Vahaus

Aloittaja MacVolsu, 04.02.10 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

makelja

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 03.11.11 - klo:23:05
Onko tuo HD cleanser hintansa arvoinen tuote? Olen tässä arponut AG srp:n ja Dodon lime prime liten välillä mutta hokasin nyt myös tuon hd:n, hiukan kalliimpi kuin nuo muut mutta jos se on hyvä niin... ::)

Vai olisiko jotain muuta puhdistavaa ehdottaa tuollaiselle uudehkolle valkoiselle autolle? Vahaksi olen arponut joko #16 tai 476s, ehkä kuitenkin tuo Collinite. Finish Karen 1000p olisi ilmeisesti myös hyvä, mutta kesto ei taida olla collin veroinen.

Olen kyllä sitä mieltä että LimePrime on parempi tuote ainakin koneella. Käsin on oikeastaan sama kumpaa käyttään. Molemmat toimii yhtä hyvin. Eli putsaa pinnan ja valmistelee sen vahaa varten.

dosetti

Tänään kävin lampaankarvapesukintaan (Hööksin Vantaan myymälästä 15,50,-), claybarin ja Collinite 476s. Vielä kun saisi olkapäärasvaa jostain.. AG:n srp löytyy jo hyllystä. Pitääkö mun odotella 2kk ennen maalattujen osien vahausta vai kuinka?

Mikko

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 04.11.11 - klo:17:18
Tänään kävin lampaankarvapesukintaan (Hööksin Vantaan myymälästä 15,50,-)

Voi kun olisit tunti sitten kirjoittanut niin olisin vielä ehtinyt koukata tuon kautta. Keskiviikkona olin tuolla nurkilla, harmi että silloin en tiennyt paikasta mitään.

EDIT: Tämmönen vai? :)

No huomenna kun on pyhäinpäivä niin ei pääse ostoksille, joten Bilteman hanskalla on pärjättävä jos sunnuntaina auton pesen. Tällä hetkellä on sen verran puhdas, että en jaksaisi nähdä vaivaa. Nyt olisi vaan hyvä sauma kokeilla Poorboys White Diamondia ja vetää talvivaha, vaikka auto vielä ihan hyvässä vahassa onkin.

dosetti

Juuri tuo. Myyjä jäi miettimään, miten sen kintaan käy kun se kastuu.. Normaalisti kuulemma kiillottelee vain hevosen turkkia sellaisella. Kaipa tuokin käy pesuhommiin, kikkarallehan se mennee.

makelja

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 04.11.11 - klo:17:34
Voi kun olisit tunti sitten kirjoittanut niin olisin vielä ehtinyt koukata tuon kautta. Keskiviikkona olin tuolla nurkilla, harmi että silloin en tiennyt paikasta mitään.

EDIT: Tämmönen vai? :)

No huomenna kun on pyhäinpäivä niin ei pääse ostoksille, joten Bilteman hanskalla on pärjättävä jos sunnuntaina auton pesen. Tällä hetkellä on sen verran puhdas, että en jaksaisi nähdä vaivaa. Nyt olisi vaan hyvä sauma kokeilla Poorboys White Diamondia ja vetää talvivaha, vaikka auto vielä ihan hyvässä vahassa onkin.

Kyselit tuota 1.11 ja vastasin 2.11. Pahus että et huomannut tuota. :-\

Mikko

Lainaus käyttäjältä: makelja - 05.11.11 - klo:09:42
Kyselit tuota 1.11 ja vastasin 2.11. Pahus että et huomannut tuota. :-\

Huomasin kyllä, mutta en pikaisella googlettelulla onnistunut löytämään tuota liikettä. Pari muut hevostarvikeliikettä löytyi, mutta niillä ei ollut noita.

No pitää katsoa kestääkö tuo vanha vielä yhden pesun tai sitten pestä Bilteman hanskalla, joka ei lopulta ole ollenkaan huono. Vähän vähemmän imee vain vettä joten joutuu pienemmissä alueissa pesemään. Eikä kyllä ole lammashanskaa enempää naarmuttanut ja voi pestä koneessa 60 asteessa joka pesun jälkeen.

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 24.10.11 - klo:14:30
Tänään tuli hankittua kaikenlaista autonhoitotuotetta (Prospect.fi:stä). Tarkoitus olisi vahata talouden ykkös ja kakkos auto eri vahoilla ja katsoa onko niissä minkälaisia eroja levitettävyyden, kiillotuksen ja keston suhteen.

Profiilin Audi olisi tarkoitus vahata Dodo Juice Diamond Whitellä ja toinen auto (metalliharmaa) Collinitella 476s. Katsotaan onko vahoissa minkälaisia eroja ja saako muutamalla kympillä parempaa vahaa kuin muutamalla eurolla (esim. Korrek jne.).

Noniin eilen/tänään tuli talouden kakkos auto pestyä ja vahattu Collinite 476s:llä. Levitin auton pinnalle ensin liuotinpesuaineen annoin sen vaikuttaa ja sitten painepesurilla liuotin pois. Tämän jälkeen huolellinen pesu autoshamppoolla ja ikkunat Turtlewaxin 5 sateesta aineella. Huolellinen kuivauus ja auto yöksi talliin.

Tänään sitten levitin pinnalle Collinite 476s vahan ja kiillotus mikrokuituliinalla. Mustat muoviosat vedin Korrekin muovinkiillotusaineella.

Jäi vähän ristiriitainen kuva tuosta Collinite 476s vahasta. Se oli helppo levittää ja helppo kiillottaa, mutta jotenkin lopputulos ei ole mitä odotin. Kiilto on erittäin hyvä, mutta tuntuu, että pinnalla ei olisi vahaa juurilainkaan (vaikka sitä varmasti on). Maalipinta ei nyt aivan superpuhdas ennen vahausta ollut, mutta niin puhdas kuin liuotinpesu+normipesu yhdistelmällä saa. Pinta olisi pitänyt vetää ensin ilmeisesti Claybarilla tms. tai sitten pinta olisi ensin pitänyt vetää puhdistavalla vahalla, jotta lopputulos olisi ollut parempi.

Eli summasummarum ei tuo Collinite 476s autuaaksi tee. Itse asiassa teettää vaan lisää töitä verrattuna esim. Korrekin markettivahoihin, koska pohjat täytyy tehdä äärettömän huolella (liuotinpesu+normipesu+Claybar tai puhdistusvaha). Saa nyt katsoa miten tuo vahasitten kestää...

Ensi viikolla sitten Audi Dodo Juicen Diamond Whitellä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

rob-s

Otan sen verran kantaa tähän Collinite kokemukseen kun ostin tietenkin firmaan kokeeksi kaikkia Collinite vahoja.

476S: helppo levittää mutta työläs pyyhkiä pois eli kannattaa melkein heti pyyhkiä mikrokuituliinalla pois. Tummaan autoon pinta jäi vähän "laikukkaan" näköiseksi vaikka olin tehnyt pohjatyöt huolella. Vertailuksi laitoin samalle pellille Swissvax Shieldiä joka jätti hyvin tasaisen pinnan. Kiilto oli molemmissa suunilleen sama. Saattaa olla että 476S vaatii useamman kerroksen jotta jälki olisi tasainen. Pitänee vielä konsultoida maahantuojaa koska aine on maailmalla niin kehuttu.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Macvolsu

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 26.10.11 - klo:11:33
Joka toista vahausta edeltää Cleaner Fluid käsittely jotta vaha toimisi ja pysyisi kunnolla.

Itse työstän sitä epäkeskokoneilla paneeli kerrallaan ja poispyyhintä. Näin se ei jämähdä liian tiukkaan pintaan.
Kiitos vinkistä, nyt työstin epäkeskolla vaikka hieman vierastankin koneita tällaisessa auton puunauksessa, lopputulos oli aivan toisenlainen tai siis pääsy lopputulokseen  ;)

Nyt sitten Miraget.

STAL

Edellisellä sivulla oli puhetta muoviosien teippauksesta ja käsittelystä ennen vahausta, ettei vaha sotke niitä.

Itse kokeilin viimeksi Autoglymin HD -vahaa ja se oli erinomaista siinä suhteessa, että se ei sotke mustia muoviosia. Helpottaa vahausta huomattavasti ja ainakin itsellä tärkeä kriteeri vahaa valitessa. Tässä ketjussa voisi kerätä käyttäjien kokemuksia eri vahoista myös tämän ominaisuuden perusteella.

Reneto

^
Dodon Blue Velvet on myös vaha, jonka kanssa ei tarvitse varoa mustia muoviosia. Samalla kiillotuksella lähtee paikoista, mihin sitä ei ole tarkoittanut levittää. Tämä koskee luultavasti kaikkia Dodon kovia vahoja. Pehmeistä vahoista olen käyttänyt Purple Hazea. Muistelisin, että sekään ei sotke mustaa muovia.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

arsik

Minäkin vahailin nuorempana autojani,mutta lopetin homman turhana,koska vaihtohyvitykset olivat samoja
vahasi auton tai käytti kyseisen ajan vaikka grillailuun.
Sorry teille,jotka ovat ostaneet entisiä autojani.

Pekka T

Kyllä minä ainakin vahaan autoani itseni iloksi, en sen myyntiarvon vuoksi.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Macvolsu

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 05.11.11 - klo:20:33
Kyllä minä ainakin vahaan autoani itseni iloksi, en sen myyntiarvon vuoksi.  :)
Näinhän se on täälläkin, kämppäkin tulee siivottua ihan omaksi iloksi :D, ei niinkään jällenmyyntiarvon.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Macvolsu - 05.11.11 - klo:20:38
Näinhän se on täälläkin, kämppäkin tulee siivottua ihan omaksi iloksi :D, ei niinkään jällenmyyntiarvon.

Pitäisi kyllä siivota, jos vain viitsisi ja jaksaisi...  :D
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

dosetti

Nyt olis Collinite 476s auton pinnassa. Levitys helppoa, sellainen 3cm x 8cm vaahtomuovipala käytössä. Pois pyyhintä työnä kohtuullinen JOS antaa kuivua ihan vain hetken. Pieni aikaikkuna, jonka aikana saa suht helposti pyyhittyä pois eikä jää rasvaiseksi. Kiilto ihan ok. Pakko oli kokeilla miten käy jos tuo vaha kuivuu liian pitkään eli mulla noin 2h ja voi sun helvetti mikä homma saada irti. No se oli sellainen pakkokokeilu, jolle ei voinut mitään. Olen kyllä tyytyväinen vahaan. Vielä kunhan näkee keston ja miten hylkii vettä ja likaa..

Edit: pohjatöinä liuotinpesu, shampoopesu, claybar, AG srp.

Björn

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 07.11.11 - klo:00:21
Pakko oli kokeilla miten käy jos tuo vaha kuivuu liian pitkään eli mulla noin 2h ja voi sun helvetti mikä homma saada irti. No se oli sellainen pakkokokeilu jolle ei voinut mitään.

Eikös tuollaisessa tilanteessa kannata vetää uusi kerros vahaa päälle ja pyyhkiä vasta sitten pinta puhtaaksi?

dosetti

Muistin tuon ohjeen vasta myöhemmin. En tiedä olisko toiminut Collinitella. Kyllä se pois lähti ja uskalsi hangata pois kun tiesi, että pinta on melko puhdas kaikesta naarmuttavasta. Tosiaan liian aikaisin jos pyyhkii niin pinta jää laikukkaaksi ja "rasvaiseksi". Mutta eipä tarvinnut kuin sen muutaman minuutin liikaa niin jo oli tiukassa. Aikaisempaa kokemusta ei tuosta vahasta ole, mutta varmasti suosittelen tutuille. Tuntuu kuin maalissa olisi lasipinta nyt.

makelja

Collilla tai millä tahansa vahalla kannattaa aina vahata kahteen kertaan. Sitten ei jää laikukkaaksi ja tulee vahaa kaikkiin kohtiin. Ja jos se jämähtää niin toinen keino tuon vahan lisäksi on joku quick detailer. Sitä sumuttaa päälle niin sitten lähtee.

Karvis

Tässä viestissä Maikin kertoma resepti innostikin sitten tilaamaan Poorboysin White diamondia ja päälle Megun #16, saapa nähdä kuinka nopeana Shinearaman pojat on, josko vaikka tulevana viikonloppuna pääsisi vahailemaan. Listassa mainitun Dodon jätin tietoisesti pois, kun olen antanut kertoa itselleni että vain yksi viimeistelyvaha kerrallaan. Liekkö sitten meni metsään :-\ ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.11.11 - klo:15:58
Liekkö sitten meni metsään :-\ ::)

Ei mennyt. En näe mitään järkeä / syyttä käyttää useaa erilaista vahaa / sealantteja päällekkäin.

-ruoska-

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 03.11.11 - klo:23:05
Onko tuo HD cleanser hintansa arvoinen tuote? Olen tässä arponut AG srp:n ja Dodon lime prime liten välillä mutta hokasin nyt myös tuon hd:n, hiukan kalliimpi kuin nuo muut mutta jos se on hyvä niin... ::)

Vai olisiko jotain muuta puhdistavaa ehdottaa tuollaiselle uudehkolle valkoiselle autolle? Vahaksi olen arponut joko #16 tai 476s, ehkä kuitenkin tuo Collinite. Finish Karen 1000p olisi ilmeisesti myös hyvä, mutta kesto ei taida olla collin veroinen.

Täällä Yetissä ollut FK1000P kohta 7kk pinnassa, ja toimii yhä. Ja tuo valitsemasi PB:n White Diamond on hyvää ainetta varmasti.
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

makelja

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.11.11 - klo:15:58
Tässä viestissä Maikin kertoma resepti innostikin sitten tilaamaan Poorboysin White diamondia ja päälle Megun #16, saapa nähdä kuinka nopeana Shinearaman pojat on, josko vaikka tulevana viikonloppuna pääsisi vahailemaan. Listassa mainitun Dodon jätin tietoisesti pois, kun olen antanut kertoa itselleni että vain yksi viimeistelyvaha kerrallaan. Liekkö sitten meni metsään :-\ ::)

Ei mennyt metsään.
Itse olen käyttänyt vastaavaa yhdistelmää: PB:n BlackHole ja siihen päälle #16. Hyvä tuli, kun BH ja WD ovat kiillokeita ja vasta #16 on se vaha. Toinen hyvä yhdistelmä omasta mielestäni on ChemicalGuys Wet Mirror finish ja siihen päälle #16. Wet mirrorissa ei vain ole fillereitä niin paljoa.

Karvis

Millaista tuo White diamond on käyttää, kestääkö levitellä koko autoon kerralla vai paneeli kerrallaan? Tuo Meguhan pitää kuitenkin levittää&kiillottaa paneeli kerrallaan.

Pakettikin on näköjään siirtynyt FedExin hoiviin, lupailevat toimitusta keskiviikoksi :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

-ruoska-

Vedät vaan koko autoon kerralla, koneella tai mikrokutusienellä käsin. Ei jämähdä kiinni.
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.11.11 - klo:19:51
Millaista tuo White diamond on käyttää, kestääkö levitellä koko autoon kerralla vai paneeli kerrallaan? Tuo Meguhan pitää kuitenkin levittää&kiillottaa paneeli kerrallaan.
Itse ainakin vedin Black Holen käsin koko autoon, ja sitten vasta pois pyyhintä. Ei ollut tuolla tavalla ainakaan hankala pyyhkiä pois.

Seuraavaan vahaus sessioon ajattelin ostaa jonkinlaisen halvan koneen(epäkesko?) Black Holen levitykseen, josko se "hioisi" vähän paremmin noita naarmuja pois, verrattuna käsin työstämiseen.

Ikävä kyllä joutuu kuukauden varttumaan etuovien kanssa, maalauksen takia. Kunhan pesee auton ensin niin näkee miten laajalta ovetkin voi vahata.
Audi A4 Allroad quattro -17

samiko

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 07.11.11 - klo:19:57
Seuraavaan vahaus sessioon ajattelin ostaa jonkinlaisen halvan koneen(epäkesko?) Black Holen levitykseen, josko se "hioisi" vähän paremmin noita naarmuja pois, verrattuna käsin työstämiseen.

Onko autoja vahaavalla kansalaisilla millaisia kokemuksia tästä halpiskoneesta?
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sahkotyokalut/Hiomakoneet/Vahaus--ja-kiillotuskone-2-x-95-mm-170882/

Skoda Fabia RS Combi
Chevrolet Camaro Z28 A4 1995

Kiviharju

Jutuista päätellen tuo on aika paljon käytetty kone. Hintaansa nähden hyvin käyttökelpoinen.
Itsekkin olin tuollaista käytettynä ostamassa, mutta myöhästyin hiukan.

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=78-9621
Tälläisen ajattelin itse ostaa, lähinnä vain tuon Black Holen levittämiseen, vai meneekö tuon kanssa ojasta allikkoon ja pinta täyteen naarmuja??
Audi A4 Allroad quattro -17

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 07.11.11 - klo:19:57
jonkinlaisen halvan koneen

Lainaus käyttäjältä: samiko - 07.11.11 - klo:20:15
kokemuksia tästä halpiskoneesta?
Kuinka tässä ketjussa onkin nyt yhtäkkiä puhe jostain halpiksista? Kohta varmaan kovan luokan hinkkausgurut älähtää, eihän tuollaisilla voi dodojuisseja pintaan hinkata. Menee koko auto ihan pilalle, liian halpoja. :o

samiko

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 07.11.11 - klo:20:26
Tälläisen ajattelin itse ostaa, lähinnä vain tuon Black Holen levittämiseen, vai meneekö tuon kanssa ojasta allikkoon ja pinta täyteen naarmuja??

Mulla on tuommonen peli, mutta sitä ei ole paljoakaan tullut käytettyä. Kone on aika möhkö käyttää
Skoda Fabia RS Combi
Chevrolet Camaro Z28 A4 1995

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy