Ongelmat Haldexin kanssa

Aloittaja stjärndykare, 07.12.12 - klo:09:38

« edellinen - seuraava »

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Skeida-Bob - 22.04.20 - klo:20:06
Todella mieltä ylentävää olla VAG:inan omistaja, siihen hommaan kelpaa vain niin älykäs henkilö että osaa ammattitaitoiselta huoltoneuvojalta erikseen rukoilla ne työt jotka eivät huolto-ohjelmaan kuulu vaikka ne kuuluvat.. Ei nyt vittu, kustaanhan sitä silmään ketä vaan mutta suomalaista VAG:inan omistajaa kyllä ylivoimaisesti eniten. Btdt ja kyllä hävettää.

Eo ole VAG:n yksinoikeus tällainen käytäntö jos niin luulet. Mulla oli aikoinaan Volvo V70 D5 Aut jossa laatikon öljyt _pitäisi_ vaihtaa 80 tkm välein. MUTTA se ei ollut huolto-ohjelmassa vaan juuri tällainen lisätyö mikä pitää osata/tietää tilata erikseen. Kun tuon hankin(käytettynä) silloin niin aika monta vastaavanlaista löytyi missä oli vedetty "ikiöljyillä". Tuo ona yksilöni oli vanha kotimainen taksi jota oli huollettu niin kuin pitääkin, oli kirjassa kaikki leimat ja maininnat joten uskalsin ostaa vaikka olikin paljon ajettu. Kun mulla oli tuo 4:n vuoden "cittarivaihe" niin kävin katsomassa mm. yhtä uitettua(Belgiasta?) XC90:stä mutten uskaltanut sekaantua kun oli 200+ tkm mittarissa eikä mitään hajua lootan öljynvaihdoista.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Skeida-Bob - 22.04.20 - klo:20:06
Todella mieltä ylentävää olla VAG:inan omistaja, siihen hommaan kelpaa vain niin älykäs henkilö että osaa ammattitaitoiselta huoltoneuvojalta erikseen rukoilla ne työt jotka eivät huolto-ohjelmaan kuulu vaikka ne kuuluvat.. Ei nyt vittu, kustaanhan sitä silmään ketä vaan mutta suomalaista VAG:inan omistajaa kyllä ylivoimaisesti eniten. Btdt ja kyllä hävettää.

Kyseessä on enemmän siitä, että itara ensimmäinen omistaja ei huolla, kuin pakolliset ja jättää lisätyöt tekemättä. Tämän maksaa sitten toinen tai kolmas omistaja.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Tallu

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 23.04.20 - klo:09:34
Vitos haldexia huolletaan tasan kolmen vuoden välein, enää ei ole kilometrimäärää.
Siksi tuo on peestä, joku voi ajaa samassa ajassa moninkertaisen määrän.
Minulle tämä tuli yllätyksenä, olen ymmärtänyt että kuusi vuotta tai 60.000 km nykyisessä Atecassa! Siinä lienee tuo V haldex ja puhdistusta vaativa pumpun sit.
Seat Ateca 1,4 style 4drive dsg 6

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Tallu - 23.04.20 - klo:11:07
Minulle tämä tuli yllätyksenä, olen ymmärtänyt että kuusi vuotta tai 60.000 km nykyisessä Atecassa! Siinä lienee tuo V haldex ja puhdistusta vaativa pumpun sit.

Tuo sama näkyy myös mulla Tiguanin huolto-ohjelmassa. Tosin vaikka omassa oli huoltokirjaan kaikki merkinnät tehty niin teetätin nyt 90tkm huollossa Haldex öljyn vaihdon ja sihdin puhdistuksen. Eipä tuo ollut lisätöineen kuin 100â,¬ luokkaa määräaikaishuollon yhteydessä.
Auto siis uitettu Ruotsista niin hoidetaanpa varalta.

Sihti oli likainen huollon mukaan ja puhdistus oli kuulemma paikallaan.

Skeida-Bob

Kyse on kuitenkin vain pelkästään siitä että VAGinan omistajia kustaan silmään (menee siinä se Volvokin), se tehdään niin huolella ja ovelasti että silmään kustut keksii itse selitykset moiselle toiminnalle, ja ovat lisäksi suhteellisen tyytyväisiä. Mikäs siinä.
jo läks pazka pihasta.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Skeida-Bob - 23.04.20 - klo:19:42
Kyse on kuitenkin vain pelkästään siitä että VAGinan omistajia kustaan silmään (menee siinä se Volvokin), se tehdään niin huolella ja ovelasti että silmään kustut keksii itse selitykset moiselle toiminnalle, ja ovat lisäksi suhteellisen tyytyväisiä. Mikäs siinä.

Ei kannata murehtia. Aikoinaan, kun volvon ostin ja kysyin geatronic:n automaattilaatikon öljyjen vaihdosta, niin mulle vastattiin, että ne on ikuiset. Totesin että en ole nähnyt ikuisia öljyjä. Pari vuotta myöhemmin vaihtoväli olikin 120tkm ja taisi tippua 80tkm.

Että kyllä ne muissakin automerkeissä vedättää kuluttajaa. Vag-konsernissa vain vähän enemmän  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tet

Lainaus käyttäjältä: Tallu - 23.04.20 - klo:11:07
Minulle tämä tuli yllätyksenä, olen ymmärtänyt että kuusi vuotta tai 60.000 km nykyisessä Atecassa! Siinä lienee tuo V haldex ja puhdistusta vaativa pumpun sit.

Mistä tuo tieto löytyy? Minulla ei Atecan huoltokirjassa ole muuta mainintaa Haldex-öljystä, kuin joka ainoassa huoltosivussa olevat kyllä/ei-rastit kohdassa "Lisätyöt". Vaihtoväli ei selviä huolto- eikä ohjekirjasta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Tallu

Lainaus käyttäjältä: tet - 24.04.20 - klo:09:19
Mistä tuo tieto löytyy? Minulla ei Atecan huoltokirjassa ole muuta mainintaa Haldex-öljystä, kuin joka ainoassa huoltosivussa olevat kyllä/ei-rastit kohdassa "Lisätyöt". Vaihtoväli ei selviä huolto- eikä ohjekirjasta.
Selvitin merkkihuollosta ja tehtaan ohjeistus on 3 vuoden välein ilman km rajaa.
Eikä siellä edelleenkään ole pumpun puhdistusta ja se pitää muistaa pyytää erikseen.
Seat Ateca 1,4 style 4drive dsg 6

pela

teinpä tässä kesäpäivän ajankuluksi profiilin Golfin vuosihuollon 140tkm ja samassa yhteydessä aukaisin Haldexin esipainepumpun jonka edellisen kerran pesin 108tkm  kohdalla tammikuussa 2019.
Pumppu oli taas täynna liejua mutta ei sihti ei ollut vielä tukossa  32tkm ajon jälkeen.  Eli pumpun saa käytännössä pestä vuosittain.

Daatta

Jännä, "kestää" 2v takuuajan ja sitten pumppu vaihtoon. Seatilla toki 5v takuu et pieleen menee saksalaisten suunnitelmat.  ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

northrob

Sihdin putsausoperaation jälkeen kannattaa jonkin aikaa tarkastella mahdollisia vuotoja. Itsellä autokatoksen maalattia auton peräpään kohdalla rupesi näyttämään öljyiseltä, joten olihan se kömmittävä alle tutkimaan. Haldexin pumpun sauma näytti kostealle ja aukaistessa löytyi huonokuntoinen O-rengas. Olisiko sinne jäänyt jotain likaa väliin vaikka yritin olla asennuksessa huolellinen. Liitospinnat on kinkkiset putsata, koska sähköjohto rajoittaa liikuttelua. Pitäisi irrottaa, mutta meikän autonasennustaidoilla melko varmaan syntyy muuta damagea.


Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-Å KODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

Daatta

^Vaihdoitko O-renkaan pumpun putsauksen yhteydessä? Taitaa olla O-rengas ottanut kipeää asennuksessa. Uusi rengas (renkaat?) ja öljyä liukasteeksi kun laittaa pumppua takaisin paikalleen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

northrob

Uusi O-rengassarja kyllä löytyi asennusvaiheessa, mutta enpä ole varma vaihdoinko tai öljysinkö renkaat. Vuoden aikana öljymäärä oli vähentynyt 3 desiä eli onneksi ei päässyt ihan tyhjiin. Nyt sisällä uudet öljyt ja renkaat sekä pumppu sopeutettu OBD11:llä. Sihti oli puhdas. 200 km ajon jälkeen vaikuttaisi tiiviiltä.
Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-Å KODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

teemub

no niin nyt on outo ongelma parisivuu aikaisemmin mainitussa tigussa
eli 10tkm mentiin kohtuu tyytyväisenä pumpun sihdin putsauksen jälkeen

mut nyt on sit outo ongelma

eli kun autolla lähtee ajamaan ja kääntää
niin aivan jäätävä paukkuminen/hyppiminen
eikä muuten käännykkään kunnolla
pistää vastaan oikein huolella

aivain kuin ajaisi 100% kaikki lukot päällä olevalla autolla

muutanan kerran kun vänkää vastaan ja paukuttelee

niin rupeaa pelittään oikein hienosti ja kääntyykin paremmin

eli päättelin että jotenkin jumiin neliveto

hauskaa tässä tekee se kun auto hetken päästä toimii kunnolla niin kun sammutat niin vika palaa välittömästi uudelleen käynnistämisen jälkeen

ja taas sama hyppinen paukkuminen
ja hetken päästä taas toimii

vika koodina 16668
eli niinkuin pumppu olis tukossa tai loppu

ostin uuden pumpun
mutta olin skeptinen että jos pumppu ei tee painetta niin ei pitäisi takapää vastustaa

no vaihdoin pumpun/öljyt

koitin sopeuttaa/pyörittää vcdsllä

ei pääse kunnolla tekemään sitä
antoi vaan pari kertaan tehdä sen sopeutuksen
mutta ei kunnolla

ja antaa sen 16668 koodiksi

sitten kun otan ohjainboxille menevän sulakkeen pois
niin ei tietty neliveto toimi
ja rengaspaine/luistonesto valo palaa

mutta nyt ei pauku ja kääntyy kunnolla

täytyy viedä jollekkin asiantuntijalle

oliskohan siellä joku bitti vinossa ja antaa liikaa painetta halteksille

siis outoo

onko muilla tämmöstä ongelmaa ollut

ei ihan heti mistään tämmöistä juttuu tullu vastaan

M_M

Mitenkäs jos laittaa VCDS:n kiinni ja loggaa pyörien pyörintänopeuksia hiljaisessa vauhdissa, näyttääkö kaikki täsmälleen samaa?

En tiedä onko mahdollista, mutta tuli mieleen sellainen teoria että suto luulee etupään sutivan ja ohjaa täydet paineet haldexille.

Kaukaa haettua kyllä ja tuskin on tästä kyse...
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

teemub

no niin tässä mentiin sitten 3vk sulake irti

ja tänään vei auton kunnon liikkeeseen

ja epäilin tätä
https://ffp.fi/viewtopic.php?t=217920
koska oireeni oli samanmoiset

eli olin lähes 100% varma että siellä se vika on
olin ostanut öljyt ja valmiiksi ettiny paikkoja mistä tilaan sitten "kulmavaihteen"

käskin ensimmäiseksi kattoo öljyt


olivat vaihtaneet öjyt ja vänhat olivat olleet "virheettömät"

eli ei sittenkään ollut vika siellä

haldex 5 seen on tullut joku päivitys ja olivat ajaneet sen sisään

olivat testanneet autoa ja oli pelannut ilman että vikaa olisi tullut

nyt kun hain auton niin pelitti todella hyvin

ei ole minun "perstuntuman" mukaan toiminut noin hyvin koko aikana

kääntyy hyvin eikä pauku
toivottavasti ei tule ikänä takas toi vika

todella outo koska auto on koko meidän 10tkm aikana vähän vikonu tuota mutta loppu ajasta vika meni ihan mahdottomaksi

että olin lähes varma tosta kulmavaihteesta mutta olin TAAS väärässä

on nää mystisiä pelejä >:( >:(

Daatta

^Tarinan opetus, usein käynti merkkiliikkeessä voi auttaa.  ;)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Tos®


Lainaahaldex 5 seen on tullut joku päivitys ja olivat ajaneet sen sisään

Voitko liittää vcds skannaustiedot haldexista tänne, vois verrata versionumeroa mikä omassa on.
Kävin viime vuonna kyselemässä ja ei ollu päivityksiä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

M_M

Päivitystietoja eri moduuleihin voi aika hyvin kaivella täältä: https://vag-flashinfo.de

Joko syöttämällä yksittäisen SW-numeron tai liittämällä vaikka koko logitiedoston nähdäkseen koko auton kerralla.

Päivityksiä tuolta ei saa ladattua, mutta näkee mitä softaversioita on ylipäänsä olemassa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Daatta

Olen just Cupran kanssa huollossa, oletettavasti viimeistä kertaa. Huolto-ohjelmaan tulostui (netistä varattuun) Haldex-äljynvaihto ja jarrunesteiden vaihto. Kumpaakaan ei tehdä, koska auto täyttää 3v 2/2021 eikä huolto-soppari anna tehdä huoltoja kuin 3kk etukäteen. Mutta Haldexin öljtnvaihtoväli on siis 3 vuotta, ainakin Cupralla. En olisi pitänyt pahana, vaikka olisi vaihdettukin jo nyt. Kivempi seuraavalle omistajalle. Sihdin puhdistaminen ei kuulu huolto-ohjelmaan eikä huolto-soppariin, se olisi ollut 150â,¬ lisätyö.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

M_M

Onpahan suolainen hinta keksitty sihdin putsaamiselle.  :o

Useimmissa näkemissäni tarjouksissa se on jäänyt kymppeihin, ei ole mennyt satanen rikki.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Daatta

Njoo, en suoranaisesti kysynyt tarjousta sihdin puhdistamiseen vaan sanoin että lienee joku 150â,¬ lisätyö ja huoltoneuvoja myötäili että varmaankin niin. En tiedä mistä itse tuon 150â,¬ kaivoin. ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Tkarkka

SAH Oulu: sihdin puhdistus 75 â,¬ (tunnin työ).

jsx

Näissä tuntuu olevan jonkin verran hintahaarukkaa. Minulla jäi vielä sihdin putsaus A3:seen tekemättä, kun Haldex-öljyt vaihdettiin keväällä. Huoltosoppari on ja sen piiriin tuo tietty ei kuulu, kun ei ole huolto-ohjelmassa. 150 â,¬ olisi ollut minunkin odotuksieni mukainen, mutta Herttoniemen Audi Centerin tarjous oli 280â,¬ (ja siis sen lisäksi Haldex-öljynvaihto veloitettuna huoltosopparilta, tuo oli tosiaan vain lisähinta sihdin putsaukseen). On kuulemma niin hankala työ.

Mutta eipä kai tuo A3:seen oikeasti sen vaikeampi työ ole kuin Golfiin tai Octaviaan?

Kai se pitää jossain teettää lähiaikoina, kun ei ole autoa vielä tarkoitus vaihtaa ja kilsoja nyt kuitenkin jo 77tkm. Toki siinä nyt sitten tulee yksi turha öljynvaihto...
Almera 1.6 -97 -> Leon 1.8T -05 -> A3 2.0TQ -09 -> A3 2.0TQ -17 -> e-tron 50 -20

M_M

Ei ole vaikea työ, vartti siinä ehkä menee ylimääräistä aikaa. Jos pelaa varman päälle ja vaihtaa pumpun tiivisteet samalla, niin ehkä sitten puoli tuntia plus parin o-renkaan hinta.

280â,¬ tuosta ei oikein mene edes vitsinä.  :o

Osa Skodahuolloista tekee homman kuulemma nykyään öljynvaihdon yhteydessä ilman eri veloitusta. Siitä voi päätellä miten iso ja vaikea työ se on...(ei ole).
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Tos®

Lainaus käyttäjältä: M_M - 07.10.20 - klo:22:04
Päivitystietoja eri moduuleihin voi aika hyvin kaivella täältä: https://vag-flashinfo.de

Joko syöttämällä yksittäisen SW-numeron tai liittämällä vaikka koko logitiedoston nähdäkseen koko auton kerralla.

Päivityksiä tuolta ei saa ladattua, mutta näkee mitä softaversioita on ylipäänsä olemassa.
Tuo olikin hyvä... nelivedossa oli uusin, mutta muualla olis päivittämistä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 08.10.20 - klo:08:15
Olen just Cupran kanssa huollossa, oletettavasti viimeistä kertaa. Huolto-ohjelmaan tulostui (netistä varattuun) Haldex-äljynvaihto ja jarrunesteiden vaihto. Kumpaakaan ei tehdä, koska auto täyttää 3v 2/2021 eikä huolto-soppari anna tehdä huoltoja kuin 3kk etukäteen. Mutta Haldexin öljtnvaihtoväli on siis 3 vuotta, ainakin Cupralla. En olisi pitänyt pahana, vaikka olisi vaihdettukin jo nyt. Kivempi seuraavalle omistajalle. Sihdin puhdistaminen ei kuulu huolto-ohjelmaan eikä huolto-soppariin, se olisi ollut 150â,¬ lisätyö.
Kerroppa vielä tulostuvatko myös laskulle nuo työt vaikka ei tehdä? Tiedän että et välttämättä näe laskua mutta voithan firmassa pyytää kopiomaan sen sinulle. Siinä sitä käytetyn auton omistajaa taas viilataan linssiin jos noin on?
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

Daatta

Lainaus käyttäjältä: VAGkilainen - 08.10.20 - klo:20:08
Kerroppa vielä tulostuvatko myös laskulle nuo työt vaikka ei tehdä? Tiedän että et välttämättä näe laskua mutta voithan firmassa pyytää kopiomaan sen sinulle. Siinä sitä käytetyn auton omistajaa taas viilataan linssiin jos noin on?

Työmääräyksessä on mainittu Haldex-öljynvaihto ja jarrunesteiden vaihto, laskulla ei. Toki paperit saa mukaan jos haluaa, itse olen nuo kerännyt seuraavaa omistajaa varten. En tiedä miten tuossa ketään viilattaisiin linssiin. Ko. lisätyöt tulevat tehtäväksi seuraavassa huollossa, ensi vuoden puolella. Toki on silloisesta omistajasta kiinni, teettääkö ne. Siksi pitää autoa ostaessa varmistaa, että on tehty muutakin kuin öljynvaihtohuollot.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

teemub

Lainaus käyttäjältä: teemub - 06.10.20 - klo:21:29
no niin tässä mentiin sitten 3vk sulake irti

ja tänään vei auton kunnon liikkeeseen

ja epäilin tätä
https://ffp.fi/viewtopic.php?t=217920
koska oireeni oli samanmoiset

eli olin lähes 100% varma että siellä se vika on
olin ostanut öljyt ja valmiiksi ettiny paikkoja mistä tilaan sitten "kulmavaihteen"

käskin ensimmäiseksi kattoo öljyt


olivat vaihtaneet öjyt ja vänhat olivat olleet "virheettömät"

eli ei sittenkään ollut vika siellä

haldex 5 seen on tullut joku päivitys ja olivat ajaneet sen sisään

olivat testanneet autoa ja oli pelannut ilman että vikaa olisi tullut

nyt kun hain auton niin pelitti todella hyvin

ei ole minun "perstuntuman" mukaan toiminut noin hyvin koko aikana

kääntyy hyvin eikä pauku
toivottavasti ei tule ikänä takas toi vika

todella outo koska auto on koko meidän 10tkm aikana vähän vikonu tuota mutta loppu ajasta vika meni ihan mahdottomaksi

että olin lähes varma tosta kulmavaihteesta mutta olin TAAS väärässä

on nää mystisiä pelejä >:( >:(



no niin ei se nyt vaan auttanu vaikka kävin " merkkiliikkeessä"

eli tiistaina " tuli kuntoon"

ja tänään heitti sitten taas vian päälle

sama paukkuminen ja vika aivan samanmoinen
eli ei ollu vika siinä "ohjelmistossa"

koitin taas räpeltää koneella kiinni vikaa
eli antaa taas saman 16668 koodin

sitä kuittailin useemman kerran ku hyppi takas

ei anna sopeuttaa haldex pumppuu "error:conditions not correct or reguest sequest sequence error"

runkkailin useemman kerran ja sit yhtä äkkiä pääsi sopeuttaan pumpun
ja vika on taas pois

eli NYT  ;) oma arvauksini on että on joku johto/pinni/ohjainboxi vika  joku huono kontatki

mut ei missään vaiheessa katoa yhteys haldex ohjaimeen

olen saanut sellaisin käsityksen että jos haldex ohjain vika olisi niin olisi eri vikakoodi

on tää mystinen   >:( >:( :o

täytyy ruveta kattoon ohjain purkkia että onko hapettumaa ja pinnit kunnossa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy