A3 vannepohdintaa

Aloittaja Nilkki, 06.12.12 - klo:21:12

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 27.03.13 - klo:23:16
Nuo AEZ:en vanteet näyttää kyllä hyvältä ja ei varmasti tule joka toisessa autossa vastaan.

Ovat kyllä nätit, voi olla että rivimiehille noi eivät näytä niin yksilöllisiltä meinaa pikaisesti katsomalla tuon juuri lanseeratun S3 sedan:in vanteissa on paljolti samaa muotokieltä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Hawtin

Olen itse, kuten aika moni muukin täällä, ajatellut siirtää vakiovanteet talvikäyttöön ja hommata kesävanteet vannekaupasta. Kysymys kuuluu: vaihtaako autoliike kumit vanteelta toiselle (siis ilmatteeksi) luovutukseen, jos kuskaa vanteet etukäteen paikalle? Eiköhän useimmissa liikkeissä ole huolto, jossa homma onnistuu.

Lienee toki hieman sopimiskysymys, mutta miten yleensä on näissä tilanteissa toimittu? Tokihan voin viedä kärryn rengasliikkeeseen, mutta olisi kiva saada oikeat vanteet heti alle (ja tietty jos mahd välttää siirtomaksu;-).
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

sambolo

Kyllähän ne veloittaa siitäkin kun laittaa sun uudet kyseisestä liikkeestä ostetut kumit alle, niin tuskin siirtelee ilmatteeks, siihen tulee kuitenkin tasapainotuksetkin. Tietty jos ostat kovin kalliit vanteet niin eiköhän hinnoista voi sopia..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 03.04.13 - klo:13:21
Olen itse, kuten aika moni muukin täällä, ajatellut siirtää vakiovanteet talvikäyttöön ja hommata kesävanteet vannekaupasta. Kysymys kuuluu: vaihtaako autoliike kumit vanteelta toiselle (siis ilmatteeksi) luovutukseen, jos kuskaa vanteet etukäteen paikalle? Eiköhän useimmissa liikkeissä ole huolto, jossa homma onnistuu.

Lienee toki hieman sopimiskysymys, mutta miten yleensä on näissä tilanteissa toimittu? Tokihan voin viedä kärryn rengasliikkeeseen, mutta olisi kiva saada oikeat vanteet heti alle (ja tietty jos mahd välttää siirtomaksu;-).

Mulla homma meni autoliikkeen kanssa niin, että sovittiin auton olevan luovutushetkellä talvirenkailla valitsemallani leveydellä ja profiililla. Tästä ei syntynyt mitään lisäkuluja. Talvirenkaat siis hankki autoliike ja laittoi vanteille ja alle. Ensiasennusrenkaat jäivät heille.

Kesäsetin renkaineen ostin sitten muualta, tarkemmin sanottuna Briteistä.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Bax

Minulla tämä homma meni niin, että ostin renkaat/vanteet aivan muualta ja kun soitin audi-centeriin muutamaa päivää ennen luovutusta niin sanoivat vaihtavansa renkaat. Vein siis renkaat heille ja luovutuksessa oli talvirenkaat alla.
Ilmoitin kyllä, että voin maksaa aivan hyvin renkaanvaihtoliikkeen veloittaman maksun.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Nudde

LainaaMulla homma meni autoliikkeen kanssa niin, että sovittiin auton olevan luovutushetkellä talvirenkailla valitsemallani leveydellä ja profiililla. Tästä ei syntynyt mitään lisäkuluja. Talvirenkaat siis hankki autoliike ja laittoi vanteille ja alle. Ensiasennusrenkaat jäivät heille.

Oikein hyvä diili, toi sun, en taida pystyä itse samaan, oliko tämä kaupantekovaiheessa vai sen jälkeen? Luulen ainakin nyt omalla kodallani, kaupan jälkeen ettei saa enää tingattua (olen kyllä jo tingannut tarpeeksi :) ) renkaita siihen. Jos ajattelee talvirenkaat ovat kalliimpia ja heille jäisi yhdet melkein uudet kesägummit. Noista auton mukana tulleista renkaista saa kai sen 400-500 euroa ja talvirenkaat ovat melkein tuplasti kalliimpia.

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 04.04.13 - klo:23:35
Oikein hyvä diili, toi sun, en taida pystyä itse samaan, oliko tämä kaupantekovaiheessa vai sen jälkeen? Luulen ainakin nyt omalla kodallani, kaupan jälkeen ettei saa enää tingattua (olen kyllä jo tingannut tarpeeksi :) ) renkaita siihen. Jos ajattelee talvirenkaat ovat kalliimpia ja heille jäisi yhdet melkein uudet kesägummit. Noista auton mukana tulleista renkaista saa kai sen 400-500 euroa ja talvirenkaat ovat melkein tuplasti kalliimpia.

Myyjä itseasiassa kysyi sitä, että laitetaanko talvirenkailla, kun on sellaiset kelit vielä luovutushetkellä ja "lakikin niin vaatii". Vastasin kyllä. Tämä keskustelu siis tapahtui, kun oli jo nimet papereissa. Puolentoista kuukauden päästä heräsin asian suhteen uudelleen ja ilmoitin vielä s-postilla, että laittakaa nastat ja tällä koolla. Vastaus oli, että laitetaan nastat ja ilmoittamallasi koolla.

Jokatapauksessa olisin tämän tempun tehnyt tavalla tai toisella, koska nuo OEM -vanteet ei kamalasti sytytä suuren ET ja neutraalin ulkonäön takia. Nyt meni kaikki todella helposti :)

Nudde

LainaaJokatapauksessa olisin tämän tempun tehnyt tavalla tai toisella, koska nuo OEM -vanteet ei kamalasti sytytä suuren ET ja neutraalin ulkonäön takia. Nyt meni kaikki todella helposti

No hitto, mistä ostit auton jos saa kysellä? Täytyypä tota kokeilla kanssa, mutta taitaa olla kesäkelit kun oman saan.

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 05.04.13 - klo:09:45
No hitto, mistä ostit auton jos saa kysellä? Täytyypä tota kokeilla kanssa, mutta taitaa olla kesäkelit kun oman saan.

AC Espoosta

Nudde

LainaaAC Espoosta

Niin minä hieman aavistin, ettei vaan ollut sun valkoinen cc jonka näin aikoinaan pihalla.....omakin tulee sieltä.
Mitkä nastat sait alle?

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 05.04.13 - klo:14:40
Niin minä hieman aavistin, ettei vaan ollut sun valkoinen cc jonka näin aikoinaan pihalla.....omakin tulee sieltä.
Mitkä nastat sait alle?

Continental Conti Ice Contact 225/40/18 nastat

Voimasavu

Huomenna olisi tarkoitus laittaa kesärenkaat alle. Punnitsinpa huvikseni tänään rengas-vanneyhdistelmän painon. Kaikki neljä tuli punnittua ja keskiarvoksi sain 20,1 kg. Sivustolta www.tirerack.com kävin katsomassa Pirelli Cinturato P7:n (225/45R17 91Y) painon, joka on 11,3 kg eli vanteen paino on näin ollen 8,8 kg. Ei paha OEM -vanteeksi. Kyseessä siis 5-Arm-Kinetik-Desing vanne. Saas nähdä millaiselta näyttää alle asennettuna.

Nudde

LainaaSaas nähdä millaiselta näyttää alle asennettuna.

No hyvältä, kuvia odotellessa.

Nudde

No niin, olisi pikkuhiljaa aika minun tilata vanteet, sanokaa nyt teillä jolla on 18 tuumaiset alla että mikä on sopiva ET 8 tuumaa leveälle vanteelle, silleen ettei jää lokareihin piiloon vaan tulee huulille. Olen kuullut niin monta eri versiota tästä. Mutta täällä taisi olla joku jolla on 18 tuumaiset valssit alla. Olen itse kuullut että ET45 olisi hyvä mutta kun sitä vertaa vakioon joka kai on jotain 51 ja 7.5 leveä tuntuu että toi ET saisi olla hieman pienempi, ehkä 40? Toi vakiohän vastaa 8 leveälle vanteelle ET 45.

Pekka T

Nudde, ota nyt vaikka selvää mikä on tulevan S3:n vanteiden leveys ja offsetti, voisi ehkä vähän helpottaa tätä pohdintaa.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Ton-1

Ei ehkä auta jos siinä on pulleammat loksut ?

Nudde

LainaaEi ehkä auta jos siinä on pulleammat loksut ?

Juuri näin taitaa olla. Ei tässä mitään hätää ole asian kanssa, on vaan joskus mennyt aika pieleen toi homma, niin olisi kiva saada se nyt kertaheitolla kuntoon. Ja voi olla että S3:senkin vanteet ovat liian sisällä, en tiedä.

Mikko

Nudde

LainaaTT Rexillähän oli 18*8 ET45 vanteet autossaan.

Jep, ainakin yhdessä kuvassa eturengas istuu aika hyvin.

Ton-1

^ Tuo ilmestys on ihan livenäkin tullut nähtyä, kyllä pitäisi noi speksit riittää aikamiespojille - nuoriso voisi toivoa ehkä inan enempi ulostulevuutta.

Nudde

Lainaa^ Tuo ilmestys on ihan livenäkin tullut nähtyä, kyllä pitäisi noi speksit riittää aikamiespojille - nuoriso voisi toivoa ehkä inan enempi ulostulevuutta.

:) Minä kuulun sitten kai nuorisoon, ei vaiskaan halkuan vaan että vanne istuu hyvin, olen kai liian tarkka asiasta  :-X

Ton-1

Toisaalta hyvä että on tarkka siinä kohtaa vielä kun sillä on merkitystä  ;)

Ymmärtääkseni se auto liikkuu sielläpäin joten etköhän sinäkin sen jossain vaiheessa näe ja saat 'suuntimesi' selväksi.

Nudde

LainaaYmmärtääkseni se auto liikkuu sielläpäin joten etköhän sinäkin sen jossain vaiheessa näe ja saat 'suuntimesi' selväksi.

Ok, täytyy olla tarkkana, tai jos omistaja haluaa tulla näyttämään sen niin tarjoan kyllä kahvit jossain kuppilassa.

1.8 "APR" Q

Mulla on kans alla 8x18 ET45 vanteet....istuu kyllä hyvin...vastaa aika hyvin A4 ET32-35 tasoa.
Ei jää lokasuojan uumeniin...mut ei taas toisaalta tule liikaa uloskaan.
Myyntipäällikkö näytti myös kuvaa vaimonsa ajopelistä (A3 Sportback),jossa oli vanteet ET35...on siinä ja siinä,ettei ole jo liian ulkona.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Nudde

LainaaMulla on kans alla 8x18 ET45 vanteet....istuu kyllä hyvin...vastaa aika hyvin A4 ET32-35 tasoa.
Ei jää lokasuojan uumeniin...mut ei taas toisaalta tule liikaa uloskaan.
Myyntipäällikkö näytti myös kuvaa vaimonsa ajopelistä (A3 Sportback),jossa oli vanteet ET35...on siinä ja siinä,ettei ole jo liian ulkona.

Kiitos tiedosta, mulla on nykyisessä A4:sessa, 8 tuumaa leveä ja ET 35. Jos tekisi kompromissin ja ottaisi vaikka ET42 :) Jos tilaan ne vanteet mitä olen miettinyt sen saa nimittäin valita, siksi tässä hieman utelen myös. Oliko myyntipäällikön autossa 8 leveät vanteet?

1.8 "APR" Q

LainaaKiitos tiedosta, mulla on nykyisessä A4:sessa, 8 tuumaa leveä ja ET 35. Jos tekisi kompromissin ja ottaisi vaikka ET42 Jos tilaan ne vanteet mitä olen miettinyt sen saa nimittäin valita, siksi tässä hieman utelen myös. Oliko myyntipäällikön autossa 8 leveät vanteet?
Yep....tosin muistaakseni 235 leveällä kumilla ja auto oli laskettu madallus-sarjalla aika alas (muistaakseni 35 mm madallus). Ei paljon ollut enään tilaa lokasuojan ja renkaan välissä ja tuo ET 35 oli tosiaan ihan hilkulla,että näytti hyvältä.....ET39-42 vois olla vielä ihan passeli...35 kyllä kans menee,jos ei autoa hirveästi madalla.
Itse en uskaltanut vanhan nelosen ET 32 vanteita ottaa kolmoseen....se tulee jo hiukan ulos.
Laitan kuvia täs joku päivä autosta,kunhan saan sen puunattua siihen kuntoon.
Itse ajattelin madaltaa auton Eibachin madallus-sarjalla,madaltaa 30 mm...
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Nudde

LainaaItse ajattelin madaltaa auton Eibachin madallus-sarjalla,madaltaa 30 mm...

onko sulla nyt vakio vai meinaatko jo madallettua madaltaa?

LainaaET39-42 vois olla vielä ihan passeli...35 kyllä kans menee,jos ei autoa hirveästi madalla.

ok, eli ET40 voisi olla aika hyvä sitten.

1.8 "APR" Q

Lainaaonko sulla nyt vakio vai meinaatko jo madallettua madaltaa?
Auto on sport business ja tuo normi Sport-alusta laskee autoa 15 mm vakiona verrattuna.
Eibachin madallusjouset laskee autoa vielä sen toiset 15 mm.
Tuo normi sport-alusta on hiukan löysä makuuni ja kyllähän tuossa vielä varaa on pudottaa.
Mulla on nelosesta hyvät kokemukset Eibachin madallusjousista,uskon että toimii hyvin kolmosessakin.

1.8 "APR" Q

Lainaaok, eli ET40 voisi olla aika hyvä sitten
Yep...on varmasti just sopiva.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 02.05.13 - klo:23:47
^ Tuo ilmestys on ihan livenäkin tullut nähtyä, kyllä pitäisi noi speksit riittää aikamiespojille - nuoriso voisi toivoa ehkä inan enempi ulostulevuutta.
Miksi just nuoriso? Mitäs tällä on tekemistä iän kanssa? :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy