Yetin huoltomuistutin

Aloittaja ttdriver, 28.11.12 - klo:19:17

« edellinen - seuraava »

ttdriver

Milläs kilometreillä Yetinne on alkanut muistutella huollosta? Oletteko käyttäneet merkkihuoltoa vai jotain muuta?
Meillä tuli eilen näyttöön teksti, joka ilmoitti huoltoon olevan 900 km. Ajotietokoneesta löytyi lisätieto: 900 km tai 88 päivää. Mittarissa on n. 22300 km. Melko aikaisin, jos huoltoväli on 30000 km?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Apple-myönteinen. Käytössä iPhone 12 Pro, iPad 7 , Apple Watch Ultra ja MacBook Pro 15"


Arcca

Lainaus käyttäjältä: ttdriver - 28.11.12 - klo:19:17
Milläs kilometreillä Yetinne on alkanut muistutella huollosta? Oletteko käyttäneet merkkihuoltoa vai jotain muuta?
Meillä tuli eilen näyttöön teksti, joka ilmoitti huoltoon olevan 900 km. Ajotietokoneesta löytyi lisätieto: 900 km tai 88 päivää. Mittarissa on n. 22300 km. Melko aikaisin, jos huoltoväli on 30000 km?


30000 on max lukema eikä taattu huoltoväli. Meillä tuli muistaakseni jo 12400km kohdalla pyyntö, ihan aiheesta kylläkin.

Merkkihuoltoon vein ja meinaan viedä muutaman ekan vuoden, laittavat kampanjat sisään ja mahdolliset virhevastuutapaukset sujunee helpommin. Ehkäpä 5 vuoden paikkeilla viimeistään vien paljon lähemmäksi Bosch huoltoon, muttei se juuri halvempaa ole.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

automaattori

Lainaus käyttäjältä: ttdriver - 28.11.12 - klo:19:17
Milläs kilometreillä Yetinne on alkanut muistutella huollosta? Oletteko käyttäneet merkkihuoltoa vai jotain muuta?
Meillä tuli eilen näyttöön teksti, joka ilmoitti huoltoon olevan 900 km. Ajotietokoneesta löytyi lisätieto: 900 km tai 88 päivää. Mittarissa on n. 22300 km. Melko aikaisin, jos huoltoväli on 30000 km?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mulla muistaakseni edellisessä Yetissä vaati huoltoa jossain 26000km kohdalla. Vaimon Fabiassa 24000km kohdalla. Luulen että se 30000km on laskettu äärimmäisen mukavien olosuhteiden mukaan.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Kotkis

Just tänään katselin väliaikatietoja ja erittäin tarkkaan 30000/2v. mulla edelleen näyttää. Maaliskuussa ostettu ja nyt n. 15000 km mittarissa. Eli yhtään talvea ei vielä takana - saa nähdä, vaikuttaako se sitten lukemaan. Lämpimästä tallista tai roikan päästä tosin miltei aina starttaan talvisin.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

the_raz

Ei suoraan Yetiin liittyvää, mutta Roomsterista (1.2 TSI 105 DSG toimitettu 04/11) kokemusta: Huoltopyyntö tuli 27 TKM kohdalla viime kuussa, joten aika lähellä 30 tkm pääsin. Ajoa kuitenkin paljon pätkäajoa kehä III sisäpuolella, ja erittäin harvoin yli tunnin yhtämittaista maantieajoa, joten omasta mielestäni yllättävän pitkä ajomatka. Auto seisoo ulkona, mutta pääsääntöisesti piuhan päässä jos on pakkasia.

wellup

Eiköhän se mene ihan normaalisti niin, että service ilmestyy näyttöön kun se 2 vuotta alkaa olla lähellä (muutama kk) ja kilometrit
päälle kahden kympin ensihuollossa.

LKo

Nyt on mittarissa hiukan yli 27000 ja tässä on jo hiukan odoteltu että koskahan se alkaa ehdotella huoltoa. Itse ollaan noista kilometreistä ajattu yli 26500 tämän vuoden aikana.
Skoda Yeti 2.0 TDI 110 4x4 Active

wexi

Minulla tuo on noin 29-30 tuhannen välillä yetin kanssa. Oculla se pyöri samoissa lukemissa. Taitaa päivittäinen ajo vaikuttaa miten se huoltoon haluaa.

Terotin

Hei!

Minun yeti ilmoitti huollosta 29600 tkm:n kohdalla. Vein huoltoon kun autolla oli ajettu 30400 tkm. Huollon jälkeen kun laitoin auton käyntiin, niin syttyi merkkivalo  "poltin palanut", mutta ei ilmoittanut, että mistä se on palanut, vaan jäi palamaan. Ohjekirjan mukaan auton takaa pitäisi olla useita lyhtyjä pimeänä, jotta valo jäisi jatkuvasti palamaan, mutta kaikki toimii normaalisti. Käytin virtoja pois päältä ja käynnistin auton, niin valo sammui. Merkkivalo syttyy aina kun lähden ajamaan autolla... mitä vit***!!!?. Auton huollonilmaisin näyttää päivämäärän ja kilometrien kohdalla pelkkiä katkoviivoja. Eikös siinä pitäisi olla 2 vuotta tai 30000 tkm. Pitää varmaan kiikuttaa auto takaisin. Liekkö sössineet jotain?. ??? Voiko sitä huoltoilmaisinta itse resetoida mitenkään vai onko se vaan huollon hommia?

jni

^Sillä autolla pitää ajaa jokunen kymmentä kilometriä, ennen kuin tietokone on saanut tarpeeksi dataa uutta huoltoväliä laskemista varten.


Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

vws

Jos on maxi-dot näyttö, niin voit valikoista kaivaa esille viestit rikkinäisistä polttimoista. Taisi olla vechile status kohta... samasta kohdasta näkee tulevan huollon ajankohdan.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

Terotin

Jees. Kävin katsomassa ajotiotokonetta ja ilmoitti huoltoväliksi 15000km tai kaksivuotta. Polttimoista ei maininnut mitään. Umpioiden ja lisäjarruvalon valot on kaikki kunnossa, mutta valo palaa edelleen. ::). Olen ajanut autolla huollon jälkeen noin 90km. Meninköhän mokaaman kun valikosta itse resetoin huoltoväli ilmaisimen :-\. Eikös huollon välin kummiskin pitäisi olla 30000 tai 2 vuotta?.

Karvis

Jep, mokasit. Huoltoväli muuttuu kiinteäksi 15tkm jos sen itse nollaa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Terotin

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 13.02.13 - klo:07:19
Jep, mokasit. Huoltoväli muuttuu kiinteäksi 15tkm jos sen itse nollaa.


Niinpä tietysti..  ::)

Terotin

Nyt sitten vika tutkittu. Jälkiasenteinen vetokoukku on kaiken syypää. Huoltoliikkeen kompuutteri sai koko skodan sekaisin. Vilkut vilkuttaa miten sattuu, huoltomuistuttimessa pelkkiä katkoviivoja, sisävalot vilkkuu / värisee. Koukun asentanut firma onneksi tiesi mistä on kysymys. Pitää ajaa uusi softa sisään.  :). Toivottavasti sitten pelittää. Huoltoliikkeen järjestelmä ei kuulemma tue ECS-järjestelmää.

PenaPuistoK


Terotin

ECS merkkinen johtosarja joka kytketään väylään. Huoltoliikkeen kompuutteri sotki tuon koodauksen ja nyt koukun asentanut liike joutuu sen korjaamaan. Tuleekohan aina huollossa olemaan ongelma.. ::)

Classix

Yetissäni piti olla longlife:n mukainen huolto-ohjelma. Olin viimeksi huollattanut autoni 4/2012 kun mittrissa oli 11.000km. Kuitenkin huoltomuistutin ilmoitti huollon olevan jälleen ajankohtainen 4.000km tai 64pv:n kuluttua.

Viedessäni autoa huoltoon ihmettelin asiaa huoltomiehelle, joka sanoikin heti että siellä täytyy olla väärä huolto-ohjelma koodattuna ja lupasi koodata sen uudelleen longlifelle.
Itse en ole missään kohtaa tuota nollannut, joten lienevätkö edellisessä huoltoliikkeessä sitä sörkkineet, sen toivossa että huolto väli olisi lyhyempi ja saisivat taas auton huoltoon ja asiakkaan rahastettavaksi. Olkaahan tarkkoja noiden huoltovälien kanssa.
Skoda Yeti 1,2Tsi Active, Skoda Yeti 1,2Tsi Adventure, Skoda Yeti 1,4Tsi Dsg Experience, Toyota Auris TS Hybrid, Skoda Karoq 1,5Tsi Dsg Style.

Karvis

Eli huollatit lukemassa 11tkm ja heti huollon jälkeen auto olisi halunnut huoltoon 4tkm kuluttua, eli tasan 15 tonnissa?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Classix

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 20.02.13 - klo:20:13
Eli huollatit lukemassa 11tkm ja heti huollon jälkeen auto olisi halunnut huoltoon 4tkm kuluttua, eli tasan 15 tonnissa?
Taisin ilmaista itseni huonosti, eli nyt siis auton mittarissa oli 21,000km kun muistutteli tulevasta huollosta.
Skoda Yeti 1,2Tsi Active, Skoda Yeti 1,2Tsi Adventure, Skoda Yeti 1,4Tsi Dsg Experience, Toyota Auris TS Hybrid, Skoda Karoq 1,5Tsi Dsg Style.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Classix - 20.02.13 - klo:20:18
Taisin ilmaista itseni huonosti, eli nyt siis auton mittarissa oli 21,000km kun muistutteli tulevasta huollosta.

Kyllä tuollainen huoltoväli olisi mahdollinen sopivalla ajoprofiililla ihan LL-koodatulla huoltovälillä, sehän on MAX.2v/30tkm eli toteutuma voi olla mitä tahansa 1-2v/15-30tkm.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Classix

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 20.02.13 - klo:20:23
Kyllä tuollainen huoltoväli olisi mahdollinen sopivalla ajoprofiililla ihan LL-koodatulla huoltovälillä, sehän on MAX.2v/30tkm eli toteutuma voi olla mitä tahansa 1-2v/15-30tkm.
Täytyypä mielenkiinnolla seurata, milloin seuraava huolto sitten aikanaan tulee ajankohtaiseksi, nyt kun sen koodasivat uudelleen. Itselläni on kyllä tosiaankin paljon lyhyttä kaupunkiajaoa, joten en missään tapauksessa odotakkaan mitään 2v/30.000km huoltoväliä ja saattaa sitten käydä niinkin että mitään muutosta ei tapahdu huoltovälin suhteen.
Skoda Yeti 1,2Tsi Active, Skoda Yeti 1,2Tsi Adventure, Skoda Yeti 1,4Tsi Dsg Experience, Toyota Auris TS Hybrid, Skoda Karoq 1,5Tsi Dsg Style.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Classix - 20.02.13 - klo:20:18
Taisin ilmaista itseni huonosti, eli nyt siis auton mittarissa oli 21,000km kun muistutteli tulevasta huollosta.

Eli eka huolto oli 11tkm ja nyt pyytää toiseen 21 tkm:ssa? Tuossahan on ihan tasaiset välit.
Longlife pyytää huoltoon ihan lyhyilläkin ajoilla kun epäsuotuisat olosuhteet. Meillä taisi olla eka huolto jossain 12400 km:ssä LL pyytämänä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Karvis

Tuollaisella ajoprofiililla kannattaisi harkita kiinteää 1v/15tkm huoltoväliä, eli öljyt vaihtuu 15tkm välein ja varsinainen iso huolto 2v/30tkm välillä. Nykyisellä systeemillä sinulla pitäisi teetättää iso LL-huolto joka vuosi, kiinteällä välillä saisit venytettyä ison huollon lähelle maksimi väliä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy