Kesävanteet 2013

Aloittaja KingMo, 21.12.12 - klo:01:22

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 14.03.13 - klo:15:36
Itse laittaisin kyllä nuo Momot. On vähän harvinaisempi väritys kuitenkin, kuin nuo musta-kiiltävät joita näkyy tuolla liikenteessä aika paljon.

Hyviä kommentteja molempien puolesta, Pertsalla kyllä hyvä pointti tuosta musta-kiiltävien yleisyydestä tuolla liikenteessä.

Lainaus käyttäjältä: Ville R - 14.03.13 - klo:15:46
Vähän riippuu minkä värinen auto on, mutta nuo Momot on aikas pirun hienot. Vähän Gallardo-henkistä meininkiä niissä.

Autohan on väriltään Amethyst purple, vaihtelee pilvisen kelin harmahtavasta aurinkoisen kelin aavistuksen lilan suuntaan.

Tässäpä kuva niin joku photoshopvelho voisi sovitella noita alle, kuvassa 16" rengastus ja autoa ei ole tarkoitus madaltaa ainakaan tässä vaiheessa.

Kolmas vaihtoehto olisi Superbin OEM-vanne Luxon, eli nämä:

Toki vielä muitakin saa ehdottaa, meikäläinen kun on vähän huono hahmottamaan mikä voisi oikeasti näyttää hyvältä :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

kawapää

Minä päädyin täksi kesäksi Autecin Opal vanteisiin 18" koossa. Jäi harmittamaan, kun en näitä jo viime kesänä ostanut, mutta onneksi eivät olleet menneet kaupaksi :)
Autec-Opal, diamond
Jospa noi valkoisessa Superbissa näyttäis kivalle.

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 14.03.13 - klo:18:35
Huoh...

Hyvä suuntaa-antava sivu, tuon mukaan ku vakiovanteetki pyöris tossa iskarin tolpassa. :D mutta pitäs mahtua jos ottaa tuon show only kohdan huomioon.

sambolo

Vastaavia sivuja vaikka kuinka monta, eikä tuossa kuulu katella noita tolppia ym vaa vertaa sitä eroa uuden ja vanhan välillä. Niistä voi sitten itse kurkkia auton alle ja miettiä/laskeskella miten mahtuu.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Tomppis

Niiin no laitoin tuohon kyllä lisäyksen että mahtuu jos ottaa show only kohdan huomioon. En minäkään niin tyhmä ole että jos vakiovanne pyörii sivun mukaan tolpassa niin kyllähän se sillon mun autossakin pyörii. :)

petnen

Henkilökohtaisesti en tykkää yhtään tommoisista vanteista jossa on tekemällä tehty se lippa. :-\ huulivanteet on hyvän näköisiä kun puolat evätä vaan missään nimessä käänny keskeltä sisälle. Semmoisia ei vaan vakinoihin saa kun et pitää olla niin iso. ;)

Karvis

Pari uutta vaihtoehtoa Superbin vannekuvioihin:

MAM A2

ja

Team Dynamics Jade-R

Noissa mietityttää että vaatikohan auto reippaan madalluksen jotta vanne näyttää hyvältä :-\

sakal83

Eikös se aina vaadi madaltamisen jotta se näyttää hyvältä  ;)
Mikä ompi vanteen tuleva koko? 17? 18? 19?
Itsellä kalahtaa silmiin kyllä avoinaisemmat vanteet jos ei autoa ole tiputettu, eli siis nämä Jade-R:t omasta mielestä tarttisivat raakan tiputuksen että auto näyttäisi hyvältä. Mielipide kysymyksiä tosin nämäkin...
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Jerry Cotton

Mun mielestä noi Jade-r:n tyyliset tekstuurit ei oikein sovi Superbin tyyliin, sama kuin käyttäisi liituraitapuvun kanssa Pirelli-lippistä.

Mun valinta ois tuohon autoon joku Luxon / MAM A2-tyylinen vanne. Varsinkin ilman sitä madallusta.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 17.03.13 - klo:20:18
Eikös se aina vaadi madaltamisen jotta se näyttää hyvältä  ;)

No jos aivan optimia haetaan niin kyllä joo, mutta se optimi vaatii melkeimpä minimissään 50mm tiputuksen ja en ole valmis niin paljon mukavuudesta tinkimään. Pitäisi siis löytää kiva vanne joka myös toimii ulkonäöllisesti vakioalustan kanssa :)

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 17.03.13 - klo:20:18Mikä ompi vanteen tuleva koko? 17? 18? 19?
Itsellä kalahtaa silmiin kyllä avoinaisemmat vanteet jos ei autoa ole tiputettu, eli siis nämä Jade-R:t omasta mielestä tarttisivat raakan tiputuksen että auto näyttäisi hyvältä. Mielipide kysymyksiä tosin nämäkin...

Kokohan olisi 18" ja auto tuo allekirjoituksen Superb, edellisellä sivulla oli jo pari erilaista vaihtoehtoa esillä, http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12978.msg332050#msg332050
Noista tosin tuo antrasiitti Momo on nyt pois laskuista kun näytti googletetuissa kuvissa turhan tummalta, ihan OEM-vanne voisi olla kanssa vaihtoehto mutta katsellaan nyt ensin tätä tarvikevalikoimaa :)

Lainaus käyttäjältä: Jerry Cotton - 17.03.13 - klo:20:37
Mun mielestä noi Jade-r:n tyyliset tekstuurit ei oikein sovi Superbin tyyliin, sama kuin käyttäisi liituraitapuvun kanssa Pirelli-lippistä.

Mun valinta ois tuohon autoon joku Luxon / MAM A2-tyylinen vanne. Varsinkin ilman sitä madallusta.

Todennäköisesti olet oikeassa tuon Jade-R:n suhteen, sopii ehkäpä riiseihiin paremmin :-\ OEM-vanteista tuo Luxon olisi oikeastaan ykkösvaihtoehto.

furia_88

Feliciaan hommailin uutta valssia myös.

Viimekesä:

Täksi vuodeksi hommasin leveämpää:

Tosin tumma pronssi värinä.

15x8 koko kierros, ennen oli seiskaa edessä.

Tomppis

Ite lähtisin ehottomasti tuolla MAMin vanteella, vaikka audi repsu onkin. Sopisi varmasti autoosi. Näin eilen muuten sokodan alla saman tyylisen vanteen ja tunnistin heti merkin/mallin mutta en todellakaan muista sitä enää. :D piti ehdotella sitä vannetta. Jotain monipuolasta itse laittaisin kyllä superbin alle..

Karvis

Mites tämmöiset tai tämän tyyliset Superbiin, joko pienellä huulella tahi ilman?

makelja

Nuo voisi olla aika hyvät. Klassisen tyylikkäät, tyylikkääseen autoon.

Janneh

Karvis, nämä superbiin

Monaco chicane

Hefner

Mites olis Karvis Devino Lux-vanteet Suberiin ? Löytyy myyntiosastolta....
Virman piikkiin ProAce:)

makelja

Nämä olisi myös tyylikkäät: S8 replicat.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 20.03.13 - klo:10:56
Karvis, nämä superbiin

Monaco chicane

Jotenkin olen aina pitänyt tuollaisia bemarin yms. vanteina, mutta ei nuo nyt hassummalta näytä kun katselee googlen kuvia.

Lainaus käyttäjältä: Hefner - 20.03.13 - klo:11:18
Mites olis Karvis Devino Lux-vanteet Suberiin ? Löytyy myyntiosastolta....

Ei oikein sitä mitä olen hakemassa.

Lainaus käyttäjältä: makelja - 20.03.13 - klo:14:34
Nämä olisi myös tyylikkäät: S8 replicat.

Paljon saman tyylinen kuin orkkis Themistot, mutta hallitus antoi näille heti täystyrmäyksen ::)

CC:n Luganot voisi myös olla fiksut, mutta ne vaatisi jo roiman madalluksen.

makelja

Sullahan on nyt tiukka paikka.  :P

Karvis

Lainaus käyttäjältä: makelja - 20.03.13 - klo:19:16
Sullahan on nyt tiukka paikka.  :P

Elä jo muuta sano :-\ Kun olisi joku selkeä näkemys minkälaiset vanteet ne pitäisi olla, niin voisi vaan keskittyä oikean hinnan metsästykseen.

ram1

Selkeät puolat yläkehälle asti sopii Superbiin.Ei mitään blingejä ja huuletkin voi unohtaa.Ei sovi.Huulivanteet parraimmillaan juuri Bemuissa, kun taakse saa kunnon levyisen vanteen jossa huulta.Jadekin yleinen Bemuissa vaikkei olekaan huuli, mutta ei Superbiin sopiva.Useampi puola kuin viisi.Tuo Mam näyttää juurikin sopivalle.Orkkiksista Themisto.Orkkiksissa huono puoli, että jää liian sisälle.Orkkis Et:stä poikkeaisin sen ainakin 5mm.Ja jos saa 8.5" leveänä, ottaisin 235 renkaalla.Tuo hiukan profiilia tuohon alustaan, jossei madallusta.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

sambolo

Lainaus käyttäjältä: furia_88 - 18.03.13 - klo:21:34
Feliciaan hommailin uutta valssia myös.

Viimekesä:

Täksi vuodeksi hommasin leveämpää:

Tosin tumma pronssi värinä.

15x8 koko kierros, ennen oli seiskaa edessä.
Tyylikäs skoda :) tuo vanhempi vanne kyllä enempi mun makuun :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Pertsa

Ota vaan jotkut vanteet jotka edes vähän miellyttää silmää. Kaikki vanteet alkaa kuitenkin aika pian kyllästyttää, pahimmassa tapauksessa jo ennenkuin olet saanut ne ;)

Janneh

... Ja sama se mikä vanne sinne nyt alle tulee niin joka aamu se näyttää sun silmään vaan korkeammalta ja korkeammalta ;)

makelja

Ã,,lä muuta sano. Mullakin auto ollut vasta alle vuoden ja kolmannet kesävanteet jo menossa alle.  8)

-ruoska-

Karvikselle: Yhteenvetona siis ei huulivanteita ja mielellään peittävämpää mallia, ei liian ilmavaa tai harvapuolaista.

Esim tällainen?
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

Karvis

Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 20.03.13 - klo:21:25
Karvikselle: Yhteenvetona siis ei huulivanteita ja mielellään peittävämpää mallia, ei liian ilmavaa tai harvapuolaista.

Esim tällainen?

Hyvä yhteenveto :) Hiukan tuontyylinen OZ Envy sarja ehti mennä nenän edestä, lähes ajamaton sarja olisi irronnut aika edullisesti, hiukan harmittaa :-\

Karvis

Tämmöiset sattui vastaan kun nyt katselin näitä useampipuolaisia ajatuksen kanssa:

Onko kukaan tilannut tuolta Madmotorsilta mitään, miten homma toimii ja millaiset renkaat tuohon perushintaan kuuluu? Rahti on aika kova 115£. Tuota vannetta tuntuu olevan huonosti tarjolla 18" koossa oikealla jaolla, leveys olisi 7,5" ja ET45 joten asettuisi aikalailla samaan kohtaan kuin orkkis.

Janneh

;D

http://www.rengasnetti.com/tuotehaku.asp?sua=1&lang=1&ak=254 Täälä on ihan OK näköstä kiekkoa esim. tuo S6 malli

makelja

Sopisiko Superbin tyyliin A8 replicat? Monipuolainen mutta melko umpinainen.

http://www.rengasnetti.com/product.asp?sua=1&lang=1&s=326

Tai sitten MAM Nuvolarit. Jotka taitaa olla samat kuin nuo S6 vanteet mutta mustilla sisäosilla.

Olen nähnyt taannoin tuollaiset Ronalin nallevanteet. Olivat Ford Ka:ssa. Sympaattisen näköiset. Noiden laittaminen Superbiin olisi aika cool teko. Siinä ei hirveästi muiden mielipiteitä kuunneltaisi.  ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy