Caddy Maxi kokemuksia

Aloittaja JA, 20.12.12 - klo:13:42

« edellinen - seuraava »

JA

Auton vaihto on ollu mielessä, ja ehkä ykkönen tällä hetkellä (perheautoksi) on Caddy Maxi. Millaisia kokemuksia teillä on Caddystä, hyviä ja huonoja? Tuossa olikin jo tyyppivika aihe, kovin paljoa sinne ei oltu kirjoiteltu. Onko jokin paikka autossa, joka kannattaisi ehdottomasti tarkastaa vaihtoautoa katsoessa?

Mielessä on ollut 1,6 TDI, kaupan esittelyautoa kävin tsekkaamassa, ja ihan asialliselta se tuntui, mutta nyt ehkä kiikarissa 09-11 malli.

ConD

Lisälämmittimen aka. Webaston toiminta!

Koppi on iso ja dieselkone kylmä - lisälämpöä tarvii takuulla ja webastot pukkaavat porsimaan. Jos se on rikki, sopikaa myyjän kanssa uuden ei-tehdaswebaston asentamisesta autoon, jolloin tuosta tyyppiviasta pääsee eroon.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Yippo

Ja sitten kannattaa ne CAD-väylän piuhat Webastolle katkaista ja katkaisija väliin huoltokeikkoja varten. Ite oon ajellut -08 1.9TDI DSG:llä 2 vuotta ja 50tkm (ostin 2v ikäisenä 160tkm ajettuna, oli ollut  (koulu)taksina Korppoossa). Edessä on pari puslaa väljinä ja webasto on siinä kiikun kaakun että toimiiko. Autossa oli Weban kello, jonka just vaihdoin itse Remuciin (ei vielä ihan täysin toimintavarma, voi johtua myös webastosta, tai IPCU-releestä). Takaa lehtijousien kumipuslia on pari hävinnyt tien päälle, uus maksaa kympin ja helppo laittaa ite paikoilleen. Omassa varusteita myös automaatti-ilmastointi ja peruutustutka. Ilmatilaatosiaan on paljon ja kylmimmillä keleillä etenkin 3 rivillä tarvii varmasti olla vaatetta pikkusen enempi, toisellekin riville lämpö menee ehkä hiukan heikosti. Jousitus on kevyellä kuormalla melko kova, hidastustöyssyihin yms saa ajaa aika varovasti ettei takariveillä pompita ilosta (kivusta). Ã,,änieristys perässä ei oo mistään parhaasta päästä, on ollut ajatuksena laittaa lisää, mutta takatilan sivumuovit ei kovin helpolla irronneet ja ei oo ollut aikaa/rahaa tutkia asiaa paremmin. Mutta meidän talouteen (2 aikuista, 2 lasta, 4 koiraa) aivan ideaalin kokonen auto ja etenkin DSG:llä tosi mukava ajella. Iso kylkipinta tekee pikkusen tuuliherkän, mutta pitempi akseliväli toki rauhottaa autoa.

PS. Jos löydät ittelles passelin 5 paikkasen, mutta tarvit 7 paikkaa niin multa löytyy joutilaat penkki ja vyöt :-)

Jonde

Maxin heikoin lenkki on se 1osainen 3 penkkirivi ja lehtijouset takana. Ainakin aikusen on todella epämiellyttävä istua siellä kun olo sama kuin laivassa keskellä syysmyrskyä, kuski ei juuri tunne tuota takapään levottomuutta, mutta siellä se on. Huomaa kyllä että kyseessä on puhtaasti pakettiauto mihin vaan lätkästy penkit.
Melkein jos tarvii isoa autoa kolmella penkkirivillä ja tarvii konttiin saada jotain tavaraa niin melkein alhambra tai sharan käyttövoimasta riippuen se parempi vaihtoehto jos vain lompakko taipuu.

JA

Lainaus käyttäjältä: ConD - 20.12.12 - klo:13:47
Lisälämmittimen aka. Webaston toiminta!

Koppi on iso ja dieselkone kylmä - lisälämpöä tarvii takuulla ja webastot pukkaavat porsimaan.

Kerkesinkin jo miettimään miksi webasto on niin suosittu diesel-autojen kohdalla, itsellä on ollu vain bensapelejä ja ilman webastoa. Tietty jos lohkolämmittimet on näitä säteileviä, niin eipä niilläkään öljyjä liian tehokkaasti lämmitetä.

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 20.12.12 - klo:17:55
Maxin heikoin lenkki on se 1osainen 3 penkkirivi ja lehtijouset takana. Ainakin aikusen on todella epämiellyttävä istua siellä kun olo sama kuin laivassa keskellä syysmyrskyä, kuski ei juuri tunne tuota takapään levottomuutta, mutta siellä se on. Huomaa kyllä että kyseessä on puhtaasti pakettiauto mihin vaan lätkästy penkit.

Tuostakaan ei ollut yhtään hajua. Kävin tosiaan koeajamassa lasten kanssa Caddy Maxia, mutta mun 6- ja 4-vuotias eivät sanoneet mitään tuosta syysmyrskystä  ::)  Täytyy seuraavalla kerralla pistää isompi rattiin ja mennä itse taakse  ;D

Kiitoksia kommenteista, jos lisää tulee mieleen, niin laittakaa ihmeessä, mitään en ole vielä hankkinut. Tilan puolesta Maxi olisi ihan ehdoton, kun vielä on nuo lastenvaunut nyt jonkun vuoden vakiovarusteena takakoslassa, ja useamman vuoden ainakin kaksi turvaistuinta, nyt vielä kolme.

JA

Lainaus käyttäjältä: Yippo - 20.12.12 - klo:14:16
Omassa varusteita myös automaatti-ilmastointi ja peruutustutka. Ilmatilaatosiaan on paljon ja kylmimmillä keleillä etenkin 3 rivillä tarvii varmasti olla vaatetta pikkusen enempi, toisellekin riville lämpö menee ehkä hiukan heikosti.

Kuinka ehdoton on muuten tuossa pelissä peruutustutka? Toiset tietty tykkää ja toiset ei halua mitään piipittävää ohjaamoon, mutta kun auto tulisi perheen ainoaksi autoksi, ja vaimon pitäisi sillä neppailla päiväkodin parkkipaikalla. Koeajamassani autossa ei ollu tutkia. Plussana hyvät sivupeilit, peruutuspelistä ei ollut minusta mitään iloa peruuttaessa, koska lapset oli 3. rivillä istuimissa, ja Caddyn takaikkunakin on aika korkealla. Talon seinän sen kanssa näkee mutta ei takana olevaa autoa, ainakin siltä tuntui.

Meinaatko, että näillä -20 keleillä ei auton ilmastointi jaksa pitää peräosaa lämpimänä? Ei se tietty ole farmarinkaan takakosla kovin lämmin talvella. 

Ajatus on koeajaa auto uudelleen rouvan kanssa tässä lähiaikoina, ja miettiä sen jälkeen olisiko Caddy se mitä tarvitaan vai jokin pienempi.

Hexxa

Ostimme Caddy Maxin 1,6tdi (uuden) ja perheemme koko on 6 henkilöä ja ollaan kovasti tykätty, käytiin läpi useat eri mahdolliset vaihtoehdot ja prosessi kesti n. 4-6kk ja useiden testien kautta päädyimme caddyyn. Hintaluokkana oli alle 35te ja Caddy Maxi Family on alle 30te. Caddyyn mahtuu uskomattoman paljon tavaraa, jos ottaa 2-3 penkkirivit pois ja jopa onnistuu kuljettamaan 3m pituisia ilmastointikanavia  ;D

Jälkiasennuksena caddyyn tuli peruutustutka ja se ei oikeen vastaa samaa, mitä tehtaan kautta saapi, eli optinen tutka, johon asennettiin oma 1-0 kytkin peräkärryä varten. Ollaan hankkimassa RNS-510 (tai vastaava) ja siihen peruutuskamera.

Caddyllä tulee kierreltyä ympäri suomea täydellä lastilla (nuorten kilpailujen vuoksi) 7-henkilöä varusteineen ja hienosti on toiminut ainakin toistaiseksi sekä kukaan ei ole maininnut epämielyttävää oloa viimeisellä penkkirivillä (nuorten keskuudessa se on haluituin paikka). 

Etsimme monikäyttöistä ja pitkälle aikavälille caddyä, eli ku lapset kasvaa, niin viimeisellä penkkirivillä voisi istua aikuisetkin ja näitä vaihtoehtoja ei ole useita tuossa hintaluokassa. Yhtenä vaihtoehtona katsottiin VW Multivan T5, mutta käyttökustannukset ovat isommata ja olisimme joutunut ostamaan paljon ajetun.

Webaston toiminta on mielenkiintoinen, pitäisi joskus lukasta ohjekirja  :) otimme siihen paremman kauko-ohjauksen (1km päästä käynnistää).


JA

#7
No niin,  jatkoa tapaus Caddyyn. Käytiin vaimon kanssa koeajolla. Yllättävän positiivisesti rouva otti auton, ja peruutustutka ajon perusteella tuli toivelistalle. Piti ihan kiusallaan istua 3. rivillä ajossa, että sain tuntumaa perän käyttäytymiseen, ja kyllä siellä saa toisenlaisen tuntuman kuin edessä. Kodin pihalle ajo katukiveyksen yli sai aikaan aikamoisen pompun, ei ihme, että jotkut taksimiehet eivät oikein innostu mukulakivillä ajamisesta Caddyllä. Ei mitään mahdotonta, mutta ajajana huomioitavia asioita kuitenkin. Mutta ihan asialliselta peliltä se muuten tuntuu, ja lastenvaunut mahtuu vielä takakoslaan poikittain, vaikka on kolmas penkkirivi käytössä, moni auto ei siihen enää taivu.

Lisäys: Milläs moottorilla teidän Caddyt ovat : 1.6/1.9 vai isompi? Huomattiin, että jo 2 aikuista + 3 lasta + lastenvaunut kyydissä alkoi 1.6:lla puhti pienenemään mäessä. Siis kun ei ole käytännössä yhtään tavaroita kyydissä. Vai eikö vai uskallettu runtata kaasua tarpeeksi...

Yippo

#8
Pikkusen on näköjään aikaa kulunut kysymyksistä, mutta vastaillaan nyt kuitenkin. Ei tuo tutka mielestäni tarpeellinen ole, mutta joskus helpottaa. Jos on tottunut isolla autolla peruuttelemaan niin ei sitä tartte. Kolmatta penkkiriviä mulla ei ole käytössä kun takana on iso koirien häkki (2 aikuista, 2 lasta, 4 koiraa + paljon tavaraa). Mulla on 1.9TDI DSG ja ei tosta ole puhti loppunut, vaikka ei enemmästä olisi haittaa. Eikös tossa uudessa 1.6TDI:ssä ole paperilla saman verran tehoja kuin vanhassa 1.9TDI:ssä? Toki ei varmasti samanlainen ajossa, mutta... Ja jos ei tähän topikkiin oo tullut mainittua niin minä katkaisin Webaston CAN-piuhat (katkaisija välissä) ja laitoin kellon tilalle Remucin (www.remuc.fi) ja olen ollut todella tyytyväinen.

Webastoa tosiaan tarttee jossain alle 10C pakkaslukemissa, ilman Webaa saa ajella kovilla pakkasilla helposti 20 kilsaa ennenkun veden lämmöt nousee 90:iin ja sittenkään ei sisälle riitä lämpöä ilman Webastoa.

V

Hei,
mahdollisimman tilavaa nelivetoa tässä katellut ja tämä taitaa painia maxina ihan omassa sarjassaan? Vai tuleeko mielee kilpailijoita, jos ei minibusseja lasketa?

Onko joku laskekellut käyttökustannuksia, ilmeisesti tällä halvemmalla pääsee kuin minibussilla. Harmittavasti ei ole koeajo mahdollisuutta tällä paikkakunnalla niin ei pääse testaamaan mukavuutta.

Olisiko kokemuksia äänentasosta yms? onko yhtään henkilöautontasolla, hieman pelottaa tuo tavara-autoleima.

VW Caddy maxi comfortline 2.0 4motion 2014

Yippo

#10
Katsos tuolta mitä näet. Ajokilometrejä mulle tulee jotain 26-28 000 vuosittain ja kuluissa on ainakin osa vakuutuksista ja veroistakin, pari rengasparia, vannesetti ja pikkusen muutakin remppaa.

EDIT: Ja tarkennuksena että olen käyttänyt pääsääntöisesti merkkihuoltoa, ostanut Nokian renkaita ja on noissa kuluissa mukana myös Remucin hankinta.

V

#11
Ei jostain syystä linkki toimi?

Miten muuten oletko tykännyt autosta? minkä vuosimalli sinulla olikaan?

itse tuota uusinta mallia mietin.
VW Caddy maxi comfortline 2.0 4motion 2014

Yippo

Kokeile tuolla Tankkaus.com:ssa hakea auton numerolla 40237. Auto on vuosimallia 2008, 1.9TDI ja DSG. Kuten moni sanoo niin onhan tuo alusta aika "tavara-automainen", etenkin takapään lehtijouset tekee mm. hidastustöyssyjen ylityksen melko epämukaviksi etenkin takana. Lapset ja koirat kun on perässä niin varovasti saa ajella. Muuten olen kyllä tykännyt, tilaa on meille (2 aikuista + 2 lasta + 4 koiraa) juuri sopivasti.

V

miten tuo caddyn historia nyt menikään? Kuinka vanha malli tämä nykyinen 2013 on?

Ilmeisesti oli facelift tuossa 2011? vai miten se meni ja mitä siinä muuttu?

VW Caddy maxi comfortline 2.0 4motion 2014

Yippo

Eikös jonkunlainen facelift oo tullut 2008 tai 2009. Ja enempi uusittu malli 2010 tai 2011, vai oliko se vasta 2012. Voin olla ihan väärässä, mutta tollanen muistikuva mulla on.

-olli-

Lainaus käyttäjältä: JA - 30.12.12 - klo:10:37
No niin,  jatkoa tapaus Caddyyn. Käytiin vaimon kanssa koeajolla. Yllättävän positiivisesti rouva otti auton, ja peruutustutka ajon perusteella tuli toivelistalle. Piti ihan kiusallaan istua 3. rivillä ajossa, että sain tuntumaa perän käyttäytymiseen, ja kyllä siellä saa toisenlaisen tuntuman kuin edessä. Kodin pihalle ajo katukiveyksen yli sai aikaan aikamoisen pompun, ei ihme, että jotkut taksimiehet eivät oikein innostu mukulakivillä ajamisesta Caddyllä. Ei mitään mahdotonta, mutta ajajana huomioitavia asioita kuitenkin. Mutta ihan asialliselta peliltä se muuten tuntuu, ja lastenvaunut mahtuu vielä takakoslaan poikittain, vaikka on kolmas penkkirivi käytössä, moni auto ei siihen enää taivu.

Lisäys: Milläs moottorilla teidän Caddyt ovat : 1.6/1.9 vai isompi? Huomattiin, että jo 2 aikuista + 3 lasta + lastenvaunut kyydissä alkoi 1.6:lla puhti pienenemään mäessä. Siis kun ei ole käytännössä yhtään tavaroita kyydissä. Vai eikö vai uskallettu runtata kaasua tarpeeksi...

-olli-

-olli- 0n uusi kaveri tällä palstalla ja Caddy Maxi on tilattu. Syntyy viikolla 47. Omia havaintoja pitkän vv kokemuksen pohjalta. 4 pakua ajettuani ja niillä kilsoja 170.000-25.000. Viimeisin on/oli Caravelle bussiaihio pakuna ja siinä nelivetoa, ABTn alustaa, putkistoa, kallistuksenvakaajia, jousia, iskareita yms. Sähköiset liukuovet molemmin puolin, takaluukun kiinnivetoautomatiikkaa, 180 kääntyvät etupenkit, etu/takatutkaa ja jotain sisustuspaketteja. Tähän 220 heppaseen  4 vedolla sai vain käsihämmentimen.
Nyt perhesuhteet vaativat tilaa myös henkilöille ja katsasteltuani monia ns. tila autoja, kaupunkimaastureita ja farkkuja päädyin lopulta tähän Caddyyn. Se on tilattu vain 1.6l dieselmotarilla ja dsg vaihteistolla, joten ei enää mikään raketti, mutta tuttu autokauppias sanoi, että ota pari piirua pakkia asenteissasi. Pyysi myös, että kokeilisin tuon 1,2l tsi moottorilla varustetun käsivalintaisella laatikolla olevan auton. Mopoksi sitä hänelle ensin arvioin, mutta koeajon jälkeen mun on vedettävä sanani takaisin ja annettava tunnustus nykymoottoreiden valmistajalle. Koeajon perusteella 1.6 diesel dsg vaihteistolla tuntui jopa paljon kesymmältä. Vien auton äänieristykseen ja selvitän kaksipuolisten kaasuiskareiden toimintaa tuon ylöspäin iskevän pompun vaimentamiseksi ja mikäli kuormaa tulee suurperheissä ylitettyä, niin sinne voi asentaa lisäksi ilmajouset kinteänä, säädettävänä tai automaattipumpulla varustettuna Kaikkea hyvää teille Caddyn omistajat. PS. mun Caravelle 8v. 250.000 ei mitään vikaa lisälämmittimessä.

V

Tuo takapään iskunvaimennusasia kiinnostaa täälläkin. Laita ihmeessä sitten siitä lisätietoa ja hintatietoa..

se on oikeastaan suurin miinus mitä tässä autossa on, täytyy niin hiljaa ajaa hiasteisiin yms.

Muuten on kyllä saanut olla tyytyväinen autoon. Ã,,änieristystäkään ei niin osaa kaipailla.
VW Caddy maxi comfortline 2.0 4motion 2014

-olli-

-olli- vastaa iskareihin. Kävin Verhoomosorsan ja VVn yhteispäivillä ja sieltä sai tietoa Vallilan takomon edustajalta iskareista. SV-iskarit valmistetaan suomessa ja ne ovat kaksitoimiset matalapaineiskarit. Oy Sandman-Nupnau Abn sivujen kautta pääsee tutustumaan. Raskas kalusto käyttää näitä laajasti ja ne ovat erittäin pitkäikäisiä. Toiminta on kaksisuuntainen ja ne alkavat välittömästi töyssyn jälkeen hidastaa myös ylös suuntaavaa liikettä. Kerron lisää, kunhan saan kokemuksia. Sorsan tuotantopäällikköIlari Salonen innosti tilaamaan samanlaiset oman perheen Maxiin. Häneltä saan varmaan aijemmin tietoa niistä. PS. tämä tilaisuus oli tosi hieno, sillä siellä hoitui yhteistyötahojen kanssa myös talvirengaskaupat -50% ja tämä täydellinen äänieristys messupäivän tarjouksella. Auto puretaan, lattia eristetään raskasmatolla. ovipellit ruiskutetaan raskasmassalla ja sivupellit eristetään ja vaimennetaan. Loppusilauksen teen alustan ja lokareiden äänieristysmassauksella. Konehuoneen puolelle eivät ruiskuta, koska siellä on niin täyttä ja herkkää kamaa ajatellen huoltotoimintoja. Terkut -olli-

-olli-

-olli- kirjoittaa. Caddy syntyikin 2 vko. aikaisemmin ja äänieristykset tehty korin sisäpuolelle  1100â,¬ ja iskarit vaihdettu 450â,¬. Vielä äänieristysmassaukset lokasiipiin ja alustaan, arvio n. 300-500â,¬ mutta nyt jo tuntuu hyvältä. Hidastetöyssy menee hienosti eikä hypytä.  Talvirenkaat nastoilla vielä kuuluvat vaimeasti, mutta lokarit ja kaaret vielä massataan. Nupukivikatu menee mukavasti eikä pompota, mutta jonkunverran kuminaa. Dsg toimii miellyttävästi. Ensimmäinen automaatti mulla. Vakinopeuden säädöstä pääsee nyt oikein nauttimaan. Ajamisesta tuntuu nyt tulevan tylsää. Puhe kuuluu takapenkille. Mitä vielä? Saas nähdä. T. -olli-

V

Kuulostaa hyvältä, täytyy nuo iskarit vaihtaa itelläkin, vaimennusta ei välttämättä tarvi, mut oishan se mukava.



Sent from my LT26w using Tapatalk

VW Caddy maxi comfortline 2.0 4motion 2014

Candywhite

Meillä 2 aikuista ja lapset 11, 9, 7, 5 . Yksi lapsista tarvitsee kärryt, joten caddy maxi oli kätännössä ainut vaihtoehto (6 paikkaa ja tavaratila) kun puhutaan 30tâ,¬ autoista.

Todella käytännöllinen ja helppokäyttöinen. Lapset tykkää koska näkevät ulos joka paikasta hyvin.

Ainot huomion arvoinen miinus on 1,6 tdi moottori. Sen tehottomuus oli iso pettymys. Pitkästä aikaan mulla on auto jossa pitää vaihtaa alemmalle vaihteelle ylämäessä. Mutta eipä vaihtoehtoja juuri ole.

140hv neliveto olisi unelma.

Ps. VW mukaan jäätyvä lukko on käyttäjän oma vika, eikä suinkaan johdu huonosta suunnittelusta.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

Yippo

Minä vähän kyselin näistä SV-iskareista. Oulussa näitä ainakin myy Tarviketori ja iskariparin hinta on vain vähän reilun 200 â,¬ eli jos jaksaa itse askarrella niin ei käy kalliiksi. Ajattelin itse kokeilla kesään mennessä, kuhan on aikaa/rahaa/tilaa/lämmintä asennella.

Lisäksi tuolta Sandman-Nupnausta ehdotti Mad-lisäjousta, joka vielä parantaa ajomukavuutta. Sen asentaessa pitäisi lehtijousesta ottaa yksi lehti pois, joten tuo jää nyt ainakin alkuun askartelematta. Jousisarjan hinnaksi annettiin noin 300 â,¬.

Passatdiisseli

Täällä keskusteluihin osallistumisen suhteen tuare arenalainen on suurella miälenkiinnolla lueskellu kokemuksianne Maxi Caddysta. Toivottavasti kokemuksia ja kommentteja tulee lisää!
Caddy on hyvänä ehrokkaana, kun seuraavaa autoa valitaan. Seuraavan auton aikana kyytiin kun pitäis mahtua (torennäkösesti) nykystä enemmän muksuja, pari koiraa, tarvittaessa tavaraa lomamatkoille ja vetokoukkuun kiinni viälä venetraileri.  :) Pakko vaan toreta, että nykynen Passatti ei noilla kuljetettavien määrällä enää oikein riitä ja alkaahan silläkin jo olemaan elämää takanaan.

osviitan

Terve vaan!

Takaisin palattu pienen tauon jälkeen, kun Caddy Maxi Life tulossa tuolta Saksanmaalta lähiaikoina! Eli lyhyen Bemarivierailun jälkeen perhevankkurin ihanaan maailmaan...
Tulossa siis Maxi Life 7- paikkaisena, vm. 2011, 2.0TDI (110hv), 4- motion. Tarkoitus olisi vähän käydä optimoimassa konetta, pitäisi saada sen 170hv ulos tuosta ahdistetusta padasta.
Kerron kokemuksia tästä aina aika ajoin, kun ei tunnu hirveästi tulevan keskustelua tästä, kerron sitten ainakin itselleni kokemuksia! :)

Palaillaan, kunhan saan auton alle!
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

Passatdiisseli

Lainaus käyttäjältä: osviitan - 07.08.14 - klo:08:05

Kerron kokemuksia tästä aina aika ajoin, kun ei tunnu hirveästi tulevan keskustelua tästä, kerron sitten ainakin itselleni kokemuksia! :)




Täällä ainakin meikäläinen miälenkiinnolla lueskelee kaikkia mahrollisia kokemuksia, ajatuksia ja miälipiteitä Maxeista. Että antaa antaa tulla vaan juttua.  :)

osviitan

No niin, nyt on tuo Maxi Life ollut alla kolmatta viikkoa ja jonkinlainen kokemus ja fiilis on jo karttunut siitä.
Olihan se aika karu "paluu arkeen", kun jätin liikkeeseen vm.2010 5- sarjan Bemmin ja hyppäsin vm.2011 pakettiautomaiseen 7- hengen kuljettimeen! :(

Mutta elämäntilanne määrää tapahtumien kulun, joskus sitten taas erilaista autoa alle... :)

Pahimmat pelot tästä kärrystä, kun olin lukenut täältä ja muualta juttuja, oli se kova ajomelu ja takatilan "humina". Myös takapään lehtijousien kovuus askarrutti, sekä ison auton kankeus kaupungissa. Nämä pelot sitten karisivat aika nopsaan, ajomelu oli loppupeleissä erittäin miellyttävällä tasolla, vaikka ajokissani oli umpisurkeat kesäkummit alla ja ne vetelee ja ravistaa ja tekee kaikkea ärsyttävää. Mutta puhtaasti renkaista johtuvaa juttua siis. Melu siis yllättävän pieni. Silti aion ostaa 8-12m2 autohifistelyssä käytettyä vaimennusaineistoa ja vaimennuksen saa iso katto, kaikki ovet ja takaluukku, sekä pikkukohteita, johon pääsee kohtuullisella työllä käsiksi. Oletan että se pienikin ajomelu vielä pienenee tällä + että renkaat vaihtuu kitkoihin ja ensi kesänä uusiin suvikummeihin, koossa 17" tai 18".
Takapään lehtijousitus oli se suurin pelko, mutta tämäkin oli turhaa. Luulin että se perä on ihan oma maailmansa ja ei ole tasapainossa keulan kanssa, eläisi siis "omaa elämäänsä". Näin ei kuitenkaan ole, johtuen ehkä siitä, että takana on vain yksi lehtijousi, toisin kuin vm.2009 autossa, jota kävin katsomassa paikallisessa liikkeessä, siinä oli kaksi. Toki, jämäkkähän tuo lehtijousi on, sitä en kiellä, mutta ei se mikään kamala pompotin ole, eikä älyttömän epämukava.
Ajettavuus on mielestäni melko kiva, kaupunkipyörityksessä tuo on oikeastaan loistava, ehkä johtuen pienestä keulaylityksestä ja korkealla istumisesta. Kyllä Bemmillä oli karmeampi ajaa kaupungissa, mikä oli yllättävää. Käytös on melko rauhallinen myös motarinopeuksissa, tuoreemmat/paremmat renkaat varmasti parantavat vaan tilannetta suuntavakaudessa.
Tuo 110hv vie autoa näppärästi alle 80km/h nopeuksissa, mutta siitä eteenpäin puhdittomuus kyllä tuntuu. Eli se softaus on aika "must" ja aikaa tässä jo tilaillaankin, Motorbitin softa tulossa puolitutun firman kautta laitettuna. Jospa se hymy tulisi huulille, kun sieltä saa lisää jerkkua. Kulutus on jopa yllättävän pieni, vaikka tehoa ei olekaan tarjolla, normaalissa maantieajossa sen 5.5 litraa sadalla ja jos nopeudet siellä 80-90km/h, tippuu jopa viiteen litraan. Nämä siis ajotietokoneen lukemia, tarkkuutta en ole vielä tarkistanut tankkauksilla. Aika hyvin silti nelivetoiseksi, korkeaksi vankkuriksi. Vene + traileri oli viikonloppuna myös persiillä, kalareissussa noin 250km ajon kera ja kulutus siellä 7 litran korvilla, tämäkin loistava suorite 500kg trailerin kanssa! Mitähän se teho ja vääntö tekee tälle kulutukselle... ? ;)

Viikonloppuna alkaa sitten hifiasennukset, Alpinen 6,5" näyttösoitin DSP: llä, 7.1" midbassot oviin ja diskantit kojarille + subi konttiin. Loppua en tiedä, koska vaan aikaa liikenee, että saa asennukset viimeisteltyä. Tuunauksen jo aloitin ja 3M: n hiilikuituteippiä laitettu "strategisiin" paikkoihin, etusäleikköön VW- merkin rinnalle, sisäpaneeleihin hytissä, etuovien takareunaan siihen leveään karmiin. Talvella vanteenkeskiöissä tätä myös nähtävillä...

Mitäs vielä, kyselkää jos jotain tulee mieleen, päivitän tätä kirjoittelua kun jotain uutta tulee ja havaintojani muutenkin!

Niin ja loppuun vielä, tämän auton "lookiksi" on valittu Black&Carbon, eli noita myytävänä olevia tuningosia, jotka on rosteria/blingblingiä, tähän ei tule. Mattamusta ja carbon- teippi tekee tämän auton lookin... :D Ja kyllähän se sointikin tulee olemaan PITKÃ,,STÃ,, aikaa taas sellainen, omasta mielestä "muikea". Jos Salo/Turku- sektorilla liikutte talven aikana, niin demoan kyllä soitantaa, kuukauden sisään olisi tarkoitus saada Caddy soimaan.

Palaillaan!
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

Yippo

Eikös tuo ole jo sitä uudempaa mallia kun on tuo jousituskin muuttunut niin voi olla että siellä on ekaa mallia enempi myös äänieristystä. Pienet on kyllä kulutuslukemat kun vertaa omaan -08 1.9TDI:hin. Mulla on vajaan 100 tkm aikana mennyt keskimäärin 7,5 litraa ja se on tankatun mukaan laskettu.

Sen verran omia kokemuksia tuli nyt tälle vuodelle että kaksoismassa alkoi ääntelemään pahasti ja se meni vaihtoon. Laitatin samalla kytkimet uusiksi. Ja tämä Oulun alueen mystinen ruskea pöly iski autoon ja hihna+kaikki hammaspyörät ja vesipumput yms meni vaihtoon alle 50tkm (1v 11kk), onneksi takuuseen.

osviitan

Joo, uudempaa mallia on ja ei tuo kyllä tosiaan mitenkään hirmuisen äänekäs ole, se on aika huomionarvoista.

Tässä taas päivitystä, että mitä on tullut tehtyä tähän mennessä:

3M: n hiilikuituteippi alkoi saamaan uutta osoitetta, etusäleikkö sai ensimmäisenä "kasteen" ja tulos oli mielestäni erittäin makea...
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86!30270&authkey=!APZXp_Dn8Z82v8U&v=3&ithint=photo%2cjpg

Myös etuovien pystypilarit saivat päällensä samaa kamaa. Sisätilojen listat päällystin myös tällä teipillä, mutta niistä ei valitettavasti ole kuvaa tarjolla, ainakaan vielä. Tässä kuitenkin etuovista...
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86!30269&authkey=!AMtwSUquRCRNWbc&v=3&ithint=photo%2cjpg

Vanteet ostin kaverilta, jolla sattumoisin oli aika houkutteleva malli tarjolla. Ohessa kuva, mielestäni erittäin "napsakat" vanteet tuohon kärryyn. Tai ainakin voittaa pölykapselit... :)
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86!33485&authkey=!AFHdrNMSGEsaUD8&v=3&ithint=photo%2cjpg

Myös äänieristystä olen nyt saanut laitettua kattoon, tässä kuva vaimennetusta katosta
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86!31560&authkey=!AP3KQnZBsHqZCDg&v=3&ithint=photo%2cjpg

Kattopaneeli sai myös 5mm foamikerroksen, näitä on käytetty laajalti autohifipiireissä ovipaneelien räminänvaimennukseen, tuossakin kohteessa toimi loistavasti.
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86!31558&authkey=!ABAjlCWl8JvBha0&v=3&ithint=photo%2cjpg

Samalla kun kattopaneeli oli irti, niin laitoin valaistuksen uusiksi, ledinauha mallia "taksi" tuonne kattoon, nyt näkee pimeällä komiasti! ;)
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86!32135&authkey=!AP6LQIJKxXdGjcY&v=3&ithint=photo%2cjpg

Seuraavaksi olisi sitten vuorossa etuovet, vaimennus, 5mm foamia ovipaneeleihin ja 8" midbassot oviin. Tämähän etenee!!! :D

Ilmoitelkaahan, jotta näkyykö nuo kuvat, saatteko auki. En ole ennen kuvia linkittänyt tänne.
Ei taida näkyä kuvat??? Miten tuo homma tehdään, kertokaahan viisaammat? :(

Edit: Vaihdoin kuvat urleihin...

The Caddy Story continues...
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

Passatdiisseli

Erittäin miälenkiintosta katottavaa luettavaa noi kuvat ja jutut. Tällasta kaikkea on kiinnostava lueskella. Kiitos tähn mennessä laitetuista! Ja se valolista katossa on kyllä aivan 10+!  :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy