Keskustelufoorumin kauppapaikka

Aloittaja Micco, 03.12.12 - klo:20:22

« edellinen - seuraava »

Onko keskustelufoorumin kauppapaikka ilmoitusalue vai keskustelualue?

Keskustelualue siinä missä muutkin.Sana on vapaa.
33 (41.8%)
Ilmoitusalue.Vain ilmoituksia yhteystiedoilla.
46 (58.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 79

Micco

Tuolla kauppaosiossa on käyty pitkin matkaa keskustelua tuosta vapaasta kommentointimahdollisuudesta toisten ilmoituksiin. Näyttää jakavan mielipiteet siinä missä moni muukin asia. Monella foorumilla ilmoitusalue on suljettu. Täällä ilmoituksiin pystyy kirjoittamaan kuka vain ja mitä vain.

Kysytäänpä siis gallupilla ihan mielenkiinnosta, kuinka tässä asiassa mielipiteet jakautuvat.

Itse olen ilmeisesti sitä "vanhaa" koulukuntaa, koska mielestäni myynti- ja ostoilmoitukset ovat ILMOITUKSIA, eivätkä tavallisia keskustelutopicceja joihin on soveliasta käydä kirjoittamassa tajunnanvirtaansa, oli ostamassa tai tarjoamassa ilmoituksen kohdetta tai ei.

Teoriassa olen myös sitä mieltä, että tottakai on hyvä pystyä kyselemään ilmoituksiin liittyviä asioita. MUTTA minulle internetin historia on osoittanut sen olevan paikka, jossa käyttäydytään TODELLA eritavalla kuin "elävässä elämässä". Tästä johtuen nettikirjoittelijoita on aivan laidasta laitaan ja osalla ei tunnu ruudun äärellä olevan mitään normaalia käsitystä siitä, mikä on soveliasta käyttäytymistä ja mikä ei. Tästä syystä toisen myynti-ilmoitukset muuttuvat välillä keskusteluiksi, joissa asiaan täysin ulkopuoliset kinaavat aiheesta tai aiheen vierestä. Mielestäni tämä on todella törkeää käytöstä paikassa, jossa toisilla on taloudellisia intressejä. Olkoonkin kyse vaikka 10 eurosta.

Tämän takia itse olen suljettujen ilmoitusten kannalla, johon ei satunnaiset internet-matkailijat käy ohimennen huomauttamassa, että p*skaa myyt tai kylläpä on kallis! Tai että tuolta ja täältä näitä saa siihen ja siihen hintaan. Teoriassa kommentointimahdollisuus toimii, mutta käytännössä monesti asia karkaa aivan turhaksi jauhamiseksi.

Tämän takia vain raaka jako. Keskustelumahdollisuus vai ei? Meinasin laittaa kolmanneksi vaihtoehdoksi Ilmoitusalue, mutta vain tuotteen ostoon liittyvät kysymykset mahdollisia. Mutta sehän on sama asia kuin tuo normaali keskustelualue, ja se on nähty miten hyvin niissä pysytään asiassa.

Torsen + haldex + visco

DyyD

Muuten olkoon mun puolesta hiljasta kuin huopatossutehtaalla, mutta niin kauan kuin on mahdollisuus kommentoida ilmoituksia, vedätyksiin sanon sanani bannin uhalla. Piste.

Jonde

Täällä on ollut plussaa se että, on voinut kommentoida jos on puuteellisin tiedoin oltu ostamassa tai myymässä jotain mikä ei jokaiseen malliin käy.
Eli itse käytän tuota mahdollisuutta oikein. Toki tuollainen turha "kallis" yms, kommentointi on hanurista.

Golfauto

Netti on vähän eri kun kirpputorit. Ostettiin kerran yks kattokruunu antiikkikaupasta ja kyllä nyt vähän tiedostinkin, että se oli ihan sama kun olis pyllistänyt ho**baarissa. Eli kotona sitten netistä katsoin vähän hintoja ja oletukseni oli oikea. Ei siinä mitään se oli ihan tiedostettu 'moka'. Täällä vaan on täysin turhaa jäädä maksumieheksi ja mukava kun joku kommentoi niin ei mene itseltä 30min googlata kyseisen tuotteen hintoja tuhlatakseen aikaa ja todetakseen vedätys. Sen ylihintaan myyjän kuuluis pikemminkin saada bännit petoksen yrityksestä :D

teve

Ã,,äni kommentoinnin puolesta. Näillä (moderoiluilla)foorumeilla, joilla keskustelu pysyy muutenkin hyvin asialinjoilla, kommentointimahdollisuus on ihan paikallaan. Suoli24:lla tilanne olisi varmasti toinen.

t e v e
Oma autoevoluutio:
Carina -77 > Visa Gti -88 > Corolla FX -87 > Carina farkku -91 > Xantia farkku -98 > 405 farkku -99 > C5 farkku (uusi) -04 > C5 farkku hdi136 -09 > A4 1,8 sedan -11 (uusi) + 320xi farkku (uusi) -13

Micco

Toistaiseksi ainakin näyttäisi jakavan mielipiteet aika tarkkaan.  :)
Torsen + haldex + visco

Urlaub

Asiantuntijapalstalla kannattaa myynti-ilmoitus tehdä asiantuntijoille suunnatuksi. Ei siis pelkästää copypasteta nettiautosta, jossa monessa ilmoituksessa näkyy tarkoituksena olevan rahojen kolaaminen tyhmiltä (tai ainakin yrittää sellaista).

Jos täällä yrittää selvästi vedättää tyhmiä, niin kai sitä nyt sentään saa kommentoida? Jos yrittää myydä jotakin täysin ylihintaan tai harhaanjohtavilla tiedoilla, niin hittoako laittaa ilmoitusta tällaiselle palstalle?

En ainakaan muista, että olisi kenenkään järkeviä myynti-ilmoituksia yhtään millään tavoin mollattu. Keskusteluahan se toki voi herättää, jos pläjäyttää Maybachinsa täällä myyntiin.  :D

Micco

Sehän siinä mielestäni juuri on, kun keskustelupalstoilla esiintyy jos jonkinlaisia asiantuntijoita. Ainakin siis omasta mielestään.

Kuka katsoo oikeudekseen ojentaa ketäkin ja mistäkin aiheesta. Keskustelutopiceissa tämä on normaalia, mutta omaan "oikeustajuun" toisten myynti- tai ostoilmoituksiin tulisi käyttää erittäin suurta harkintaa, ennenkuin menee kirjoittelemaan yhtään mitään. Siis jos ei ole minkäänlaista aietta ostaa myytävää tuotetta, tai jos itsellään ei ole tarjota ostettavaa artikkelia.

Jos joku on myymässä jotain ja hinta on hieman korkeampi kuin yleinen hintataso, ei siitä mielestäni kenenkään ulkopuolisen tarvitse mennä julkisesti nillittämään. Jos on ostamassa tuotetta niin heittää tarjouksen. Muuten sopii olla hiljaa. Jos myyjä ei pääse kenenkään ostajan kanssa yhteisymmärrykseen hinnasta, tuote jäänee myymättä jos ei hinta tipu.

Jos taas joku myy vähän käytettyä tuotetta, ja itse tiedän että jostain ebaysta tai Kiinasta tilaamalla jotain "vastaavaa" tuotetta voi saada liki samaan tai samaan hintaan, ei sekään herätä ylitsepääsemätöntä tarvetta mennä toisen myynti-ilmoitukseen julistamaan. Voi näet olla ihmisiä, jotka ostavat sen tuotteen ennemmin täältä Suomesta, vaikka vähän käytettynä. Meitä on moneksi.

Ja näinhän tämä täälläkin YLEENSÃ,, toimii. Muutamia tsättitopicceja valitettavasti täältäkin on löytynyt, joihin ylläpitokin on osaan puuttunut.

Sen ymmärrän vallan hyvin, että kirjoitusmahdollisuuden ollessa olemassa niihin ilmoituksiin syntyy kirjoittelua, jos kyseessä on selkeä huijausyritys. MUTTA kuka näissäkin sen rajan vetää. Jos joku myy vähän käytettyä 200e tuotetta Suomessa ja ulkomailta saa tilattua uuden siihen samaan 200e (jos ei samanmerkkistä niin sen "ominaisuuksiltaan vastaavan", niin jonkun mielestä tässäkin tapauksessa myyjä on selvä kusettaja ja tähänhän täytyy puuttua...  ::)
Torsen + haldex + visco

akpak

Pahoitin kyllä mieleni tästä äänestyksestä. Pitäisiköhän laittaa äänestys siittä saako kuka tahansa laittaa äänestyksiä? Niin paljon äänestyksen tekijä ohjailee tuossa kysymyksen asettelussa. Voi Voi nyt pahoitin mieleni  :'(

Micco

Mikäs kysymyksen asettelussa on vikana? Selkeä rajaus. Joko vapaata keskustelua ilmoituksissa, tai suljetut ilmoitukset. Näinhän ne vaihtoehdot foorumeilla menevät. Joko ilmoituksiin ei pysty vastaamaan, tai sitten niihin voi kirjoitella mitä vain.
Torsen + haldex + visco

Keke78

Lainaus käyttäjältä: akpak - 07.12.12 - klo:18:10
Pahoitin kyllä mieleni tästä äänestyksestä. Pitäisiköhän laittaa äänestys siittä saako kuka tahansa laittaa äänestyksiä? Niin paljon äänestyksen tekijä ohjailee tuossa kysymyksen asettelussa. Voi Voi nyt pahoitin mieleni  :'(

Sama vika rahikaisella :-( Olen todella järkyttynyt tästä keskustelun tasosta ja suunnasta.

Jos pitää tyrkyttää tänne jotain saatanan myynti-ilmoituksia niin pitää olla myös munaa ottaa vastaan mahdollinen palaute. Voi vittu kuinka pienisieluista porukkaa täällä voi olla. Just niitä saatanan tietyömaalla 30km/h ajavia ja tyhjiin kameratolppiin varmuuden vuoksi 20km/h alle rajoituksen hiljentäviä jeesustelijoita.... Kiehun raivosta suorastaan.
Fabia rs combi -11

Micco

Jep. Se on nykyaikaa. Minä ajattelen sen niin, etten seiso Citymarketissakaan siiderihyllyn vieressä ja sano kaikille ohikulkijoille, että Lidlistä saa Karlensia halvemmalla.  :) Voitaneen siis ajatella että tilanne on tasapeli. Minua v*tuttaa toisten ilmoituksissa mellastajat, ja joitain taas tällaiset kyselyt aiheesta.

Ja tuloksia katsellessa näyttäisi siltä, etten ole yksin.
Torsen + haldex + visco

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Micco - 07.12.12 - klo:18:43
Jep. Se on nykyaikaa. Minä ajattelen sen niin, etten seiso Citymarketissakaan siiderihyllyn vieressä ja sano kaikille ohikulkijoille, että Lidlistä saa Karlensia halvemmalla.  :) Voitaneen siis ajatella että tilanne on tasapeli. Minua v*tuttaa toisten ilmoituksissa mellastajat, ja joitain taas tällaiset kyselyt aiheesta.

Ja tuloksia katsellessa näyttäisi siltä, etten ole yksin.

Vaan seisotko sen samaisen cittarin parkkihallisa vaanimassa muita vag-konsernin auton omistajia ja heität heidän kanssaan hyväntuulista ja lapsellista läppää vag-konsernin tuotteista.

Jos ei ymmärrä eroa netin keskustelupalstan ja 'oikean elämän' välillä niin ei taida ihan jokainen murkula käydä täydellä kaasulla.

Fabia rs combi -11

cipher

Joo, eihän kenenkään rehelliseen huijaukseen saa missään nimessä mitään kommentoida. Tähän kiteytyy mielestäni niin täydellisesti se, mikä on meidät ajanut tähän tilanteeseen, missä nyt ollaan. Englantilainen kollega aloittaa aina jokaikisen keskustelun kiittämällä meitä "ymmärtäväisiä" siitä ettei hänen tarvitse maksaa kreikkalaisten sekoilua. Ruotsalaiset kollegat säestävät tätä vain hivenen vaisummin. Eli täällä vaan "naivistisesti ymmärretään kaikkia" ja samalla sivuutetaan rationaaliset faktat. Keisarilla ei ole vaatteita tässäkään tapauksessa.

Olisihan se edistyksellistä, että esimerkiksi olennaiset tarkentavat kysymykset pitäisi esittää privana tai voisihan senkin kieltää, kaikkien tulisi mieluiten soittaa erikseen. 

Kasis

Ehdottomasti vain ilmoitusalue!
Asialliset kysymykset olisi ok, mutta muu turha kommentointi pois.
Aikansa foorumilla voi viettää järkevämmin, kuin arvostelemalla toisten myynti-ilmoituksia. Jokainen järkevä ihminen osaa päätellä itse, onko tuote oikean hintainen tms.
Täällä on nähty miten jonkun myynti-ilmoitukseen otetaan kantaa ja väärällä tavalla vielä.
Mikäli alue pidetään avoimena olisi suotavaa, että kommentit olisivat asialinjalla ja aiheesta.
Jos ilmoituksesta on jotain valitettavaa/huomautettavaa, sen voi osoittaa vaikka yv:nä, ei julkisena yllykkeenä muille. ;)
Scirocco & VI Golf Variant

Lasu

Ilman keskusteluja,ja sitten joku raja jonka jälkeen voi vasta ilmoittaa,10 viestiä?

Micco

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 07.12.12 - klo:18:55
Jos ei ymmärrä eroa netin keskustelupalstan ja 'oikean elämän' välillä niin ei taida ihan jokainen murkula käydä täydellä kaasulla.

Tässähän päästään jo perimmäisten kysymysten äärelle. Olevinaan tiedostan eron tosielämän ja internetin välillä. Yritän vain elää myös internetin ihmeellisessä maailmassa parhaani mukaan jonkinlaisten käytöstapojen mukaan. Internettiä käyttävissä ihmissä löytyy myös niitä, jotka TODELLAKIN tekevät selkeän pesäeron todelliseen elämään. Kaikki hyvät käytöstavat ja muiden kunnioittaminen unohtuvat sillä sekunnilla kun pääsee tietokoneen ääreen ja saa netin auki.

Tälläkin foorumilla löytyy välillä nimimerkkejä joiden voisi vähintäänkin olettaa liittyneen Peikkometsän Valokuituosuuskuntaan.

Tarkennuksena vielä kerran. Teoriassa kannatan kommentoinnille avoimia ilmoituksia. Mutta käytännössä nämä tosielämän ja internetin selkeästi toisistaan erottavat ihmiset suoltavat toisten ilmoituksiin niin jäätävää p*skaa että oksat pois. Toisten kaupanteon torpedoiminenhan se on parasta viihdettä, jota voi netissä tehdä.

Jos suhdeluku on se, että vapaalla kommentoinnilla saadaan tyyliin 1 jonkinlaista huijausta (liikaa hintaa?) yrittävä ilmoittaja "kiinni" ja 20 tavallista myyjää ilmoituksiinsa täysin turhanpäiväistä p*skaa, en tiedä onko se sen väärtiä... Ilmeisesti on.
Torsen + haldex + visco

monster

Hyvin yleinen jopa vallitseva tapa muilla keskustelupalstoilla ja myös autopalstoilla on se että myyntipalstan ilmoituksia ei voi kommentoida vaan ne on lukittuja. En ymmärrä kommentteja että tämä on keskustelupalsta ja kaikkea pitää pystyä kommentoimaan. Miten muut autokeskustelupalstat sitten pyörii sujuvasti myyntipalstan osalta logiikalla jossa toisten ilmoituksia ei voi kommentoida - hyvin ne toimii!  ;D
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Micco

Keskustelut keskusteluina ja ilmoitukset ilmoituksina on mielestäni erittäin toimiva tapa. Tuo ilmoituksista keskusteleminen sille varatussa paikassa on parempi, kuin jutella niitä näitä itse ilmoituksissa.
Torsen + haldex + visco

Keke78

Lainaus käyttäjältä: monster - 07.12.12 - klo:19:32
Hyvin yleinen jopa vallitseva tapa muilla keskustelupalstoilla ja myös autopalstoilla on se että myyntipalstan ilmoituksia ei voi kommentoida vaan ne on lukittuja. En ymmärrä kommentteja että tämä on keskustelupalsta ja kaikkea pitää pystyä kommentoimaan. Miten muut autokeskustelupalstat sitten pyörii sujuvasti myyntipalstan osalta logiikalla jossa toisten ilmoituksia ei voi kommentoida - hyvin ne toimii!  ;D

Mä vaan en kertakaikkiaan pysty käsittämään mitä haittaa siitä on jos noita myynti-ilmoituksia voi kommentoida. Eikö vapaus sen kaikissa muodoissaan ole kuitenkin jonkun sortin hyve...

Onko tässä taustalla se vanha kunnon 'yritetään myydä sokealle mummolle et-lehti viiteen kertaan' fantasia ja pelko persiissä sen suhteen että joku saattais älähtää asiasta. Jotenkin tuntuu kummalliselta oikeustajulta että mielummin suojellaan näitä 'mulla on naapurinkin auto netissä myynnissä ylihintaan jos vaikka joku hullu erehtyis'' hyypiöitä kuin kuluttajia ja ostavia asiakkaita.
Fabia rs combi -11

monster

No miten homma toimii muilla palstoilla logiikalla jossa muiden ilmoituksia ei kommentoida? Täällä mitä kommentteja on tullut sivusta seurattua niin poikkeuksetta kommentit on ihan turhia ja osa jopa asiattomia  >:(
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Keke78

Myydään 100 euroa 200 eurolla, ostakee...
Fabia rs combi -11

Micco

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 07.12.12 - klo:20:01
Myydään 100 euroa 200 eurolla, ostakee...

Onko tuota tarpeellista käydä kaikkien "asiantuntijoiden" kommentoimassa? Vai tekeekö jokainen itse sen päätöksen, että onko tämä kannattava kauppa? Jos siis käännetään asia niinpäin.

Mulla ei olisi vapaata kommentointia vastaan yhtään mitään. Jos siis kaikki ilmoituksiin tulevat vastaukset olisivat tarkentavia kysymyksiä tuotteista tai muuta oikeaa kaupankäyntiä, eikä sitä ylimääräistä sontaa. Valtaosa tämänkin foorumin ilmoituksista on ok. Mutta esimerkkejä löytyy, joissa täysin viaton myyjä on joutunut näiden "asiantuntijoiden" hyökkäyksen kohteeksi vailla ilman mitään omaa syytä. Tämä minua rotii. Että toisten kaupankäyntiä kohtaan ei osalla ole porukalla mitään kunnioitusta. Kuten aiemmin kirjoitin, kuka ne rajat määrittelee, milloin on oikeutettua puuttua toisten kauppoihin.

Nämä ovat vain niitä kuulusia näkökantaeroja. Ja jos tämän topicin seurauksena yksikään foorumihuutelija alkaa ajattelemaan ja jättää täysin turhan ja tyhjänpäiväisen postauksen jonkun toisen ilmoitukseen jättämättä, on tämä kysely jo jollain muotoa täyttänyt minun puolestani tarkoituksensa.
Torsen + haldex + visco

Paha71

VAG Arenan kauppapaikka voisi olla sellainen, että vain ilmoituksen jättäjä ja YP/modet voivat tarvittaessa muokata/kommentoida ilmoitusta. Muut esittäkööt mielipiteensä YV:llä, s-postilla tai puhelimitse suoraan kauppiaalle, tai erikseen sille avatussa threadissa.  ::)

Esim. Renault-foorumin etusivulla on ainoastaan linkit "Myydään" ja "Ostetaan", ja linkit ohjaavat Renault-kerhon kauppapaikalle, valittuun osastoon. Renault-kerhon kauppapaikalle voi ilmoituksen jättää kuka tahansa; tietysti tarpeellisten yhteystietojen kera, ja muistaakseni ilmoituksen maksimipituuskin on 500 merkkiä.

EDIT: Mainittakoon, että Rellu-kerhon kauppapaikan ilmoitukset ovat tosiaankin vain ilmoituksia; ellei se käynyt muuten viestistäni ilmi.
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

al

Taloustieteestä löytyy käsite epäsymmetrinen informaatio, joka "on yksi markkinahäiriön lähde".

Tältä pohjalta olen kommentointimahdollisuuden kannalla  ;D

Merlin

Lainaus käyttäjältä: Micco - 07.12.12 - klo:20:09
Onko tuota tarpeellista käydä kaikkien "asiantuntijoiden" kommentoimassa? Vai tekeekö jokainen itse sen päätöksen, että onko tämä kannattava kauppa? Jos siis käännetään asia niinpäin.

Mulla ei olisi vapaata kommentointia vastaan yhtään mitään. Jos siis kaikki ilmoituksiin tulevat vastaukset olisivat tarkentavia kysymyksiä tuotteista tai muuta oikeaa kaupankäyntiä, eikä sitä ylimääräistä sontaa. Valtaosa tämänkin foorumin ilmoituksista on ok. Mutta esimerkkejä löytyy, joissa täysin viaton myyjä on joutunut näiden "asiantuntijoiden" hyökkäyksen kohteeksi vailla ilman mitään omaa syytä. Tämä minua rotii. Että toisten kaupankäyntiä kohtaan ei osalla ole porukalla mitään kunnioitusta. Kuten aiemmin kirjoitin, kuka ne rajat määrittelee, milloin on oikeutettua puuttua toisten kauppoihin.

Nämä ovat vain niitä kuulusia näkökantaeroja. Ja jos tämän topicin seurauksena yksikään foorumihuutelija alkaa ajattelemaan ja jättää täysin turhan ja tyhjänpäiväisen postauksen jonkun toisen ilmoitukseen jättämättä, on tämä kysely jo jollain muotoa täyttänyt minun puolestani tarkoituksensa.

Asian ytimessä.

Oikein käytettynä kommentit on hyödyksi kaikille, mutta ne turhat negatiiviset kommentit ei oikein aja kenenkään asiaa. Toki suoranaiseen huijaamiseen taas pitää puuttua, mutta varmaan moderaattorit niihinki tarvittaessa reagoivat.
Ex: Seat Ibiza ST 1,2tsi Copa Plus -12

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Micco - 07.12.12 - klo:19:40
Keskustelut keskusteluina ja ilmoitukset ilmoituksina on mielestäni erittäin toimiva tapa. Tuo ilmoituksista keskusteleminen sille varatussa paikassa on parempi, kuin jutella niitä näitä itse ilmoituksissa.

Eks toi olis täydellinen hölmöyden multihuipentuma? Luen ilmoituksen ja sitten joudun mennä etsimään onko eri alueella lisäinfoa/kommenttia ilmosta ja jos ei ole ja haluaisin ehkä jotain kommentoida joudun vielä perustamaan erillisen ketjun koskien jotain myyntiä toisessa osassa palstaa. Ei prkl tyhmä saa olla mut ei hullu ;D

Micco

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 07.12.12 - klo:21:42
Eks toi olis täydellinen hölmöyden multihuipentuma? Luen ilmoituksen ja sitten joudun mennä etsimään onko eri alueella lisäinfoa/kommenttia ilmosta ja jos ei ole ja haluaisin ehkä jotain kommentoida joudun vielä perustamaan erillisen ketjun koskien jotain myyntiä toisessa osassa palstaa. Ei prkl tyhmä saa olla mut ei hullu ;D

Lähinnä tarkoitin noita kylläpä on kallis ja vinkuintiasta saa puoleen hintaan kopion kommentteja. Niille joiden näitä on pakottava tarve päästä kertomaan. Lisätietoja tuotteesta saa varmastikin myyjän yhteystiedoista.
Torsen + haldex + visco

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Micco - 07.12.12 - klo:21:58
Lähinnä tarkoitin noita kylläpä on kallis ja vinkuintiasta saa puoleen hintaan kopion kommentteja. Niille joiden näitä on pakottava tarve päästä kertomaan.

Kylläpä on kallis = turha
Netistä saa puoleen hintaan = asiallinen ja ok jos on linkki tämän tukena

Siinä modeille perus ohjeet. Näillä jatketaan.

Kasis

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 07.12.12 - klo:21:59
Kylläpä on kallis = turha
Netistä saa puoleen hintaan = asiallinen ja ok jos on linkki tämän tukena

Siinä modeille perus ohjeet. Näillä jatketaan.
Minkä takia toisen ilmoituksen jatkeeksi pitäisi saada laittaa linkki, että joku myy samaa/samanlaista tuotetta halvemmalla ???
Myyjä arvostaa myytävän tuotteen X hintaiseksi, ja jos kauppa ei käy, osaa hän itse hinnoitella tuotteensa uudelleen ilman kenenkään apuja ja linkkejä?
Tänne ei ole pesiytynyt "Matti markkinoija", joka myy uusia tuotteita ja useita kappaleita työkseen business mielessä.
Suurinosa myytävistä tuotteista on käytettyjä, itselle hankittuja, ylimääräisiä, tms., niin kuka ulkopuolinen on oikea kertomaan myyjälle oikean hinnan? Se joka löytää netistä saman tuotteen halvemmalla vai se jolla on hirveä hinku päästä ilkkumaan tarkoituksellisesti muiden ilmoituksia???
Itse en ole joutunut myynti-ilmoituksen pohjalta uhriksi, enkä toivo että kukaan muukaan joudu.
Jota asia ei koske, älköön työntäkö nenäänsä muiden asioihinkaan. ;)

Scirocco & VI Golf Variant

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy