Polo GTI

Aloittaja RoccoScientist, 22.02.10 - klo:14:09

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Newman - 05.01.12 - klo:07:54
Peeveli: minullakin tyhjäkäynti on korkeammalla S-moodissa.

Nykyään kun ajelen enemmän Golfilla, tuntuu siltä että Polo GTI hakee yllättävän paljon tien kallistusta mukaan ohjaukseen, etenkin alle 100 km/h nopeuksissa. Koskaan mitään penkkakosketusta tai muuta vastaavaa ei ole tullut / ollut, rengaskulmissa ei pitäisi olla vikaa (säädettiin ennen luovutusta). Golf kulkee aina viivasuoraan mutta Poloa pitää samoilla teillä vähän kammeta, useimmiten vasemmalle.

Missä lie ero, sillä rengaskokokin on enemmän tai vähemmän sama (195/65/15 vs. Polon 185/60/15). Vanteet ja renkaatkin ovat samat.

Ok, uskottava sen on että korotettu tyhjäkäynti on suunniteltu juttu...

En ole kuvaamaasi hakemista kokenut autossani, menee kaikissa nopeuksissa ja tietyypeillä junamaisen vakaasti. Edes navakka sivutuuli ei ota kuten Giuliettaan otti. Pientä nypytystä jousituksessa on ns. pikkuautomaisesti verrattuna entiseen, vaan ihan selvää kun akseliväli ja omamassa jne pienempiä. Ihmetyttää mitä muutosta Nokian on Hakkis 7:ään tehnyt; tässä alusta alkaen tuntuma tiehen erinomainen eikä minkäänlaista velttoutta tms:sta ole havaittavissa, ihan unohtuu että nastarenkaat on alla. DSG toimii liikkeellelähdössä niin sivistyneesti että jotakin vaihteiston säädöille on tehtaalla täytynyt tehdä, eli ei sudi ellei tahdo.

Onko sinulla Newman umpioissa esiintynyt huurtumisongelmaa?

Newman

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 05.01.12 - klo:08:51
Ok, uskottava sen on että korotettu tyhjäkäynti on suunniteltu juttu...

En ole kuvaamaasi hakemista kokenut autossani, menee kaikissa nopeuksissa ja tietyypeillä junamaisen vakaasti.

Onko sinulla Newman umpioissa esiintynyt huurtumisongelmaa?
En minäkään tuota hakemista huomannut ennen kuin ajelin toisella autoja samoja teitä. Niinpä kyse ei ole isosta asiasta.

Mutta kerrankin voin sanoa, että minulla ei ole tuota kuvaamasi ongelmaa, muita onkin ollut mutta tuota ei. Lämpimän autotallin ja pihan väliä sahattu monta kertaa, pesuja kylmällä ilmalla, pysäköintiä työpaikan kylmähköön autohalliin jne. Ei huurru ei.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.01.12 - klo:10:05
Tämä juttu jäi minulla aiemmin kommentistasi ns. takaraivoon ja tarkistin nyt aamusella valaistussa parkkihallissa asian. Ainakin omassa GTI:ssäni takaovien sisäpaneelien verhoilu on samaa kangasta, tismalleen. Tutkin asian huolella.

Mitkähän paneelit Newman sinulle on autoon laitettu?

Lainaus käyttäjältä: Newman - 03.01.12 - klo:17:19
Jaa-a. Muovia siellä edelleenkin on, eikä siis etuovien kaltaista pehmeää kangasta. Outoa. No, sinulla kävi parempi säkä.

Siis täh?! Siis oikeasti näin paljon vaihtelevat sisustan materiaalit? Ei helvata. Tuotiinko tämä jotenkin ostajalle tiedoksi, että saattaa tulla myös muovisena?

Newman

^
Jos elämä on takaovien paneelin muoveista kiinni, niin silloin kannattaa ehdottomasti valittaa asiasta. Minä en valita, koska asia ei suuremmin häiritse. Itse asiassa pikkulapsen takia moinen on vaan parempi niin pysyy ovetkin puhtaampina. Eikä eroa huomaa ellei käsin "hivele" takaovea. Minä en yleensä oikein jaksa hivellä.

Wekotin

^Kysytään toisin päin. Onko tämä sitä VW:n laatua. Jotkut saa muovia, toiset kangasta sitä mukaa miten VW:llä saadaan tavaraa. Kai nyt autoilla edes oli eri hinta jos toisessa muovia toisessa kangasta. Eipä tuo itseänikään varmasti vituttaisi, ainakaan jos siitä ei olisi huomannut.

Newman

En minä tiedä mikä on sitä "vw-laatua". Omistan kaksi autoa, joihin olen enemmän tai vähemmän tyytyväinen, olipa kangasta tai muovia. Ei pompota minun maksaani. Enkä tiedä, millä muulla mieluummin ajelisin. Toyota olisi tasalaatuisempi mutta huonompi ajaa. Nää on näitä, nääs. Tiiätsä.

Peeveli

Tässä on sitten saanut samalla rahalla premium-version kun takaovissa on kangasverhoilu! :D

Tos®

Comfortlinessa juuri istuneena tarkistin takaovissa olleen kangasta....
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Wekotin

Tarkistakaa nyt edes, että teillä tuli auto oikealla moottorilla. Jos vaikka sattui olemaan kaksoisahdettu tilapäisesti loppu.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 06.01.12 - klo:16:23
Tarkistakaa nyt edes, että teillä tuli auto oikealla moottorilla. Jos vaikka sattui olemaan kaksoisahdettu tilapäisesti loppu.
Onneksi tästä traagisesta ja musertavasta valmistusvirheestä kärsin vain minä ja minä yksin.  Että kehtasivat laittaa muovia takaoviin, vaikka muilla on kangasta. Elämä on yhtä suurta vääryyttä. Kiitos vaan VW. Laadustasi, jälleen kerran.  :'(  :'(  :'(  :'(

Newman

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 06.01.12 - klo:16:09
Hyvä. Huhhuh. Ehdin jo pelästyä.

Markku J

Taitaa olla Newmanin Polo jokin "Police Special" -malli - niissä on tuo asiakasosasto muistaakseni aika muovinen....

Newman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.01.12 - klo:17:08
Taitaa olla Newmanin Polo jokin "Police Special" -malli - niissä on tuo asiakasosasto muistaakseni aika muovinen....
Voipi muuten johtua myös ikkunaturvaverhoista. Tuli vaan mieleen.

Punderz

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.01.12 - klo:21:16
Kun vaihde on D-asennossa ja pysähtyy, auton tyhjäkäynti on normaalia tasoa (reilusti alle 1000 rpm), mutta jos vaihde on S:llä tai manuaaliasennossa 1:llä, tyhjäkäynti on hivenen yli tuhannessa kierroksessa. Onko tuo normaalia muillakin?

Kun auton käynnistää, niin 0-valoasennossa tietenkin syttyvät led-päiväajovalot, mutta kun sitten siirtää valokatkaisimen varsinaiseen ajovaloasentoon, xenonit eivät tee Golfeista aiemmin tuttua ees taas-liikettä ylös ja alas, ne vain syttyvät eleettä. Onko tämäkin normaalia, vai pitäisikö xenoneissa aina korkeudensäätöautomatiikan tehdä "alkuhaistelu" starttauksen jälkeen?
Minulla on myös tuo korotetty tyhjäkäynti S:llä ja manuaalilla, kuten muillakin.

Mitä tulee xenoneihin, niin minulla ne kyllä tekevät yleensä jonkun liikkeen käynnistettäessä. En ole sitä hirveästi tarkkaillut, mutta olen monesti pannut kyllä sen merkille, koska se on minulle uutta.

Kyselit myös sitä umpioiden huurtumista; toissapäivänä olivat huurteessa, mutta auto oli vähän aikaa lämpimässä, minkä jälkeen eilen ja tänään eivät olleet enää huurteessa, vaikka ovat olleet ulkosalla. Varmaan aika paljon kiinni lämpötiloista, kastepisteestä yms.
Polo GTI 2012 Shadow Blue, Audi Q7 4.2 TDi V8 2008

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 06.01.12 - klo:17:21
Minulla on myös tuo korotetty tyhjäkäynti S:llä ja manuaalilla, kuten muillakin.

Mitä tulee xenoneihin, niin minulla ne kyllä tekevät yleensä jonkun liikkeen käynnistettäessä. En ole sitä hirveästi tarkkaillut, mutta olen monesti pannut kyllä sen merkille, koska se on minulle uutta.

Kyselit myös sitä umpioiden huurtumista; toissapäivänä olivat huurteessa, mutta auto oli vähän aikaa lämpimässä, minkä jälkeen eilen ja tänään eivät olleet enää huurteessa, vaikka ovat olleet ulkosalla. Varmaan aika paljon kiinni lämpötiloista, kastepisteestä yms.

Minullakin huurre on nyt hävinnyt, eilenkään ei illalla ollut enää huurussa vaikka satoi ja lamput saivat jatkuvasti ajovalopesureista nestettä naamalleen. Ihan hyvä jos pysyykin poissa...

Minulla tosiaan xenonit eivät tee sitä siksakkia valokatkaisijan 0-asennosta valoasentoon käännettyäni. Liekö ne sitten tehneet sen sammutettuina? Jos taas kytken valoasennon päälle ennen starttausta, niin se siksakki-esitys tulee. Täytyy pyytää vaikka vaimoa seuraamaan valojen liikettä kun seuraavan kerran starttaan peliä.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 06.01.12 - klo:16:23

Puhdista päättelen sinne on laitettu 2,0 TSI. :D

Ton-1

Hieman noista GTI:n voimavaroista, jos todellakin käytössä se 180 hv ja 250 nm ( nämä arvothan ovat reilun vuoskymmentakaisen 2,5 litraisen veekuukan arvot  ::)  ) alhaalta vääntävää voimaa niin kyllä siinä on sitä alkuliikkeen voimaa riittävästi 1200 kiloiselle kiululle.  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Newman - 06.01.12 - klo:17:09
Voipi muuten johtua myös ikkunaturvaverhoista. Tuli vaan mieleen.
??
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Tos®

Eikö ne karteekit lojahda alas katon rajasta  ::)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Newman

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 08.01.12 - klo:11:10
??
Katsos kun en tunne tarkasti mistä kukin osa tulee tai miten mikäkin osa liittyy toisiinsa. Omassa Polo GTI:ssä on siis lisävarusteena saatavat ikkunaturvaverhot kun muilla - joilla ei siis ole mystisiä muovipaneeleja takaovissaan - ei ole ikkunaturvaverhoja. Sikäli ajattelin, josko tuo turvavaruste jotenkin liittyisi kokoonpanojen eroavaisuuksiin. Käsittääkseni turvaverhot ovat katonrajassa eivätkä ovessa mutta silti.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 08.01.12 - klo:11:50
Eikö ne karteekit lojahda alas katon rajasta  ::)
Kyllä kyllä mutta tuo oli ainoa ero joka tuli mieleen. Voihan ovessa silti olla jotain anturia ja/tai muuta vastaavaa ohjaavaa turvaverhoihin liittyvää elektroniikkaa, tiedä häntä. No, who cares.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Newman - 08.01.12 - klo:12:44
Kyllä kyllä mutta tuo oli ainoa ero joka tuli mieleen. Voihan ovessa silti olla jotain anturia ja/tai muuta vastaavaa ohjaavaa turvaverhoihin liittyvää elektroniikkaa, tiedä häntä. No, who cares.
Ainaki golffissa oven sisällä on paineeseen reagoivat anturit, jotka yhdessä muiden antureiden kanssa antaa luvan räjäyttää sivu airbagit
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Jfer

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 06.01.12 - klo:16:09

Nahka/alcantara-päällysteisillä istuimilla varustetussa Highlinessä tekonahkaa sekä etu- että takaovissa. Edessä pehmustettu, takana ihan kova. En ollut varma onko muovia vai ei ennen kuin vertasin etuoveen. :D
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

Peeveli

Koetin aamusella ennnen työmatkaa tsekata huvikseni autoni huoltovälin, eli miten se on koodattu (onko lyhytväli vai longlife kuten periaatteessa pitäisikin). Mitä muistin aiemmista vageista, ja mitä ehdin käyttöohjekirjaa plärätä, niin eikös tässä ison monitoiminäytön mallissa pitäisi koodattu huoltoväli näkyä, kun laittaa sytytysvirrat päälle ja painaa jonkin aikaa mittariston kehyksessä olevaa nappulaa jossa on logona kaksi vinoneliötä hivenen sisäkkäin? Ei ainakaan omassa GTI:ssä tuonut mitään informaatiota.

eGetin

Isossa monitoiminäytössä taitaa saada huoltovälinäytön valikoiden kautta näkyville.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 09.01.12 - klo:08:16
Isossa monitoiminäytössä taitaa saada huoltovälinäytön valikoiden kautta näkyville.

Hittolainen kun vajaassa vuodessa unohtuu nämä valikkoasiat...pitäisikö siis tulla sen oikean viiksen kautta tsekattavista valikoista (joita ovat mm öljyn lämpötila, keskikulutus jne)? Muistaakseni sitä valikkoa pläräten en ainakaan huoltovälinäyttöön törmännyt.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.01.12 - klo:08:46
Hittolainen kun vajaassa vuodessa unohtuu nämä valikkoasiat...pitäisikö siis tulla sen oikean viiksen kautta tsekattavista valikoista (joita ovat mm öljyn lämpötila, keskikulutus jne)? Muistaakseni sitä valikkoa pläräten en ainakaan huoltovälinäyttöön törmännyt.

Paina pitkään sitä selausnappia niin pääset valikoihin.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Tos®

Itse käyttäisin sitä nappia missä on pari neliötä limittäin, sitä 3 lyhyttä painallusta  ::)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 09.01.12 - klo:12:26
Itse käyttäisin sitä nappia missä on pari neliötä limittäin, sitä 3 lyhyttä painallusta  ::)

Ã,,sken ruokatunnilla käväisin hallissa ja tsekkasin uudelleen vaan en saa huoltoväliä näkyville.

Siis Tos sytytysvirrat päällä 3 lyhyttä painallusta nimen omaan tuosta napista?  ???

Tos®

Juu virta päälle, muistaakseni se oli ainakin 2 painallusta.
Ensimmäisellä vilkkuu joku kilometrilukema tms.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy