Vahaus

Aloittaja MacVolsu, 04.02.10 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 07.11.11 - klo:20:37
Kuinka tässä ketjussa onkin nyt yhtäkkiä puhe jostain halpiksista? Kohta varmaan kovan luokan hinkkausgurut älähtää, eihän tuollaisilla voi dodojuisseja pintaan hinkata. Menee koko auto ihan pilalle, liian halpoja. :o
Johtuu siitä että kaikki rahat on jo mennyt niihin dodojuisseihin ja mekuihin niin joudun ostamaan vähän halvempia koneita... ;)
Audi A4 Allroad quattro -17

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 07.11.11 - klo:21:05
Johtuu siitä että kaikki rahat on jo mennyt niihin dodojuisseihin ja mekuihin niin joudun ostamaan vähän halvempia koneita... ;)

Niin ja tosihinkkaajahan on käyttänyt rahansa tökötteihin niin tarkoin että ei ole enään rahaa edes foam badiin, vaan vaha levitetään paljain käsin :D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.11.11 - klo:21:32
Niin ja tosihinkkaajahan on käyttänyt rahansa tökötteihin niin tarkoin että ei ole enään rahaa edes foam badiin, vaan vaha levitetään paljain käsin :D
Ja mitä karvaisempi käsi sen parempi maalipinnalle!
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Kiviharju

Senkös takia nämä parkkihallien autonpesuyrittäjät ovat yleensä välimeren rannoilta kotoisin ;D

rob-s

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 07.11.11 - klo:21:05
Onko lopputulos sitten sama, jos käyttää halpoja vahoja mutta helvatan kalliita rättejä ja/tai koneita? Näinhän voisi äkkiseltään päätellä kun kerran kalliimpien vahojenkin käyttäjät "halpistelevat" jossain kohdin hinkkausprosessia.

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.11.11 - klo:21:32

No mutta; esim. victoria concours vahan ohjeessa on, että suositellaan levitystä paljain käsin ;)

Lainaus käyttäjältä: samiko - 07.11.11 - klo:20:15
Onko autoja vahaavalla kansalaisilla millaisia kokemuksia tästä halpiskoneesta?
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sahkotyokalut/Hiomakoneet/Vahaus--ja-kiillotuskone-2-x-95-mm-170882/

Tuo bilteman cyclokopio on varsin paljon käytetty. Itsellä ei siitä ole kokemusta, mutta ainakin ffp:n -foorumilla siitä on ollut juttua. Paremmat laikat vaan hankkii siihen esim. laikat cyclokopioon.

makelja

Minulla on vastaava kone mutta Clas Ohlsonilta ostettuna. Ja juuri nuo samat laikat kuin TKe_:n linkissä. Lisäksi vielä musta ja valkoinen setti samasta paikasta. Näyttävät vaan olevan loppu sieltä.
Ja meinasin provosoitua mutta en kuitenkaan...

Kiviharju

Kertokaapas viisaammat miten PB:n Black Holea kannattaa epäkesko koneella levittää?
Ainetta mikrokuitu"laikkaan"(miten paljon?) vai ainetta läjä pinnalle ja sitä levittämään?

-ruoska-

Itse en ole kuin vaahtomuovisilla levitellyt. Ensin semmoinen X siihen laikkaan, ja pienillä kierroksilla semmonen 40x40 cm alue, sen jälkeen kolmen herneen kokoinen määrä vastaaville alueille.

Ja tosiaan koko auton voi vedellä kerralla ja sitten vasta pyyhkii mikrokuituliinalla pois.
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

Björn

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 08.11.11 - klo:17:31
Kertokaapas viisaammat miten PB:n Black Holea kannattaa epäkesko koneella levittää?
Ainetta mikrokuitu"laikkaan"(miten paljon?) vai ainetta läjä pinnalle ja sitä levittämään?

Millaisen koneen nyt sitten hankit? Kerropa myös 'aloittelijan' kokemuksia koneesta ja koko hommasta. Itsellä samanlainen hankinta tod.näk. edessä, kun en itsekään tuosta Black Holesta saanut kunnolla mitään irti käsipelillä.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Björn - 08.11.11 - klo:18:08
Millaisen koneen nyt sitten hankit? Kerropa myös 'aloittelijan' kokemuksia koneesta ja koko hommasta. Itsellä samanlainen hankinta tod.näk. edessä, kun en itsekään tuosta Black Holesta saanut kunnolla mitään irti käsipelillä.
Juurikin tuollaisen edellisellä sivulla linkkaamani perus epäkeskon ostin, kokeilee nyt sillä ensin.
Siinä ei ole varsinaisesti laikkaa, vaan kiinteän laikan päälle vedettävä pussi. Toinen mikrokuituinen levitykseen, ja toinen vähän pehmeämpi kiillotusta varten. Itse hoidan kyllä kiillotuksen ihan käsipelissä, vain levitys koneella.
Lainaa
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=78-9621

Karvis

Shinearaman pojat olikin nopeita liikkeissään, FedExin kaiffari oli pimpotellut ovikelloa puolilta päivin ja vahat odotteleekin nyt pääsyä leviteltäväksi. Vahapurnukoiden lisäksi paketista löytyi tikkari :D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ram1

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 09.11.11 - klo:18:39
Shinearaman pojat olikin nopeita liikkeissään, FedExin kaiffari oli pimpotellut ovikelloa puolilta päivin ja vahat odotteleekin nyt pääsyä leviteltäväksi. Vahapurnukoiden lisäksi paketista löytyi tikkari :D
Tilasit kai vähän, jos vaan 1 tikkari :D.On kyllä hyvä liike, ja toimituskulut pienemmät kuin Suomessa.Ei tartte lähtee ajelemaan mihinkään ruuhkiin etsimään tuotteita, kun voi tilailla iltasella rauhassa kotona.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Newman

Mitä tuntuvaa etua tuollaiset koneet tarjoavat huolelliseen käsin vahaamiseen verrattuna?

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Newman - 09.11.11 - klo:19:59
Mitä tuntuvaa etua tuollaiset koneet tarjoavat huolelliseen käsin vahaamiseen verrattuna?
Siis tuo kone ei ole tarkoitettu vahan vaan glazen levitykseen.
Poor Boysin - Black Hole on tarkoitettu vahan alle laitettavaksi. Siinä on lievästi "hiovia" aineita jotka ehkä hieman hävittävät pienimpiä naarmuja, koneella levittäen. Myös käsin levitys onnistuu, mutta en ollut ensimmäisellä kerralla siihen tyytyväinen niin ajattelin kokeilla koneella.
Googlella löytyy tarkempia tietoja.

Vahauksen teen kokonaan käsipelissä Collinite 476S:llä

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Newman - 09.11.11 - klo:19:59
Vahauskone tekee kyllä vahauksesta niin äärettömän helppoa ja nopeaa. Käsin levittäminen on, ainakin minulle, hitaampaa, vaikeampaa ja vahaa kuluu paljon enemmän. Kiillottaminen ei ainakaan minun koneella ole kovin sujuvaa, koska jättää vielä vähän ylimääräistä vahaa siihen, mutta ne saa käsin kiillottamalla nopeasti pois.

pokkus

Kysymys ei ihan koske vahausta, mutta liittyy aiheeseen tai ainakin liippaa läheltä :)
Eli mikäs on paras tuollaisten ulkopuolella olevien mustien "ämpärimuovipuskurien" ja muoviosien hoitoaine? Etenkin tarkoitus olisi saada vanha musta väri takaisin, mutta tärkeimpänä poistaa vahauksesta jääneet ärsyttävät valkoiset alueet. Tuossa se kostautuu kun vahatessa ei ole tarpeeksi tarkkana.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 10.11.11 - klo:15:20
Kysymys ei ihan koske vahausta, mutta liittyy aiheeseen tai ainakin liippaa läheltä :)
Eli mikäs on paras tuollaisten ulkopuolella olevien mustien "ämpärimuovipuskurien" ja muoviosien hoitoaine? Etenkin tarkoitus olisi saada vanha musta väri takaisin, mutta tärkeimpänä poistaa vahauksesta jääneet ärsyttävät valkoiset alueet. Tuossa se kostautuu kun vahatessa ei ole tarpeeksi tarkkana.
Ne mustat muoviosat kannattaa käsitellä jollain aineella ennen vahausta niin ei vaha tartu niihin, ainakaan niin tiukkaan. Tosin eri vahat tarttuu niihin eri tavalla, jotkut enemmän, jotkut vähemmät, jotkut ei ollenkaan (esim. Meguiars #16). Onhan noita aineita jos minkäkinlaisia olemassa enkä ole ainakaan itse löytänyt mitään yhtä ylivoimaista ainetta. Jotain turtlea on tuulut käytetty mutta eipä sekään kauaa kestä.

Tämmöiseen törmäsin tuolla ffp:llä jossain ketjussa. En ole itse kokeillut.
http://gtechniq.com/shop/3s-for-cars/exterior-coatings/c4-permanent-trim-restorer/

Tikka

Minä kesällä käytin mustin muoviosiin Turtle Wax Black Shinea. Ihan hyvin minun mielestäni tuo toimi.

Lainaus ko. tuotteesta: Väriä elvyttävä koostumus mustille kumi- ja muoviosille. Sopii mm. haalistuneille muovipuskureille ja renkaille. Palauttaa alkuperäisen värin ja kiillon sekä antaa kestävän suojan

makelja

Minulla on sitä varten Autoglymin Bumper care.

pokkus

Tuli ostettua Mothersin Back to Black nimistä ainetta. Pitää kokeilla sitä viikonloppuna. Lisäksi lukaisin muutamilta nettisaiteilta, että pähkinävoi (kyllä luit aivain oikein) ja nahanhoitoaine saattavat olla hyviä konsteja mustien muoviosien puhdistamiseen. Pitänee noitakin kokeilla.

makelja

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 10.11.11 - klo:19:13
Tuli ostettua Mothersin Back to Black nimistä ainetta. Pitää kokeilla sitä viikonloppuna. Lisäksi lukaisin muutamilta nettisaiteilta, että pähkinävoi (kyllä luit aivain oikein) ja nahanhoitoaine saattavat olla hyviä konsteja mustien muoviosien puhdistamiseen. Pitänee noitakin kokeilla.

Naturel pähkinävoi vai saako olla seassa paloja?  ;)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: makelja - 10.11.11 - klo:19:24

Saakohan sen levittää muovisella veitsellä, vai onko pakko käyttää hopeista?

pokkus

Lainaus käyttäjältä: makelja - 10.11.11 - klo:19:24

Kuulemma pitää olla ehdottomasti luomua ja ilman sokeria. Pienet pähkinän palat eivät haittaa, mutta suuremmat kannattaa ekaksi pureskella suussa pienemmäksi.

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 10.11.11 - klo:19:26
Saakohan sen levittää muovisella veitsellä, vai onko pakko käyttää hopeista?

Kehotettiin käyttämään lusikkaa koska siinä ei ole teräviä reunoja. Muovien ja hopeinen käy kumpikin, mutta kuulemma parhaan tuloksen saa isoisältä perintönä saadulla kahvilusikkasarjalla. Levitysvaiheessa kannattaa käyttää silkkihanskoja, jottei kädestä tartu epäpuhtauksia ämpärimuovipinnoille.

;)

Kiviharju

Itse hommasin muoviosiin Wolf´s Chemicalsin -Tire & Trim Restore "Black Out":ia (esittely topic Pesukintaassa)

Tämä sopii sekä renkaiden kupeisiin että ulkomuoveihin. Itse kyllä laitoin tätä myös sisälle kynnysmuoveihin ja kumimattoihin. Tosin matot kannattaa pestä tuon käsittelyn jälkeen, jäi haisemaan aika pahasti muuten.
Tällä saatiin vm-90 VW LT:n lasikuitusekoite puskurikin taas mustaksi  :D

pokkus

Pikakokeilun tein tuolla Mothersin Back to blackillä. Hintaisekseen ihan ok tavaraa, mutta mitään pankkia räjäyttävää ei kannata odottaa. Kokeilin nyt vain noille muovipinnoille, joihin oli jäänyt valkoisia kohtia vahasta. Kyllähän se nuo vahajämät poisti, mutta pahimmat kohdat joutui ottamaan pariin kolmeen kertaan ennen kuin tulos oli tyydyttävä. Ei tuolla mitään järkyttävää mustaa kiiltoa saanut aikaan, mutta ehjä hiukan sai tummemman sävyn aikaiseksi. Tosin nyt pitää muistaa, ettei autoa oltu pesty ennen käsittelyä. Paremmalla ajalla pitää kokeilla kokonaisille muovipinnoille ja katsoa miten sitten käy. Itse aine haisi kyllä aikamoiselle myrkylle, kynsilakka tuli ensimmäisenä mieleen. Lisäksi maalipinnalle joutuessaan aine jätti rasvaisen, liukkaan ja hiukan silikonimaisen pinnan. Toivottavasti se lähtee pesun yhteydessä pois.

Nopeasti koklasin myös tuota Lexolin nahanhoitoainetta. Periaatteessa silläkin olisi voinut tehdä saman homman, mutta olisi ehkä vaatinut vielä enemmän työtä. Sekin poisti vähäjäämät, mutta samalla levitti niitä suuremmalle alueelle. Pähkinävoi jäi vielä kokeilematta :)

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 10.11.11 - klo:19:50
Itse hommasin muoviosiin Wolf´s Chemicalsin -Tire & Trim Restore "Black Out":ia

Veikkaan, että tämä olisi ollut parempaa tavaraa.

TKe_

Toi Kiviharjun tuote on ihan soivaa tavaraa, itsekin sitä käytän. Sisätiloihin ei tulisi mieleenkään laittaa, kun sen verran siinä on liuttomia tai muita vastaavia, kun toi tuokse on aika voimakas.

Sisätiloissa käytän tätä. Hankaamalla mikrokuituliinalla pystyy säätelemään kirkkautta ja mikä parasta tuota voi laittaa kumimatoille -> niistä ei tule liukkaita.

dosetti

Tuusulan Puuilon myymälässä hevostarvikkeiden puolella vasenkätisten lammashanskaa, (hinta 6,50,-). Siksi vasenkätiselle, koska hanskassa peukalon paikka ja toisella puolella on sellainen verkko, jonka alla lampaankarva. Toisella puolella paljas lampaankarva.

Leroy

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 10.11.11 - klo:19:50
Itse hommasin muoviosiin Wolf´s Chemicalsin -Tire & Trim Restore "Black Out":ia

Juu, tämon ihan pätevää ainetta.

Minä käytän Zainon Z-16:a renkaisiin ja korin mustiin muoviosiin. Tuoksuu aiva helvetin hyvälle ja mikä tärkeintä jättää todella hyvännäköisen jäljen. Käsitelty kohde näyttää luonnolliselta, puhtaalta ja uudelta, ei niinkään yliammutun kiiltävältä ja lakritsaiselta. Vaatii vain levityksen, ei mitään ylimääräistä pyyhintää. Kesto on kutakuinkin tuon Wolf´sin tuotteen luokkaa..
Outback

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy