Vahaus

Aloittaja MacVolsu, 04.02.10 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

Mikko

Vähän menee jo aiheesta ohi, mutta mistäköhän löytyisi sitä sinistä 3M:n teippiä pk-seudulta?

Jonnekin olen hukannut keväällä tilaamani rullan ja tavallisen maalarinteipin kanssa ei viitsi tapella. Helpompi suojata mustat muoviosat kuin hinkata vahajäämiä niistä pois. Pakko varmaan vielä ennen talven tuloa päästä kokeilemaan Poor Boysin White Diamondia. :P

PTG

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 24.10.11 - klo:21:06
Vähän menee jo aiheesta ohi, mutta mistäköhän löytyisi sitä sinistä 3M:n teippiä pk-seudulta?

Jonnekin olen hukannut keväällä tilaamani rullan ja tavallisen maalarinteipin kanssa ei viitsi tapella. Helpompi suojata mustat muoviosat kuin hinkata vahajäämiä niistä pois. Pakko varmaan vielä ennen talven tuloa päästä kokeilemaan Poor Boysin White Diamondia. :P

Jokaisesta vähänkin isommasta rautakaupasta tai esimerkiksi liikkeestä, jossa myydään maaleja, luulisi ainakin löytyvän, kun ihan "tavallista" sinistä maalarinteippiähän tuo kai sinänsä on, vaikka käytettävyys noissa(kin) hommissa perinteistä parempaa onkin ;)

Mikko

Ei ole osunut omiin silmiin ainakaan Bauhausissa ja K-Raudassa, pitää varmaan kysästä samalla kun seuraavan kerran tulee asiaa noihin.

Pertsa

Mustat muoviosat kannattaa käsitellä jollain muoviosille tarkoitetulla aineella ennen vahausta, niin ei vaha tartu niihin.
Tuosta teipistä, pitääkö se teippi olla nimenomaan sinistä ;) ja pitääkö se olla 3M:ää?
Tuossa viime talvena kun tein vähän remonttia kotona niin Biltemassa oli sinistä ja muistaakseni vihreää "kevyesti tarttuvaa" maalarinteippiä. Ihan hyvin se ainakin maalatessa asiansa ajoi ja irtosi hyvin vaikka oli pidempäänkin paikallaan. Toisin kuin Bilteman "tavallinen" maalarinteippi jota ei saanut irrotettua kokonaisena vaan pieninä paloina ja suikaleina.
Tuotenrot 87751, 87752, 87753 ja 87754

Mikko

Viimeksi käytin tavallista (Bilteman) maalarinteippiä, joka ei ottanut ollenkaan kiinni muovilistoihin ja silti lähti vain pieninä suikaleina irti. Ajattelin, että jos ostaisi "preemiumteippiä" ja säästäisi hermoja. Koskaan en ole käyttänyt kun ehdin rullan hukkaamaan ennen ensimmäistä käyttöä. ;D Ei siis periaatteessa tarvitse olle kolmeämmää, eikä sinistä, tuota vaan suositeltiin ja jo kerran autokemikaalikuorman ohessa tilasin.

Vaikka ne listat on käsitellyt niin silti niitä saa olla uudelleen hinkkaamassa puhtaiksi. Helpompi ainakin vähän hankalampiin paikkoihin laittaa teippi suojaksi.

Pertsa

^OK, kerro jos jostain kaupasta löydät. Voi tulla itsellekin joskus tarpeeseen. Kyllähän noita myy ainakin nuo nettikaupat, eli prospect.fi, shinearama ja cleanyourcar, eli voi jonkun vahatilauksen yhteydessä tuotakin joskus tilata.

makelja

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 24.10.11 - klo:20:32
Onko sulla joku kampanja käynnissä? :D Hinkkaajalahkon ristiretki?  :D Kenties oma lehmä jotenkin ojassa vai miten muuten sillä on sinulle väliä, millä aineilla muut kuin sinä autoaan puunaa/ hinkkaa?

Ei ole. Kunhan totesin pilke silmäkulmassa. Ilolla vain kuuntelin hänen ihmettelyään siitä kuinka kunnon aineet ovat parempia kuin aiemmin hänen käyttämänsä.
Mutta eikös sun pitäisi siirtyä tuonne markettivaha puolelle. En minäkään siellä ole käynyt kirjoittamassa.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: makelja - 25.10.11 - klo:12:14
Mutta eikös sun pitäisi siirtyä tuonne markettivaha puolelle.
Niin kauan kun ylläpito ei aseta rajoituksia siihen, mihin keskusteluihin voin / saan osallistua niin kirjoittelen ihan sinne minne itse tykkään. Kehoituksistasi huolimatta.

Ville R

Don`t feed the troll

Macvolsu

rob-s, kun puuhailet noiden Swissvaxien parissa niin onko kokemusta Concorso-vahasta?
Mirage vaha alkaa olla loppumaisillaan ja harkinnassa Concorso ihan kokeilun vuoksi vaikka Miragekin on loistohankinta.

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: Macvolsu - 25.10.11 - klo:17:23
rob-s, kun puuhailet noiden Swissvaxien parissa niin onko kokemusta Concorso-vahasta?
Mirage vaha alkaa olla loppumaisillaan ja harkinnassa Concorso ihan kokeilun vuoksi vaikka Miragekin on loistohankinta.

Rob-s:lta kysyisin samalla onko tavaraa hyllyssä vaiko ilmesesti sun kautta pystyy tilaamaan swissvax tuotteita?

Itseä kiinnostaisi shield tai onyx. Onko Rob-s:lla kokemuksia lähinnä Onyxistä.

rob-s

Minun kautta on mahdollista ostaa Swissvax -tuotteita. Hinnat valitettavasti aika lailla kuten www.swissvax.fi kotisivuilla.

Olen enemmän erikoistunut Swissvax -käsittelyihin ja sen myötä minulla on tietenkin jonkinlainen käyttövalikoima.

Näin syksyllä talvea vasten suosittelisin Shield PTFE vahaa..todella hyvää tavaraa! Jotta kestää pinnassa pitkään täytyy autoa käsitellä Swissvax Cleaner Fluidilla.

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

makelja

Tässä linkit lupaamiini Räsä kuviin.

Hyvin kiiltää ainakin minun mielestäni.

Macvolsu

Cleaner Fluid on vaan mielestäni todella työläs vahaan verrattuna. En tiedä onko vika välineissä vai miehessä, välineistä ei pitäisi olla kiinni joten ehkä jälkimmäinen vaihtoehto.

rob-s

Joka toista vahausta edeltää Cleaner Fluid käsittely jotta vaha toimisi ja pysyisi kunnolla.

Itse työstän sitä epäkeskokoneilla paneeli kerrallaan ja poispyyhintä. Näin se ei jämähdä liian tiukkaan pintaan.

Jos laiskotuttaa, niin meillä voi teittää sen isomman käsittelyn;)  ..tällöin tulee myös vanteisiin käsittely..Swissvax Autobahn:lla
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Peltzi

Mietin tuon Cleaner Fluid tarpeellisuutta jos vetää pohjat kunnolla.
Juuri pistin "talvivahat" pintaan tällä metodilla esipesu, pesu 2bm, savetus, ipa ja epäkeskolla glazen ja vahan.

Kapa

Kokeile rob-s car-s vahaa! Stemmaisi ihan viimeisen päälle! :P

samiko

Tämän varsin värikkään keskusteluketjun tuloksena/ansiosta tilasin dodoshopista ~130 euron summalla vahaa, primeria, detaileria, shampoota ja pesukintaan  :D
Skoda Fabia RS Combi
Chevrolet Camaro Z28 A4 1995

RTWteam

Onko kukaan käyttänyt Joensuun seudulla autoaan kovavahauksessa? Vinkkejä otettaisiin mielellään vastaan.
Nopealla Googletuksella seuraavat vahauksen tarjoajat löytyivät:
http://www.agpesulat.fi/sevifix/hinnasto
http://www.jokifiksaus.fi/palvelut.htm
http://www.joenautopesu.fi/palvelut
Kokemuksia kenelläkään?

Mikko

Tietääkö joku pk-seudulta jotain paikkaa, josta saisi ostettua lammashanskan?

Joku mystinen sulkasato iski tuohon mun lapaseen, eikä sitä uskalla enää käyttää ettei naarmuta. Ens vkl oli tarkoitus vetää talvivaha pintaan ja siihen mennessä pitäisi saada uusi. Tai sitten pitää pestä Bilteman mikrokuituhanskalla.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: makelja - 26.10.11 - klo:09:37
Tässä linkit lupaamiini Räsä kuviin.

Hyvin kiiltää ainakin minun mielestäni.
Uusissa Race Blue RäSässä on on erittäin hyvä kiilto,muutamat vanhemman RäSän omistajat käyneet ihmettelemässä omani väriä.
Olisiko värissä/lakassa tapahtunut tuotekehitystä muutaman vuoden takaisiin? Vaikuttasi kirkkaammalta,metallia enemmän?

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 01.11.11 - klo:20:19

Joku mystinen sulkasato iski tuohon mun lapaseen, eikä sitä uskalla enää käyttää ettei naarmuta. Ens vkl oli tarkoitus vetää talvivaha pintaan ja siihen mennessä pitäisi saada uusi. Tai sitten pitää pestä Bilteman mikrokuituhanskalla.

www.autonhoito.com. Niiltä on vissiin myös mahdollista noutaa, kun sopii etukäteen.

Mikko

Ei ole enää pk-seudulla vaan Loviisassa noutopiste, ja lisäksi myyvät tällä hetkellä eioota. Tuolta viimeksi tilasin.

makelja

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 01.11.11 - klo:20:19

Muistaakseni Tammistossa on joku ratsastustarvikeliike, jossa on Eurowin lammaskintaita. Niitä käytetään myös hevosten hoitoon.

Edit. Olisiko ollut Hööks.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: makelja - 24.10.11 - klo:18:56
Lainasin duunikaverilla AG:n HD cleanseria ja Colli 476:ta.

Onko tuo HD cleanser hintansa arvoinen tuote? Olen tässä arponut AG srp:n ja Dodon lime prime liten välillä mutta hokasin nyt myös tuon hd:n, hiukan kalliimpi kuin nuo muut mutta jos se on hyvä niin... ::)

Vai olisiko jotain muuta puhdistavaa ehdottaa tuollaiselle uudehkolle valkoiselle autolle? Vahaksi olen arponut joko #16 tai 476s, ehkä kuitenkin tuo Collinite. Finish Karen 1000p olisi ilmeisesti myös hyvä, mutta kesto ei taida olla collin veroinen.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ram1

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 03.11.11 - klo:23:05
Onko tuo HD cleanser hintansa arvoinen tuote? Olen tässä arponut AG srp:n ja Dodon lime prime liten välillä mutta hokasin nyt myös tuon hd:n, hiukan kalliimpi kuin nuo muut mutta jos se on hyvä niin... ::)

Vai olisiko jotain muuta puhdistavaa ehdottaa tuollaiselle uudehkolle valkoiselle autolle? Vahaksi olen arponut joko #16 tai 476s, ehkä kuitenkin tuo Collinite. Finish Karen 1000p olisi ilmeisesti myös hyvä, mutta kesto ei taida olla collin veroinen.
Toista valkoista autoa hinkanneena voisin sanoa, että clay, ja vaha päälle helpoin.Valkoisessa kun ei naarmut ja pyörrejäljet näy, niin riittää että saa paskat pois ennen vahausta.Tummissa autoissa tuo lime prime toimii paremmin.Clayllakin saa hyvän pinnan, että vahaus helppoa.Vahoista en niin tiedä.Ocuun ostin aikoinaan Dodon Diamond whitea.Purkki niin riittoisa, että seuraavakin auto taitaa olla valkoinen.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 03.11.11 - klo:23:20
Ocuun ostin aikoinaan Dodon Diamond whitea.Purkki niin riittoisa, että seuraavakin auto taitaa olla valkoinen.
Et kait Ram1 tosissasi meinannut, että valitset seuraavan autosi värin sillä perusteella, että mitä vahaa löytyy hyllystä? ;D

ram1

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 03.11.11 - klo:23:37
Et kait Ram1 tosissasi meinannut, että valitset seuraavan autosi värin sillä perusteella, että mitä vahaa löytyy hyllystä? ;D
Ilman muuta.Pihi kun olen :D
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 03.11.11 - klo:23:39
Ilman muuta.Pihi kun olen :D
Mulla on vähän samaa vikaa mut vielä ei oo ihan noin pahaksi päässyt :D. Toisaalta vahaankin vain halpiksilla. :D

ram1

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 04.11.11 - klo:01:04
Mulla on vähän samaa vikaa mut vielä ei oo ihan noin pahaksi päässyt :D. Toisaalta vahaankin vain halpiksilla. :D
Ostan vain autoja mihin sopii valkoinen väri.Menee vielä 5 vuotta että purkki loppu.Eli kohtuukallis vaha ei ehkä olekaan kallis.1 vahauskerta lienee euron.Olisin muuten oikeasti harkinnut punaista ykköstä, ilman white vahaa.Ne 2 väriä mitkä tähän sopii.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy