Uskaltaako ostaa lähes 300 tkm ajettua diesel Passattia?

Aloittaja clubi69, 01.02.13 - klo:20:06

« edellinen - seuraava »

clubi69

Tervehdys!

Kysyn teiltä kokeneemmilta että uskaltaako ostaa lähes 300 tkm ajettua TDi Passattia joka on sillä uudemmalla korimallilla (sedan)?
Autossa on täydellinen huoltokirja ja jakopäähuolto on vasta tehty ym. huoltoa.

Eli ajaako TDi Passatilla vm05 vielä siitä eteenpäin pitkään, kestäälö kone ym.

kiitoksia tiedoista etukäteen.

Urlaub

Miksipä ei, jos hinta on sopiva. Noilla kilometreillä on pitänyt jo vaihtaa kuluvia osiakin eli jos ostaa sen 150 tai 199 tkm ajetun, niin voi joutua tekemään kaikkien kuluvien osien ensimmäiset vaihdot.

herra neljäkymmentä 7

Tuon ikäsessä on jo oltava realisti ja hyväksyä mahdolliset remontit, isotkin eteen tulevaksi.

Itse kyllä uskaltaisin ostaa.

Late

Itse en ostaisi 300 tkm ajettua autoa.. siinä kohassa pitää auto lempata pois viimeistään..  ;)

Urlaub

Täydennetään vielä lausumaani sen verran, että se 300+ tkm ajettu pitää saada halvalla tai tosi halvalla.

Jostain 150 tkm ajetuista huudellaan monesti sellaisia hintoja, että arvo laskee 150-300 tkm välillä vielä lähes yhtä paljon kuin ensimmäisen 150 tkm aikana ja siihen vielä päälle repullinen erilaisia kuluvien osien vaihtoja. Tässä mielessä ymmärrän halvalla saatavan 300 tkm ajetun ostajaa vähintään yhtä paljon kuin kalliinpuoleisen 150 tkm ajetun ostajaa.

apche

Kyllähän tuo 1.9 TDi kone kilometrejä kestää. Turbo ja kaksoismassavauhtipyörä sitten taas ei. Harvemmin kyllä 300tkm alkuperäisillä päästy, eli vaihdettu jo noissa kilometreissä.

Toki paljon muuta voi tuon ikäisessä jo tulla, sähkövikoja yms.

Itse voisin kuitenkin ostaa vaikka 500tkm ajetun, jos hinta halpa, kunto siisti ja huoltohistoriaa löytyisi.

tn62634

Tietenkin uskaltaa ostaa. Ne, jotka eivät uskalla/eivät ostaisi, ostavat uuden auton parin vuoden välein ja tuskin ovat edes koskaan omistaneet 300000 km ajettua autoa. Ei pitäisi olla Passatille matka eikä mikään, jos laatuauto on.

pomo

Noilla kilometreillä auto on yksilö,kannattaa olla tarkkana. Voi olla erittäin hyvä käyttöauto tai kallis riesa,josta ei pääse eroon. Jos se on 1.9tdi niin minusta kestävämpi kuin 2.0tdi.

Petri M

8 vuotta ja 300tkm jättää kyllä jälkensä, eli tuurilla mennään...
Itsellä ollut useampikin ex taksipassat ja kyllä niissä huoltokulut korkeahkot
hankkii olla. Hankintahinta noissa kuitenkin on se houkutteleva puoli.
Toisaalta jos itse tykkää ja osaa korjailla niin halvalla pääsee.

Guest-317546

Alkuperäinen kysymys otsikossa on liki retorinen. Toiset uskaltaa ja toiset ei. Juuri niinkuin tn62634 sanoikin...

Itselläni on tuossa 250tkm rullattu Touran jota on tullut huollettua, että varmasti sen uskaltaisin itsekin pitää ja myydä 300tkm+ ajettunakin. Huollettavaa on tullut ja tulee varmasti vastaan, mutta meneekö niiden kanssa sormi suuhun vai ei tai tekeekö rempat halvalla vai ei tekevät autoista näillä kilometreillä yksilön. Kertakäyttökulttuuri nostaa tällä foorumilla paikoin päätään, joten joillekin uusi auto 500e kuukausierällä on se "paras" ratkaisu, toiset ajaa sitten vanhemmalla ja korjaa sitä.

Hyvän yksilön ostaisin itsekin, mutta siinä pitäisi olla historia kunnossa ja auton muutenkin kunnossa. Koeajo ratkaisee paljon hinnan ohella. Uuden hankintahinnasta pitää olla haihtunut jo melko iso %-osuus tuossa 300tkm matkalla, kun se tekee sitä jo 200tkm rajapyykkiinkin saakka.

tarzi

Ei muutakun kaupoille, kyllähän hyvästi kun huollat niin ajat satoja tuhansia tollasella vielä. Aina kuitenkin se touhutonni tilillä jos jotain nyt sattuu porsiin, tuntuu menevän kaikenlaista vähemmän ajetuistakin.

Kun ostaa tollasen 2-3 satkua ajetun niin saa kohtuurahalla vielä ihan käypäsen pelin, käyttöautoja itsellä ainakin kaikki ollut, ei niinkään kiinnosta mitä naapurit ajattelevat kun ei ajakkaan uudella autolla.

Ja tosiaan 1.9 on kyllä kestävyydeltään parempi, 2.0tdi on muuten kyl eri luokkaa ajettavuudeltaan, siksi itse päädyin siihen, rempataan sitten jos tulee jotain.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Vankka

Kyllähän 300tkm voi olla paremmassa kunnossa kuin 150tkm. Ajappa 150tkm kaupungissa ja 300tkm maantietä, voisin väittää et 150tkm on heikommassa hapessa.

Omani on 255tkm ajettu muistaakseni ja ihan ok kunnossa mielestäni. Kytkimen olen vaihtanut ja kesällä oli toinen jakohihnan vaihto. Mitään väsymisen merkkejä ei ole vielä esiintynyt. Jos webastoa ei lasketa
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Filixon

Lainaus käyttäjältä: clubi69 - 01.02.13 - klo:20:06
Kysyn teiltä kokeneemmilta että uskaltaako ostaa lähes 300 tkm ajettua TDi Passattia joka on sillä uudemmalla korimallilla (sedan)?

Mikä on "uudempi korimalli"? Minulla oli vuoden 1995 mallinen Passat, ja sitä seuraavaa vuoden 1996 (vai oliko 1997) mallia nimitettiin pitkään "uudemmaksi korimalliksi".
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 01.02.13 - klo:22:44
Mikä on "uudempi korimalli"? Minulla oli vuoden 1995 mallinen Passat, ja sitä seuraavaa vuoden 1996 (vai oliko 1997) mallia nimitettiin pitkään "uudemmaksi korimalliksi".

2005 vaihtuu 3BG - 3c koppaseen. Eli tuota 3C koppasta tarkotetetaan. Joku aika sit 3C tuli "facelift"  uus koppa on B7
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Late - 01.02.13 - klo:20:43
Itse en ostaisi 300 tkm ajettua autoa.. siinä kohassa pitää auto lempata pois viimeistään..  ;)
Jättäisin myös ostamatta.
Lainaus käyttäjältä: tarzi - 01.02.13 - klo:21:55
Ei muutakun kaupoille, kyllähän hyvästi kun huollat niin ajat satoja tuhansia tollasella vielä. Aina kuitenkin se touhutonni tilillä jos jotain nyt sattuu porsiin, tuntuu menevän kaikenlaista vähemmän ajetuistakin.
tarzin kommentin ymmärrän alan miehenä.Kaikki eivät ole alalla töissä  :)

tarzi

Totta, jos edes perustietämys on autoista niin sekin riittää onneksi näihin vielä.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Golfauto

Tää on aika perse kysymys. Ei pahalla... Se on ihan omasta osaamisesta ja jännityksen yms kaipuusta kiinni. Varmaan keritty lammaskin ostais ton jos hinta on kohdillaan. Mikäli taas ei kestä yhtään remonttia vuoteen ilman itkuraivareita, niin voi olla väärä ostos... Eli mitä vituraa. Tää on niin ostajasta kiinni, että jos osaaminen on tän palstan neuvojen varassa, niin en uskaltaisi kyllä ostaa.

pohjoissavonprinssi

Auton huoltohistoria, omistajien lukumäärä, yleinen siisteys ja koeajo ratkaisevat enemmän kuin taulussa olevat kilometrit.

Ex autoni 160 tkm ajettu Octavia 1 oli aikoinaan todella rankalla kädellä pidetty ja jossa vaihdelaatikko finaalissa, vaikka noilla kilometreillä voiisi muuta olettaa.

Arvioi auto kunnon mukaan ja jos se antaa hyvän vaikutelman - osta se.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy