Golf VI - Kesävanteet 2013

Aloittaja MH8, 20.11.12 - klo:09:55

« edellinen - seuraava »

MH8

Ajattelin, että tässä topicissa voisi spekuloida, haastaa, vääntää ja heitellä mielipiteitä Golf VI:n vannevalinnoista ja vähän valottaa omia näkemyksiä / tulevia suunnitelmia. Mielelläni näkisin myös kuvia eri käyttäjien valinnoista.

Mulla on nyt ollut alla vajaan viikon verran Golf VI ja ensimmäinen ajatus on heivata säälittävät 16" vanteet ensi kesänä kiertoon ja laittaa tilalle vähän näyttävämmät kiekot, varsinkin kun auton kesäkumit ovat finaalissa. Sen verran oon kuitenkin kantapään kautta oppinut, että tarkoituksena on istuttaa alle maltilliset 17" vanteet 225/45/17 kumeilla, enkä anna 18" houkutukselle valtaa (koska usein kostautuu liian paljon huonontuneena ajettavuutena). Oma visio on ensin saada autoa vähän matalammaksi (~ -30 mm) ja sitten em. pyörät alle. Tällä kertaa ajattelin lähteä toteuttamaan hommaa kevyillä vanteilla eli kiikarissa ovat OZ Ultraleggerat (jos rahatilanne keväällä on sen mukainen). Aika tylsä valinta, mutta varmasti hyvä, enkä oo OZ:eja omistanut vielä.

Värin kanssa oon vielä kahden vaiheilla (auto on tummanharmaa) eli joko perinteinen hopea (Matt Race Silver) tai mattaharmaa (Matt Graphite). Tällä hetkellä kiinnostais tuo jälkimmäinen. Mattamustaa oon myös miettiny, mutta en tiedä toimiiko tummassa autossa niin nätisti. Onhan noita Googlen kautta nähtävillä sellaisiakin...

chinaski

Minä päädyin keväällä näihin (OZ Envy) 17" koossa.

tirerack.com sivuilla on hyvä katsoa siitä miltä auto näyttää vanteilla, joita heidän valikoimasta löytyy. Ylläoleva kuva on kopio sieltä, kun ei ole omasta kuvaa noilla vanteilla.

MH8

Komeat vanteet ovat...hienosti viimeistelty ja paljon yksityiskohtia. Eikä oo ihan jokaisessa Härmän Golfissa alla vastaavia! Itekin tulin siihen tulokseen, että Ultraleggera ei välttämättä oo se paras vaihtoehto. Esim. Superturismo on omaan silmään kivempi, kun siinä on enemmän "täytettä" vanteen sisällä (ja samalla painoa).

Ja on muuten hyvälaatuinen tuo Tirerackin simulaattori verrattuna moniin muihin ja sivuilla näkyy vanteiden painot. Eiköhän tuolla saa taas muutaman illan kulutettua.  ;)

Onks sulla madallusta autossa vai vakio? Ajattelin lähinnä sitä, että miltä 17" näyttää vakiona. Eihän ne koskaan parhaalta mahdolliselta näytä, mutta 17" antaa varmaan vähän enemmän anteeksi. Niillä riittäis varmaan jo -30 mm madallus, jos ulkonäköön haluaa panostaa.

Laita kuvaa tulemaan, kun lumet on sulanu (ja eka satanu)...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy