Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Skodasince09

Terve.

Olen ajatellut tilata Combi TDI RS:n manuaalivaihteisena. Haluan nyt kysyä teiltä kyseisen auton jo omistavilta tai sellaiseen paremmin tutustuneilta muutamia mielipiteitä asioihin. Selasin ketjua, mutta en sentään lukenut sitä läpi... Jokin asia voi siis tulla n. kerran esille, mutta kertaus on opintojen...

Ruksin:
- Sound system (Tämän otan rämisi tai ei. Minulla on kokemusta takuun voimassa ollessa tehdyistä omista muutostöistä ja hyväksyn sen mahdollisuuden.)
- Media in -liitin
- Erikoisväri Steel gray
- RS-nahkaverhous punaisella raidalla
- Parking Assistant 2.0 (ei kauppiaan mukaan enää saa etututkia ilman parkkiassistenttia)
- Varapyörä
- Performance Mode Selection
- Winter Pack (polttoainetoiminen lämmitin, lämmitettävät tuulilasi sekä takasivuistuimet).

Jätänkö nyt pois jotain mitä ei kannattaisi, tai olenko ottamassa jotain millä ei tee mitään? Minulle ei ole aivan euron päälle hinnan kanssa, mutta toisaalta en halua ylimääräiseenkään laittaa. Black-paketti jäikin jo pois kun selvisi, että musta kattoverhoilu on vakiona eikä paketissa. Steel grayn kanssa hyväksyn pienen kromin. Navigaattoria olen tottunut käyttämään puhelimesta tarvittaessa (harvoin).

Onko tuossa skodan kauko-ohjatussa polttoainekäyttöisessä lämmittimessä ajastin? Onko lämmitin pelannyt hyvin ilman lisälaturia, vai onko sellainen laitettava? Kokemusta on tiguanista, jossa on akunlämmitin ja laturi. Ilman ei ollut oikein hyvä homma. Siinä oli ajastimia kaksin kappalein, mutta miten lie nyt vuosia tuoreempien skodien kanssa?

En tiedä miksi, mutta kyllä Seatin FR oli minun mielestäni vähän heikko esitys verrattuna Octaviaan. Hintaeroa on muutama tonni, mutta ratista lähtien kaikki tuntui jotenkin alemman sarjan tekeleeltä. Ei se huono ollut sekään verrattuna esim. moneen japsiin, ei sen puoleen. RS vaan on sen verran näyttävä ja hyvältä tuntuva peli, sekä samalla kohtuudella hinnoiteltu ja pienille päästöille puristettu, että tavallisella perheellisellä työssäkäyjälläkin on mahdollisuus sellainen ostaa.
Ei autoremonttia ilman verta.

jaripetteri

Itselläni aikanaan jäi ohjaamon ja tavaratilan välinen verko ruksimatta II RäSässä ja se on harmittanut. Siis se naruverkko mikä on selkänojassa ja saa ylös kattoon kiinni takapenkkien ollessa sekä alhaalla että ylhäällä. Kuskaan joskus tavaraa niin paljon että tuolle verkolle olisi käyttöä mutta en haluaisi koirakalteriakaan kokoajan pitää paikallaan (kuten se nyt on) koska tarve on kuitenkin melko satunnaista. Eli jos olen oikein ymmärtänyt ei se III:ssakaan ole vakiovaruste niin suosittelen ainakin pohtimaan onko tuolle käyttöä. Ei mulla muuta.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

puolihop

Lainaus käyttäjältä: Skodasince09 - 04.07.14 - klo:20:17

Onko tuossa skodan kauko-ohjatussa polttoainekäyttöisessä lämmittimessä ajastin? Onko lämmitin pelannyt hyvin ilman lisälaturia, vai onko sellainen laitettava? Kokemusta on tiguanista, jossa on akunlämmitin ja laturi. Ilman ei ollut oikein hyvä homma. Siinä oli ajastimia kaksin kappalein, mutta miten lie nyt vuosia tuoreempien skodien kanssa?

Tammikuulta asti tuosta nyt kokemuksia. Ajastin löytyy radion käyttöliittymästä. Siihen taitaa saada ajastettua kolme eri lähtöaikaa. En ole tuota käyttänyt kertakaan...
Akku riitti ainakin itsellä mainiosti. Itsekin tuota pelkäsin kun olin lukenut varoituksia. Työmatka on 13 km ja molempiin suuntiin webastoa käytän. En tosin lämmitä kuin noin 15 minuuttia kerrallaan. Ilmeisesti webaston kanssa tulee suurempi akku tai ainakin puskaradio näin väittää.

Skodasince09

Oikein hyvä huomio ja kohdallaan minunkin tapauksessani. Minä nimittäin olisin ottamassa naruväliverkon jos sellaisen saisi. Käsitykseni kuitenkin on, että väliverkko on metallinen "jäykkä" malli. Pitää tuosta vielä kysyä.

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 04.07.14 - klo:21:12
Itselläni aikanaan jäi ohjaamon ja tavaratilan välinen verko ruksimatta II RäSässä ja se on harmittanut. Siis se naruverkko mikä on selkänojassa ja saa ylös kattoon kiinni takapenkkien ollessa sekä alhaalla että ylhäällä. Kuskaan joskus tavaraa niin paljon että tuolle verkolle olisi käyttöä mutta en haluaisi koirakalteriakaan kokoajan pitää paikallaan (kuten se nyt on) koska tarve on kuitenkin melko satunnaista. Eli jos olen oikein ymmärtänyt ei se III:ssakaan ole vakiovaruste niin suosittelen ainakin pohtimaan onko tuolle käyttöä. Ei mulla muuta.

Skodasince09

Kiitos tiedosta. Ajastusmahdollisuus on minulle hyvä juttu. Tavallisena arkiaamuna lähden aina samaan aikaan. Viikonloppuna voin aivan hyvin odottaa sen varttitunnin minkä lämmittäminen tarvitsee. Kurkkasin koeajoauton konehuoneeseen "sillä silmällä", ja taitaapa laturin asennus olla helppo homma sellaista tarvittaessa. Turha on kuitenkin turhaa. Toisaalta oma työmatkani on vain 10 km suuntaansa. Työpaikallani saa sähköä tolpasta jatkuvasti ilman ajastinkikkailuja, joten laturi olisi sikäli toimiva ratkaisu.

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 04.07.14 - klo:21:58
Tammikuulta asti tuosta nyt kokemuksia. Ajastin löytyy radion käyttöliittymästä. Siihen taitaa saada ajastettua kolme eri lähtöaikaa. En ole tuota käyttänyt kertakaan...
Akku riitti ainakin itsellä mainiosti. Itsekin tuota pelkäsin kun olin lukenut varoituksia. Työmatka on 13 km ja molempiin suuntiin webastoa käytän. En tosin lämmitä kuin noin 15 minuuttia kerrallaan. Ilmeisesti webaston kanssa tulee suurempi akku tai ainakin puskaradio näin väittää.

puolihop

Lainaus käyttäjältä: Skodasince09 - 04.07.14 - klo:22:23
Oikein hyvä huomio ja kohdallaan minunkin tapauksessani. Minä nimittäin olisin ottamassa naruväliverkon jos sellaisen saisi. Käsitykseni kuitenkin on, että väliverkko on metallinen "jäykkä" malli. Pitää tuosta vielä kysyä.
Minulla on tuo lisävarusteinen tavaratilan ja  matkustamon väliverho ja se on tuommoinen rullalle menevä kangasverho. Ei siis metalliverkko. Tuon mukana taitaa tulla hieman erilainen hattuhylly, jossa on läpitulomahdollisuus verkolle ja kattoon kiinnityspaikat, joten jälkikäteen tuota ei saa.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 04.07.14 - klo:21:12
Ehtii jo uusi malli tulla kun harkitsette autoa. Mutta rs on aika tylsän näköinen keulasta!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Jyri

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 04.07.14 - klo:23:00
Minulla on tuo lisävarusteinen tavaratilan ja  matkustamon väliverho ja se on tuommoinen rullalle menevä kangasverho. Ei siis metalliverkko. Tuon mukana taitaa tulla hieman erilainen hattuhylly, jossa on läpitulomahdollisuus verkolle ja kattoon kiinnityspaikat, joten jälkikäteen tuota ei saa.
Totta, jälkikäteen ei saa, katossa olevien kiinnityspaikkojen takia ilmeisesti.

Itse en voisi kuvitellakaan farkkua ilman väliverkkoa, ainakin itsellä on aina joitakin kertoja vuodessa tarve lastata kattoa myöten ja ilman verkkoa en uskaltaisi moista tehdä.

1.8 "APR" Q

LainaaEn tiedä miksi, mutta kyllä Seatin FR oli minun mielestäni vähän heikko esitys verrattuna Octaviaan. Hintaeroa on muutama tonni, mutta ratista lähtien kaikki tuntui jotenkin alemman sarjan tekeleeltä. Ei se huono ollut sekään verrattuna esim. moneen japsiin, ei sen puoleen. RS vaan on sen verran näyttävä ja hyvältä tuntuva peli, sekä samalla kohtuudella hinnoiteltu ja pienille päästöille puristettu, että tavallisella perheellisellä työssäkäyjälläkin on mahdollisuus sellainen ostaa
Cupra taitaa olla paremminkin Octavian vaihtoehto,jos nyt sit farmarina tulee..
Itsellä tuommoinen Cupra viisiovisena muutaman päivän käytössä ja ei tuo mielestäni häviä kabiinin laadussa mitenkään RS:lle...ulkoa päin Seat onkin jo paljon paremman näköinen..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

-Oksid-

Itsekin kävin Leon ST:n esittelyn aikana Seatin ajamassa: ulkoa hyvännäköinen mutta omasta mielestäni sisätilojen laadussa oli eroa Ocun hyväksi, jotenkin tuo kojelaudan muotoilu ei omaan silmään oikein osunut...

Sitten toinen asia, kiveniskemät: eilen pesasin auton ja silmiin sananmukaisesti sattui n. 2x2,5mm valkoinen piste puskurin päällä, vähän maskin alapuolella. No kivihän siihen oli napsahtanut ja valkoinen pohjamaali paistoi.  >:(

Onko kanssa RÃ,,Sästelijöillä kokemuksia tuon puskurin maalipinnan kestosta, aika helposti tuntuu siitä maali lohkeilevan irti. Marmoriltahan saisi paikkapullon, tosin alue on sen verran iso ja näkyvällä paikalla että vähän arveluttaa käydä sitä ite ja omilla kyvyillä sutimaan...
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

1.8 "APR" Q

LainaaItsekin kävin Leon ST:n esittelyn aikana Seatin ajamassa: ulkoa hyvännäköinen mutta omasta mielestäni sisätilojen laadussa oli eroa Ocun hyväksi, jotenkin tuo kojelaudan muotoilu ei omaan silmään oikein osunut...
Ehkä jotain pieniä marginaalisia eroja RS:än hyväksi...mut esim.oviverhoilut on Cuprassa tyylikkämmät...taas keskusnäytön resoluutio hiukan "rosoinen"..joka tapauksessa aika samalla viivalla ollaan,Leon on mennyt valtavan harppauksen uusimmalla mallillaan tuon sisäkabiinin materiaaleissa ja laatumielikuvassa..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

jni

^Olen samaa mieltä. Eteenpäin on menty. Itse olen uudesta Leonista ottanut vasta ns. kylmät tyypit ja kyllä se ohjaamon ankeus on luotaantyöntävä.

Voi kunpa Octavian oviverhoilu olisi edes sama kuin edellisessä mallissa...
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

1.8 "APR" Q

LainaaOlen samaa mieltä. Eteenpäin on menty. Itse olen uudesta Leonista ottanut vasta ns. kylmät tyypit ja kyllä se ohjaamon ankeus on luotaantyöntävä.
kannattaa etenkin Cupraa käydä kokeilemassa,sen jälkeen pieni ankeus kabiinissa ei haittaa ollenkaan..
Oon käynyt muutaman kerran myös RS:llä ajamassa,mutta se ei antanut ollenkaan tuommoista hymyä naamalle kuin Cupra..
RS on mielestäni hiukan normaalia pirteämpi urheilullisempi perheauto,kun taas Cuprassa on jotain sellaista rosoista räväkkyyttä ja tunnetta..

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 04.07.14 - klo:14:01
Ainakin myyntispekseissä sanotaan, että takalasin pyyhin ja pesin vakiona Combissa. Oletko pyytänyt jättämään pois vai 'jäänyt vahingossa' pois?

Ihan tarkoituksella itse revin pois.
Ei ole ollut takalasinpyyhkijälle tarvetta.

arniem01

Lainaus käyttäjältä: jni - 05.07.14 - klo:12:28

Voi kunpa Octavian oviverhoilu olisi edes sama kuin edellisessä mallissa...

Kävin koeajamassa RS HB:n ja noin 120kmh vauhdissa kuului oven etuosasta melkoinen suhina. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Oven verhous on kieltämättä halvan näköinen.

Hevonlörö

- Media in -liitin

olenko ottamassa jotain millä ei tee mitään?

Jos tiedät että tarvitset, niin hyvä, muuten sanoisin että jätä pois  :)

JiiJii71

^ eikös tuosta tule nyt ainakin yksi "latauslähde" lisää?
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

s-mod

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 05.07.14 - klo:13:35
kannattaa etenkin Cupraa käydä kokeilemassa,sen jälkeen pieni ankeus kabiinissa ei haittaa ollenkaan..
Oon käynyt muutaman kerran myös RS:llä ajamassa,mutta se ei antanut ollenkaan tuommoista hymyä naamalle kuin Cupra..
RS on mielestäni hiukan normaalia pirteämpi urheilullisempi perheauto,kun taas Cuprassa on jotain sellaista rosoista räväkkyyttä ja tunnetta..
Rosoista räväkkyyttä saa pajalta 700eurolla. Tai odottelee 280hv ocua!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

1.8 "APR" Q

LainaaRosoista räväkkyyttä saa pajalta 700eurolla. Tai odottelee 280hv ocua!
Saa sitä Cupraankin...jos Cupran hommaan..softaan sen 350 hv/440 nm..

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 04.07.14 - klo:23:16
Ehtii jo uusi malli tulla kun harkitsette autoa. Mutta rs on aika tylsän näköinen keulasta!

Mä joudun III RäSäni etsimään sitten joskun käytettynä niin saan ihan rauhassa harkita... ;) ja hankin sitten mitä sattuu vastaan sopivasti tulemaan. Tai jotain ihan muuta.

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 05.07.14 - klo:01:34
Totta, jälkikäteen ei saa, katossa olevien kiinnityspaikkojen takia ilmeisesti.

Itse en voisi kuvitellakaan farkkua ilman väliverkkoa, ainakin itsellä on aina joitakin kertoja vuodessa tarve lastata kattoa myöten ja ilman verkkoa en uskaltaisi moista tehdä.

II:seen tuota jossain välissä selvittelin ja olis vaatinut mm. penkin selkänojien rungot vaihtoon niin hankin sitten tuon metalliverkon joka on kokoajan autossa. Ei todellakaan ajella muksujen kanssa niin että takaa pääsee jotain päälle tulemaan ja kun tuo tavaran kuljetustarve tulee usein yllättäen niin parempi pitää kokoajan matkassa. Mulle tuo naruverkko toimisi paremmin mutta näillä mennään.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Lebis

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 05.07.14 - klo:20:26
Rosoista räväkkyyttä saa pajalta 700eurolla. Tai odottelee 280hv ocua!

No jos on välttämättä saatava helvetin iso peräkontti ja ruumisarkun näköinen auto.

1.8 "APR" Q

LainaaNo jos on välttämättä saatava helvetin iso peräkontti ja ruumisarkun näköinen auto
:) :)...Hyvä Lebis!

Sepi-setä

maher

Olen ajatellut tilata Combi TDI RS:n manuaalivaihteisena.

- Media in -liitin

Jätänkö nyt pois jotain mitä ei kannattaisi, tai olenko ottamassa jotain millä ei tee mitään? Minulle ei ole aivan euron päälle hinnan kanssa, mutta toisaalta en halua ylimääräiseenkään laittaa. Black-paketti jäikin jo pois kun selvisi, että musta kattoverhoilu on vakiona eikä paketissa. Steel grayn kanssa hyväksyn pienen kromin. Navigaattoria olen tottunut käyttämään puhelimesta tarvittaessa (harvoin).

RS vaan on sen verran näyttävä ja hyvältä tuntuva peli, sekä samalla kohtuudella hinnoiteltu ja pienille päästöille puristettu, että tavallisella perheellisellä työssäkäyjälläkin on mahdollisuus sellainen ostaa.

Media in -liitin lienee turha. Navi hinnakas, jos puhelimen navillakin pärjäät. Väliverkko voi olla tarpeellinen, jos pakettiauton korvikkeena Combia aiot käyttää.

Tehdaswebastossa on ajastin, hyvin toimii ja kauko-ohjaimen kantama on todella pitkä, jos haluat napauttaa lämmityksen päälle aamukahveja keitelläsi. Akku on vähän isompi kapasiteetiltaan weballa varustetuissa.

Harkitse hankintaa DSG-laatikolla, suosittelen!
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Skodasince09

Kiitos minulle osoitetuista vastauksista.

Vanhassa Skodan Bolerossa (-09 mallia..) on hieman moittimista musiikin toistamisen suhteen. Siinä minulla on media in -liitäntä USB-tikkua ja silloista iPhonea varten. Onko nykyisessä mallissa mahdollisuus toistaa tikulta ilman media in -liitäntää? Jos on, tai jos toisto toimii nykyään hyvin myös SD-kortilta niin sitten tuon liitännän voisi tosiaan kenties jättää pois.

Täytyykin ehdottomasti kysyä vielä tuota pehmeää väliverkkoa. Väliverkon kanssa tavaroiden sitomisessa tohtisi olla vähemmän neuroottinen. Osaatteko kenties antaa verkolle tilauskoodin (farkku)? Minun silmääni se ei satu lisävarustehinnastossa.

Sitten vielä yksi kysymys asiantuntijoille. Tarvitseeko auto mielestänne roiskeläppiä vai onko muotoilu sellainen, että auton kyljet ja perä eivät kuraannu sen pahemmin ilman läppiä kuin läppien kanssa? Harmittaisi kyllä laittaa roiskeläpät RS-malliin, mutta ei se oviin ja kylkiin viistossa nouseva kurakaan paljon naurata kiinnikuivuneena.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: Skodasince09 - 07.07.14 - klo:22:12
Sitten vielä yksi kysymys asiantuntijoille. Tarvitseeko auto mielestänne roiskeläppiä vai onko muotoilu sellainen, että auton kyljet ja perä eivät kuraannu sen pahemmin ilman läppiä kuin läppien kanssa? Harmittaisi kyllä laittaa roiskeläpät RS-malliin, mutta ei se oviin ja kylkiin viistossa nouseva kurakaan paljon naurata kiinnikuivuneena.

Tuskin ne roiskeläpät oman auton kuraantumista erityisemmin estää. Tärkeämpi funktio niillä on estää irtokivien ja irtonastojen lentäminen vastaantulijan tuulilasiin. Samoin nasta lentää turhan usein edellä ajavasta autosta.
Latexi

S_C

Itselläni on roiskeläpät ja omasta mielestä melko huomaamattomat ovat. Sulautuu autoon hyvin ja sade keleillä pysyneet auton reunat hyvin puhtaana. Autotallin puolella on kuvia missä näkyy roiskeläpät autossani.
BMW 535D LCI E60 ///M-Sport 330/700

Ex- Skoda Octavia RS -14 TSI man LB Candy White

GTI

RS:ssä on vakiona roiskeläpät.Kysyjähän kysyi etuläpistä!Taakse en edes harkinnut roiskeläppiä.

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Skodasince09 - 07.07.14 - klo:22:12
Kiitos minulle osoitetuista vastauksista.
Vanhassa Skodan Bolerossa (-09 mallia..) on hieman moittimista musiikin toistamisen suhteen. Siinä minulla on media in -liitäntä USB-tikkua ja silloista iPhonea varten. Onko nykyisessä mallissa mahdollisuus toistaa tikulta ilman media in -liitäntää? Jos on, tai jos toisto toimii nykyään hyvin myös SD-kortilta niin sitten tuon liitännän voisi tosiaan kenties jättää pois.

Ole hyvä vaan  :)  Jep, tikku toistaa mainiosti ilman media iniä. Auxkin löytyy edelleen. Kortti on minusta paras kun se on nätisti piilossa.

akfr

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 08.07.14 - klo:17:01
Kortti on minusta paras kun se on nätisti piilossa.

Kyseessä tietysti makuasia, mutta pidän Bluetoothia ehdottomasti parhaana vaihtoehtona.
Kortissa on se huono puoli, että mikäli haluaa vaihtaa sen sisältöä, se pitää aina muistaa ottaa autosta pois ja viedä takaisin.
Puhelin on taskussa jokatapauksessa, ilman erillistä "vaivaa"
Ajossa: Cupra Born 77kWh E-Boost

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy