Golf VII Varustepaketit ja lisävarusteet

Aloittaja digiGolf, 06.12.12 - klo:09:37

« edellinen - seuraava »

Jake77

Miinusta Dynamic Light Assistantista sen verta, että menee välillä monta sekuntia ennen kuin vaihtaa takaisin pitkät jos on auto tullut vastaan. Muuten on vissiin toiminut ihan hyvin kun kukaan ei ole vielä räpsytellyt valoja, että olis pitkät päällä.

Peilipaketissahan piti olla tuo oikea alaspäin kääntyvä peili peruutettaessa, mutta eipä ole kertaakaan sitä tehnyt, vaikka on ruksittu käyttöön.

Onko tuo suotavaa heittää vapaalle ja taas vauhdissa takaisin D asentoon DSG vaihteistossa?
Golf Variant VII GTD DSG MY16

Huikko

Peilille pitää opettaa asento peruutusvaihdeasennossa. Sitten se menee aina opetettuun asentoon. Opetettu asento on vakiona sama kuin missä se on eteenpäin ajaessakin.

DSG:llä en näe mitään syytä vaihtaa vapaalle.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

shoeshine

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 14.03.14 - klo:20:01
Peilille pitää opettaa asento peruutusvaihdeasennossa. Sitten se menee aina opetettuun asentoon. Opetettu asento on vakiona sama kuin missä se on eteenpäin ajaessakin.
Minä en ole opettanut peilille mitään, ja silti se kääntyy alaspäin. Tosin peilinsäädin pitää olla R asennossa

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 14.03.14 - klo:20:01
DSG:llä en näe mitään syytä vaihtaa vapaalle.

En minäkään sitä manuaalisesti menisi vaihtamaan. Sen sijaan minusta rullaustoiminto on loistava ominaisuus joka tule ajoprofiilin valinnan mukan Eco asennossa.
Audi C7 A6 Avant 3,0 TDi 180kW Quattro
VW Golf VII Highline 1,4 TSI 103 Kw ACT DSG

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: shoeshine - 14.03.14 - klo:20:28
Minä en ole opettanut peilille mitään, ja silti se kääntyy alaspäin. Tosin peilinsäädin pitää olla R asennossa

Joku asetuksen  sinne on tehnyt, ehkä luovutushuollossa. Jouduin myös tekemään omaani, kannattaakin tehdä itse.

Jake77

Täytyypä huomenissa kokeilla. Ei oo tullu säädeltyä sen ihmeemmin. Joku vain tuolla aiemmin kirjoitti, että tuo vapaalle heitto on sama kuin eco tilassa rullaustoiminto. Eco tilassa vain huonoa nuo valojen säädöt kun ei kulmavalot toimi eikä dynaaminen valojen säätö. Muuten tuo rullaus on kätevä toiminto ja päivisin ajelenkin ecolla sen vuoksi.
Golf Variant VII GTD DSG MY16

shoeshine

Lainaus käyttäjältä: Jake77 - 14.03.14 - klo:23:15
Joku vain tuolla aiemmin kirjoitti, että tuo vapaalle heitto on sama kuin eco tilassa rullaustoiminto. Eco tilassa vain huonoa nuo valojen säädöt kun ei kulmavalot toimi eikä dynaaminen valojen säätö. Muuten tuo rullaus on kätevä toiminto ja päivisin ajelenkin ecolla sen vuoksi.

Onhan se vapaalle heitto tietysti periaatteessa sama asia, samalla periaatteeella saa kaikkiin autoihin aktiivisen vakionopeussäätimen sillä, että painaa jarrua kun edellä oleva auto lähestyy ja painaa kaasua kun se loittonee. Mutta vakavasti ottaen olen kanssasi samaa mieltä, että on ärsyttävää kun nuo valojen säädöt ja kulmavalot eivät toimi Eco tilassa.
Audi C7 A6 Avant 3,0 TDi 180kW Quattro
VW Golf VII Highline 1,4 TSI 103 Kw ACT DSG

Tourano

Mikä noissa alkuperäisissä lisävaruste-kevytmetallivanteissa oikein maksaa?

Jos hankkii esimerkiksi Trendlineen alkuperäiset kevytmetallivanteet niin autoveroton hinta 16" Toronto-vanteelle 940 + autoveroa n. 210e, yhteensä 1150 e.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

ptrs57

3XC Tavaratilan väliverkko
Kenelläs on tämä farkussa? Ei löydy kuvia sitten mistään eikä nyt just ehdi liikkeeseenkään.
Kiinnostaisi miten se poikkeaa perinteisestä ja miten se kiinnitetään ja etenkin minne?
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Sf

Omani on 40 edition mallia, jossa tuli aika hyvät varusteet jo vakiona. Näistä tärkeimpänä xenon valopaketti. Autooni tuli lisäksi tehdasasenteinen webasto, defan akkulaturi ja irrotettava vetokoukku. Takalasit kalvotettiin liikkeellä ennen luovutusta 20% kalvoilla, joka mielestäni tuo särmää tähän valkoiseen farmariin.
VW Tiguan 1.5 TSI DSG Style 2022

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 18.02.15 - klo:11:51
3XC Tavaratilan väliverkko
Kenelläs on tämä farkussa? Ei löydy kuvia sitten mistään eikä nyt just ehdi liikkeeseenkään.
Kiinnostaisi miten se poikkeaa perinteisestä ja miten se kiinnitetään ja etenkin minne?
Vaikka ei tullut tuohon nykyiseen VII-malliin sitä otettua, verkko edelleen samanlainen kuin VI-mallissa meilläkin oli.
Eli väliverkko on rullautuvaa mallia "verkkoverho", joka kiinnitetään kiskonpäistä katon kiinnikkeisiin (muoviset kiinnitykset).
Toiset kiinnikkeet on takapenkin selkänojan kohdalla katossa, ja toiset edempänä etupenkkien takana katossa siltä varalta että takapenkit kaadetaan ja verkko vedetään vastaavasti etukiinnikkeisiin.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Sf

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 25.02.15 - klo:09:14
Vaikka ei tullut tuohon nykyiseen VII-malliin sitä otettua, verkko edelleen samanlainen kuin VI-mallissa meilläkin oli.
Eli väliverkko on rullautuvaa mallia "verkkoverho", joka kiinnitetään kiskonpäistä katon kiinnikkeisiin (muoviset kiinnitykset).
Toiset kiinnikkeet on takapenkin selkänojan kohdalla katossa, ja toiset edempänä etupenkkien takana katossa siltä varalta että takapenkit kaadetaan ja verkko vedetään vastaavasti etukiinnikkeisiin.
Minullakin jäi verkko edellisestä kutossarjan variantista, ajattelin että laittaisin sen tähän uuteen. Eipä tullut huomioitua, että ei ole tässä seiska sarjalaisessa niitä kiinnityspisteitä vakiona katossa / penkkien takana. Nyt on sitten yksi ylimääräinen verkkoverho ;D
VW Tiguan 1.5 TSI DSG Style 2022

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Sf - 25.02.15 - klo:09:36
Minullakin jäi verkko edellisestä kutossarjan variantista, ajattelin että laittaisin sen tähän uuteen. Eipä tullut huomioitua, että ei ole tässä seiska sarjalaisessa niitä kiinnityspisteitä vakiona katossa / penkkien takana. Nyt on sitten yksi ylimääräinen verkkoverho ;D
Sain kanssa itse selville, että ei niin vaa ole jälkiasenteinen tuo varuste koska näitä kiinnityspisteitä ei ole tehtaalla laitettu valmiiksi...
Jäljelle tietty jää metallinen kehikko, jota myydään ainakin kolmannen osapuolen lisävarusteina.

Günther Wasélin os. Nivea

Utelin eilen myyjältä (VW-Auto Airport) että onko mitään hajua/huhua tuleeko VII Varianttiin (mihin tahansa malliin) sähköistä takaluukkua. Eipä osannut sanoa mitään. Ei siis tulossa ihan lähiaikoina siis.....
Sent from my Tietokone using Näppäimistö

qsla

Itse myös olisin odotellut pidempään jos tuo sähköinen luukku olisi tullut saataville mutta minulle sanottiin ,että ei ole tiedossa. Se täysin digitaalinen mittaristo passatista kaiketi tulossa golfiin saataville mutta minulle siitä ei ole kauheasti iloa. Hienohan se kyllä olisi.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

VW:t

Lainaus käyttäjältä: qsla - 29.07.15 - klo:16:34
Itse myös olisin odotellut pidempään jos tuo sähköinen luukku olisi tullut saataville mutta minulle sanottiin ,että ei ole tiedossa. Se täysin digitaalinen mittaristo passatista kaiketi tulossa golfiin saataville mutta minulle siitä ei ole kauheasti iloa. Hienohan se kyllä olisi.

Tuskin tuo Passatin digitaalinen mittarikaan Golfiin tulee ennen kunnollista faceliftiä tai seuraa koria. Tuota mittaristoa ei saa edes uuteen Touraniin tai Superbiin, uuteen A4 saa.

qsla

Eikös golffi kohta ole siinä pisteessä, että pitäisi hieman päivitellä?
En silti itse pitäisi sitä mahdottomama ideana jos digimittaristo tulisi. Ilmestyisi vain hinnastoon ilman kummempaa hehkutusta. Mutta täysin spekulaatioita nytten.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Subastar

Onko kokemuksia noista tarvikkeena myytävistä farkun tavaratilan väliverkoista? Lähinnä kiinnostaa malli, jonka saisi kiinnitettyä niin, että selkänojat voi kaataa (ei siis niskatukiin kiinnitettävä) ja että tavaratilan suojaverhon voi pitää paikallaan. Marmorilta väliverkko maksaa ilmeisesti 600 ,, se jäi epäselväksi miten se pysyy ylhäällä, kun autossa ei ole vakiona kiinnityspisteitä.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Väänänen

Tahvo kyselee monitoimiratista, kun en näitä konsernivehkeitä tunne:

Onko monitoimiratissa jotain/mitään muita toimintoja kuin radion ja vakkarin käyttö?

Radiota/musiikkia en autossa juuri kuuntele ja vakkarinkin osaan laittaa viiksestäkin tulille. Että tuleeko monitoimiratin mukana mitään muuta lisäarvoa kuin nuo mainitut toiminnot?

En viisisi maksaa latiakaan varusteesta jolle ei ole todellista käyttöä.

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Väänänen - 28.08.15 - klo:08:35
Tahvo kyselee monitoimiratista, kun en näitä konsernivehkeitä tunne:

Onko monitoimiratissa jotain/mitään muita toimintoja kuin radion ja vakkarin käyttö?

Radiota/musiikkia en autossa juuri kuuntele ja vakkarinkin osaan laittaa viiksestäkin tulille. Että tuleeko monitoimiratin mukana mitään muuta lisäarvoa kuin nuo mainitut toiminnot?

En viisisi maksaa latiakaan varusteesta jolle ei ole todellista käyttöä.

Myös ajotietokonetta voi ohjata ratista sekä lisäksi puhelinta, jos radiossa on bluetooth-ominaisuus.
VW Passat Variant GTE

heller

Oma rolffi on vasta tehtaalla, mutta koetussa golffissa ACC oli voittamaton.

Itse olen sitä kansaa, että ajan lähes aina vakkarilla. ACC:n kanssa loppuu moni murhe ajaessa :)
Omaan tulee DSG, joten tämä pysähtyy valoissa vaikka kokonaan, ja jos on paikallaan x ajan yli niin joutuu painamaan kaasua vähän että lähtee taas seuraamaan edessä olevaa.
Harmi että ACC:tä varten joutuu ottamaan navin, mutta saapahan sitten senkin lisäksi.

On muuten tulossa hailaini golffi jossa on ambiente-valaistus. Jos alkaa häiritsemään niin saakohan jalkatilasta valot pois?
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

Hanksi

Lainaus käyttäjältä: heller - 29.08.15 - klo:15:47
Itse olen sitä kansaa, että ajan lähes aina vakkarilla. ACC:n kanssa loppuu moni murhe ajaessa :)
Omaan tulee DSG, joten tämä pysähtyy valoissa vaikka kokonaan, ja jos on paikallaan x ajan yli niin joutuu painamaan kaasua vähän että lähtee taas seuraamaan edessä olevaa.
Harmi että ACC:tä varten joutuu ottamaan navin, mutta saapahan sitten senkin lisäksi.

On muuten tulossa hailaini golffi jossa on ambiente-valaistus. Jos alkaa häiritsemään niin saakohan jalkatilasta valot pois?

Täytyypä tuohon todeta että start/stop, dsg ja acc eivät sitten ihan nykäyksetöntä kyytiä noissa tilanteissa tarjoa. ACC on tosiaan maantiellä hyvä, mutta kannattaa siirtää jalka kaasulle jos edellä olija siirtyy ryhmittymiskaistalle. Muuten saattaa tulla aika raju jarrutus yllätyksenä. Moottoritiellä accn etäisyyden joutuu laittamaan minimiin koska muuten se alkaa jarruttamaan liian aikaisin.

En nyt muista saako jalkatilavaloja kokonaan pois mutta niiden kirkkautta voi säätää valikoista, kuten myös ovissa olevien valolistojen. Enkä kyllä usko että ne alkaisivat häiritsemään, sen verran huomaamattomat ovat. Tuovat kuitenkin sellaista mukavaa tunnelmaa ja arvokkuutta autoon.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Hanksi - 29.08.15 - klo:17:54
Täytyypä tuohon todeta että start/stop, dsg ja acc eivät sitten ihan nykäyksetöntä kyytiä noissa tilanteissa tarjoa. ACC on tosiaan maantiellä hyvä, mutta kannattaa siirtää jalka kaasulle jos edellä olija siirtyy ryhmittymiskaistalle. Muuten saattaa tulla aika raju jarrutus yllätyksenä. Moottoritiellä accn etäisyyden joutuu laittamaan minimiin koska muuten se alkaa jarruttamaan liian aikaisin.

En nyt muista saako jalkatilavaloja kokonaan pois mutta niiden kirkkautta voi säätää valikoista, kuten myös ovissa olevien valolistojen. Enkä kyllä usko että ne alkaisivat häiritsemään, sen verran huomaamattomat ovat. Tuovat kuitenkin sellaista mukavaa tunnelmaa ja arvokkuutta autoon.

Ainakin omassa 2013-mallisessa saa erikseen säädettyä jalkatilan, ovien valolistojen ja muistaakseni vielä avauskahvojen taustojenkin valaistusta. Kaikki saa myös kokonaan pois, jos siltä tuntuu. Ainakaan itseä eivät nuo ole häirinneet, mutta varsinkaan kesällä niitä ei edes huomaa, joten voi hyvin ottaa pois. Ainakin 2013-mallissa valoja on vain edessä eli takaovissa ja jalkatilassa ei valoja ole.
VW Passat Variant GTE

enkero

Lainaus käyttäjältä: Tourano - 15.03.14 - klo:10:07
Mikä noissa alkuperäisissä lisävaruste-kevytmetallivanteissa oikein maksaa?

Jos hankkii esimerkiksi Trendlineen alkuperäiset kevytmetallivanteet niin autoveroton hinta 16" Toronto-vanteelle 940 + autoveroa n. 210e, yhteensä 1150 e.

Taitaapa maksaa ihan puhtaasti tehtaan, maahantuojan ja jälleenmyyjän kate? Katsopa vertailun vuoksi konserniveljien hinnoittelua; Audin tinat ne vasta maksaakin. Tosin Audiinhan Webastokin taitaa maksaa triplat näihin "ei-premiumeihin" verrattuna.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

heller

Lainaus käyttäjältä: Hanksi - 29.08.15 - klo:17:54

Koeautolla en kyllä huomannut että olisi mitenkään nykivää touhua. Eikai sitä kaasua pohjaan laiteta heti :)
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

4motionT5

ostin vii 1.6 variantin käytettynä, olen hieman "pihalla" mitä kaikkea varusteita siinä on,
-saako esim korinumeron tms. perusteella selville mitkä varusteet autossa on?
onko jotain koodin purkajaa netissä..
-ergo penkit on kyllä parhaimmat penkit missä minä olen istunut..
Caddy Maxi Ecofuel 2.0L v.2014
Ex:Caddy Ecofuel 2,0L v.2007
Ex:Golf Variant 1.6TDi 4motion v.2014
Ex:Caddy Maxi 2.0TDi Comfortline v.2011
ex:T5 4motion 2,5L 96kW lyhyt koppa v.2009

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: 4motionT5 - 14.09.16 - klo:00:42
ostin vii 1.6 variantin käytettynä, olen hieman "pihalla" mitä kaikkea varusteita siinä on,
rekkarin perusteella läheinen jälleenmyyjän varaosatiski voi tulostaa sulle listan.
taitaa netistä löytyä myös excel, josta voi poimia varusteensa niiden koodien avulla jota huoltokirjan kannen taakse tarraan on tulostettu.

Pupa

Lainaus käyttäjältä: 4motionT5 - 14.09.16 - klo:00:42

http://oma.volkswagen.fi kertoo myös näppärästi varusteita
ID.5 GTX Moonstone Gray -23
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

sallinen

Golf Variant Highline (2018) tilauksessa Discover Pro:lla.
Tuleekohan Bluetooth Handsfree vakiona ko. soittimen mukana?
Jäin pohtimaan asiaa kun huomasin että erikseen on saatavilla:

[9IP] Matkapuhelinvalmius Comfort. Ulkoinen antenniliitäntä ja langaton lataus.
[9IM] Matkapuhelinvalmius Business. Ulkoinen antenniliitäntä ja SIM-korttipaikka hansikaslokerossa (LTE)

Volkswagen.fi esittelyteksti:
”Nyt voit soittaa kaikki puhelusi ja keskittyä silti liikenteeseen. Kaksi lisävarusteena saatavaa matkapuhelinliitäntää takaa mukavan soittamisen ajon aikana. Ne tarjoavat erityisen hyvän puhelaadun digitaalisen puheprosessorin, sisäkaton laadukkaan mikrofonin ja auton omien kaiuttimien ansiosta. Yhteys ulkoantenniin mahdollistaa optimaalisen vastaanottolaadun kriittisilläkin peittoalueilla.

Comfort-mallissa matkapuhelin yhdistetään säilytyslokeron induktiivisella eli langattomalla antenniyhteydellä ulkoantenniin. Puhelinkohtaisten pidikkeiden oston voi siis unohtaa. Business-versiossa auton ulkopuolella aloitettu puhelu voidaan siirtää Bluetoothilla hands free -järjestelmään ja puhelin voi jäädä laukkuun. Käyttö tapahtuu puheohjauksella, monitoimiohjauspyörällä tai Infotainment-järjestelmällä. Helppoa " ja juuri niin kuin sinä haluat.”

Bonepark

Mietin samaa asiaa tuon Bluetooth Handsfreen kanssa kun tilasin 2018 Variant R:ää jossa on vakiona Discover Media.

Ymmärtääkseni, ja miten myyjäkin sen vahvisti, Discover Mediassa ja Discover Prossa tulee tuo 'Bluetooth connectivity' vakiona. Eli Handsfree, musiikin soitto puhelimesta bluetoothin kautta jne. pitäisi toimia.

Noiden matkapuhelinvalmius -lisävarusteiden tekstit ovat tosiaan kyllä aika hämäävät, ehkä sillä on haluttu myydä ko. varusteita enemmän niin että ne ruksittaisiin ihan vaan varmuuden vuoksi..

Ohessa vielä lainaus VW:n sivuilta:
Myös Discover Media -navigointijärjestelmässä (lisävaruste) on 20,3 cm:n (8 tuuman) värikosketusnäyttö. Siinä on kahdeksan kaiutinta, FM-radiovastaanotto, CD-asema, joka soittaa musiikkia myös MP3-, AAC- ja WMA-muodossa, kaksi SD-korttipaikkaa, AUX-IN- ja USB-liitäntä sekä Bluetooth-matkapuhelinliitäntä.

Jos haluat vielä enemmän: Lisävarusteena saatava Discover Pro -navigointijärjestelmä tarjoaa innovatiivisen eleohjauksen. Sen avulla vaihdat pelkällä kädenliikkeellä radiokanavan toiseen tai muutat auton järjestelmäasetuksia kuten esim. mittarivalojen voimakkuutta. Siinä on myös 23,4 cm:n (9,2 tuuman) näyttö, josta 3D-karttakuvat näkyvät selkeästi. Siinä on kahdeksan kaiutinta, FM-radiovastaanotto, CD-asema, joka soittaa musiikkia myös MP3-, AAC- ja WMA-muodossa, kaksi SD-korttipaikkaa, AUX-IN- ja USB-liitäntä sekä Bluetooth-matkapuhelinliitäntä.

sallinen

Lainaus käyttäjältä: Bonepark - 18.03.18 - klo:08:45
Ymmärtääkseni, ja miten myyjäkin sen vahvisti, Discover Mediassa ja Discover Prossa tulee tuo 'Bluetooth connectivity' vakiona. Eli Handsfree, musiikin soitto puhelimesta bluetoothin kautta jne. pitäisi toimia.

Noiden matkapuhelinvalmius -lisävarusteiden tekstit ovat tosiaan kyllä aika hämäävät, ehkä sillä on haluttu myydä ko. varusteita enemmän niin että ne ruksittaisiin ihan vaan varmuuden vuoksi..

Näin itsekkin ajattelin asian olevan, tuntuisi aika erikoiselta jos nykyautossa ei olisi Bluetooth Handsfreeta ja A2DP:tä vakiona noilla hinnoilla..

Onko kenelläkään muuten kokemusta miten nämä nykyautojen ikkunat eristävät kännykkäsignaalia, eli onko noista varustepaketeista (=ulkoantenni + induktiivinen sisäantenni hanskalokerossa) ihan käytännön hyötyä kaupunkiolosuhteissa jossa on oletuksena on suhteellisen hyvät signaait vai ovatko signaalitasot riittävät ilmankin?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy