Kokemuksia 225/40/18-kokoisista kesärenkaista Octavia RS:ssä?

Aloittaja janne_67, 14.02.10 - klo:22:53

« edellinen - seuraava »

janne_67

Olen hankkimassa uusia kesärenkaita vasta hankkimaani vm. 08 Octavia 2.0 TDi RS :ään. Edellinen omistaja oli tilannut autoon 18" vanteet. Itse olisin kyllä tyytynyt 17" originaaleihin.

Itselläni ei ole 225/40/18-kokoluokan renkaista omakohtaisia kokemuksia. Ominaisuuksien suhteen joutunee tekemään kompromissin. Samassa paketissa ei saane mukavuutta, hyvää ajettavuutta, hiljaista ääntä ja kulutuskestävyyttä.

Olen ajatellut mm. seuraavia vaihtoehtoja:

Goodyear F1 Asymmetric
Continental SportContact 3
Continental SportContact 2

ja yllä mainittujen merkkirenkaiden ulkopuolelta mustana hevosena Roadstone N3000.

Tiedustelisin nyt, löytyykö keneltäkään kokemuksia yllä mainituista renkaista? Jos kokemuksia löytyy muista kuin em. renkaista, niin nekin kiinnostavat.

malfean

Itselläni oli samalla koolla nexen 7000 kesäkumit.
Kyllähän noilla ajelee, ja uutena oli "hiljaiset" (ei ocussa mitkään renkaat ole _hiljaiset_).
F1:en ovat varmaankin hiljaisemmat mutta kulutuskestävyys voi yllättää negatiivisesti.
"Se että muutan mielipiteitäni, ei tarkoita että olisin väärässä."

Simola

Itse olin ajatellut GY F1 Asymmetric kumeja ensi kesälle, koska palaute oli näistä vähintään ok tasoa keskustelupalstoilla.
Rengaskaupassa näistä sanottiin, että osa tehdään Turkissa, ja nämä yksilöt ovat vaikeita saada tasapainoon.
Tämä tietysti vähän itseäni epäilyttää. Nämä nyt ovat siis kuitenkin kuulopuheita, mutta ihan ok liikkeestä kuitenkin. Toivottavasti joku kertoo asiasta lisää mielipiteitä.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

skula

Kokemuksia tuosta GoodYear F1, Nexen N3000, Nexen N7000 ja RoadStone (NexenN3000)..

Noi sta GoodYear ja RoadStonet on ollu CC:n alla, ja en maksaisi tuosta GY renkaasta enempää.. Melu on samalla tasolla, märällä asvaltilla GY on marginaalisesti parempi, sanovat lehdet, itse on ole varma allekirjoitanko väitteen. Molemmat menevät suoraan upeasti, eikä kumpikaan ole mitenkään toistaan uraherkempi.

En suosittele maksamaan GY renkaasta ainakaan hirveän paljon enempää..

Tosin omassa rengaskoko on ollut 235/40-18"...

skula

Ja jos tarkkoja ollaan niin edellisessä autossani Golf V Variantissani mulla oli alla 225/40-18 Nexen N7000 renkaat, ja ne olivat todella hyvät. Golfin ajomelussa=sama kuin Ocussa ne eivät tuntuneen ollenkaan pahoilta, aivan loistavilta. Olihan Golfissa urheilualustakin.. Suosittelen jollei ihan välttämättä halua panostaa renkaisiin rahaa enemmän kuin saa vastinetta.

zonni

Lainaus käyttäjältä: Simola - 14.02.10 - klo:23:48
Itse olin ajatellut  Asymmetric kumeja ensi kesälle, koska palaute oli näistä vähintään ok tasoa keskustelupalstoilla.
Rengaskaupassa näistä sanottiin, että osa tehdään Turkissa, ja nämä yksilöt ovat vaikeita saada tasapainoon.
Tämä tietysti vähän itseäni epäilyttää. Nämä nyt ovat siis kuitenkin kuulopuheita, mutta ihan ok liikkeestä kuitenkin. Toivottavasti joku kertoo asiasta lisää mielipiteitä.

Minulla oli viime kesä alla juuri nuo GY F1(225/40-18") turkissa tehdyt,ei saanut millään tasapainoon ja en ollut muutenkaan tyyttyväinen kumeihin/renkaan kokoon(oli tosi melusat ja tosi jyrät)Kokeilin alle sitten jotain halpis merkkiä ja se oli omasta mielestä paljon parempi kuin tuo GY.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy