiin, vastaan tulee Kuorma-auto ja sen vierellä Mitsu ja sen vierellä Mini. Ei muuta kuin jarrut pohjaan ja väistö pientareelle niin että kivet vain kolisivat. Meidän ja Minin peilien väliin ei jäänyt kyllä hirveästi tilaa. Onneksi tällä kertaa selvittiin säikähdyksellä.  >:(

Eli katsotaan sitä edellä ajavaa kun lähdetään ohittamaan ja katsotaan myös sitten peileihin...

JarnoF

Noita hitaita eteen tyrkkääjiä on tullut ihasteltua Kehä I:llä tuossa Tenaattorin kohdan lievässä alamäessä. Siinä on liittymäkaistoineen jotakuinkin neljä kaistaa suuntaansa rinnakkain. Näistä toinen vasemmalta vetää usein ruuhkassakin jopa sen 80 km/h vaikka muut kaistat matelevat. Siinä on sitten pari kertaa poljettu jarrua lattiasta läpi, kun talviliukkaan 200 m turvaväli on yhtäkkiä kaventunut pariinkymmeneen metriin jonkun koukatessa 30 km/h vauhdillaan oikealta kaistalta eteen. Perustele siinä sitten käräjillä, että ei ylinopeutta, riittävä turvaväli mutta silti ajoin edessäajavan konttiin...

eGetin

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 14.07.11 - klo:12:28
No et kyllä toiminut järkevästi todellakaan. Miksi et voinut antaa tietä sille jos tilaa oli ? Mistä sinä voit tietää minkä takia sillä on kiire, voihan siihen olla vaikka kuinka hyvä syy ? Jos nyt kuitenkin jätetään tuo liikenteenvalvonta poliisien toimeksi.

Tosta saa kyllä sen kuvan että oikein nautit siitä että sait pidätellä takanaolijaa.
Tekisin itse kyllä täysin saman asian enkä väistäisi laisinkaan. Jos siellä takana pitää saatana räpsytellä tasan jokaista valonamiskaa mikä löytyy ja runtata torvea, kun selkeästi näkee (pitäisi ainakin jos kortti on) että edellä menee autoruuhka, niin siihen loppuu se kiire. Olisi eri asia jos mentäisiin motarilla jossa vasemmalla kaistalla menee vain se yksi mummo joka ei viitsi vaihtaa takaisin oikealle kaistalle moneen kilometriin vaikka monet paikat tulisi.

Mikä on muuten hyvä syy kiireelle? Sairaskohtauksen tullessa pitäisi soittaa ambulanssi paikalle eikä lähteä itse sooloilemaan liikenteeseen.

Vaan mikä siinä liikenneympyrässä pelottaa? 5km työmatkalla on tasan kaksi liikenneympyrää, tänäänkin niissä sai odottaa ikuisuuden, kun edellä ollut auto ei uskaltanut mennä ympyrään joka oli puoliksi tyhjä.

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 14.07.11 - klo:14:28
Tekisin itse kyllä täysin saman asian enkä väistäisi laisinkaan.

No tämä on kyllä ollut jo selvää aikaisempien postauksiesi perusteella että kuulut myös näihin "naatiskelijoihin". Ehkäpä iän karttuessa voit ajatella asioista eri tavalla.

Mikä on muuten hyvä syy kiireelle?

No hyviä syitä löytyy vaikka kuinka paljon, mikään niistä ei toki laillinen ole. Jos nyt vaikka lapseni saa sairaskohtauksen autossa moottoritiellä ajaessani kaupunkia kohti, niin en nyt jumalauta ala sinne stoppaamaan ja soittelemaan ambulanssia. Olen kyllä niin mielenvikainen sekopää rikollinen että saattaisin jopa siinä tilanteessa käyttää lievää ylinopeutta ja vilkutella jopa valojakin.

En vaan ymmärrä miksei voi väistää kun se ei ole keneltäkään pois. Itse väistän aina, en saa kicksejä siitä että aiheutan kanssa-autoilijoille hampaiden kiristystä.

Vaginisti

Jos siellä takana pitää saatana räpsytellä tasan jokaista valonamiskaa mikä löytyy ja runtata torvea, kun selkeästi näkee (pitäisi ainakin jos kortti on) että edellä menee autoruuhka, niin siihen loppuu se kiire. Olisi eri asia jos mentäisiin motarilla jossa vasemmalla kaistalla menee vain se yksi mummo joka ei viitsi vaihtaa takaisin oikealle kaistalle moneen kilometriin vaikka monet paikat tulisi.

Aivan, näillä elämä menee muutenkin minä-minä-minä -asenteella läpi, ettei se yhtään kyllä yllätä että valoja räpsytellään jossain ihme yläasteikäisen (fyysinen ikä 40+...) koulukiusaaja-ekstaasissa vaikka mitään syytä ei edes ole jos mennään rajotuksen mukaan. Itse en enää viitsi reagoida mitenkään näihin, räpsytelköön ihan niin paljon kuin lystää.

Perskärpäsiä oli tänään taas vitostiellä, siellä kun on kamerat melkein koko matkan, mitä järkeä yrittää ajaa ylinopeutta? Ja useimmiten puskurimagneetti ohittaa vain jäädäkseen sitten siihen eteen ajamaan täsmälleen samaa nopeutta. Polliisikin tuli vastaan 3 kertaa, nyt ei jäänyt ketään haaviin, viime reissulla tuotti suloista mielihyvää se, kun sinivuokot ohjasi yhden dynaamista ajotapaa harjoittavan tien sivuun samalla kun oma matkani jatkui ilman pysähdystä  ;D

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 14.07.11 - klo:16:34
Aivan, näillä elämä menee muutenkin minä-minä-minä -asenteella läpi, ettei se yhtään kyllä yllätä että valoja räpsytellään jossain ihme yläasteikäisen (fyysinen ikä 40+...) koulukiusaaja-ekstaasissa vaikka mitään syytä ei edes ole jos mennään rajotuksen mukaan.

Kumpaa tarkoitit tuolla minä-minä-minä asenteella, "naatiskelijaa" vai "räpsyttelijää" ? Ihan yhtä hyvin voi ajatella samanlailla molemmista. "Ja minähän en väistä mihinkään enkä todellakaan jousta oikeuksistani"

Ã,,ääh, eiköhän lopeteta tästä aiheesta. Luulen että tässä kohtaa edessä on vain loputonta suota tarvottavaksi.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 14.07.11 - klo:16:59
Kumpaa tarkoitit tuolla minä-minä-minä asenteella, "naatiskelijaa" vai "räpsyttelijää" ? Ihan yhtä hyvin voi ajatella samanlailla molemmista. "Ja minähän en väistä mihinkään enkä todellakaan jousta oikeuksistani"

Ã,,ääh, eiköhän lopeteta tästä aiheesta. Luulen että tässä kohtaa edessä on vain loputonta suota tarvottavaksi.

Räpsyttelijää. Siis en oikeasti ymmärrä mitä teen väärin jos ohitan moottoritiellä rekkaa 120kmh oikeaa nopeutta ja ohituksen jälkeen kyllä palaan kiltisti oikealle kaistalle, niin silti tuo valoshow on käytävä läpi? En kutsuisi tilannetta miksikään naatiskeluksi vaan olen menossa johonkin autolla ja satun ohittamaan rekan moottoritiellä, enkä väkisin tunge jonkun eteen vaan tilaa ennen ohitusta on ollut varmasti, niin siitä pitää silti jonkun vetää hernettä ja aloittaa yhden miehen mielenosoitus, tuskin kaikilla näillä on kiire sairaalaankaan. Jotain vikaa on ihmisessä, joka ei malta odottaa yhden edessään ajavan auton rekan ohitusta.

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 14.07.11 - klo:17:15
Siis en oikeasti ymmärrä mitä teen väärin jos ohitan moottoritiellä rekkaa 120kmh oikeaa nopeutta ja ohituksen jälkeen kyllä palaan kiltisti oikealle kaistalle

No ei tässä mistään tuollaisesta ollutkaan kysymys vaan siitä ettei palatakkaan sinne oikealle heti kun on mahdollisuus.

"En siirtynyt oikealle kaistalle vaikka ehkä olisin löytänytkin sopivan raon. Annoin hiiltyä perässä, huolella ja pitkään. "

Jotkut vaan saa kicksejä siitä että saa aiheutettua hampaiden kiristelyä muille ?

vasara

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 14.07.11 - klo:18:05
No ei tässä mistään tuollaisesta ollutkaan kysymys vaan siitä ettei palatakkaan sinne oikealle heti kun on mahdollisuus.

"En siirtynyt oikealle kaistalle vaikka ehkä olisin löytänytkin sopivan raon. Annoin hiiltyä perässä, huolella ja pitkään. "

Jotkut vaan saa kicksejä siitä että saa aiheutettua hampaiden kiristelyä muille ?
Jep.. tuommonen hiillostus on puolin ja toisin (ohitettava-ohittaja) älytöntä. Hiillostusharrastuksessa lopulta aina löytyy partneriksi joku, jolla käämi palaa totaalisesti ja siinä sumussa teot aiheuttavat vaaraa molemmille osapuolille.. liinat kiinni / pääkallo-ohitus kiilaten jne..

Arcca

Mikä on muuten hyvä syy kiireelle? Sairaskohtauksen tullessa pitäisi soittaa ambulanssi paikalle eikä lähteä itse sooloilemaan liikenteeseen.

Itse olen kerran vienyt tuttavaa pika pikaa sairaalaan kun se vetäisi vahingossa puukolla jonkun ison suonen auki kädestä peukalon läheltä, veri lensi puolen metrin kaarella sydämen tahtiin. Käsi muovikassiin ja mars autoon. Voin sanoa ettei tullut ambulanssi mieleen eikä jokaista nopeusrajoitusta noudatettua sillä reissulla.
(Tosin siinä kävi niin että vastaanotolla hoitsu kysyi "Onks peukalo irti? Ai ei, no menkää sitten tonne odotussaliin" :D)

Eräs syy räpsyttelijöillä täälläpäin voi olla Hki-Vantaa lentoasemalta myöhässä olo.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

cossu69

Sattuipa mulle kerran näin. Ajoin 100 rajoituksella 110 . Sain kiinni auton joka ajoi 80 , no ajattelin että kohta pääsen ohituskaistalla ohi, mutta hänpä nosti vauhdin yli 100. No ajattelin että hyvä ei tartte ohitella, mutta kun ohituskaista loppui niin vauhti putosi taas 80. Silloin päätin vähän härnätä. Ajoin takapuskurissa ja toivoin että ei olisi paikallistuntemusta, koska tiesin rajoituksen muuttuvan kohta 80 ja kameratolppa heti perään. No hän hermostui ja nosti vauhdin 120 ja minä luukussa kiinni. Hämärästä johtuen eipä huomannu tolppaa ja kas salama iloisesti välähti. Itse olin jo jarruttanut liian vauhdin pois. Sen jälkeen hän kilahti kunnolla ja häipyi . Vaan eipä ollut enään tukkona. Täytyy myöntää että teki vähän hyvää.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 14.07.11 - klo:18:05

Tässä tapauksessa nyt vain sattui olemaan käsittääkseni tilanne jossa molemmilla kaistoilla oli jonot, ja vasempi kaista veti nopeampaa. Jos haluan ajaa sitä nopeampaa vauhtia, ei minun tarvitse minkään mulkun takia hidastaa ja siirtyä oikealle kaistalle, samassa jonossa siinä ollaan kaikki. Ilomielin koukkaan oikealle kaistalle jos havaitsen takaa tulevan toisen nopeampaa kun itse olen vasemmalla kaistalla, tänäänkin tätä tuli harrastettua. Valojen vilkuttelua ja torven huudatusta en siedä, siitä kun ei ole tasan mitään hyötyä.

E: Selvennettäköön, oletuksena olen varsin ystävällinen liikenteessä, mutta osaan olla myös mulkku toiselle mulkulle.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 14.07.11 - klo:19:04
Sain kiinni auton joka ajoi 80 , no ajattelin että kohta pääsen ohituskaistalla ohi, mutta hänpä nosti vauhdin yli 100. No ajattelin että hyvä ei tartte ohitella, mutta kun ohituskaista loppui niin vauhti putosi taas 80.

Jos joku ajaa ennen ohituskaistaa alinopeutta, niin ohituskaistalla aina ohi. Vaikka kipparihattu 940 Volsullaan kiihdyttäisi vauhtiaan kuinka paljon, niin aina se vauhti kuitenkin putoaa ohituskaistan loputtua alle rajoituksen. Helpointa ja turvallinta ohitus on tehdä heti ohituskaista alussa voimakkaalla kiihdytyksellä, jotta ei tarvitse kovin paljoa mennä ylinopeuden puolelle.

Jos olet jonossa toisena tai kolmantena, niin empimiseen on vielä vähemmän aikaa, kun letka alkaa kiihdyttämään vauhtia. Jos veturin perässä ajavat eivät lähde ohittamaan välittömästi kaistan auettua, niin itse ei kannata empiä. Tässä vaiheessa kipparihattu on jo ehtinyt veivaaman ikävän paljon vauhtia Volvonsa mittariin ja ohituksesta tulee ikävän pitkä, kun koviin ylinopeuksiin ei kannata ryhtyä.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 14.07.11 - klo:19:58
Jos joku ajaa ennen ohituskaistaa alinopeutta, niin ohituskaistalla aina ohi. Vaikka kipparihattu 940 Volsullaan kiihdyttäisi vauhtiaan kuinka paljon, niin aina se vauhti kuitenkin putoaa ohituskaistan loputtua alle rajoituksen. Helpointa ja turvallinta ohitus on tehdä heti ohituskaista alussa voimakkaalla kiihdytyksellä, jotta ei tarvitse kovin paljoa mennä ylinopeuden puolelle.

Jos olet jonossa toisena tai kolmantena, niin empimiseen on vielä vähemmän aikaa, kun letka alkaa kiihdyttämään vauhtia. Jos veturin perässä ajavat eivät lähde ohittamaan välittömästi kaistan auettua, niin itse ei kannata empiä. Tässä vaiheessa kipparihattu on jo ehtinyt veivaaman ikävän paljon vauhtia Volvonsa mittariin ja ohituksesta tulee ikävän pitkä, kun koviin ylinopeuksiin ei kannata ryhtyä.

Tuo ilmiö on kyllä tuttu, viimeksi tänään. Kummallisinta on, että alinopeuskuskin perässä on usein 3-4 autoa, joilla ei ohituskaistan alussa ole mitään aikomustakaan lähteä ohi. Itsekin tein juuri noin, että heti alussa reippaasti ohi kaikista ja pääsi sieltä muitakin kun tajusivat että vauhti on mitä on. Jos muilla olis pelisilmää niin kaikki ohittaisi järjestyksessä keulilta, mutta usein jäävät vähäksi aikaa kökkimään.

Ktk

Ohituskaistojen kohdilla tuppaa vaan kukkia sinivuokkoja, siksi en niillä kiskaise kovemmin, mieluummin nätisti niistä ohi kenestä pääsee. Ja jos liikennettä on edes jonkin verran niin noissa tuppaa olla perkeleellinen härdelli kun kaikki polkee ja poukkoilee sinne tänne. Mieluummin tempaisen koko pirun possujunasta kerralla ohi sitten ohituskaistan jälkeen mikäli tie / vastaantulijat sen sallii.

skk

600km matkalla kahdesta uudesta a6:sta ohi superbilla ja kummallekin audikuskille tulee hirvee kompleksi, toinen heti kohta ohi (ja kääntyy 5km jälkeen) ja toinen tulee puskurissa kiinni seuraavat 10km

Wtf...

makkis

Lainaaniin empimiseen on vielä vähemmän aikaa

HETI, heti kun aukeaa ohituskaista niin pedaali pohjaan. Ã,,lä yhtään jää arpomaan vaan oitis ja täysillä, käytä se keltaviiva-aluekin hyväksi. Perkeleen spedet kun ei uskalla polkea vauhtia siinä ohituskaistalla, niin jos yhtään vatuloit, on riski jäädä hiimarin perään tosi iso. Nuo leventymät on sitä varten, että ruuhka-aikaankin pääsee alinopeusspedeistä ja veljekset keskisistä ohi ja ei tule niitä hukkakäyttää vatuloimalla.

Ajoin lyhyen kesälomareissun (reilu 1500 km) akselilla Warkaus-Helsinki-Turku-Kalajoki-Warkaus ja pidin vauhdin lain sallimassa maksimissa ilman toleransseja, eli satkun alueella satku ja 80 alueella 80 jne. Kaikki, KAIKKI, pitää ohittaa jos tuon vauhdin haluaa pitää. Olisinko nähnyt 2 tai 3 muuta rajoitusten mukaan ajavaa!!!! SAATANA!!! No, tulipahan ohiteltua sen 1000 alinopeusspedeä.

Ja, ei, en stressaantunut. Ohittelu on ihan mukavaa.

makkis

Hermoon ei ota, päinvastoin, siitä nauttii kun tuo Hesasta Turkuun kulkeva motari jopa mutkittelee alkupätkästä. AUTON RATTI ON JUMALAUTA PYÃ,,RIVÃ,, ESINE, EI MUTKIEN TAKIA TARVIO SADANKAHDENKYMPIN ALUEELLA TURRUUTTAA YHEKSÃ,,Ã,,KYMPPIÃ,,!!!

Myännän, että joku 1,3 multivalvetwincangorolla ei ole ihan mukavuusalueellaan 120 km/h todellisella nopeudella mutkissa, mutta EIKÖ NÃ,,ITÃ,, VARTEN KULKE PERKELE JOKU MUSEOTIE SIELLÃ,, METÃ,,SSÃ,, EIKÃ,, TARTTE TULLA MOTARILLE PANIKOIMAAN!!!

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: makkis - 19.07.11 - klo:23:59
HETI, heti kun aukeaa ohituskaista niin pedaali pohjaan. Ã,,lä yhtään jää arpomaan vaan oitis ja täysillä, käytä se keltaviiva-aluekin hyväksi. Perkeleen spedet kun ei uskalla polkea vauhtia siinä ohituskaistalla, niin jos yhtään vatuloit, on riski jäädä hiimarin perään tosi iso. Nuo leventymät on sitä varten, että ruuhka-aikaankin pääsee alinopeusspedeistä ja veljekset keskisistä ohi ja ei tule niitä hukkakäyttää vatuloimalla.

Muuten ihan hyvä ja kannatettava tapa mutta ei kyllä keltaviivotuksella kannata survoa kaasua pohjaan, jospa siellä edessä joku noudattaa viivotuksien laillisia merkityksiä ja poukkaa eteen, niin syyllinen on kyllä peräänajaja. Vaikka kuinka peileistä "spede" katsoisikin, niin ei välttämättä ehdi/älyä reagoimaan jos sieltä tullaan kamikaze-tyyliin takaa. Tämä ihan omana mielipiteenä.

makkis

Joo ja mielipiteesi on viisas. Maksimihyödyntämisellä (ohituskaistan) pitää kyllä olla koko ajan valppaana ja jalka lähellä jarrua, kun gorollakuskilta voi odottaa mitä vain. Tosin, sama pätee aina ohittamiseen. Onneksi ihmisen ajotyylin voi analysoida aika helposti jo kaukaa takaa ja täten suhteuttaa ohtituksen agressiivisuuden minimoiden oman riskin.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: makkis - 20.07.11 - klo:00:19
Joo ja mielipiteesi on viisas. Maksimihyödyntämisellä (ohituskaistan) pitää kyllä olla koko ajan valppaana ja jalka lähellä jarrua, kun gorollakuskilta voi odottaa mitä vain. Tosin, sama pätee aina ohittamiseen. Onneksi ihmisen ajotyylin voi analysoida aika helposti jo kaukaa takaa ja täten suhteuttaa ohtituksen agressiivisuuden minimoiden oman riskin.

Kyllä, asianvierestä sanottuna monesti huomaa, että mm. edessäajavan pienistä "nykäisyistä" voi tulkita, että kohta tapahtuu jotakin ja yleensä tapahtuu ja voi jo ennakolta varautua...Savon "motarilla" yhden kylkeenajon sain juuri ja juuri estettyä kun jo kaukaa huomasin, ettei rouvan auto ollut kiihdytyskaistalla ihan hallinnassa ja ajattelin antaa tilaa ja ajaa suoraan vasemmalle kaistalle, mutta rouva päätti tulla melkein kylkeen kun sen edessä olikin mopoauto...Tuskin katsoi peileihin, oli niin keskittynyt kiihdyttämiseen, eikä varmasti tajunnut mopoauton menevän neljääkymppiä ja tuli paniikki...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy