Vakionopeussäätimen merkkivalo

Aloittaja M_M, 14.11.12 - klo:10:29

« edellinen - seuraava »

M_M

Tätä aihetta on aiemminkin muutamissa viestiketjuissa sivuttu, mutta kysynpä nyt minäkin vielä kun en vastausta löytänyt. Jetassa toimii tuo vakionopeussäätimen merkkivalo typerästi, eli palaa aina kun vakkari on edes valmiustilassaan (eli aina, miksipä sitä offille laittaisi). Googlailun perusteella tämä toiminta on jossain vaiheessa vitoskopan elinkaarta muuttunut järkevämmäksi, eli valo palaa vain kun säädin on aktiivisena. Omassa -07 autossa on vielä kuitenkin tuo vanha typerä systeemi.

Se varsinainen kysymys, onko tuo muutos tapahtunut laitteistotasolla, vai pystyykö sen jotenkin koodaamaan noihin vanhempiinkin? Tätä tietoa en mistään löytänyt, osaako kukaan varmistaa asiaa?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Ghzeit

Off-topiccina heitän tähän että '07 Leonissa (Stylance) ei palanut edes päällä ollessaan, vaikka mittaristossa valon kanssa katsottuna selvästi oli vakkarin merkkivalo tai ainakin sen paikka. Valittetavasti en ratkaisua osaa antaa kysymykseesi :(
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: M_M - 14.11.12 - klo:10:29Se varsinainen kysymys, onko tuo muutos tapahtunut laitteistotasolla, vai pystyykö sen jotenkin koodaamaan noihin vanhempiinkin? Tätä tietoa en mistään löytänyt, osaako kukaan varmistaa asiaa?
Arvailuksi menee täältäkin, mutta olisikohan jokin ohjainlaite päivittynyt uudempaan versioon tuossa välissä? Tämän vuoksi sitten ei koodaamalla saisi tuota toimintaa muutettua fiksummaksi...

M_M

Sitä minäkin vähän pelkään, mutta oudon vähän tästä aiheesta mitään varmaa tietoa löytyy. Yleisesti ottaen volkkareista on kuitenkin netti pullollaan kaikkea nippelitietoa koodauksista ja ohjainlaitteiden versioista.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

wille84

Ex. -08 jetassa paloi vakkarin valo vain kun oli vakkari päällä.

ropellihattu

Mulla oli 2004 IV-koppainen golf taannoin (pirun hyvä auto muuten) ja siinä paloi myös kun vakkari oli päällä, vaikkei aktiivisena. Eli valo sammui vain kun naksautti koko härvelin pois päältä. Kieltämättä minunkin mielestäni hieman epälooginen tuo toiminta noin oli.

Eli lienee rauta"vika". Jos jossain mallissa on sitten vaan tuo valo johdotettu noin.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

malfean

2007 mallin golffeissa/jetoissa/octavioissa tuo muuttuu niin, että nyt syttyy vakkarivalo vasta kun vakkari on aktiivinen.
Sitä vanhemmissa palaa typerästi kokoajan kun vakionopeudensäädin on päällä, vaikka ei aktiivisena.

Vaatii vähintään mittariston vaihdon, voi vaatia jonkin kontrolliboxinkin.
Octaviassa riitti uudempi mittaristo.
"Se että muutan mielipiteitäni, ei tarkoita että olisin väärässä."

M_M

Lainaus käyttäjältä: malfean - 15.11.12 - klo:18:19
Vaatii vähintään mittariston vaihdon, voi vaatia jonkin kontrolliboxinkin.

Sitten saa valo palaa, tuohon en mokoman takia ala. Kiitos kuitenkin tiedosta!
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

dosetti

Kieltämättä tuo on vähän epäloogista tuo valon palaminen, kun vakkari on kytketty "vain" valmiuteen. Enkä ole missään törmännyt sen koodaamiseen tahi toiminnan muuttamiseen. Minullakin valo palaa jatkuvasti- se on ainoa valo mittaristossa, joka palaa kun ajelen pimeällä mittaristo pimeäksi laitettuna. Voisihan tuo olla toisinkin..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy